Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Gearboxu hájí katastrofu jménem Aliens: Colonial Marines

  14:35aktualizováno  14:35
O vývoji nové vetřelčí hry se hovořilo přes pět let a výsledek hráči ani novináři nepřijali s povděkem. Průměrné hodnocení titulu Aliens: Colonial Marines totiž nepřesáhlo 50 %. Projekt přesto brání Randy Pitchford, který vede studio Gearbox.

Aliens: Colonial Marines

Pitchford o hře hovořil s britským serverem Eurogamer, pro který upozornil, že se tituly v průběhu vývoje mění. Redaktor však Pitchfordovi připomněl, že hra v ukázkách z roku 2011 vypadala odlišně než ve vydané verzi o dva roky později.

„Oni se (ve srovnávacích videích) pokoušeli upozornit, jak se to strašně změnilo. Bylo to trochu úsměvné, protože hned na začátku procházíte spojovací chodbou, dojde k výbuchu, otřesu a když se podíváte nahoru, tělo mariňáka udeří do skla, které se rozbije a zakrvaví. Hráč následně spadne na zem, na níž je také krev a rudá je i jeho ruka, kterou vidíte, když si připravuje zbraň před pochodem vpřed,“ popisuje Pitchford.

„Ve finální verzi dojde k otřesu, hráč se podívá nahoru a mariňákovo tělo narazí do skla, které se nerozbije. Chybí efekt rozbití skla. A když hráč spadne na zem, není tam krev a nepodívá se na zrudlou ruku. A to je skandál. Vážně, to je skandál,“ říká Pitchford.

Aliens: Colonial Marines
Aliens: Colonial Marines
Aliens: Colonial Marines
Aliens: Colonial Marines

Obrázky z hraní Aliens: Colonial Marines

Šéfovi Gearboxu prý řada lidí tvrdila, že je to něco zásadního. Pitchfordovi však jejich tón připomínal způsob, jakým jsou namluvená konspirační videa.

Vývojářského veterána prý těší nevyslovený předpoklad. Tím je víra, že Gearbox vždy dokáže vytvořit skvělou hru a je to jen otázka vůle. „Ale pravda je pro nás mnohem trapnější. Strašně jsme se snažili, dali jsme tomu vše. Opravdu jsme se pokoušeli odvést dobrou práci a projektu se oddali. Přesto trh výsledek hodnotil tak tvrdě. V tomto ohledu jsme selhali.“

Pitchford nicméně upozorňuje, že je proměna her během tvůrčího procesu vskutku běžná. Projekt Borderlands například před vydáním zásadním způsobem změnil vzhled. Stalo se to však způsobem, který lidé přijali s povděkem, a proto na to nikdo neupozorňuje.

Aliens: Colonial Marines

„Když se nám výsledek líbí, každou změnu můžeme bránit. Když se nám nelíbí, jsou všechny úpravy skandální,“ myslí si Pitchford.

Redaktor se však snaží zjistit, proč právě k těmto změnám došlo. „Nedávalo to smysl. Po zveřejnění ukázky nás na to někteří fanoušci dokonce upozornili. Ta chodba byla připojená z nové lodi, nebyla součástí Sulaca. Jak by se krev na zem vůbec dostala? Ten chlapík to trefil shora. Byla to chyba v konzistentnosti. Nedávalo to smysl. Proto jsme to odstranili,“ tvrdí Pitchford.

Jako šéf vývoje navíc říká, že ho hra bavila a lidé zkrátka mají odlišný vkus. „Frustruje mě, že to někteří lidé nechtějí slyšet.“

Titul nakonec vyšel v únoru 2013 a od Bonuswebu získal hodnocení 65 %. „V Aliens: Colonial Marines je možné spatřit záblesky skvělosti. Potenciál však hra nevyužívá a slabý příběh i špatné technické zpracování titul táhnou ke dnu,“ napsali jsme (čtěte recenzi).

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.