Brothers in Arms: Furious 4

Brothers in Arms: Furious 4

Akce Brothers in Arms: Furious 4 krájí nacisty na sto způsobů

  • 15
Nejkontroverznější oznámená hra výstavy E3 v Los Angeles nabídne zběsilou akci a stylizaci jako z filmu Hanebný pancharti. Po odhození předsudků přesto působí nebývale svěžím dojmem.

Hra se zásadně odklání od kultovní válečné série Brothers in Arms, která sázela na realistické zobrazení fronty a opatrné taktizování. Furious 4 se snaží přijít s ambiciózním mixem akce a hry na hrdiny, zasazené do událostí 2. světové války.

Brothers in Arms: Furious 4

Příběh 101. výsadkové divize ukazoval události od Dne D po operaci Market Garden a doprovázely jej tragické osudy do detailu vykreslených vojáků. Ze všeho nejvíce svým pojetím a historickou věrností připomínal seriál Bratrstvo neohrožených.

Aktuální žánrový odklon jménem Furious 4 ovšem sází na zcela jiné atributy. Nekonečně přehnaná stylizace snad každému připomněla film Hanebný pancharti od režiséra Quentina Tarantina. Hráč se totiž chopí ovládání jednotky vyvrhelů, kteří vypadají spíše jako psychopatičtí zločinci než vyplašení výsadkáři.

Obezřetný taktický postup je minulostí, nyní je řada na detonujících hlavách a zpomalování času. Předvedená mise navíc měla za cíl likvidaci samotného Adolfa Hitlera.

Ve čtveřici hrdinů se představí kovbojský velitel Montana s koltem, vazba Crockett s rotačním kulometem, Indián Chok házející tomahawk a medik Stitch, jenž do nepřátel pouští elektrický proud. 

Není náhodou, pokud vám komiksově laděná grafika připadá jako z Borderlands, jiného titulu studia Gearbox.

Brothers in Arms: Furious 4

Obě hry sázejí především na kooperativní hratelnost a bohatý, postupně odemykatelný systém schopností. A v obou dvou má tato specializace své limity, aby všechny čtyři herní postavy co možná nejvíce využily všechny dostupné schopnosti a zbraně.

Očekáváme dynamickou akci, v níž mají nové schopnosti poskytnout snazší a zábavnější likvidování, nikoliv jedinou možnost, jak hru dohrát.

Původní Brother in Arms nekončí

Zdaleka největším problémem titulu je rozhodnutí zasadit Furious 4 pod značku Brothers in Arms. Konec příběhu výsadkáře Matthewa Bakera z předchozích dílů Brothers in Arms to ale prý není. Vydavatelé z Ubisoftu se dušovali, že milovníci dřívějších taktických dílů se dříve či později dočkají přímého pokračování BiA: Hell's Highway.

Cesty marketingu jsou ovšem nevyzpytatelné a výrazný úspěch Furious 4 by mohl znamenat pokračování spíše touto novou cestou než návrat ke kořenům.

Rovněž animace uvozující bossy a další herní postup upomínají na komiksové sekvence Bordelands plné nekorektního černého humoru. Je nasnadě, že podobně šílený koncept si také žádá adekvátně šílená prostředí.

Likvidování nacistů pastmi na medvědy, motorovou pilou či plamenomety máme realizovat například v prostředí oslav Oktoberfestu.

Brothers in Arms: Furious 4

Ty ovšem ve svém druhoválečném zasazení působí obskurním dojmem. Vývojáři dále nabídnou boje uvnitř zábavního parku či po nebi poletující vzducholodě.

Ve finále tak Furious 4 působí, navzdory prvotnímu chladnému přijetí, jako potenciální trefa do černého. Interaktivní provedení Hanebných panchartů ve stylu Borderlands má díky vývoji postav a kooperaci mezi hráči šanci zaujmout i na delší dobu.

Apokalypsa Třetí říše začne nejdříve v první polovině roku 2012, ne-li později.