Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

AoE 2: The Age of Kings - průvodce národy

  9:46aktualizováno  10. ledna 2001 11:43
Age of Empires 2: The Age of Kings je velice oblíbenou strategií. A protože spousta z vás nevěděla, pro který národ se rozhodnout, připravili jsme pro vás takového malého průvodce národy.
Age of Empires 2 - The Age of Kings - BRITOVÉ

Britové
Jedinečná jednotka: Britskou jedinečnou jednotkou je nečekaně Longbowman (Lukostřelec s dlouhým lukem).
Bonusy: - Radnice stojí o 50% méně
- Pastýři pracují o 20% rychleji
- Archery Range pracuje o 20% rychleji
- Pěší lučištníci (kromě Skirmishers) dostřelí o +1 více za každé dosažené období.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Hráč, který si vybere tento národ, by měl na začátku hry najít co nejvíce ovcí a využít bonusu této civilizace při výrobě prvního jídla (pastýři pracují o 20% rychleji). Ve střední části hry je dobré cvičit hodně lučištníků a stavit radnice (Town Center). Např. když těžíte někde daleko od základny, je dobré tam postavit radnici a naplnit ji lukostřelci. Radnice sama střílí a vejde se tam až deset jednotek, je to tedy více než do věže. Když budete mít takovýchto vojenských táborů na mapě více máte lepší přehled o tom co se děje a jste celkem dobře chráněni před útokem střední velikosti. Potom co budete moci postavit hrad (Castle) se vaše lukostřelecká síla ještě zvýší, protože vám přibude elitní jednotka Longbowman.
Protože Britové mohou vyzkoumat všechny kovářské techniky, pak byste toho měli využít. Doporučuji obrnit lukostřelce a vyvinout nové druhy hrotů. Nezapomeňte na výzkum Balistů. Skupině vylepšených Longbowmanů a Balistů, podporovaných hloučkem rytířů, pak nemůže nic odolat.
Nevýhody: Britové pro svoji lásku ke střelbě z luku nemají možnost vyvinout střelný prach. A tím pádem je jim odepřena možnost mít jakoukoliv jednotku založenou na tomto objevu, který je v pozdějším období hry některým civilizacím zpřístupněn.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - BYZANCI

Byzanci
Jedinečná jednotka: Byzantskou jedinečnou jednotkou je těžkooděná kavalerie Cataphract.
Bonusy: - Budovy vydrží za každé dosažené období +10% více.
- Velbloudí kavalerie, kopiníci a skirmishers stojí o 25% méně.
- Lodě s ohněm mají útok o 20% větší.
- Přechod do Imperial Age je o 33% levnější.
- Mniši léčí třikrát rychleji.
Typ civilizace: Obranná.
Taktika: Určit strategii jenom pro Byzance není jednoduché. Ale protože mají přístup k téměř všem vynálezům ve hře, jsou velmi pružní a přizpůsobivý. S bonusem, který přidává odolnost budovám, jsou jejich zdi, hrady a divy světa téměř nedobytné. Jejich pozemní vojska mohou být jakéhokoliv typu a protože mají přístup k mnoha technologiím, určitě doporučuji vyzkoumat různé techniky výroby mečů a brnění. Takto vybavené jednotky mohou být velmi silné. Potom co budete moci postavit hrad, získáte elitní jednotku Cataphract, což je obrněná kavalerie. Tato pro Byzance ideální jednotka je poměrně levná a účinná v defenzívě.
Pokud patříte mezi zastánce mnichů, pak je tento národ pro vás jak stvořený. S tří rychlostním léčícím bonusem jsou mnichové velmi užiteční. Při vašem útoku by alespoň tři neměli chybět. S mnišskou podporou pak vaše jednotky vypadají odolnější než ve skutečnosti jsou.
Nevýhody: Jejich jedinou slabostí je nedostatek kvalitních námořních jednotek. Proti flotile Vikingských Longboats jsou bezmocní.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - KELTOVÉ

