Aliens vs. Predator 2– návod #2

12:00aktualizováno  1. listopadu 1:54
Před čtrnácti dny jsme se seznámili se strategiemi a zbraněmi slaboučkého mariňáka a doufám, že vám náš návod pomohl prosekat se sedmi temnými misemi. Dnes se podíváme na zoubek trochu silnějšímu, odolnějšímu, drsnějšímu a technologicky lépe vybavenému Predátorovi, zabíjejícímu pro potěchu a čest.

Po čtrnácti dnech se opět společně setkáváme u pokračování návodu na skvělou adrenalinovou pecku Aliens vs. Predator 2. V minulé části jsme se podívali na zoubek Mariňákovi a nyní se již vrhneme na pořádného lovce - Predátora.

Rasa: Predátor

Několik tipů do začátku:

Predátor je v podstatě chodící pevnost. Jeho výjimečná fyzická odolnost a síla z něj dělají neskutečně obtížného protivníka v boji nablízko. Díky zdrcující technické převaze se stává smrtelně nebezpečným pro jakoukoliv z dalších ras. Jakožto Predátor si nebudete muset dělat starosti ani ozbrojenými mariňáky (které můžete se zapnutou neviditelností likvidovat pěkně potichu a ručně) ani s dotírajícími vetřelci, o něž se většinou postará combistick, nebo samozaměřovací ramenní kanón. Jediným skutečně rovnocenným nepřítelem pro vás budou androidé, zvláště budou-li vybaveni ostřelovací puškou, či raketometem. Pokud vám snad náhodou větší skupina nepřátel ubere život, není nic jednoduššího než do sebe narvat stylovou lékárnu v podobně dvou bodců a posléze si doplnit energii pomocí energy siftu. Predátor se také díky ohromnému výskoku (ze dřepu) může dostat i do míst pro mariňáka normálně nedostupných.

Přehled zbraní:

• Zápěstní břity: Základní zbraň, kterou můžete bodat a sekat pouhým mávnutím ruky. Jednou ranou do hlavy vyřídí jakéhokoliv člověka i menšího Vetřelce. Ačkoliv v minulém dílu patřila k nepostradatelným pomocníkům při lovu, zde již trochu svůj unikátní význam ztrácí.
  • Kopí: Combistick nahradil zápěstní břity na celé čáře, je delší a silnější, takže jediným úderem se můžete zbavit několika nepřátel najednou. Jedna či spíše dvě dobře mířené rány dokáží vyřídit i větší Vetřelce, typu Pretorián či Predalien. Užijete si s ním spoustu legrace, zvláště protože můžete během jeho používání zůstat neviditelní.
  • Ramenní kanón: Je skvělá hračka, která se dokáže sama na oběť v příslušném vizualizačním módu zaměřit. Velice účinný a díky naváděným střelám i přesný, hodí se zejména k likvidaci houfu slintajících vetřelců na větší vzdálenost. Může i chvíli nabíjet a po uvolnění tlačítka vystřelí adekvátně silnější dávku energie (poznáte podle mizejících teček z vašeho energetického stavu).
  • Harpuna: Speargun je velice stylová zbraň, která de facto představuje Predátorovu variantu ostřelovací pušky. Střílí šipky, které jsou vůči většině cílů velmi účinné zvláště míříte-li na hlavu. Bohužel šipek není nikdy dost, takže se dá využít jen na speciální účely. Pokud se vám podaří trefit oběť do hlavy, získáte automaticky trofej a navíc si můžete šipku znovu sebrat.
  • Plazmová pistole: Docela fajnová hračka, kterou jsem bohužel zrovna dvakrát nevyužil. V primárním módu střílí přímo letící výboj, v sekundárním pak vyšle kouli plazmy pohybující se po balistické křivce. Lze ji použít k likvidaci vajec, nebo ostatních Predátorů. Značnou nevýhodou je fakt, že exploze může vcelku výrazně zranit i vás, takže ač by se tak mohlo na první pohled zdát, není příliš použitelná k ničení skupin vetřelců v úzkých koridorech.
  • Disk: Další stylovou, leč nepříliš použitelnou zbraní je disk. Ač je velice silný, nedokáže zlikvidovat více nepřátel najednou, většinou se také někde zasekne a je utrpení jej posléze hledat. Naštěstí se dá za určitý energetický obnos automaticky přivolat zpět. A věřte, že to chce trochu cviku, než se s ním naučíte účinně zacházet.
  • Vrhač sítí: Toto je zbraň, hodící se spíše k multiplayerovým bitvám. V singleplayerových misích nebudete mít reálný důvod jej použít. Ze sítě se oběť dostane po chvíli sama, nebo se může prosekat ven. Nemá smysl jej používat na Vetřelce, kteří jsou natolik rychlí, že je vůbec nezasáhnete, a i když ano, v okamžiku síť roztrhají.
  • Bomby: Bomby můžete buď používat jako klasické kontaktní granáty, nebo zapnout dálkové ovládání a odpalovat je ručně. V singleplayeru je také téměř nepoužijete, naopak při hře více hráčů s nimi můžete protivníkovi uchystat nepříjemné překvapení.

