America - Divoký západ ve stylu AOE

  • 21
Realtimová strategie z prostředí nekonečných severoamerických prérií, westernových městeček, v nichž je nejdůležitější budovou saloon, a indiánských vesnic vás pozve do časů, které by možná stálo za to prožít na vlastní kůži. Tedy pokud byste nebyli v indiánské kůži.
America

Realtimová strategie společnosti Data Becker se na první pohled nijak nevymyká z řady ostatních relatimových strategií. Volba prostředí, ve kterém se odehrává, je sice docela netradiční, ale když posadíte Age of Empires na mořské dno, neznamená to ještě, že jste nějak výrazně originální. America je časově o prostorově posazená do Divokého západu. Hlavní rysy prostředí a krajiny vůbec se tak musí okamžitě vybavit každému, kdo kdy viděl aspoň jeden western - nekonečné moře prérií, městečka se saloony a šerifovým úřadem, indiánské vesnice a na dohled vždycky nějaké hory.

Z charakteru výše popsaného prostředí se dá celkem snadno usoudit, jakéže suroviny asi budete muset získávat - pochopitelně dřevo a jídlo, dále zlato a ještě koně. Těmito komoditami bude jednak měřena vaše úspěšnost a jednak je třeba je shromažďovat kvůli jejich dalšímu využití. Protože stromů je v nezplundrované přírodě amerického kontinentu relativně dost, budete je potřebovat na stavbu téměř každé budovy. Stejně zásadní význam má jídlo - pro výrobu a udržení velkého počtu pracovních i armádních sil je zapotřebí mít nachystané pěkně velké hromady jídla. Zlato a koně už jsou spíš jen takovými specialitkami - zlato je nutné pro zhotovování některých zbraní a nářadí, zatímco koně se hodí jako dopravní prostředek pro některé vaše jednotky (pojízdný lučištník je prostě o něco lepší než ten pěšky chodící). Zajímavé je, Americaže ke koním můžete přijít hned třemi způsoby - buďto si je vyšlechtíte (jsou drazí, spořádají spoustu žrádla) nebo je odchytíte někde v prérii, kde se jich prohánějí celá divoká stáda, a nebo zaberete nějakého opuštěného koně po nepříteli (který buďto skonal v čestném boji nebo od vás schytal jednu zákeřnou ránu do zad a z koně zkrátka spadl).

Celkem America nabídne 4 různé kampaně, z nichž každá obsahuje po 10 misích. Většina misí se snaží tak nějak po svém rekonstruovat události té doby - v kampani za Indiány bude například vaším úkolem jednak bránit svou vesnici před nájezdy bílých mužů a jednak demolovat jejich městské výdobytky v naději, že to běloši jednoho dne zabalí, přestanou vám ukrajovat z vašeho právoplatného území a odtáhnou zpátky tam, odkud kdysi (ten den budiž stokrát proklet!) přišli. Nemusím snad ani připomínat, že každý ze čtyř národů, za něž budete hrát (osadníci, Indiáni, Mexičané a psanci), ovládá osobitá povolání a druhy válečnického umění, takže to otevírá cestu pro různé strategie a vojevůdcovské kličky.

3D prostředí byste na Americe hledali marně - vizuálně je hra dost podobná již zmíněným Age of Empires, přičemž i animace všech bojujících a pracujících postaviček vypadají pěkně detailně. Podle posledních zpráv by celá hra měla být hotová ještě o letošním podzimu.