Alan Wake |
Výrobce: | Remedy | Vydavatel: | ? | V ČR: | ? |
Datum vydání: | ? | Vydání v ČR: | ? | Lokalizace: | ? |
Homepage: | http://www.alanwake.com/ | ||||
Další: | veškeré informace o hře | Žánr: | 3rd person | Hra více hráčů: | Ne |
Finští vývojáři z Remedy Entertainment si už pro nás připravili pár slavných titulů. Myslím, že titul Max Payne a Max Payne 2: The Fall of Max Payne mluví opravdu za vše. Jedny z nejlepších her moderní historie snad padly každému do ruky. Po vydání druhého Max Payna však již Remedy Entertainment dva roky mlčí. Ale jak se tak zdá, s největší pravděpodobností to je pouze ticho před velkou bouří. Letos na výstavě E3 vývojaři z Remedy představili ambiciózní titul s názvem Alan Wake, a při té příležitosti měli lidé možnost shlédnout skvělý trailer, nad kterým nevěřícně kývalo hlavou stovky přítomných lidí.
Všechno se odehrává v podhorském městečku Bright Falls, kde se občané pravidelně schází v neděli v kostele, kde šerif projíždí ulicemi se zapáleným doutníkem a kde je také parta chlápků, kteří občas vyráží na lov do místních hor. Mimo jiné se sem přistěhoval i hlavní hrdina Alan Wake, spisovatel, který píše knihy s hororvými motivy. Do svých knih bere inspiraci ze své mysli, potažmo z nočních můr, které ho ve snech často trápily. Důvodem proč odešel právě do tohoto městečka bylo záhadné zmizení přítelkyně. Alana Wakea však zmizení své snoubenky natolik vzalo, že vyhledal lekářskou pomoc u místního psychiatra. K tomu ho donutil i fakt, že najednou ztrácí inspirace pro své romány. V sanatoriu, kde nějaký čas pobyl se však setkává se ženou, která mu připomíná jeho nezvěstnou dívku. Se ženou se seznámí a doufá, že na minulost zapomene a znovu najde inspirace do svých knih. To se taky stalo. Noční můry se Alanovi vrátily, jenže nastává menší problém. Sny se mísí s realitou a ani sám Wake nerozezená co je skutečné a co ne. Nastává tak boj o holý život a samozřejmě že Alan Wake se celé věci snaží přijít na kloub, jenže otázek, na které nezná odpovědi stále přibývá.
Mimo jiné se sem přistěhoval i hlavní hrdina Alan Wake, spisovatel, který píše knihy s hororvými motivy.
|
I když by se zpočátku mohlo zdát, že půjde o běčkovou hororovu akci, ve které z každého rohu na vás skočí všemožné příšery, je tomu docela jinak. Autoři spíš hru přirovnávají k psychologickému thriller. Nejednoho z vás určitě napadne seriál, který vznikl na počátku devadesátých let, Městečko Twin Peaks od Davida Lynche. Pokud jste viděli jedno ze dvou zatím dostupných videí, určitě mi dáte za pravdu, že typická atmosféra amerického městečka ze hry přímo srší. Skřípání zrezlých dveří u vchodu na dvůr místního motelu, benzinová stanice s houpajícím se nápisem "No Smoking", poletování letáků po ulicích a tajmený zvuk větru, který naklání stromy až k zemi navodí jistě skvělou atmosféru.
Podle slov vývojáře Sama Lakea bude ve hře použit zcela nový a originální systém boje. Prý by měl připomínat bullet-time, který se poprvé objevil v Max Payneovi. Co to však bude nám zatím nikdo neprozradil. Alan Wake ma mít silný a napínavý příběh, už proto se nejedná o nějaký survival horor, nicménéně o psychologickou akční adventuru. Ve hře byste se však neměli zcela držet dějové linie, v některých věcech byste měli mít volnou ruku. Stejně tak jako v lokacích - ty jsou všechny přístupné, budete mít absolutní volnost v pohybu, postupem času se prý mají otevírat ještě další lokace mimo městečka Bright Falls. Jistě asi nejsem jediný, komu podobná volnost připomíná GTA :-). Stejně tak jako v GTA by mělo městečko žít "normální život", ve hře budou i změny počasí - mlha, déšť, bouřka atd. Vedle toho je zde možnost pohybovat se v několika dopravních prostředcích. Nicméně Sam Lake řekl, že narozdíl od GTA bude ve Wakeovi kladen větší důraz na příběh.