Keltové
Jedinečná jednotka: Woad Raider nebo-li superrychlý nájezdník.
Bonusy: - Pěší jednotky se pohybují o 15% rychleji.
- Dřevorubci pracují o 15% rychleji.
- Obléhací stroje střílí o 20% rychleji.
- Ovce nemohou být konvertovány, je-li nablízku jakákoliv vaše jednotka.
- Výrobna obléhacích strojů pracuje o 20% rychleji.
Typ civilizace: Hodně útočná.
Taktika: Hráč, který si vybere tento národ má na začátku hry pár výhod. Dřevorubci pracují rychle a v krátké době nahromadí dostatek dřeva na velké množství staveb a to ani nemluvím o rychlém pohybu pěších jednotek.
Jediná strategie za Kelty je obrovská masivní vlna rychle se pohybujících pěšáků, která proběhne nepřátelskou vesnicí a nechává za sebou spoušť. V době, kdy nepřátelské národy budou schopny cvičit silné jízdní jednotky, už chytrý keltský hráč bude mít nahromaděnou velké armádu a výcvik této kavalerie trochu zbrzdí.
Keltové nedostatek lukostřelců kompenzují rychlopalnými obléhacími stroji. Doporučuji vyzkoumat všechny techniky těžby dřeva a potom jsou dřevorubci (těží o 15% rychleji) během malé chvíle schopni vysekat cestu lesem rovnou k nepříteli. Potom není nic jednoduššího, než překvapeného nepřítele napadnout vámi naspořenou armádou a je vyhráno. Po postavení hradu získáte elitní jednotku, tzv. Nájezdníka. Ten je nejrychleji se pohybující pěší jednotkou ve hře a doslova každého předběhne (kromě kavalerie samozřejmě). Pravidlem ve hře je, že lukostřelci jsou na pěšáky nejlepší, ale díky keltské rychlosti na ně moc neplatí.
Nevýhody: Keltskou slabostí je jejich neschopnost postavit kloudnou obranu. Ale díky rychlé těžbě dřeva se tato nevýhoda dá zalepit velkým množstvím Radnic, plných pěšáků a lukostřelců.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - FRANCOUZI

Francouzi
Jedinečná jednotka: Throwing Axeman nebo-li tzv. Sekerníci.
Bonusy: - Hrady stojí o 25% méně.
- Rytíři vydrží o 20% více.
- Vylepšování farem je zcela zadarmo (musíte mít mlýn).
- Rytíři vidí o +2 dále.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Podle bonusů jste také určitě zjistili, že Francouzi využijí své výhody až ve Věků hradů. První co by měl hráč udělat, je postavit mlýn a farmy a využít svého bonusu při zlepšování farem úplně zadarmo. Druhou věcí je, dostat se co nejdříve do Období hradů, aby mohl využít ostatních bonusů a než toho dosáhne, by měl na mapě urputně hledat kamenné doly a co nejrychleji je vytěžit. Obrovské zásoby kamení nejsou jen tak pro srandu, ale až dosáhne určeného období, určitě se mu budou hodit na početnou výstavbu hradů. Vývoj jednotek by měl u Francouzů směřovat hlavně na kavalerii. Pokud si vylepšíte u kováře různé brnění a zbraně určené kavalerii, jistě tím nic nezkazíte. I přes nedostatek střeleckých jednotek jsou Francouzi celkem útočným národem. A i když stavění hradů je pro ně levnější než pro jiné národy, ostatní obrana je nic moc.
Nedostatek kvalitních lukostřelců kompenzuje tzv. Vrhač seker (Throwing Axeman), který je také unikátní jednotkou. Francouzi mají zpřístupněny všechny technologie týkající se střelného prachu. Proto když uvidíte francouzskou armádu složenou z Kanónových děl, chráněných skupinou Paladinů, jak si to kráčí k městskému opevnění, není se čemu divit.
Nevýhody: Musí to přetrpět až do věku hradů, kdy jsou jim otevřeny úplně nové možnosti.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - GÓTOVÉ

