Angry Birds míří do reálného světa

Angry Birds míří do reálného světa | foto: T-Mobile

Angry Birds přilétají. Z mobilu do vašeho obchodu

  • 2
Naštvaní ptáci, hrdinové nyní nejpopulárnější hry na mobilech, Angry Birds, přecházejí z virtuálního do reálného života. Tvůrci hry, kterou si lidé do telefonů stáhli již více než 350milionkrát, vyjednávají s obchodními a kavárenskými řetězci o prodeji různých výrobků spojených s hlavní postavou této hry: naštvaným ptákem.

"Je to o propojení reálného světa s tím virtuálním. Obchodníci získají nové, pravidelné zákazníky, kteří do jejich obchodů zatím nechodí," uvedl v rozhovoru s agenturou Bloomberg Wibe Wagemans, jeden ze šéfů finské společnosti Rovio Entertainment, tvůrce hry. Jedním z řetězců, s kterým vyjednává, je kavárenský Starbucks.

Společnost sídlící stejně jako Nokia v Espoo chce svůj digitální úspěch přenést do hmatatelného světa ve formě knih, plyšáků, triček a jiných předmětů. Již nyní prodává přes svůj web milion plyšových ptáků měsíčně. Zároveň chystá na motivy hry i celovečerní film.

Angry Birds je hra pro chytré mobily, tedy telefony s vlastním operačním systémem, jako je iOS od Apple či Android od Googlu. Hráč vystřeluje z praku ptáky, kterými se snaží zasáhnout prasátka, jež ukradla jejich vajíčka. S přibývajícími koly přibývá ptačích druhů a jejich schopností, stoupá však i obtížnost likvidace čím dál lépe opevněných čuníků. Tuto hru využívá ve své reklamní kampani například T-Mobile, Microsoft na svůj vyhledávač Bing, do některých modelů ji instaluje Nokia.

Jako u jiných v minulosti úspěšných her je klíčem úspěchu vysoká návykovost. "Když přijdu domů, odevzdávám telefon manželce, která Angry Birds hraje," říká Michal Strnad, který v takovém případě přebírá péči o čtrnáctiměsíčního syna Daniela. Po celém světě jde o miliony hodin denně strávených vystřelováním ptáků do vzduchu.

Vedle placené verze hry existují i verze zdarma, v kterých se zobrazuje reklama. V nasmlouvaných obchodech se zřejmě objeví i výsledkové tabule, které budou bezdrátově propojené se zákazníky hrajícími v jejich dosahu. Finové také testují prodej "virtuálního zboží", doplňků do hry.

Například v americké síti knihkupectví Barnes &Noble’s si mohli majitelé elektronických čteček Nook stáhnout zdarma jednu virtuální postavičku do hry: Mocného Orla. Ta umožňuje přeskočit úroveň, ve které se hráč zasekl. Podle Wagemanse této možnosti využily v knihkupectvích desítky tisíc zákazníků.

Finové se snaží využít dočasné popularity této hry pro vytvoření nových zdrojů příjmů pro společnost, která v nejbližších letech plánuje svůj prodej na burze. Její hodnota se nyní, v době velmi přející majitelům internetových projektů, odhaduje na více než miliardu dolarů. Popularitu v mobilech chce využít i k prolomení dominance her, jako je FarmVille a CityVille od společnosti Zynga na Facebooku.