Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Akimbo: Kung-Fu Hero - bojová arkáda

  12:00aktualizováno  9. července 12:48
Máte rádi bojová umění? Potom by vám neměla ujít nová 2D akce Akimbo: Kung-Fu Hero, ve které se to kopy a údery jen hemží. Když k tomu všemu připočítáme pohlednou Manga grafiku... mno, neváhal bych a přečetl si alespoň recenzi.

Akimbo: Kung-Fu Hero

Chytlavý název, tedy přesněji slovíčko "Kung-Fu", evokuje a vlastně tak trochu předem určuje žánr nové bojovky pro PC. Možná si představujete pořádně vytrénovanou postavičku s šátkem kolem hlavy se spoustou připravených kopů, úderů a krytů. K tomu všemu se občas mihne nějaká ta zbraň, sbírají se různé posilovače, skáče po plošinkách a především bojuje. Od všeho trochu nová 2D arkáda Akimbo: Kung-Fu Hero nabízí, leč v poněkud jiné míře, než byste očekávali. Ne že by postava nevysypala z rukávu pár pěkných úderů, ba i ty posilovače a drobné rébusy si užijete, jenže "jen" v docela obyčejné skákačce. Přilákalo-li vás právě zmiňované slůvko Kung-Fu, zapomeňte. Nepřítomnost krytů rozhodně nevyvažuje několik málo úderů - tím je de facto určeno směřování hry. Místo hezky renderovaného panáčka v Manga stylu tu klidně mohla skákat opička bušící kyjem do nepřátel. Nic by se nestalo. Bojové umění zde posloužilo pouze jako hodně vzdálená omáčka, možná dobře podtrhující příběh, o kterém si něco povíme.

Pozadí celého dobrodružství nelze vyložit na pár řádcích, ani zde s ním nehodlám příliš zdržovat. Ve zkratce, vyjíždíte na pomoc zachránit trošičku mystický ostrov před hrozivým drakem a jeho kouzly. Zajímavé je, že ve hře už nic takového Akimbo: Kung-Fu Hero neřešíte - zkrátka si přečtete text a zbytek už vypadá jako klasická konzolová/automatová hopsačka. Herní menu se nezaobírá žádnými hloupostmi, pouze vyberete novou hru či pokračování rozehrané hry na mapě. Ta se dělí na spoustu záchytných bodů přístupných, samozřejmě, podle vaší předchozí úspěšnosti. Kdykoli se můžete vrátit k nějaké hezké pasáži, nicméně osobní zkušenost poukazuje více na opak. S tím souvisí i ukládání pozice, které se zaznamená pouze po ukončení daného herního úseku. Když k tomu přičtu, že Kung-Fu panák disponuje pouze třemi životy - a okamžitě o jeden přijde, dotkne-li se ho nepřítel, či spadne do propasti - vychází mi z toho docela drsná kombinace pro zkušené lamače joysticků (berte obrazně, není nad klávesnici).

Co do pohybů splňuje bohatýr obvyklé požadavky. Přes jednu klávesu provádí úder rukou a nohou, při skrčení kope na dolní pásmo. To se hodí zejména proti rychlým krabům a další malé havěti. Ve výskoku hrdina hezky kope, což využijete zejména při doskocích na nepřítele. Klasické skákání po hlavách nepřátel zůstává nedotčeno. Zbývá už snad akorát rychlý přemet vzad, jenž jsem ovšem nikdy nevyužil. Dále budete potřebovat dvojí skákání přístupné po sebrání speciálního bonusu. To zkrátka skočíte do dáli, stisknete ještě jednou tlačítko a ve vzduchu se znovu odrazíte. Nic revolučního, jenže narozdíl od Akimbo: Kung-Fu Heropodobných her to zde potřebujete k dokončení úrovně. Někdy dokonce objevení tajné místnosti (ona zas tak tajné není, jenom je problém se tam dostat) podmiňuje úspěšný konec levelu, což mi, abych se přiznal, příliš nevoní.

