Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akční hrdina Max Payne se vrací jako plešatý alkoholik

aktualizováno 
Třetí díl Max Payne se od předchozích dvou liší především vizuálně. Stále to ovšem bude řízná akce v zajímavých kulisách.

Když se řekne Max Payne, nelze si nevzpomenout na černou koženou bundu, vnitřní monology, zpomalení času a spoustu postřílených nepřátel. Tahle série možná není legendární, ale rozhodně si našla spoustu příznivců.

Vlastně je s podivem, že na sebe představení třetího dílu nechalo čekat tak dlouho. Na druhý pohled je ale jasné proč. Autoři dlouho spekulovali nad tím, jak Maxe Payna pojmout, aby to nebylo potřetí to samé.

A vzali to skutečně z gruntu. Maxe Payna byste nepoznali. Kromě toho, že nosí jiný obličej, už nemá ani svou koženou bundu. A navíc je vyholený. Zkrátka takové střídání v bondovském stylu.

Max Payne 3

Kompletní restart série se ale nekoná. Max Payne 3 je stále umístěn ve stejném světě, jen o osm let po konci událostí druhého dílu. Hrdina zůstává minulostí pronásledovaným a cynickým bývalým poldou. Navíc je závislý na alkoholu a lécích na bolest. Ale kdo by se mu divil, když od prvního dílu ztratil nejen svou rodinu, ale i práci.

Max Payne se odstěhoval do brazilského Sao Paula. Shodil vlasy a koženou bundu. Namísto toho si oblíbil těsný nátělník, ve kterém se mu rýsuje nově získané svalstvo. Není se čemu divit, pracuje totiž jako osobní strážce.

Pracuje pro movitou rodinu Branco. Ale co čert nechtěl, Maxovi se nepodaří ohlídat ženu hlavy rodiny, a ta je unesena. To je ovšem jen začátek mnohem horších událostí, do kterých se temný hrdina nechtě zamotá.

Max Payne 3

Tradice série zůstává zachována v silném důrazu na příběh. Ten je vyprávěn v dynamických animovaných sekvencích, jichž na obrazovce v jeden okamžik sledujeme hned několik ve stylu seriálu 24 hodin.

Kromě scén v Sao Paulu se v záblescích minulosti vrátíte také do New Yorku, kde si zahrajete za Maxe s vlasy a koženou bundou. Je otázkou, nakolik se autorům v nových úrovních podaří navodit melancholickou atmosféru, tak typickou pro předchůdce. Zatím se zdá, že třetí díl klade větší důraz na přímočařejší akci.

Galerie

Max Payne 3
Max Payne 3
Max Payne 3
Max Payne 3

Ta samozřejmě nechyběla ani v minulých dílech, a tak je na co navazovat. Na místo příslušníků úklidové čety z druhého dílu přichází po zuby vyzbrojená polovojenská organizace.

Přestřelky opět nabízejí možnost zpomalit čas. Fungují přesně tak, jak je první Max Payne před mnoha lety poprvé uvedl na herní scénu. Po omezenou dobu můžete zpomalit běh času kolem sebe a lépe se vypořádat s protivníky.

Na některých místech hra zpomalí čas sama, a dá vám tak možnost vypořádat se s nečekanou situací. Pakliže jste smrtelně raněni, dostanete ještě jednu šanci. Zpomalí čas, a pokud se vám ze šlamastyky podaří vysekat, automaticky spotřebuje jeden tišící prostředek.

Max Payne 3

Max Payne 3 od konkurence částečně odkoukal moderní prvky, částečně se drží svého. Autoři tak implementovali krycí systém (ne všechny překážky jsou ale trvalého charakteru). Na druhou stranu se hrdina neléčí automaticky, ale potřebuje zmíněné tišící prostředky.

Hrdina smí zároveň nést tři zbraně, nicméně ty jsou jasně dané. Pouze jednou z nich může být větší samopal či puška. Zbylými jsou dvě pistole. Pokud je Max tasí zároveň, musí odhodit také těžší zbraň. V rámci autenticity ji totiž není možné strčit za kabát. Hráči si tak budou muset pečlivě rozmýšlet nasazení zbraní.

Max Payne 3

Je evidentní, že tvůrci kladou obrovský důraz na perfektní audiovizuální zpracování. Vyznačuje se špičkovými animacemi a detailními, byť lineárními úrovněmi. Zvuk by měl být maximálně sytý a hudba podporovat dynamickou akci.

Max Payne 3 zřejmě nebude přelomovým titulem. Mohl by se ale stát hitem poněkud odlišného typu než dnes populární akční tituly v čele s již ohraným Modern Warfare.

Autor:




Nejčtenější

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.