Anno 1503 AD – The New World

  • 228
Pokud máte rádi strategie, ve kterých je spíše než na boj kladen důraz na budování a správu osad či kolonií, pak jistě znáte postarší hru Anno 1602 AD. Tato hra zasazená do období kolonizace měla ve své době velký úspěch a není proto divu, že autoři se rozhodli stvořit i druhý díl, jehož vydání už se kvapem blíží.
ANNO 1503

Budovatelských strategií ze zlatých let kolonizačního šílenství není nikdy dost. Snad si alespoň někteří z vás ještě pamatují na líbivou a zábavnou strategii ANNO 1602 AD, která nás zavedla do neprobádaného a pro osídlení vhodného území. Tato strategická simulace byla založena na budování a vylepšování osad kolonistů, jakož i zajišťování fungujícího obchodu, ke slovu přišly i nějaké ty bojůvky. Vývojářský tým Sunflower Interactive, který má tuto povedenou strategii na svědomí, se již před nějakým časem pustil do prací na pokračování této hry. Bude se jednat o titul ANNO 1503 AD – The New World, o němž už jsme vám nějaké základní informace přinesli.

Hráči znalí historie jistě už z názvu poznají, že hra se bude odehrávat v ranných fázích osidlování Nového světa. 1503 AD přináší pět modů, které hráčům umožní zvolit si mezi vojenskou a ekonomickou cestou vedoucí ke konečnému vítězství. Hrát je možno jak jednotlivé mise, tak komplexní tažení, jehož scénáře jsou provázány epickým příběhem. K dispozici je také mód s otevřeným koncem, kdy není potřeba plnit žádné konkrétní cíle, ale hráč má možnost piplat si svoji civilizaci podle svého gusta. Do hry je implementován také multilpayerový mód, který umožňuje ANNO 1503 společnou pařbu až šesti hráčům, kteří mohou spolupracovat vojensky či obchodně, ale nic jim nebrání v tom, aby se pustili jeden do druhého.

Asi největší a na první pohled nejpatrnější změnu oproti ANNO 1602 představuje zlepšení grafického ztvárnění hry. Ve hře se setkáme s předrenderovaným 3D terénem, díky němuž si budete moci vychutnat spoustu detailů krajiny i jednotlivých budov, můžete se těšit i na pěkně animovanou vodu s vlnkami a skotačícími rybami. Díky 3D zpracování bude samozřejmostí možnost otáčet kameru a zoomovat výhled, což umožní i detailní pohledy na život v osadách. Každá civilizace má svoji vlastní architekturu a také osadníci se od sebe národ od národu svým vzhledem liší.

Na začátku každého scénáře je obvykle potřeba vybrat vhodné místo pro založení osady a nasměrovat k němu svoji loď s kolonisty. Poté je dobré prozkoumat široké okolí svými průzkumníky a zjistit všechny možné zdroje, které dané místo (ostrov) nabízí – ať už se jedná o stromy pro získání dřeva nebo zvěř vhodnou k lovu. ANNO 1503 obsahuje několik různých prostředí, která se do sebe liší klimatem, přírodou a zdroji. Například polární zóny jsou bohaté na lední medvědy a tučňáky, v ANNO 1503 jižnějších lokacích zase můžete narazit na slony či lvy. Tato zvířata nejsou jen pro legraci nebo pro získání jídla či kožešin, ale mohou také představovat nebezpečí pro bezbranné osadníky. Ve chvíli, kdy je kolonie založena, je potřeba postavit nejdůležitější budovy – zejména tržiště, díky němuž lze obchodovat, dřevorubce produkujícího stavební materiál, domek pro lovce starajícího se o přísun jídla a podobně. Po zajištění základních funkcí dojde i na zvelebování kolonie dalšími stavbami, stavění silnic pro snazší cestování a tak dále. S rozkvětem kolonie však také roste počet obyvatel, což je na jednu stranu samozřejmě dobře, na stranu druhou to však může přinést problémy s uspokojováním jejich potřeb. Postupem času samozřejmě dojde i ke kontaktu s ostatními hráči, ať už živými či počítačem ovládanými. V té chvíli se ke slovu dostane diplomacie, obchod či boj. Ve hře je celkem devět domorodých civilizací, které mají různý vztah k novousedlíkům – například Mongolové jsou značně agresivní, zatímco Eskymáci nebo obyvatelé Blízkého východu jsou přístupní k jednání. Hra ANNO 1503 by měla disponovat poměrně slušným bojovým systémem. I když se jedná o realtimovou strategii, neměl by být problém používat hlídky, formace a podobně. Co se týče pozemních bojů, bude na výběr z dvanácti různých vojenských jednotek – například kavalérie, lučištníci, ANNO 1503 mušketýři, dobývací věže, kanóny, pikenýři a další, všechny přitom budou vycházet z historických údajů. Boj jako takový by měl být poměrně realistický; například kanóny a podobné stroje budou potřebovat posádku, která je bude obsluhovat, a pokud bude posádka zabita, může se stroje zmocnit nepřítel. Díky 3D terénu budou hrát svoji roli také terénní nerovnosti, takže střelci se uplatní lépe na vyvýšených místech, lesy a kopce mohou zakrýt vojákům výhled a tak dále. Boje ovšem nejsou vždy tou nejlepší cestou, jak řešit konflikty. Je proto lepší snažit se s ostatními národy vyjít co nejlépe a prosperovat v mírovém prostředí.

Zatím vše nasvědčuje tomu, že strategie ANNO 1503 AD: The New World bude vskutku povedeným kouskem. Navíc už v podstatě klepe na dveře – do obchodů by se totiž měla dostat již na konci dubna tohoto roku. Pokud se zatím chcete alespoň pokochat povedenými obrázky, máte možnost v naší galerii, navíc se můžete mrknout i na tříminutový trailer.


Témata: Medvědi