Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Amerzone - návod

  8:17aktualizováno  11. ledna 2001 12:08
Podrobný návod a popis putování velkého vajíčka z Francie až do mystického Amerzonu.
Amerzone
Podrobný návod a popis putování velkého vajíčka z Francie až do mystického Amerzonu.

Kapitola 1:

  • Jděte rovně po silnici (2x), zahněte vlevo a použijte dalekohled.
  • Pokračujte po silnici až k majáku, kde ze schránky seberte dopis a v inventáři si jej přečtěte.
  • Otevřete vrata, přistupte až k majáku a otevřete vstupní dveře.
  • Uvnitř seberte kladivo opřené o schody a po schodech vystupte do prvního patra.
  • Promluvte si se staříkem sedícím za stolem.
  • V místnosti prozkoumejte šuplík u skříně vedle hodin, seberte z něj dopisy a přečtěte si je.
  • Prozkoumejte fotografii na stolku vedle skříně.
  • Prozkoumejte telefon u schodů, zdvihněte sluchátko a vymačkejte 03 46 52 81 79 (telefon do muzea - z dopisu).
  • Vyjděte po točitých schodech o patro výš, kde si na pracovním stole prohlédněte obrázkovou knížku a brouka.
  • Z pracovního stolu seberte cestovní deník (velká kniha) a důkladně si ho pročtěte.
  • Jděte k promítačce u okna, zapněte ji a prohlédněte si diapozitivy.
  • Vylezte po žebříku, prozkoumejte stolek (úplně vzadu), seberte z něj dopis a přečtěte si jej (zjistíte podrobnosti o tom co se vlastně před těmi 60 lety stalo).
  • Slezte dolů po žebříku a po točitých schodech pokračujte nahoru do věže.
  • Prozkoumejte papír na kreslícím plátně, pak spusťte televizi v rohu místnosti a pokud chcete, můžete zapnout i malý větráček.
  • Slezte zpět dolů a vraťte se až do přízemí majáku (ke vstupním dveřím - tam, kde jste sebrali kladivo).
  • Otevřete poklop v podlaze a ve sklepení zapněte osvětlení (panel na stěně).
  • Jděte chodbou až k otvoru v podlaze a po točitých schodech slezte dolů.
  • Pokračujte chodbou (2x) a zahněte do chodbičky napravo.
  • V místnosti sepněte elektrický spínač na stěně, spusťte počítač (bedna nalevo od el. spínače), zapněte monitor a prozkoumejte jej.
  • Do mechaniky vložte disketu a zadejte kód 28 06 04 (z cestovního deníku), pak stiskněte na číselníku "*" a zadejte "AUTHENTICATION" a pak "LOAD" - otevřou se tak dveře do hangáru.
  • Odejděte z místnosti a pokračujte chodbou napravo až ke dveřím, které otevřete. Amerzone
  • Za dveřmi seberte z podlahy tyč, vejděte do výtahu a stiskněte páku - dostanete se do hangáru.
  • Jděte ke dveřím, otevřete je a sejděte dolů po schůdcích.
  • Jděte do prosklené budky a uvnitř prozkoumejte nákres na zadním stole.
  • Obejděte Hydraplán (letadlo) a jděte podél řeky neustále dozadu až na konec chodníku.
  • Zahněte doprava a chodbou projděte až k minivýtahu.
  • Vejděte do minivýtahu, stiskněte tlačítko, prozkoumejte jej a stiskněte šipku nahoru.
  • Otevřete dveře, vejděte do místnosti a použijte dalekohled (zapamatujte si červené číslo 140).
  • Vraťte se do minivýtahu a pokračujte nahoru.
  • Otevřete dveře, vystupte a vylezte nahoru po žebříku na stěně vedle dveří.
  • Za levým rohem je dalekohled, který můžete použít, potom pokračujte po schůdcích až na vrchol majáku.
  • Prozkoumejte číselník, pomocí páček nastavte hodnotu 145 (140 + 5 stupňů podle informace z cestovního deníku) a zatočte kormidlem pod číselníkem.
  • Nyní se vraťte (po schodech přes maják nebo minivýtahem) až k velkému výtahu a vyjeďte s ním do horního patra.
  • Ve zdi u podlahy nalevo od páky uvidíte malou dírku, do které strčte tyč z inventáře.
  • Stiskněte páku - dostanete se tak do tajného mezipatra, kde kladivem probourejte zeď.
  • Jděte chodbou až k mohutným dveřím, které otevřete - dostanete se k vejci.
  • Přistupte k ovládacímu panelu a stiskněte páku.
  • Vraťte se zpět do výtahu, stiskněte páku a pak vytáhněte tyč z díry u podlahy.
  • Sjeďte výtahem dolů do hangáru, sejděte po schodech, obejděte je (zprava) až narazíte na sloup se stupadly.
  • Vylezte nahoru a zatáhněte za páku - vejce se naloží do Hydraplánu.
  • Slezte dolů a vlezte přes můstek až do kabiny Hydraplánu.
  • Do palubového počítače vložte disketu a zadejte "LOAD", pak zadejte "PLANE" vyťukejte číslo 145 a zadejte "CONFIRM DESTINATION".