Predátor u sebe stále nosí lékárnu, která se nabíjí pomocí energie, a generátor, který tuto energii téměř okamžitě doplní. Pokud na tyto dvě hračky nezapomenete, neměli byste mít potíže ani v těch nejtužších soubojích.

Singleplayer mise:

Mise 1: Hunt (Lov)
    Nejprve si pořádně zalovte, ostatně proto jste také na LV1201 přiletěli:

• přejděte přes palouček a dejte se skulinou vlevo vzadu (u kytek), na další louce vylezte po žebříku na skalní ostroh a pokračujte jeskyní, až dojdete k vašemu kamarádovi Predátorovi, který vás obdaruje kopím
  • dejte se po lávce a pak přeskákejte po stromech na plošinku napravo, na další louce vyskákejte opět na plošinku, do jeskyně přes vodu a dojděte až k dalšímu Predátorovi, který vám dá disk
  • pokračujte k vodopádu a nahoru, pak jeskyní a kolem vchodu do chodby nalevo až k mariňákům bojujícím s Vetřelci a zabijte Pretoriána

Mise 2: Trap (Past)
    Vaším úkolem je sledovat zajaté spolubojovníky, které odvážejí dvě APC:
  • prolezte jeskyní a pak se spusťte do kaňonu a pokračujte stále dál nalevo až se dostanete ke krabicím pod stromem, zabijte vojáky, a vyskočte na strom a na skalní římsu vpravo
  • po té dojděte až mezi útesy a dejte se vpravo a přeskákejte po větvích stromů na skalní ostroh nad vraty, do kterých vjelo APC
  • průrvou dojděte až nad další palouček, po stromech přeskákejte do jeskyně naproti vám, pak jděte kolem propasti až na louku, kde zastaví APC (pozor vyskočí z něj androidé, kteří nejsou v termálním módu vidět)
  • vyskočte na strom nad APC, pak na strom napravo, do druhého patra, na velký strom a po něm nahoru na skalní terasu a do jeskyně

Mise 3: Interloper (Vetřelec)
    A teď se musíte proplížit k výtahu a dostat se do výzkumného centra:
  • dojděte až k vodě podél plotu a přeskočte jej, pak obejděte APC a věž kolem spadlé stanice, přes betonovou plochu doprava, vodu přeskákejte přes džíp, pozabíjejte strážce a vyjeďte výtahem nahoru

