Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akce inFamous 2 má velkou šanci překonat svého předchůdce. Hraje se skvěle

aktualizováno 
Společnost Sony minulý týden v Londýně uspořádala akci PlayStation Experience, na níž předvedla svoje herní trumfy pro letošní rok. Mnoho z nich bylo možné si vlastnoručně vyzkoušet, a posoudit tak jejich kvalitu. A pokračování úspěšné otevřené akce inFamous z tohoto předběžného hodnocení vyšla s opravdu vynikajícím "pololetním vysvědčením".

První díl série inFamous slavil úspěch zejména ze tří důvodů: díky svižné akci, otevřenému městskému prostředí a chytlavému příběhu, založenému na možnosti být hodný nebo zlý. Druhý díl se drží stejného schématu, ale jeho jednotlivé složky jsou ještě vypilovanější a uhlazenější.

inFamous 2

inFamous 2

Hlavní hrdina Cole sice v prvním dílu (ne)slavně zvítězil, ale to rozhodně neznamenalo, že by měl vyhráno. S parťákem Zekem se tak vydávají na útěk do sousedního města, kde chtějí nalézt klid. Jak je ale asi zřejmé, nenajdou ho tam.

A tak se musí Cole znovu vydat do boje, v čemž mu pomáhají jeho nadpřirozené schopnosti, díky nimž absorbuje elektrickou energii a přeměňuje ji v ničivou bojovou sílu. Vedle stávajících schopností si osvojí i několik nových. Zlepšení spočívá ve skutečnosti, že i s pomocí nových schopností se akce celkově stala znatelně plynulejší. A díky tomu lze říci, že i "akčnější".

inFamous 2

inFamous 2

Přispívá k tomu i design jednotlivých misí, naznačený předvedenou hratelnou ukázkou. V ní se na nás hrnula jedna vlna nepřátel za druhou, ale rozhodně to nepůsobilo prostoduchým dojmem, známým z laciných stříleček.

Na začátku bylo potřeba zlikvidovat nepřátelský konvoj a poté se vydat osvobodit zajatou osobu. Město je ale zamořeno zlem, takže na vás pár střetů ještě čeká. Cestou pomůžete policistům zlikvidovat další nápor, abyste si nakonec zaběhali po parku mezi altánky, a tím pro danou chvíli definitivně vyčistili okolí.

Při tom se průběžně objevují dílčí úkoly podle toho, kdy a odkud se objeví další skupina nepřátel. Po celou dobu máte co dělat a v průběhu mise jsme nenarazili na jediné hluché místo. Krátké pauzy v intenzivní akci stačí zhruba jen na to, abyste si v rukou znovu správně srovnali ovladač.

inFamous 2

inFamous 2

Zároveň se téměř neustále někam přesouváte, což dynamiku akce ještě zvyšuje. Akční složka tedy dopadla skutečně na výbornou. Hra víceméně sama vybízí k různým druhům útoků a jejich kombinacím, a tak již po prvních pár minutách budete zcela přirozeně střídat střelbu s vrháním granátů a speciálními útoky. A určitě také využijete každé vhodné příležitosti, abyste přiskočili k blízkým protivníkům a utloukli je elektrickým obuškem.

Hratelná ukázka nedávala prakticky žádný prostor k průzkumu, ale přesto bylo možné si všimnout i jistých změn v designu otevřeného prostředí. Zdálo se, že ubylo elektrických drátů, po nichž může Cole klouzat. Výsledek působí realističtějším dojmem skutečného města. O to větší jízdu si ale užijete, když například narazíte na tramvajové troleje.

Jistou obměnou prošel systém hraní za dobro a zlo. Na scéně se objevuje nová postava Nix, která zde funguje jako protipól Zekeho. Před startem každé mise má Cole na výběr mezi návrhem Zekeho nebo Nix, jak daný úkol splnit. Zeke má vždycky plán, jak to vyřešit "po dobrém", zatímco Nix navrhuje nekompromisní řešení "po zlém". Na mapě se pak objeví výchozí body obou variant a bude jen na vás, kam Colea dovedete.

inFamous 2

inFamous 2

V našem případě to fungovalo tak, že cíl obou plánů byl stejný, ale lišil se ve způsobu provedení. Zatímco Zeke navrhoval mimo jiné spojit se cestou s policií a pomoci jí, Nix prosazovala úderný postup bez ohledu na cokoliv jiného. Tedy nechat policisty na holičkách a cestou ničit bez ohledu na ztráty civilního obyvatelstva.

Mimochodem, Nix je zatím jediná vada na kráse hry, na kterou jsme narazili. Vypadá a tváří se totiž jako typická drsňačka, kterých jsou videohry plné. Vedle živých postav Colea a Zekeho působí nepatřičně, prázdně, schematicky a zbytečně. Věřme ale, že to byl jen první dojem způsobený jen velmi krátkým setkáním.

Z technického hlediska hra na první pohled dnes už asi ničím nepřekvapí, ale přesto je grafika líbivá. A laděná do úplně stejného stylu jako u prvního dílu. Povedené jsou i všemožné elektrické efekty a výbuchy, stejně tak jako dabing postav. Snad jen Nix nám zněla poněkud afektovaně.

I přesto si ale dovolíme již nyní tvrdit, že inFamous 2 bude ještě o kus větší jízda než první díl. Akce je skutečně velmi plynulá a atraktivní a po zkušenostech s předchozím dílem věříme, že i příběh bude stát za to.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: dabing


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.