    Amerzone

    Kapitola 2:

  • Klikněte na monitor na palubní desce a zadejte "SAILING" a potom "SUBMARINE".
  • Až budete v přístavu, opět klikněte na monitor, zadejte "GRAPNEL" a pak zatáhněte za páčku napravo od monitoru - vystřelíte do vody hák.
  • Vylezte z Hydraplánu a promluvte si s rybářem.
  • Jděte po lávce až na pláž a vejděte do staré lodi - do BARU.
  • Jděte do zadní části baru, kde ze stolu seberte potápěčskou kuklu a z terče na stěně kudlu.
  • Vyjděte ven a pokračujte dál po pláži až k plechovému hangáru.
  • Vejděte do hangáru a uvnitř seberte z podlahy kanistr a v zadní části pak ze stolu francouzák.
  • Vyjděte ven a na benzinovou pumpu před hangárem použijte kanistr - naplníte ho naftou.
  • Vraťte se po pláži až ke věži s velkou vrtulí na vrcholu.
  • Prozkoumejte motor a při bližším pohledu zatáhněte za držadlo - vrtule se roztočí.
  • Vlezte na molo pod věží a na konci mola opravte francouzákem konec potrubí.
  • Prozkoumejte kolo (nalevo od páky) a při bližším pohledu s ním zatočte.
  • Na konec hadice na zemi použijte potápěčskou kuklu, stiskněte velkou páku a kuklu si nasaďte.
  • Pod vodou plavte o obrazovku dál, kde kudlou odřízněte síť od kolíku na dně.
  • Nyní se na mořském dně trochu zorientujte a pokuste se najít potopené letadlo (pozor! Jsou tam 2!), u kterého leží hák s lanem (ten, co jste vystřelili z Hydraplánu).
  • Zahákněte hák za letadlo a pak se vraťte k molu a vylezte z vody ven.
  • Jděte po lávce za rybářem a promluvte si s ním - dostanete klíček.
  • Vlezte do Hydraplánu, kanistr s naftou použijte na nádrž (nalevo od vejce) a stiskněte páku vedle monitoru - hák vyrve dveře u potopeného letadla.
  • Jděte na molo k věži, nasaďte si potápěčskou kuklu a pod vodou plavte k potopenému letadlu.
  • Vlezte do letadla, prohlédněte si palubní desku a zapamatujte si číslo 227.
  • Vraťte se k molu, vylezte z vody a pokračujte dál po pláži (doleva) kolem hangáru až k malé dřevěné budce (cestou projdete skalní soutěskou).
  • Uvnitř prozkoumejte obrázek na stěně, klíčem otevřete truhlu na podlaze a seberte z ní disketu. Amerzone
  • Vraťte se do Hydraplánu a vložte disketu do palubní desky.
  • Zadejte LOAD, pak HELICOP a vyťukejte 227. Zadejte CONFIRM DESTINATION. a pak zatáhněte za druhou páku napravo od monitoru.
  • (Po vsunutí diskety můžete zadat místo Helicop taky PLANE, nicméně nastanou problémy a nakonec budete stejně nuceni použít Hydraplán jako helikoptéru).

