Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář American McGee zaútočil na Electronic Arts, později se omluvil

  15:00aktualizováno  15:00
Electronic Arts pro mou hru vytvořilo klamavou reklamu, prohlásil v pondělí herní návrhář American McGee. Hovořil tak o propagačních videích k titulu Alice: Madness Returns, jehož vývoj vedl. Později se však za prohlášení omluvil a situaci popsal jinými slovy.

Videohra Alice: Madness Returns

Původní vyjádření zveřejnil na serveru Reddit, kde se účastnil diskuze, známé jako Ask Me Anything (ptejte se mě na cokoliv). Čtenář Shempmalone se tehdy tázal, jaká byla spolupráce se studiem Shy the Sun, které pro Alice: Madness Returns vytvářela animované ukázky.

American McGee chválil jejich kreativitu a schopnosti. Dodal však: "Frustrující však byl vliv marketingu Electronic Arts, ti Shy the Sun od začátku říkali, že veškeré kreativní směřování a finální slovo nebude naše, ale jejich."

Výsledkem prý byly ukázky mnohem temnější a krvavější než hra samotná. "A to byla záměrná nepřesnost, která vznikla v Electronic Arts. Chtěli hráče "obelstít", aby uvěřili, že je to hardcore hororový titul. A to přestože jsme hru v takovém duchu odmítli vyvíjet," tvrdí McGee.

Videohra Alice: Madness Returns

Vývojář se však za prohlášení později omluvil na svém oficiálním blogu. "Omlouvám se Electronic Arts a všem lidem, kterým prohlášení ublížilo," napsal. Podle svých slov chtěl původní postoj upřesnit. "Electronic Arts nemotivuje k nákupu lží. Pečlivě využívají ozkoušené marketingové techniky, kterými dosahují cílové zákaznické reakce," objasňuje.

"Pokud by v tom byli špatní, jejich konkurence by je dávno rozdrtila a hráli byste Madden Football od Activision, Atari, nebo tak něco."

Vývojář v závěru nepopírá, že hra zahrnuje temné a krvavé pasáže. Obává se však, že propagace nevykreslovala hlavní postavu správným způsobem.

Hra Alice: Madness Returns vyšla v roce 2011 a Bonusweb ji hodnotil 80 %. "Horová tématika omotaná kolem pohádkové předlohy vypadá v této herní podobě báječně. A kolik hopsaček opravdu pro dospělé vůbec existuje? Málo. A tahle stojí i přes pár chyb opravdu za to," napsal Jaromír Chvalíček (čtěte recenzi).

Autor:


Témata: Electronic Arts


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Další z rubriky

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.