Nyní se vydejte za vašimi spolubojovníky:
  • po bednách v rohu vyskákejte na plošinku, na jejím druhém konci opět po bednách nahoru (důsledně ničte obranné věže), na levém ovládacím panelu aktivujte vysokozdvižný „vozík“, skočte a nechte se vyvézt nahoru
  • hackněte panel, vylezte po žebříku na lávku nad výtahem a seskočte do něj
  • obejděte chodbou skladiště rozbijte rozvodovou skříň v chodbě nalevo a nechte se malým výtahem vyvézt o patro výše a prolezte dveřmi
  • vycapejte po schodech nahoru, dejte se doleva, vyskočte (samozřejmě ze skrčení) po nejedoucím výtahu nahou, pak na římsu kolem centrální místnosti, z ní vyskočte na šachtu, z ní pak na římsu na sloupu zapuštěném do obvodu místnosti, ten obejděte a vyskočte napravo, nebo nalevo na plošinu kolem centrální místnosti, pak po žebříku ještě výše a po dalším silném, žlutém žebříku do evakuační místnosti

Mise 4: Unexpected Allies (Nečekaní spojenci)
    Jste bez svého vybavení mnohem zranitelnější, takže nejprve se musíte podívat po něm:
  • hackněte panel nalevo a vyjeďte výtahem, zabijte strážné a na křižovatce se dejte doleva a dojděte až do spojovací místnosti
  • slezte dolů po žebříku, dejte se doleva a před dveřmi vyskočte otvorem v mřížích ke stropu, kde zničte a hackněte rozvod elektřiny u stropu
  • vlezte do místnosti a před otevřenými dveřmi vyskočte na římsu mezi dvě roury a pak do červeně osvětleného výklenku, kde také hackněte rozvod energie
  • seskočte dolů a dojděte si právě odemčenými dveřmi ke vědci pro bomby, hackněte terminál v levém rohu místnosti, otevřete dveře a dojděte si do místnosti, ve které by předtím Rykov pro masku a netgun
  • vraťte se a projděte čerstvě otevřenými dveřmi a po žebříku nahoru do ventilačního systému

Když už máte masku a netgun, byla by škoda a hlavně hanba nechávat lidem zbytek vašeho klanového vybavení. Najděte tedy ještě zbytek zbraní než opustíte výzkumné centrum:
  • seskočte do místnosti a spusťte oba spínače, projděte roztrhanou mříží až dozadu do chodby a v místnosti napravo si seberte combistick a cloaking field generator
  • dojděte až do operační místnosti a pak do místnosti nalevo, kde seberte další zbraně a medikit, vylezte do řídící kabiny a dveřmi ven
  • na rohu chodby vyskočte do ventilace a ve výklenku nalevo rozbijte a hackněte elektrický panel, čímž si odemknete dveře pod sebou
  • seberte si speargun v jedné z místností a projděte posledními dveřmi nalevo do místnosti s dvěma rourami a skočte do výtahové šachty
  • ze výtahu vyskočte na plošinu, seskákejte až na dno nákladového prostoru a odpalte sudy blízko stojícího APC, pak skočte na výsadkovou loď, která přiletí

Mise 5: Old Debts (Staré dluhy)
    Vaším úkolem je dostat se na povrch z komplexu podzemních jeskyní:
  • zahněte doprava a za mříží skočte do otvoru v zemi, vylezte z vody a pokračujte jeskyní stále kupředu, až se dostanete k okrouhlému jezírku
  • u zídky s dvěma květinami vyskočte nahoru a držte se stále vpravo až dorazíte na prostranství s jezírkem a dvěma útesy
  • vyskákejte přes ně na povrch, za skalním obloukem se dejte doprava jeskyní a na volném prostranství do leva až se propadnete do vody
  • vylezte ven a jděte z jeskyně stále do kopce (sledujte lilie) až dojdete ke dvěma rourám, podél nichž se dáte napravo a po můstku přes vodu (na můstku na vás vyběhnou dva Predalieni – jeden zepředu, druhý zezadu)
  • projděte kolem vetřelčí líhně do širokého tunelu vedoucího vzhůru, pak doprava, nahoru a hned doleva až k výtahu, který opravíte tím, že nejprve nahodíte zdroj nalevo a pak hacknete rozvodovou skříň
  • nahoře vlezte do polootevřených dveří nalevo, slezte do podzemí a nahoďte anténu, na přistávací ploše pak hackněte ovládací panel u velkých vrat a až je loď zničí, vylezte ven, vezměte si od Predátora disk a vlezte do podzemí