    Kapitola 3:

  • Na palubním monitoru zadejte SAILING.
  • Vystupte z hydraplánu a před velkou branou zahněte po pěšince doprava.
  • Na hřbitově si promluvte se staříkem (získáte klíč) a prozkoumejte hrob před kterým stařík stojí.
  • Jděte zpět k velké bráně a klíčkem ji odemkněte.
  • Projděte se vesnicí, vlezte do domku úplně vzadu za dvorem (má nad vchodem vlajku). Uvnitř prozkoumejte kresby vedle dveří a v zadní části místnosti pak sochu diktátora Alvaréze a mapu Amerzonu.
  • Vyjděte ven a zahněte doleva - budete omráčeni.
  • Ve vězení seberte z lavice hrnek, prozkoumejte brouka na stěně nalevo u dveří a naberte brouka do hrnku.
  • Prozkoumejte prasklinu v dolní části dveří a na láhev použijte brouka z hrnku.
  • Opět prozkoumejte prasklinu, seberte klíče a odemkněte jimi zámek u dveří.
  • Z džípu (vedle vězení) seberte kanistr a lano.
  • Jděte ke studnici před kostelem a použijte na ni lano.
  • Projděte chodbou a pokračujte po schodech a po žebříku až do kostela.
  • Jděte k oltáři a po rozhovoru s knězem prolistujte Bibli na stojanu před oltářem - získáte klíč.
  • Otevřete klíčem schránku v oltáři a seberte z ní disketu a dopis, který si v inventáři přečtěte.
  • Přes zpovědnici se vraťte do podzemí a v místnosti s točitými schody seberte meč.
  • Pokračujte podzemím (2x) až k výklenku se sochou a do levé ruky (z vašeho pohledu) jí dejte meč.
  • Zatáhněte za meč, otevřete zamřížované dveře za vámi a projděte jimi až na světlo Boží.
  • Otevřete dvířka - objevíte se na hřbitově - a jděte známou cestou až do hydraplánu. Amerzone
  • Nalijte naftu z kanistru do nádrže a vložte disketu do slotu v palubové desce.
  • Zadejte LOAD a potom GLIDER.

    Kapitola 4:

  • Vystupte z lodi a jděte pralesem (cestou můžete prozkoumat podivné zvíře na kameni) až do dřevěné chatrče.
  • Uvnitř seberte z podlahy kanistr a ze stolu náčrtek, který v inventáři prozkoumejte.
  • Vraťte se k hydraplánu, nalijte obsah kanistru do nádrže, klikněte na palubní počítač a pak zatáhněte za páku napravo od monitoru.
  • Na zvířata ve skalní soutěsce zatrubte (tlačítko pod pákou na palubní desce).
  • Snažte se projet mezi býky, pak zahněte doleva a na palubním počítači nastavte "GRAPNEL".
  • Nyní vždy klikněte hákem na kámen před vámi (ve středu obrazovky) a následně ma páku napravo od monitoru - dostanete se tak až ke zvířeti ve vodě, na které taktéž klikněte hákem (a pak na páku) - dostanete se ke břehu.
  • Vylezte z hydraplánu a jděte kolem vody až do džungle, kde budete muset bloudit tak dlouho, dokud nenaleznete luk se šípem.
  • Vraťte se k vodě, kde za rohem naleznete zvíře - zastřelte jej šípem.
  • Prozkoumejte zvíře, seberte z něj hák a vraťte se podél vody do hydraplánu.
  • Odplujte (klikněte na výhled nad palubní deskou) a pomocí háku se již známým způsobem dopravte až k další překážce (dravým ptákům).
  • Vystupte z hydraplánu a projděte skalní soutěskou až k vosím hnízdům na skále.
  • Ze země seberte malý klacík (opravdu MALÝ!) a použijte jej na větší klacek na zemi - vykouříte včely.
  • Vraťte se do hydraplánu a známým "přitahovacím" způsobem pokračujte v cestě po Amerzonu až do indiánské osady.