Gótové
Jedinečná jednotka: Pěkně nabušený pěšák Huskarl.
Bonusy: - Pěšáci stojí o 10, 20 nebo 30% méně, podle období.
- Pěšáci mají +1 k útoku proti budovám.
- Vesničané mají +5 k útoku proti divokým prasatům.
- +10 k populaci v Imperial Age.
- Kasárny pracují o 20% rychleji.
Typ civilizace: Hodně útočná.
Taktika: Bodle bonusů je vidět, že se jedná o národ pěšáků. I když Gótská pěchota neobdržela bonusy k rychlosti, síle atd., je prostě levná a dobrá proti budovám.
Gótský hráč by měl stavět kasárny, jak jen to bude možné a vyrábět levné pěšáky. Tím pádem bude mít v začátku hry početnou armádu a může jít otravovat nepřátelské národy. Takovýto tlak může pořád doplňovat dalšími levnými pěšáky a slabý, nepřipravený národ je jeho.
I když Gótové mají k dispozici jak jízdní i lukostřelecké jednotky, nemohou je zlepšovat na nejlepší stupeň. Gótskou noční můrou jsou tzv. vražedné jámy (Murder Holes) ,které chrání ve věži lukostřelce a gótská pěchota, ať třeba početná je během chvilky rozprášena.
Jedinečnou jednotkou je Huskarl, nabušený pěšák s různými vylepšeními, jako třeba ochrana před špičatými předměty. Tato jednotka dává Gótům alespoň malou šanci proti lukostřelcům.
Nevýhody: Bezmocnost proti lukostřelcům, kteří na pěchotu platí nejlépe.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - ČÍŇANÉ

Číňané
Jedinečná jednotka: Cho Ko Nu nebo-li rychlopalba z kuše.
Bonusy: - Začínáte s třemi vesničany, ale jenom s 50 jednotkami jídla.
- Technologie stojí o 10, 15 a 20% méně, dle období.
- Radnice pojme 10 lidí.
- Sebevražedná loď vydrží o 50% více.
- Farmy produkují o +45% více jídla.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Číňané oproti jiným národům začínají hru s šesti vesničany, ale skoro bez jídla. Proto asi první co by měl hráč udělat, je všechny poslat, aby zásoby jídla trochu zvýšili. Na rozdíl od jiných civilizací, kdy se ze začátku konají stavební orgie, Číňané si syslí jídlo a díky bonusu na farmách by pak neměl být problém, rychle se dostat do Feudálního období. V této době pak mohou začít využívat bonusu na zkoumání nových technologií a dostat se tím před ostatní národy na špičku vědeckého žebříčku. Hlavně v Imperial Age, kdy jsou nové technologie pekelně drahé, se tato vlastnost stává velmi užitečnou.
Čím více budete mít domků, tím více můžete mít vesničanů a rychleji vám bude přibývat jídlo. Už od Feudální doby totiž není na škodu, stavit více domků než potřebujete a hromadit zásoby jídla. Protože až později budete moci postavit hrad, přibude vám jedinečná jednotka Cho Ko Nu. Tato, nezapamatovatelně se jmenující jednotka, je superrychlý střelec z kuše. A od té doby se vám vaše zásoby budou hodit a vy klidně můžete nepřetržitě cvičit nové a nové Cho Ko Ny. Proč jich cvičit takové množství? Jsou totiž celkem dobří na lukostřelecké jednotky.
Nevýhody: U tohoto národa jsem na žádnou velkou nevýhodu nenarazil, tak aby se neřeklo, že nějak nadržuji Číňanům, jejich Cho Ko Nu není zrovna moc dobrý ve střelbě proti opevnění.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - JAPONCI

