Protože měly v neděli (13.8.) Alenky svátek a na BonusWebu jsme se zatím té holčičce z říše divů věnovali jen v souhrnném článku z E3, rozhodla jsem se to v souvislosti s jejími jmeninami napravit a napsat o ní samostatný novinkový příspěvek.
Nejprve něco z historického pozadí chystaného titulu. American McGee, jehož jméno se skví hned vedle názvu hry, je bývalý designér id Softu. Jeho pracovní výkony lze nejlépe posoudit hraním Doomu a obou dílů Quaka - titulů, na jejichž výrobě se podílel. Johnu Carmackovi se však jeho nasazení zřejmě nezdálo dostatečné (nebo se mu na něm nelíbilo něco jiného) a po vydání Quaka 2 McGeeho z id Softu vyhodil. Ten strávil nějaký čas rozhlížením po okolí a úvahami nad tím, jestli má založit vlastní firmu nebo vstoupit do některé stávající, aby nakonec zakotvil u Electronic Arts. Pod jejich střechou a ve spolupráci s Rogue Entertainment v současnosti vytváří third person 3D akční adventure Alice inspirovanou knihou Lewise Carrolla "Alice's Adventures in Wonderland" (u nás překládanou jako "Alenka v říši divů").
Ačkoliv příběh tomu až tak moc nenasvědčuje, bude Alenka celkově dost temně laděná, ba přímo hororová. Sami autoři mluví o své hře jako o třetím dílu Alenčiných dobrodružství (první se odehrává v říši divů a druhý v zemi za zrcadlem), kde je Alenka o něco starší a chytřejší. Na začátku se dozvídáme, že v říši divů se zničehonic začaly dít tak podivuhodné věci, že už to nejsou jen divy, ale přímo zlé skutky a za vším stojí obávaná Srdcová královna. Alenčiným úkolem je nalézt ji a samozřejmě i učit všemu páchání zla přítrž. Putování přes celou říši vás zavede na mnoho míst známých z knižní předlohy - protože je to už nějakou dobu, co jsem českou Alenku četla naposledy, použiju radši anglické termíny: Mushroom Forest, Caterpillar Garden, Chess Village, Centipede Lair a finální souboj se odehraje přímo v Queen's Realm.Vyjádřeno čísly bude hra posazená do pěti různých oblastí, každá oblast se skládá z minimálně tří úrovní (některé i z vícero) a každá úroveň má ještě další podúrovně. Kromě známých míst narazíte i na známé tváře - kočku Šklíbu (Cheshire cat), králíka (White Rabbit), původkyni všeho zla srdcovou královnu (Queen of Hearts), ale i na mnoho nových zrozených v hlavách autorského týmu, celkem by jich mělo být kolem třiceti.
Než se vám podaří Wonderland zachránit, užijete si spousty běhání po pohádkovém prostředí, likvidování protivníků a louskání puzzlů. Máte-li pochybnosti o tom, čím se bude křehká dívka bránit před nástrahami nepřátelského světa, nemějte je - i když tu nenajdete ani jednu konvenční zbraň a všechny se spíš podobají hračkám, například takové karty, které se dají vrhat jako šurikeny, svou práci zastanou skvěle. Součástí herního konceptu Alenky (jako ostatně každé správné akční adventure) bude i skákání. Protože s doskokem přesně na místo, kam chcete, bývají potíže, vymysleli autoři něco, co by mělo v tomto ohledu hráčům situaci dost ulehčit. Kromě zaměřovacího kříže při střelbě přidělali jeden i na skoky - prostě si sami nastavíte, kde chcete po doskoku přistát a vyhnete se tak otravnému opakování skoků. Zajímavým oživením by mohly být i změny velikosti Alenčiny postavy - jednu úroveň odehrajete malí jako moucha a jinou zase velcí jako dům.
Jak už jsem napsala někde výš, bude Alenka 3D akční adventure (v poměru 70 % akce a 30 % adventure), ale co jsem ještě nenapsala, jsou podrobnosti o enginu, na němž poběží. Skoro není třeba dodávat nic dalšího, když prozradím, že srdcem hry bude engine z Quaka 3. Pro znalce v oboru dodám, že celá hra se programuje v C a C++ (původní engine Areny je napsaný v C, zatímco pro změny a dodatky se nejvíc používalo C++).
Obligátní závěrečná zmínka o datu vydání - podzim roku 2000.