Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alice: Madness Returns bude hlavně grafickým šílenstvím

aktualizováno 
Hlavní hrdinka Alice to nemá v hlavě úplně v pořádku a zve hráče na výlet do obskurní říše divů, kde se bude brutálně ohánět.

Alice: Madness Returns

Už je to celých jedenáct let, co malá Alice v nečekaně střelené, ale celkově povedené hře American McGees Alice zatnula tipec zlé srdcové královně, a tím i své temné stránce. Po vyléčení mohla opustit blázinec Rutledge a žít zcela normální život.

Jelikož se ale blíží pokračování s výmluvným názvem Alice: Madness Returns, je evidentní, že se opět něco v dívčině nitru zvrtlo, a ona tak musí ještě jednou do říše divů bojovat o své duševní zdraví a dávat dohromady paměťovou skládačku z dialogových a filmových útržků.

Takže je evidentní, že herní Alice opět nemá nic moc společného s literárním dílem Lewise Carolla. Přesto jasné inspirační zdroje má, avšak dosti nečekané. Jsou jimi totiž notně násilné hry typu God of War.

Na Game Developers Conference v San Franciscu bylo možné si krátkou pasáž Alice: Madness Returns zahrát. Na první pohled vás praští do očí unikátní a lehce šílený grafický styl, který bude zřejmě největším tahákem hry.

Tvůrci si s vizuální stránkou Alice opravdu vyhráli. Přestože je grafická paleta velmi pestrá, drží se v nečekaně temných odstínech a svou ponurostí trochu připomíná Dantes Inferno. Pravdou však je, že prezentovaná úroveň se objeví až v pozdějším průběhu hry, zatímco počáteční pasáže budou ještě jásavě barevné. Grafický styl hry tak s postupujícím časem dozná změn, jistě v souvislosti s duševní rozpolceností samotné Alice.

Ta ostatně už není malou dívenkou v modrých šatičkách, jakou byla ještě před jedenácti lety. Alice totiž zestárla i ve virtuálním světě. Dnes je již mladou ženou, která je ovšem vybavena nečekaně ostrými zbraněmi.

Tomu se přizpůsobí i herní mechanismy. Jak už bylo řečeno, Alice: Madness Returns je po vzoru God of War brutální rubačkou se skákacími a hádankovými vložkami.

Alice si s sebou do říše divů vzala čtyři předměty z reálného světa, které se záhy promění ve zbraně. Z kuchyňského nože je najednou magický meč, z mlýnku na pepř minigun, konvice na čaj střílí explozivní kapky a houpacího koně používá hrdinka jako kyj. Zbraně bude možné v průběhu hry postupně vylepšovat.

V prezentované úrovni Alice nejprve přeskakuje mezi různými plošinkami, aby překlenula hlubokou propast. Když pomocí čajové konvice vystřelí na podezřelé místo ve zdi, vypadne na ni najednou láhev, jeden z mnoha předmětů, které ve hře můžete sbírat.

Na jiném místě se konečně schyluje k boji – objevují se totiž umrlčí karty srdcové královny. Nejenže může Alice svými pseudozbraněmi útočit, ale její deštník navíc plní obrannou funkci, stačí ho jen střelhbitě roztáhnout. Hrdinka se dokáže také bleskurychle vyhýbat, případně použít svého králíčka jako návnadu, aby ho posléze nechala explodovat.

Podle autorů bude v plné verzi Alice: Madness Returns na každého z nepřátel platit něco jiného. Na prezentaci to však zatím příliš patrné nebylo. Probíjet se dalo s použitím jakékoliv zbraně.

Pravdou je, že zatím Alice: Madness Returns zaujme hlavně svým vizuálním stylem, zatímco herní mechanismy jsou příliš obyčejné na to, aby dokázaly zaujmout. Je však možné, že to bylo dáno málo inspirativní úrovní a že další budou lepší.

Autor:




Nejčtenější

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

Fyzické odměny za 60 dolarů pro fanoušky hry Mighty No. 9
Špatný vtip, nebo podvod? Podívejte se, co dostali fanoušci za 60 dolarů

Po více než roce od vydání dostali kickstarteroví přispěvatelé „prokleté“ hry Mighty No. 9 slíbené odměny. Jejich provedení je ovšem otřesné a autoři jsou opět...  celý článek

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice
Pět nejočekávanějších srpnových her

Po slabém červenci přichází velmi slušný srpen. Vybrali jsme pět kousků, u kterých věříme, že budou stát za zahrání. V anketě pod článek ovšem můžete hlasovat...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.