Japonci
Jedinečná jednotka: Nečekaně, Samuraj.
Bonusy: - Rybářská loď vydrží 2x více, má +2 k brnění a pracuje o 5, 10, 15 a 20% rychleji, dle období
- Mlýn, pila a důl stojí o 50% méně.
- Pěšáci útočí o 10, 15 a 25% rychleji, dle období.
- Galéry dohlédnou o +50% dále.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Japonské rybářské lodě obdrželi celkem dost bonusů, takže je hned vidět kam se bude ubírat strategie pro tento národ. Japonci se prostě hodí do map, kde větší část zaujímá voda. Jejich schopnost přejít z faremního zdroje potravy na rybařinu, se může hodit, když jste třeba napadeni a většina vašich vesničanů je pobita a vy zrovna jako naschvál nemáte dostatek jídla na vycvičení nových.
Protože mlýny, pily a doly stojí o 50% méně, můžete za cenu jedné stavby u jiného národa postavit u Japonců hnedle dvě. Nemělo by potom být žádnou vzácností vidět, že pracující dřevorubec má pilu hned u lesa a o kousek dál, kde je už les vytěžen, stojí pila opuštěná. Takto pracuje dřevorubec v blízkosti lesa a nemusí se trmácet bůhví kam daleko, jen abyste ušetřili nějaké ty suroviny na stavbě pily. Prostě, Japonci jsou dobří ekonomové.
Jedinečnou jednotkou je Samuraj (to bych se opravdu divil, kdyby nebyl). Je to celkem silná pěší jednotka s průraznou obranou.
Nevýhody: Jako u většiny národů, založených na pěších jednotkách, jsou kamenem úrazu lukostřelci. Kromě Samurajů, kteří nějaký ten šíp přežijí, ostatní pěšáci jsou vůči ním bezmocní.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - MONGOLOVÉ

Mongolové
Jedinečná jednotka: Mangudai, lukostřelec na koni.
Bonusy: - Lukostřelci na koních střílí o 20% rychleji.
- Lehká kavalerie vydrží o +30% více.
- Lovci pracují o 50% rychleji.
- Skauti a lehká kavalerie vidí o +2 do dálky.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Podle historie byli Mongolové kočovným národem a jejich domovem byla step. Ani jinak tomu není v této hře. Už podle bonusů je vidět, že kasárny zde půjdou do ústraní a vystoupí stáje.
První co by měl hráč udělat, je, vzít skauta a pár vesničanů a vyrazit na lov divé zvěře. Se skautem by měl hledat po okolí a nahánět srnky ke skupině vesničanů, aby to neměli tak daleko.
Jak už jsem se zmínil, kasárny zde nemají moc velký význam, lze jich využít akorát při výcviku jednotek určených k obraně města. Městské opevnění by mělo být dost prostorné, aby se tam vešlo dostatek stájí s velkým počtem jízdních jednotek, které přeci jenom zabírají více místa. Není na škodu, zahnat do opevnění i pár srnek nebo jelenů, aby byli nějaké zásoby na horší časy.
Mongolskou jedinečnou jednotkou je Mangudai (ještě hůř zapamatovatelné jméno), což je mocný lukostřelec na koni. Mongolové jsou prostě kočovníci, kteří se svou jízdou můžou pěkně zatopit i té nejlepší obraně.
Nevýhody: Mongolové nemohou zkoumat žádné věci, které se týkají kláštera a mají uzamčený přístup k ekonomickým technologiím v pozdějších období.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - KELTOVÉ

Peršané
Jedinečná jednotka: Válečný slon (War Elephant)
Bonusy: - Začínáte s 50 jednotkami dřeva a jídla navíc
- Radnice a doly vydrží 2x více a pracují o 10, 15 nebo 20% rychleji, dle období.
- Rytíři mají +2 k útoku proti lukostřelcům.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: S Peršany začínáte s 50 jednotkami dřeva a jídla navíc a z toho plynou jisté výhody oproti jiným národům. Jednou z nich je, že ze začátku můžete postavit více budov než normálně a můžete vycvičit navíc jednoho vesničana. Nebo si zásoby necháte a máte takový menší náskok při přestupu na další dobu před ostatními národy.
Podle bonusu rychle pracujících doků je zřejmé, že Peršané mají převahu na vodě. Rychleji vyrábí lodě a s trochou štěstí můžou na vodě konkurovat i takovým Vikingům, samozřejmě ne silou, ale počtem slabších lodí. Ty díky velké výrobní rychlosti mohou během malé chvíle zaplavit nepřátelské přístavy. Vikingové vás, ale jen tak nenechají převzít nadvládu nad vodními plochami, a proto by vikingské přístavy měli být vašim hlavním námořním cílem.
Po postavení hradu vám přibude elitní jednotka War Elephant (Válečný slon). Je pomalý, ale těžko zničitelný a při průchodu nepřátelským městem za sebou nechává jenom spoušť.
Protože radnice vydrží dvakrát více a pomocí různých technologií se dá ještě opevnit, není na škodu stavit na mapě různé válečné tábory v jejichž centru bude právě radnice, přecpaná různými válečnými jednotkami. S takhle se pomalu množícími tábory, získáte za chvíli převahu nad celou mapou.
Nevýhody: Na to že jsou Peršané útočnou civilizací, kromě +2 k útoku proti lukostřelcům u rytířů, nemají žádné bonusu jak k rychlosti tak síle.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - SARACÉNI