    Kapitola 5:

  • Seberte vejce, vylezte z hydraplánu a jděte po lávce doleva až do indiánské vesnice.
  • Zahněte doleva a vejděte do místnosti (nad vchodem visí pták). Amerzone
  • Prozkoumejte nákres na stolku u postele a pak otevřete u stolku šuplík, ze kterého seberte disketu.
  • Otevřete malá zadní dvířka a vejděte do džungle.
  • V džungli dojděte na rozcestí (1x) a ze země seberte brouka.
  • Jděte doleva (2x), zatřepte s malou palmičkou a seberte spadnutý plod.
  • Vraťte se na rozcestí, pokračujte na druhou stranu džungle a cestou utrhněte ze země rostlinku (nalevo).
  • Vejděte do jeskyně a ze země seberte červeného brouka.
  • Pokračujte dál jeskyní, vylezte po žebříku a po lávce jděte až ke kolu, kterým zatočte.
  • Vraťte se vpět do vesnice a vejděte do místnosti, před kterou leží kostra.
  • Přistupte k zadní části stroje a na dřevěnou vaničku položte rostlinku.
  • Jděte k přední části stroje a seberte misku s rozdrcenou rostlinkou.
  • Vyjděte z místnosti a vejděte do sousední místnosti z dalším strojem. Stroj obejděte a do velkého koše vhoďte zelený plod.
  • Prozkoumejte špalek (mlátí do něj velké kladivo) a seberte misku s mlékem.
  • Vyjděte ven a zhruba naproti vám naleznete v jedné z místností mladou indiánku. Promluvte si s ní a pak jí postupně dejte vejce, obě plné misky a červeného brouka.
  • S upraveným vejcem se vydejte zpět k hydraplánu. Jděte o políčko dál po lávce a nadvakrát zatáhněte za páku (je na ní had) u hráze.
  • Nastupte do hydraplánu, uložte vejce na své místo a strčte disketu do palubního počítače.
  • Zadejte "LOAD", pak "BOAT" a zatáhněte za páku nalevo od monitoru.
  • Otočte se a zatáhněte za dřevěnou páku nalevo od vejce.
  • Po vyzdvihnutí opět zatáhněte za páku nalevo od vejce.

    Kapitola 6:

  • Obejděte potopený hydraplán a seberte z bažin vejce.
  • Jděte k chatrči na břehu, otevřete dveře a uvnitř seberte ze stěny zavěšený pytlík.
  • Vyjděte ven a jděte k velkému sloupu za hydraplánem. Amerzone
  • Ve spodní části sloupu jsou tři díry - na tu spodní použijte pytlík. Jakmile spatříte velké zvíře, utíkejte jeho směrem.
  • Až narazíte na další sloup, použijte pytlík na prostřední dírku a opět následujte zvíře (vraťte se k prvnímu sloupu u hydraplánu a zahněte doleva).
  • Po chvíli bloudění narazíte na třetí sloup a zde použijte pytlík na horní dírku.
  • Jakmile se k vám zvířata přiblíží, nasedněte na jedno z nich a dále cestujte na jeho hřbetu (klikněte mu na krk).
  • Vylezte na strom a po žebřících vylezte až k provazovém mostku, přes který přejděte... do 7. kapitoly...

    Kapitola 7:

  • Za mostkem projděte skalní soutěskou až nahoru ke chrámu.
  • Otevřete dveře a promluvte si s diktátorem. Po jeho smrti mu prozkoumejte hruď a seberte mu jeho metály.
  • Prozkoumejte dveře naproti mrtvoly a zatočte kormidlem.
  • Vyjděte ven z chrámu, sejděte dolů po schodech a vejděte do tajného vchodu, který jste otevřeli (na úpatí schodů).
  • Uvnitř zahněte vlevo, zatočte kolem u rampy a do misky vložte metály. Pak prozkoumejte výtok z "kotle" a seberte klíček.
  • Pokračujte dozadu podél levé stěny, ve výklenku pak uvidíte něco jako železný sarkofág. Prozkoumejte sarkofág, vložte do zámku klíček a asi 7x s ním otočte (dokud se klíček nevrátí do původní polohy).
  • Vraťte se ke vchodu do tajné místnosti, jděte po dřevěné konstrukci až k letounu a nasedněte na něj...
  • Jděte kolem kráteru s lávou a po chvíli seberte ze země železnou napodobeninu ptáka.
  • Zahněte do chodbičky ve skále a na kamenný oltář položte vejce.
  • Seberte vejce, vraťte se ke kráteru a jděte až na malou kamennou rampu, která sahá přes okraj kráteru.
  • Na konec rampy položte vejce a použijte na něj železnou napodobeninu ptáka...

  • Autor:




    Nejčtenější

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
    Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

    Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

    Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
    Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

    Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

    Kingdome Come: Deliverance
    Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

    Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Další z rubriky

    Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
    Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

    Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

    Sudden Strike 4
    Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

    Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

    Iron Harvest
    Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

    Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.