Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí rodiče žalují Apple: utrácet ve hrách je příliš jednoduché

aktualizováno 
Skupina rodičů v USA podala žalobu na společnost Apple, děti prý ve hrách mohou utratit veliké množství skutečných peněz. Ačkoliv Apple zprostředkovává platby pro aplikace i hry ve svém obchodě, cenovou politiku stanovují vývojáři daných titulů. Těm též z plateb plyne většinový podíl.

Ilustrační snímek

Společnost Apple soud požádala o zamítnutí žaloby. Žádost zdůvodnila novou funkcí, která rodičům umožňuje zablokovat transakce přímo v aplikacích. Funkce je k dispozici na zařízeních iOS, tedy například iPhonu a iPadu. Soud však žádosti Applu nevyhověl, a záležitost tak bude projednávat.

Žaloba jako příklad uvádí hru Smurf’s Village, která je titulem ke hraní zdarma. Za hrou stojí společnost Capcom a umožňuje zakoupit rozšíření i v ceně 69,99 libry, což je přibližně 2 100 korun.

Titul Smurf’s Village v základní verzi umožňuje bezplatný průchod hrou. Žaloba však namítá, že návrh hry cíleně pobízí k nákupům.

Čtyřicet pět tisíc za dvě hodiny

Britský zpravodajský server BBC situaci nastínil na případu Niamh Boltonové. Její desetiletá dcera prý získala heslo k iTunes a během dvou hodin pak v dětské hře utratila okolo 1 500 liber, tedy zhruba 45 000 korun. Šlo o dětskou hru Tap Pet Hotel, která je v základu zdarma.

Je však otázkou, zdali jsou takové útraty chybou provozovatele či spíše rodičů. Pro nakupování v obchodech společnosti Apple je třeba platební či kreditní kartu, která dětem nebývá k dispozici. Pokud rodič zpřístupní svému dítěti účet či platební kartu, vystavuje se tím potenciálním finančním problémům.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Limbo
Neshody vývojářů vyústily ve vynucený odchod. A výplatu 180 milionů

Odchod jednoho ze zakladatelů studia Playdead nebyl tak poklidný, jak se původně zdálo. Z veřejných zpráv situace působila jako rozloučení dvou přátel. Podle...  celý článek

Tekken 7
Tekken 7 vyjde v červnu. Bonusy ke konzolovým verzím se liší

Sedmý Tekken je již dva roky na automatech, ale pro PC, PlayStation 4 a Xbox One vyjde teprve letos 2. června. Datum nově oznámilo vydavatelství Bandai Namco.  celý článek

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.