Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akčně pojatá hra Darkspore od tvůrců Sims zatím příliš neohromuje

aktualizováno 
Vývojáři ze studia Maxis mají na triku takové hity jako Sims nebo Simcity. Teď kutí akční hru na hrdiny Darkspore a my jsme měli možnost si ji pár dní v betatestu zahrát. Radostí do stropu ale neskáčeme.

Pokud v dnešní době akční hru na hrdiny něčím neozvláštníte, půjde rychle ke dnu. Teď se do tohoto nevděčného úkolu pustili i vývojáři z Maxisu, kteří se můžou pochlubit veleúspěšnými sériemi Sims a Simcity.

Jejich posledním novým titulem byla hříčka Spore, na kterou Darkspore neodkazuje jen názvem, ale i přejímáním některých herních mechanismů. A to nás trochu znepokojuje.

Darkspore

Příliš mnoho možností

Původní hra Spore ze všeho nejvíc připomínala jednoduché hry pro příležitostné hráče a po jednom nebo dvou zahráních se celý koncept rychle omrzel. Udržet u sebe mohl maximálně tak nenapravitelné hračičky a kutily, které bavilo vyrábět si křížence želvy a paviána.

Darkspore funguje podobně, jen tu jsou místo pruhovaných zvířátek pruhovaní hrdinové. Hráči si je postupně odemykají a během jednotlivých misí pro ně hledají nové vybavení. Klasická akční hra na hrdiny á la Diablo, řeknete si. Jenže v Darkspore je editor hrdinů k nerozeznání od toho ze Spore. Když proto najdete pro svého bijce nové brnění, můžete mu ho nacpat na kolena, na ruce nebo na hruď, natřít ho červenou barvou a ozdobit modrými puntíky.

To opět potěší kutily, ale běžný hráč bude po chvíli znechucený z toho, jak musí každou serepetičku extra navěšovat na každého hrdinu zvlášť. Kdyby bylo gerojů patnáct, tak člověk zatne zuby a vydrží. Jenže jich je (zatím) rovná stovka, a to už je pořádně velká porce času, která vás odvádí od samotného hraní.

Darkspore

Netradiční systém hrdinů

A proč si vlastně trénujete armádu hrdinů ověšenou bodci, křídly a dalším vybavením? Příběh Darkspore má leccos společného s příběhovou linkou Starcraftu. Žila, byla kdysi mocná rasa Crogenitorů, která si ráda hrála s DNA.

Hrála si tak dlouho, až objevila nestabilní DNA, která byla sice extrémně silná, ale také velice nebezpečná. Tak vznikli Darkspore. Ti se obrátili proti svým stvořitelům a než se nebozí Crogenitorové vzpamatovali, stali se ohroženým druhem.

Jen několik vesmírných korábů uniklo. Jejich palubní počítače čekaly s probuzením posledních přeživších Crogenitorů tak dlouho, než se podaří zlobivou DNA stabilizovat, a mít tak v ruce armádu, která se dokáže Darkspore porazit.

A jak už asi tušíte, DNA se zrovna umoudřila. A proto je čas vysoustružit zástupy potvor, které zašlapou do země každého, kdo bude dost hloupý na to, aby se jim postavil. Hráč tak de facto nehraje za jednotlivé hrdiny, ale za jejich krotitele. To také vysvětluje, proč jednotliví hrdinové nesbírají zkušenosti klasickým způsobem, ale levelují jen pomocí přiděleného vybavení.

Zkušenosti, které zde suplují šroubovice DNA, totiž sbírá neviditelný páníček hrdinné smečky a jak postupně sílí, může si odemknout další hrdiny nebo jim pořídit různá vylepšení.

Darkspore

Důležitá volba postav

Hratelností je Darkspore průměrná hra svého žánru, má ale i jistá specifika. Na každou misi například putují tři hrdinové, mezi kterými se dá podle libosti přepínat. Každý si tak může podle chuti namíchat koktejl, jaký mu šmakuje.

Kupodivu tu funguje i systém kámen-nůžky-papír známý spíš ze strategií. Každý hrdina je totiž spřízněný s nějakým elementem. A pokud ho pošlete na misi, kde jsou nepřátelé se stejným zaměřením, bude dostávat dvojnásobně silné ťafky a moc dlouho nevydrží.

Úrovně Darkspore nabízí scenérie od poletujících ostrůvků až po fantaskní lesy připomínající film Avatar. Průchod úrovněmi je striktně lineární a na konci každé pak čeká boss. Vždycky k němu vede červený teleport, takže přesně poznáte, kdy jde do tuhého.

Darkspore

Zajímavým prvkem je jakási předmětová loterie. Po dokončení každé úrovně si můžete nechat dát náhodně generovanou odměnu. Pokud ale vydržíte, bonus odmítnete a pustíte se hned do další úrovně, na konci máte šanci na předmět mnohem silnější. Pokud ale v úrovni umřete, nedostanete nic.

Vzhledem k nízko nastavené obtížnosti spíš ale autoři hazardují s vaší trpělivostí. Na normální obtížnost je beta Darkspore nefalšovaná zívačka a pokud se vám v ní podaří umřít, tak jste si samou nudou asi odešli uvařit kafe a mezitím vás upižlala jediná potvora.

Zatím tak z Darkspore nemáme dobrý pocit. Je to průměrná diablovka, která sice neurazí, ale ani nenadchne. A nic nenasvědčuje tomu, že se zařadí po bok velkých maxisáckých hitů. Spíš upadne do zapomnění stejně rychle jako její předchůdce Spore.

Autor:




Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Další z rubriky

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel
Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel

Nepropásněte šanci a pořiďte vašemu dítěti kvalitní kolo za zlomek ceny.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.