Saracéni
Jedinečná jednotka: Mameluk, lukostřelec na koni.
Bonusy: - Obchodování stojí pouze 5%.
- Transportní lodě vydrží a uvezou 2x více.
- Galéry útočí o 20% rychleji.
- Lukostřelci na koních mají +3 k útoku proti budovám.
- Pěší lukostřelci mají +1 k útoku proti budovám.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Strategie u saracénské civilizace má takovou všehochuť. Jsou dobří jak v obchodní, vodní tak i v pozemní taktice. Ale asi nejvíce z nich převažuje ta vodní, protože jejich transportní lodě celkem dost vydrží a hlavně, to nás zajímá nejvíce, pojmou dvojnásobek jednotek. Proto takové tři či čtyři transporty naplňte vojenskými jednotkami a díky rychlopalným galérám je v bezpečí můžete dopravit k nepřátelskému pobřeží. Mám zkušenost, že města jsou podél pobřeží nejméně chráněna (kromě map, kde jsou jen samé ostrovy) a proto výsadek čtyř transportů může být pro takovéto město katastrofální. A když se zrovna nechystáte na lodní výsadek, tak velký skladovací prostor transportních lodí může posloužit při rychlém přesunu vojenský jednotek. Při multiplayerové hře vám váš spoluhráč bude určitě vděčný, když se z nenadání objeví velké množství pomocných jednotek, které se nacházeli na úplně opačném konci mapy a zachrání jeho napadené město.
Jedinečnou jednotkou je Mameluk, rychlá lukostřelecká jednotka na koni. Před nájezdem Mameluků společně s obyčejnými lukostřelci na koni se třese každé méně opevněné město.
Nevýhody: Celkem se obejdete bez jedinečné jednotky.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - GERMÁNI

Germáni
Jedinečná jednotka: Germánský rytíř (Teutonic knight).
Bonusy: - Mniši mohou léčit na dvakrát větší vzdálenost.
- Věže pojmou dvakrát více jednotek a střílí dvakrát více šípů.
- Murder holes jsou zadarmo.
- Radnice má +2 k útoku a +5 k dostřelu.
- Farmy stojí o 33% méně.
- Všechny jednotky jsou více odolné před konvertováním.
Typ civilizace: Obraná.
Taktika: Germáni jsou dost dobří v obraně, ale to neznamená, že jsou jenom obranou civilizací. Právě protože mají skoro neproniknutelnou obranu, můžou se více věnovat útoku a jejich města jsou v bezpečí.
První co by měl germánský hráč udělat, je zabrat a vytěžit co nejvíce kamenných dolů. Kámen se bude později hodit, to mi věřte. Ony takové věže nejsou zrovna levné a o hradu ani nemluvě. Jediným způsobem jak nedovolit Germánům při výstavě tzv. "želvy", neproniknutelného obraného obvodu, sestaveného z velkého množství věží a hradů, je právě znepřístupnit jim kámen. Proto těžte jak jen to jde, opravdu se vám to vyplatí.
Za elitu tento národ reprezentuje Germánský rytíř, který je ve hře velmi obávanou jednotkou. I když je celkem pomalá, je velmi silná ( útok 17) a hodně vydrží (obrana 10). Když se do sebe pustí Válečný slon a Germánský rytíř v boji jeden na jednoho, tak z toho rytíř vyjde vítězně. Navíc je tato jednotka velmi odolná vůči překonvertování.
Germáni jsou vůbec taková nábožná civilizace a proto je mnohem obtížnější jejich jednotky převést na nepřítelovu stranu. Proto by mniši měli být v každé vojenské sestavě a díky jejich schopnosti léčit na větší dálku než normálně, se budou určitě hodit.
Nevýhody: Moc velká závislost na kamení. Pokud se nepříteli povede omezit přísun této suroviny, můžou nastat problémy.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - TURKOVÉ

