Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Angry Birds přilétají. Z mobilu do vašeho obchodu

  19:08aktualizováno  19:08
Naštvaní ptáci, hrdinové nyní nejpopulárnější hry na mobilech, Angry Birds, přecházejí z virtuálního do reálného života. Tvůrci hry, kterou si lidé do telefonů stáhli již více než 350milionkrát, vyjednávají s obchodními a kavárenskými řetězci o prodeji různých výrobků spojených s hlavní postavou této hry: naštvaným ptákem.

Angry Birds míří do reálného světa | foto: T-Mobile

"Je to o propojení reálného světa s tím virtuálním. Obchodníci získají nové, pravidelné zákazníky, kteří do jejich obchodů zatím nechodí," uvedl v rozhovoru s agenturou Bloomberg Wibe Wagemans, jeden ze šéfů finské společnosti Rovio Entertainment, tvůrce hry. Jedním z řetězců, s kterým vyjednává, je kavárenský Starbucks.

Společnost sídlící stejně jako Nokia v Espoo chce svůj digitální úspěch přenést do hmatatelného světa ve formě knih, plyšáků, triček a jiných předmětů. Již nyní prodává přes svůj web milion plyšových ptáků měsíčně. Zároveň chystá na motivy hry i celovečerní film.

Angry Birds je hra pro chytré mobily, tedy telefony s vlastním operačním systémem, jako je iOS od Apple či Android od Googlu. Hráč vystřeluje z praku ptáky, kterými se snaží zasáhnout prasátka, jež ukradla jejich vajíčka. S přibývajícími koly přibývá ptačích druhů a jejich schopností, stoupá však i obtížnost likvidace čím dál lépe opevněných čuníků. Tuto hru využívá ve své reklamní kampani například T-Mobile, Microsoft na svůj vyhledávač Bing, do některých modelů ji instaluje Nokia.

Jako u jiných v minulosti úspěšných her je klíčem úspěchu vysoká návykovost. "Když přijdu domů, odevzdávám telefon manželce, která Angry Birds hraje," říká Michal Strnad, který v takovém případě přebírá péči o čtrnáctiměsíčního syna Daniela. Po celém světě jde o miliony hodin denně strávených vystřelováním ptáků do vzduchu.

Vedle placené verze hry existují i verze zdarma, v kterých se zobrazuje reklama. V nasmlouvaných obchodech se zřejmě objeví i výsledkové tabule, které budou bezdrátově propojené se zákazníky hrajícími v jejich dosahu. Finové také testují prodej "virtuálního zboží", doplňků do hry.

Například v americké síti knihkupectví Barnes &Noble’s si mohli majitelé elektronických čteček Nook stáhnout zdarma jednu virtuální postavičku do hry: Mocného Orla. Ta umožňuje přeskočit úroveň, ve které se hráč zasekl. Podle Wagemanse této možnosti využily v knihkupectvích desítky tisíc zákazníků.

Finové se snaží využít dočasné popularity této hry pro vytvoření nových zdrojů příjmů pro společnost, která v nejbližších letech plánuje svůj prodej na burze. Její hodnota se nyní, v době velmi přející majitelům internetových projektů, odhaduje na více než miliardu dolarů. Popularitu v mobilech chce využít i k prolomení dominance her, jako je FarmVille a CityVille od společnosti Zynga na Facebooku.





Nejčtenější

Civilization: Beyond Earth
Za dvě stovky kopa her. Aktuální slevy potěší milovníky strategií

Řadu dílů ze série Civilization lze díky slevovému balíku získat za výhodnější cenu. Jsou totiž součástí nabídky Humble Bundle, která zahrnuje hry Civilization...  celý článek

Fallout 4
Charisma, či výdrž? Fallout rozhodoval o sexuálních dovednostech vzorcem

Ve Falloutu 2 existoval úkol, ve kterém jste se měli stát pornohvězdou. Vývojáři proto museli vymyslet vzorec, který rozhodoval o sexuálních dovednostech...  celý článek

Halo Wars 2
Žebříčky pro soutěživé hráče se v Halo Wars 2 objeví až později

Hodnocení hráčů podle jejich dovedností ve strategii Halo Wars 2 chybět nebude. Vývojáři se pouze rozhodli, že ho do titulu přidají až po nějakém čase. Hra prý...  celý článek

Horizon: Zero Dawn (PS4)
RECENZE: Horizon: Zero Dawn je úchvatná cesta do pravěku budoucnosti

Na apokalyptické vize jsme si ve hrách už zvykli. Tvůrci Horizon: Zero Dawn však na to jdou originálně. Současnost upadla v zapomnění, lidé se klaní pravěkým...  celý článek

World of Tanks (Xbox One)
Streamer zemřel během 24hodinového herního maratonu

Otec tří dětí zemřel během charitativní akce. Jeho cílem bylo vysílat 24 hodin vkuse a vybrat peníze pro organizaci Make A Wish, která plní přání dětem s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.