Alan Wake ma mít silný a napínavý příběh, už proto se nejedn á o nějaký survival horor, nicménéně o psychologickou akční adventuru.
Základní princip hry je zatím den a noc. Den, kdy Alan Wake žije normální civilní život a noc, kdy musí čelit nočním můrám, které se mu zjevují. Alan se bojí noci a přízraky, kvůli kterým Alan Wake sotva spí, zase světla. Proto budete mít v základní výbavě baterku. V městečku Bright Falls je také obrovský maják - to jsme vlastně mohli vidět již v jednom videu, jak se Alan dovnitř majáku snaží marně dostat. Čím více světla samozřejmě bude, tím míň bude přízraků, pochopitelně. Ovšem hrát hru a mít co nejvíce světla, abych potlačil noční můry, mi přijde trochu bezduché, proto jsem zvědav s čím Remedy přijdou. Více informací však zatím není známo, i když hra měla svou prezentaci už na letošním E3.
Skřípání zrezlých dveří u vchodu na dvůr místního motelu, benzinová stanice s houpajícím se nápisem "No Smoking", poletování letáků po ulicích a tajmený zvuk větru, který naklání stromy až k zemi navodí jistě skvělou atmosféru.
Co víme však naprosto jistě je fakt, že hra bude mít skvělý grafický engine - neskutečný počet polygonů a vůbec celé herní zpracování. Podle mnohých se jedná o to nejlepší, co jsme zatím na PC mohli vidět - fotorealistická grafika, stíny, světla a podobně. Demoverze hry byla zveřejněna na letošním veletrhu E3 v San Francisku na grafické kartě čipu ATI R520. Díky tomu mohla hra využít všechny své možnosti. Každý objekt měl stín a tak celkově se všechno ve hře chovalo reálně. Stromy, které se ohybají při větru nebo z cest, po kterých jezdíte, jde prah. Nebojte se, ani fyzický engine nebude pozadu. Stejně tak jako když jste v Max Payne 2 narazili do bedny a ta se překlopila nebo posunula, budou i podobné věci použity v Alan Wake. V tomto videu jsme mohli vidět, jak se z hory, která zastiňuje městečko, svrhla část horského masívu.
|
Pokud se ptáte na datum vydání této ambiciózní pecky, těžko vám někdo odpoví. V současné době se zmiňuje přelom roku 2005 a začátek 2006. Podle mnohých se však vydání ještě o nějaký ten měsíc prodlouží. Co je však důležitější, tvůrci uvažují o distribuci přes internet. Podobně jako to udělali Valve Software se svým Half-Life 2 přes systém Steam. Avšak ani krabicová verze by na pultech obchodů chybět něměla, nemáme se tedy čeho bát.
Alan Wake je bezpochyby jednou z nejočekávanějších her. Na svědomí jej má finské vývojářské studio Remedy Entertainment a už jen kvůli dvoum předchozím titulům (Max Payne a Max Payne 2: The Fall of Max Payne) do této hry klade mnoho lidí hodně nadějí. I když předchozí tituly Remedy trpěly krátkou herní dobou - třeba Max Payne 2 jsme mohli dohrát během 10 hodin, tohoto neduhu se chtějí Finové tentokrát vyvarovat. Pokud tedy všechno vyjde, tak jak každý očekává, čeká na nás skvělá akční adventura plná desítek atmosferických prvků se silným příběhem, vynikající grafikou i fyzikou.
Index očekávání: 10/10