Tím se dostávám k tomu nejpodstatnějšímu, proč jsem ve výsledku nakonec šetřil body. Ve hře nemáte prakticky žádnou volnost. Úroveň je připravena tak, abyste museli ve správném pořadí projít všemi důležitými body a to je, jak sami uznáte, na arkádu docela neobvyklé řešení. Když k tomu připočítám nutnost opakování úrovně (napoprvé neprojdete ani zázrakem), nevychází mi z toho pro Akimbo: Kung-Fu Hero příliš lichotivé hodnocení. Svoji roli sehrává i načasování některých akcí, například dělo pravidelně střílí svůj projektil v určitém intervalu. Jenže pokud vy zrovna v nepříznivých okamžik skočíte přes plošinku, často se ocitnete v tváří tvář dělové kouli. Ano, občas se dá takovéhle situaci předejít podíváním se obrazu o kousek dál, přesto mám takový pocit, že zastavování se každých deset sekund nesplňuje požadavky na svižnou akci. A někdy nepomůže ani to nahlížení. Ono by se toho spousta dala prominout, ale vezmete-li v úvahu, že jedna střela, jeden nepřítel vás okamžitě pošle do pekel, a vy většinou opakujete úroveň znova, rozhodně nemohu mluvit o nějakém Akimbo: Kung-Fu Hero mimořádném herním zážitku. A přitom stačilo vyjádřit životy v procentech, kdy by vás zabil pouze pád do propasti. Takováhle úprava by určitě přispěla k mnohem větší hratelnosti. Dále vás sužuje časový limit vyjádřený pomocí baňky na jídlo. Docela zajímavé, ovšem když bloumáte a přemýšlíte jak dál, smrt na vyhladovění pěkně naštve. Zhruba stejně jako nutnost objevení některých dočasných posilovačů. Vezměte si, že hned v prvním levelu se přes ohromné bodáky dostanete jen a jen díky posilovači ukrytém o několik obrazovek vzadu v tajném úkrytu! Trochu kruté... Jenže, nic není černobílé, vlastní design levelů a rozmístění jednotlivých posuvných pák a provazů rozhodně nepostrádá nápaditost a smysl pro detail. Človíček, který připravoval umístění plošinek a pák, moc dobře věděl, co a kam umístit, aby hráč stále nepadal do té samé pasti. V kontextu s nevypočitatelnými střelami děl a jim podobných "zábavností" tvůrcům jednoduše nerozumím. Jako by sami sváděli svůj vnitřní boj, jak hru koncipovat.

Grafika ve stylu Manga přesně vystihuje atmosféru, zajímavé však je, že všechnu obstaral nejmenovaný renderovací program. Teprve následně se některé objekty dokreslovaly, ne však animace. Ty vypadají solidně a dovolují pár hrátek s nimi - třeba kop ve vzduchu se zřetelně rozmazává a vytváří tak pohlednou iluzi rychlé akce. Nepřátelé se tváří taktéž renderovaně a sedí mi. Na výbornou si tvůrci pohráli s vrstvami, pro laiky, například se vynořují palmy na popředí, voda na Akimbo: Kung-Fu Hero pozadí. Při pohybu s hrdinou se okamžitě začnou pohybovat - rozdílnou rychlostí - pozadí i popředí. Přál bych vám vidět některé nádherné scenerie. Ani hudební kulisa neusnula na vavřínech, proto se ze sluchátek linou melodické, leckdy i uklidňující tóny. Ale mohlo jich být víc.

Celkově se mi Akimbo: Kung-Fu Hero více líbil než nelíbil, přesto, a to i v období klinické smrti tohoto žánru, existují lepší kousky. Na prvním místě nemohu nezmínit než mého favorita za poslední léta, Jazz Jackrabbit 2. Nenechte se zmýlit dětinským vzezřením, v útrobách se skrývá fantastické řežba plná té nejrychlejší akce. Dal bych si pohlavek kdybych nevzpomněl taktéž unikátní střílečku Abuse, kde narazíte na bandu vetřelců téměř na každém kroku. Ale i tak, překousnete-li frustrující obtížnost, Akimbo: Kung-Fu Hero není špatný projekt. S trochu cviku a trpělivosti se dá hrát. Odměnou vám budou nové světy, noví nepřátelé a dokonce i nějaká ta zbraň + rébusy. Ono, ač se to nezdá, udělat pořádně hratelnou arkádu není žádná legrace - v případě Akimbo: Kung-Fu Hero doslova a do písmene.

Akimbo: Kung-Fu Hero
Výrobce: Iridon Interactive
Distributor: Iridon Interactive
Oficiální homepage: akimbo.iridon.com
Minimální konfigurace: Pentium II 300, 64 MB RAM, 130 MB HDD
Doporučená konfigurace: Pentium II 400, 64 MB RAM, 250 MB HDD
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Ne nezajímavá arkáda, nicméně existují lepší kousky.
Hodnocení 66%
Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...