Aliens vs. Predator - multiplayer game

6:20aktualizováno  9. července 2001 1:35
Aliens vs. Predator - multiplayer game
Aliens vs. Predator

Každý vám potvrdí, že hra, ve které proti vám stojí skutečný lidský protivník, přináší mnohem větší zábavu, než singleplayer mise. Kromě toho, že váš kamarád(ka) nehraje tak strojově jako počítač, nechybí ani vzrušená debata při hře. Pod pojmem debata si spíš představte různé pokřiky a nadávky, ale to ke hře více hráčů prostě patří :o). AvP vnáší do multiplayer hry opět něco trochu nového, protože nyní se může utkat proti sobě mariňák, vetřelec a predátor. Každá postava má zcela jinou taktiku, zbraňový potenciál, rychlost pohybu, módy vidění atd.

Zesílením velmi atmosférické "šokové" CD hudby a zatažením záclon u oken dosáhneme naprosto dokonalého efektu, při kterém se pomalinku zesiluje i váš pocit strachu. Nedoporučuji se ani houpat na židli, jelikož jestliže vás znenadání protihráč napadne zezadu v nějaké temné chodbě (nemám rád dvojsmysly :) ), můžete spadnout. K této hře vřele doporučuji pořídit si Microsoftího myšáka s kolečkem uprostřed, jelikož ovládat ostatní funkce přes klávesnici je zdržující a na multiplayer smrtelné (pro vás).

Aliens vs. Predator

Mariňák
Zastupující lidské pokolení, nám k srdci přiroste asi nejvíce. Mezi jeho základní výbavu patří detektor pohybu a pulsní puška. S touto cool "výbavičkou" jste na multiplayer pro vetřelce i predátora naservírovaná svačinka, i když, občas se vám může podařit zasáhnou granátem z pulsní pušky nepřítele, ale musel by dostat přímí zásah. Navíc granátů zas tak moc není. Detektor pohybu je vcelku ošidná věcička, která v nárazových pulsech zobrazuje pouze 30 metrů před vámi (za vámi NE!). Do toho ovšem nepočítám rušivé elementy a rozdíl pater, mezi kterými detektor pohybu nedělá rozdíl. Ze všech tří postav je mariňák nejvíce slepý, protože: a) normální mód vidění nestojí za nic, b) noční mód vidění nestojí za nic, c) detektor někdy více mate než pomáhá. Osobně jsem preferoval normální mód vidění s použitím světlic (jeden z rušivých elementů pro detektor), protože v nočním módu ztrácíte možnost sledovat detektor a to už je úplná bezmoc. Dále si povíme něco o zbraních. Granátomet se hodí v případě, že stojíte na nějakém vyvýšeném místě a střílíte dolů takzvané "průzkumné střely". Možná to zní jako naprostá blbost, ale z vlastních zkušeností mohu potvrdit, že se to osvědčilo. Raketomet příznačně nazvaný Sadar vám zabere velký výhled obrazovky, ovšem zásah za to stojí. Plamenomet asi dobře znáte z filmu a v boji se vcelku dobře osvědčil, musíte se s ním ale naučit zacházet. Takový zapálený nepřítel k vám může přijít a zapálit vás taky... takže pozor. Klasický rotační kulomet je nepoužitelný za běhu, pokud s ním ale jeho majitel stojí a střílí, stává se z něj jedna z nejúčinnějších zbraní. Toho dobře využijete při kooperaci, kdy vám kámoš s rotačákem bude krýt záda, čí hlídat nějakou skulinu. Na deatchmatch za mariňáka nic moc, si možná někteří z vás říkají. To jsem vám ale ještě neřekl o zbrani, která se jmenuje.. SMART GUN. Na první pohled se nezdá, ovšem hned jak narazíte na prvního nepřítele, pochopíte. Pokud je v blízkosti nějaký nepřítel, po obrazovce se začne mihotat červený hledáček, který automaticky zaměřuje nepřítele. Troufám si tvrdit, že právě smart gun jsou vaše jediné použitelné oči. Dodat odvahu (a podle hlasu na sebe upozornit :) si můžete i správným drsným mariňáckým smíchem více připomínající povzbuzující smích odsouzence před popravou.

Aliens vs. Predator

Alien
Za tuhle postavičku si nejdříve musíte pečlivě nastavit ovládání a zvyknout si na trošičku jinačí mód vidění. Pokud jde o pohledy, jsou mnohem lepší než u mariňáka, jelikož se nepřátelé krásně zvýrazňují. Mezi další výhody patří VELMI rychlý pohyb a možnost lezení po stropě, s čímž se dají vymýšlet různé finty a legrácky v podobě skoku ze stropu na nic netušícího mariňáka, který proti vám nemá moc šancí do té doby, než najde smart gun (viz. Mariňák). Potom se vaše šance pohybují okolo 40% na úspěch a z lovce se rázem stává lovená zvěř. V takovém případě se k mariňákovi musíte přiblížit pěkně zezadu, protože frontální útok skončí dříve, než začne. Ani alien vs. predátor není žádný med, protože predátor má zbraně schopné usmrtit vás jediným výstřelem. S alienem se nikdy nezastavujte.

Aliens vs. Predator

Predátor
Velmi silná postava, která hned od začátku disponuje obrovským zbraňovým arzenálem. I přes to, že predátor bez energie toho moc nezmůže, musíte si uvědomit, že po patře ji nalezne skoro všude, tak na to vůbec nespoléhejte. Několik módů vidění mu umožňuje najít si optimální kombinaci, horší situace nastává, když hrajete třeba po síti proti všem rasám. Pokud hrají dva lidé po kabelu, vystačí si predátor s jedním módem po celou hru. Dobrou strategií se ukázalo ničení osvětlení, čímž mariňák ztrácí jednu ze svých výhod. Dalším esem v rukávu v boji s mariňákem je možnost zneviditelnit se (predátor tak sice nemůže útočit, ovšem opětné zviditelnění je otázkou zlomku sekundy). Z jeho zbraní jsem využíval pouze disk, kopí, v nouzi drápy na rukou a lékárničku. Disk je schopen zabít (rozpůlit) nepřítele na jeden zásah, po vystřelení si ho musíte sebrat nebo za kousek energie teleportovat. Pokud to ještě nevíte, disk je lehce naváděný, takže s mířením si zas až takové starosti dělat nemusíte. Ke kopí bych snad jen poznamenal, že klidně zabíjí na jeden výstřel. Predátor se navíc může sám kdykoli léčit - za energii a časovou ztrátu při léčení, kdy do vás může kdokoli střílet. Ale stejně je predátor skvělý.

Témata: poprava