Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alenka v říši Quaka za monitorem

  12:00aktualizováno  11. srpna 7:18
Když se podíváte do kalendáře na datum 13. srpna a přečtete si, kdo měl toho dne svátek, bude vám hned jasné, proč jsme si podrobnější novinky o chystané 3D akční adventure American McGee's Alice nechali až na dnešek. Alenčino nejnovější dobrodružství ve světě vytvořeném na enginu ze hry Quake 3 Arena vypadá jako docela zajímavý projekt.
American McGee's Alice

Protože měly v neděli (13.8.) Alenky svátek a na BonusWebu jsme se zatím té holčičce z říše divů věnovali jen v souhrnném článku z E3, rozhodla jsem se to v souvislosti s jejími jmeninami napravit a napsat o ní samostatný novinkový příspěvek.

Nejprve něco z historického pozadí chystaného titulu. American McGee, jehož jméno se skví hned vedle názvu hry, je bývalý designér id Softu. Jeho pracovní výkony lze nejlépe posoudit hraním Doomu a obou dílů Quaka - titulů, na jejichž výrobě se podílel. Johnu Carmackovi se však jeho nasazení zřejmě nezdálo dostatečné (nebo se mu na něm nelíbilo něco jiného) a po vydání Quaka 2 McGeeho z id Softu vyhodil. Ten strávil nějaký čas rozhlížením po okolí a úvahami nad tím, jestli má založit vlastní firmu nebo vstoupit do některé stávající, aby nakonec zakotvil u Electronic Arts. Pod jejich střechou a ve spolupráci s Rogue Entertainment v současnosti vytváří third person 3D akční adventure Alice inspirovanou knihou Lewise Carrolla "Alice's Adventures in Wonderland" (u nás překládanou jako "Alenka v říši divů").

American McGee's Alice

Ačkoliv příběh tomu až tak moc nenasvědčuje, bude Alenka celkově dost temně laděná, ba přímo hororová. Sami autoři mluví o své hře jako o třetím dílu Alenčiných dobrodružství (první se odehrává v říši divů a druhý v zemi za zrcadlem), kde je Alenka o něco starší a chytřejší. Na začátku se dozvídáme, že v říši divů se zničehonic začaly dít tak podivuhodné věci, že už to nejsou jen divy, ale přímo zlé skutky a za vším stojí obávaná Srdcová královna. Alenčiným úkolem je nalézt ji a samozřejmě i učit všemu páchání zla přítrž. Putování přes celou říši vás zavede na mnoho míst známých z knižní předlohy - protože je to už nějakou dobu, co jsem českou Alenku četla naposledy, použiju radši anglické termíny: Mushroom Forest, Caterpillar Garden, Chess Village, Centipede Lair a finální souboj se odehraje přímo v Queen's Realm.Vyjádřeno čísly bude hra posazená do pěti různých oblastí, každá oblast se skládá z minimálně tří úrovní (některé i z vícero) a každá úroveň má ještě další podúrovně. Kromě známých míst narazíte i na známé tváře - kočku Šklíbu (Cheshire cat), králíka (White Rabbit), původkyni všeho zla srdcovou královnu (Queen of Hearts), ale i na mnoho nových zrozených v hlavách autorského týmu, celkem by jich mělo být kolem třiceti.

American McGee's Alice

Než se vám podaří Wonderland zachránit, užijete si spousty běhání po pohádkovém prostředí, likvidování protivníků a louskání puzzlů. Máte-li pochybnosti o tom, čím se bude křehká dívka bránit před nástrahami nepřátelského světa, nemějte je - i když tu nenajdete ani jednu konvenční zbraň a všechny se spíš podobají hračkám, například takové karty, které se dají vrhat jako šurikeny, svou práci zastanou skvěle. Součástí herního konceptu Alenky (jako ostatně každé správné akční adventure) bude i skákání. Protože s doskokem přesně na místo, kam chcete, bývají potíže, vymysleli autoři něco, co by mělo v tomto ohledu hráčům situaci dost ulehčit. Kromě zaměřovacího kříže při střelbě přidělali jeden i na skoky - prostě si sami nastavíte, kde chcete po doskoku přistát a vyhnete se tak otravnému opakování skoků. Zajímavým oživením by mohly být i změny velikosti Alenčiny postavy - jednu úroveň odehrajete malí jako moucha a jinou zase velcí jako dům.

Jak už jsem napsala někde výš, bude Alenka 3D akční adventure (v poměru 70 % akce a 30 % adventure), ale co jsem ještě nenapsala, jsou podrobnosti o enginu, na němž poběží. Skoro není třeba dodávat nic dalšího, když prozradím, že srdcem hry bude engine z Quaka 3. Pro znalce v oboru dodám, že celá hra se programuje v C a C++ (původní engine Areny je napsaný v C, zatímco pro změny a dodatky se nejvíc používalo C++).

Obligátní závěrečná zmínka o datu vydání - podzim roku 2000.

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.