Anno 1503 - konkurent Settlerů podruhé

  • 228
Po Anno 1602 se pro jeho příznivce chystá Anno 1503, které se spíš více než méně nese v duhu svého předchůdce. Záhadné volba letopočtů si nevšímejte a soustřeďte se raději na to, že Settlerům a ostatním budovatelským strategiím povstává nový konkurent.
Anno 1503

Na počátku roku 1999 se na trhu objevilo něco, co vypadalo jako kříženec Settlerů a SimCity, i když jméno to mělo zcela původní - Anno 1602. Stejně jako v Settlerech jste i tady osídlovali neosídlená území, stavěli hospodářské i správní budovy, osívali políčka, chovali dobytek a vůbec dělali všechny ty činnosti nutné k hladkému chodu každé ekonomiky. Nechybělo ani válčení nebo obchodování, protože vedle vás bujely i jiné civilizace, s kterými jste sem tam přišli do styku. Ze SimCity mělo Anno 1602 hlavně celkový výzor - na sobě nalepené domečky pospojované pravoúhlými cestami či silnicemi.

Po prvním dílu se němečtí Sunflowers rozhodli obšťastnit nás pokračováním. Už název - Anno 1503 - celkem výmluvně dává znát, kam se druhý díl posunul. Časově spadá Anno 1503 o sto let (plus jeden rok) před svého předchůdce. Základní principy realtimové simulační strategie (či strategické simulace) zůstanou zachovány, dojde jen k dílčím úpravám a vylepšením.

Anno 1503

Mezi ty změny, o jejichž přítomnosti v novém díle nejsou žádné pochyby, patří nová grafika. 3D prostředí vám znemožní stavět budovy na svazích kopců, naopak v údolích se o bude stavět jedna báseň. Stejně jako v prvním díle se můžete těšit na námořní plavby, které mohou soužit jak mírovým/obchodním účelům, tak i válečným. Autoři se rozhodli diplomatickou a obchodnickou složku hry oproti předchozímu dílu trochu vylepšit a hlavně jít dát o něco větší prostor. Ten, koho si však musíte hlavně předcházet, je vaše vlastní obyvatelstvo - budete-li je pilně činit šťastnými (jak, to zatím ještě nevím), za odměnu získáte přístup k novým druhům surovin i zboží, bez kterých byste se sice obešli, ale dobrého zboží není nikdy dost. Rasy a kultury, které čekají na vaše vedení, budou velmi různorodé - Aztékové, Mongolové, Beduíni ... a o každý typ populace je třeba se starat trochu jinak.

Souhrn dosud známých informací zakončím ještě zprávou o tom, že krajiny čekající na vaše objevení a osídlení budou mít zhruba desetkrát takovou rozlohu než měly v prvním díle a že osobně se o tom budete moci přesvědčit někdy na začátku roku 2001.


Témata: SimCity