Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akce inFamous 2 má velkou šanci překonat svého předchůdce. Hraje se skvěle

aktualizováno 
Společnost Sony minulý týden v Londýně uspořádala akci PlayStation Experience, na níž předvedla svoje herní trumfy pro letošní rok. Mnoho z nich bylo možné si vlastnoručně vyzkoušet, a posoudit tak jejich kvalitu. A pokračování úspěšné otevřené akce inFamous z tohoto předběžného hodnocení vyšla s opravdu vynikajícím "pololetním vysvědčením".

První díl série inFamous slavil úspěch zejména ze tří důvodů: díky svižné akci, otevřenému městskému prostředí a chytlavému příběhu, založenému na možnosti být hodný nebo zlý. Druhý díl se drží stejného schématu, ale jeho jednotlivé složky jsou ještě vypilovanější a uhlazenější.

inFamous 2

Hlavní hrdina Cole sice v prvním dílu (ne)slavně zvítězil, ale to rozhodně neznamenalo, že by měl vyhráno. S parťákem Zekem se tak vydávají na útěk do sousedního města, kde chtějí nalézt klid. Jak je ale asi zřejmé, nenajdou ho tam.

A tak se musí Cole znovu vydat do boje, v čemž mu pomáhají jeho nadpřirozené schopnosti, díky nimž absorbuje elektrickou energii a přeměňuje ji v ničivou bojovou sílu. Vedle stávajících schopností si osvojí i několik nových. Zlepšení spočívá ve skutečnosti, že i s pomocí nových schopností se akce celkově stala znatelně plynulejší. A díky tomu lze říci, že i "akčnější".

inFamous 2

Přispívá k tomu i design jednotlivých misí, naznačený předvedenou hratelnou ukázkou. V ní se na nás hrnula jedna vlna nepřátel za druhou, ale rozhodně to nepůsobilo prostoduchým dojmem, známým z laciných stříleček.

Na začátku bylo potřeba zlikvidovat nepřátelský konvoj a poté se vydat osvobodit zajatou osobu. Město je ale zamořeno zlem, takže na vás pár střetů ještě čeká. Cestou pomůžete policistům zlikvidovat další nápor, abyste si nakonec zaběhali po parku mezi altánky, a tím pro danou chvíli definitivně vyčistili okolí.

Při tom se průběžně objevují dílčí úkoly podle toho, kdy a odkud se objeví další skupina nepřátel. Po celou dobu máte co dělat a v průběhu mise jsme nenarazili na jediné hluché místo. Krátké pauzy v intenzivní akci stačí zhruba jen na to, abyste si v rukou znovu správně srovnali ovladač.

inFamous 2

Zároveň se téměř neustále někam přesouváte, což dynamiku akce ještě zvyšuje. Akční složka tedy dopadla skutečně na výbornou. Hra víceméně sama vybízí k různým druhům útoků a jejich kombinacím, a tak již po prvních pár minutách budete zcela přirozeně střídat střelbu s vrháním granátů a speciálními útoky. A určitě také využijete každé vhodné příležitosti, abyste přiskočili k blízkým protivníkům a utloukli je elektrickým obuškem.

Hratelná ukázka nedávala prakticky žádný prostor k průzkumu, ale přesto bylo možné si všimnout i jistých změn v designu otevřeného prostředí. Zdálo se, že ubylo elektrických drátů, po nichž může Cole klouzat. Výsledek působí realističtějším dojmem skutečného města. O to větší jízdu si ale užijete, když například narazíte na tramvajové troleje.

Jistou obměnou prošel systém hraní za dobro a zlo. Na scéně se objevuje nová postava Nix, která zde funguje jako protipól Zekeho. Před startem každé mise má Cole na výběr mezi návrhem Zekeho nebo Nix, jak daný úkol splnit. Zeke má vždycky plán, jak to vyřešit "po dobrém", zatímco Nix navrhuje nekompromisní řešení "po zlém". Na mapě se pak objeví výchozí body obou variant a bude jen na vás, kam Colea dovedete.

inFamous 2

V našem případě to fungovalo tak, že cíl obou plánů byl stejný, ale lišil se ve způsobu provedení. Zatímco Zeke navrhoval mimo jiné spojit se cestou s policií a pomoci jí, Nix prosazovala úderný postup bez ohledu na cokoliv jiného. Tedy nechat policisty na holičkách a cestou ničit bez ohledu na ztráty civilního obyvatelstva.

Mimochodem, Nix je zatím jediná vada na kráse hry, na kterou jsme narazili. Vypadá a tváří se totiž jako typická drsňačka, kterých jsou videohry plné. Vedle živých postav Colea a Zekeho působí nepatřičně, prázdně, schematicky a zbytečně. Věřme ale, že to byl jen první dojem způsobený jen velmi krátkým setkáním.

Z technického hlediska hra na první pohled dnes už asi ničím nepřekvapí, ale přesto je grafika líbivá. A laděná do úplně stejného stylu jako u prvního dílu. Povedené jsou i všemožné elektrické efekty a výbuchy, stejně tak jako dabing postav. Snad jen Nix nám zněla poněkud afektovaně.

I přesto si ale dovolíme již nyní tvrdit, že inFamous 2 bude ještě o kus větší jízda než první díl. Akce je skutečně velmi plynulá a atraktivní a po zkušenostech s předchozím dílem věříme, že i příběh bude stát za to.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: dabing


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v připravovaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

KOVOSPORT Třinec, a.s. - Kateřina Kufová
OBSLUHA KARUSELOVÉHO SOUSTRUHU

KOVOSPORT Třinec, a.s. - Kateřina Kufová
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 18 000 - 21 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.