Mise 6: New Target (Nový cíl)
    Rykov prchá a vy si musíte vyřídit účty. Sebral vám přece vaši Masku a také vaši čest. Je na čase obojí získat zpět:
  • vyskočte z výtahu do ventilace, z další místnosti slezte po žebříku a vlezte do kanálu za mříží, kterou opravoval údržbář, hackněte spínač a vraťte se zpět k mříži
  • skočte na druhou stranu, zlikvidujte vojáky, dojděte k další mříži v podlaze (doprava a doleva), proskočte dolů a dojděte až k místnosti obehnané ochozy
  • vydejte se k výtahu na nejnižším ochozu (dejte si pozor - na vyšších jsou rozmístěné věže) a nahoře aktivujte jeřáb
  • pak se vraťte a proskočte dírou, která se otevřela na dně místnosti
  • přeskákejte z tunelu na lávku a po ní překonejte elektrický plot a pokračujte stále dále velkým tunelem, před jeho koncem zahněte do chodbičky vpravo a na jejím konci seskákejte opatrně dolů
  • dojděte až do velké místnosti a skočte do zábradlím ohraničené díry uprostřed, dále pokračujte ventilací

Mise 7: Trophy (Trofej)
    Cíl zůstává stejný – chcete získat zpět svou Masku a čest – nuže je čas dokončit lov:
  • seskočte a dejte se chodbou se sníženým podhledem, pak následujte hadici až k vašemu mrtvému spolubojovníkovi, u kterého se dovybavte
  • vraťte se zpět a v rohu, kde vystupuje hadice z trubky vyskočte na bedny a do ventilace, kterou projděte až do tunelu, tam hackněte panel a jděte dveřmi do kterých před chvílí vlezl Rykov
  • v místnosti zvedněte panelem vpravo vzadu vrták a vydejte se druhou chodbou až do místnosti s rampami, tam vlezte do chodbičky, kterou vede velké esovitě prohnuté potrubí
  • projděte pod vrtákem a pokrčujte až do místnosti s velkým množstvím pilířů, po těch vyskákejte až nahoru a dejte se doleva do ústí jeskyně
  • projděte dvěma místnostmi s vejci a na křižovatce za nimi se dejte vždy doleva, pokračujte přes další místnost až se dostanete k rozšíření, pak vyskočte doleva nahoru do další chodby, kterou se dostanete až k Artefaktu
  • proskočte do prostřední chodby obalené vetřelčím slizem a přes místnost s centrálním sloupem do svislé šachty, ze které vyskákejte po stupíncích nahoru a projděte až do Královniny komory, seskočte na dno a až zabijete Matku, dojděte si to tunelem vyřídit s Rykovem

Vaše pověst je nyní očištěna, získali jste masku i cennou trofej, nezbývá než se s Predátorem rozloučit a připravit se na oslizlé Vetřelce, které vám přiblížíme příště.

• Autor:
    Témata: hračky

Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou

novinky 14. 3. 2024 5

Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....

Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší

novinky 18. 3. 2024 2

Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...

To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou

novinky 13. 3. 2024,  aktualizováno 15. 3. 2024 5

Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...

Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu

novinky 12. 3. 2024 49

Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...

Vydělali jsme víc peněz, než naše malé studio zvládne, říká tvůrce Palworldu

novinky 15. 3. 2024 6

Letošní herní hit Palworld už japonskému studiu Pocket Pair vydělal miliardy a stále se prodává...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Odpověď Applu na Dooma se jmenovala Marathon. Nyní míří zadarmo na Steam

novinky 19. 3. 2024 0

Zatímco hráči na PC měli počátkem devadesátých let svého Dooma, majitele Macintoshů od Applu si...

Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu

magazín 19. 3. 2024 24

O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...

Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii

novinky 18. 3. 2024 6

Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...

Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole

novinky 18. 3. 2024 7

Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...