Turkové
Jedinečná jednotka: Janissary (střelec z ručnice).
Bonusy: - Jednotky založené na vynálezu střelného prachu vydrží o 50% více.
- Výzkum střelného prachu stojí o 50% méně.
- Těžba zlata je o 15% rychlejší.
- Vynalezení chemie je zadarmo.
- Lehká kavalerie se vyvíjí zadarmo.
- Kanónové jednotky se cvičí o 20% rychleji.
Typ civilizace: Útočná.
Taktika: Už podle uvedených bonusů je jasné, že Turkové určitě nepatří mezi ty národy, které se můžou hned ze začátku hry pustit do útoku. Turci využijí svých výhod mnohem později.
Do doby, kdy budou moci zlepšovat lehkou kavalerii, jsou úplně obyčejným až podprůměrným národem. Ale potom s lepší kavalerií se jejich vojenská síla začne prudce zvyšovat. A až dosáhnou Imperial Age a dostanou se jim do rukou vynálezy jako střelný prach a chemie, probudí se u nich vražedné instinkty.
I elitní jednotka je založena na objevu střelného prachu. Je jí Janissary nebo-li střelec z ručnice.
Ale dejte pozor na zlato. Stejně jako Germáni s kamenem, mají Turkové zase problémy se zlatem. Je pravda, že zlato potřebují i ostatní národy a Turkové jsou ještě zvýhodněni rychlejší těžbou, ale jejich hlavní vojenské jednotky jsou pěkně drahé a zlato je hlavní surovinou. Proto těžte zlato hned od začátku hry. Anebo když hrajete multiplayer a váš spoluhráč je Germán, není nic jednoduššího než se dát dohromady a vy si zaberete doly na zlato a on na kámen. Samozřejmě že také potřebujete kámen, ale s dobrou spoluprací se spoluhráčem ne tolik jako jindy.
Nevýhody: Technologie, které z Turků dělají velmi silný národ jsou pekelně drahé na zlato a proto jsou bez něj celkem bezmocní.

Age of Empires 2 - The Age of Kings - VIKINGOVÉ

Vikingové
Jedinečná jednotka: Longoboat (skvělá válečná loď) a Berserk, šílenec se sekerou.
Bonusy: - Válečné lodě stojí o 20% méně.
- Pěchota je o 10, 15 a 20% odolnější, dle období.
- Vynalezení kola a ruční káry je zdarma.
- Doky stojí o 33% méně.
Typ civilizace: Hodně útočná.
Taktika: A to nejlepší na konec. Jejich válečný řev je slyšet ještě dříve nežli jsou vidět, jejich pěchota se na vesnici valí jako lavina a nenechává nikoho naživu a loďstvo je tak silné, že žádný přístav před ním neobstojí. Ano, Vikingové jsou nejútočnějším národem v této hře.
Vikingové mají obrovskou převahu na vodě založených mapách a jsou schopni vytvořit nejsilnější loďstvo ve hře. Obrovským rozdílem oproti ostatním národům je, že mají dvě jedinečné jednotky. První je Berserk nebo-li šílenec se sekerou. Protože tato jednotka je braná jako pěchota, tak se i na ní vztahují bonusu určené pěšákům. Armáda takovýchto Berserků, obdařených ještě 20% bonusem na výdrž je velmi nepříjemná věc a pro málo opevněná města také věcí poslední.
Druhou jedinečnou jednotkou je Longboat, nejlepší válečná loď ve hře. Má schopnost střílet krupobití šípů a tím pádem je vynikající na pobřežní nájezdy a likvidování jednotek rovnou z vody. Dobrou kombinací obou elitních jednotek se dá snadno vyhrát.
Nevýhody: Kamenem úrazu každého národa založeného hlavně na pěšácích jsou lukostřelci. I když mají pěšáci bonus na odolnost, zrovna moc rychle se nepohybují a tak jsou šípy jejich největšími nepřáteli. Pokud má nepřítel dobře navržené opevnění, není pro Vikingy, útočící ze souše, snadné se za něj dostat.

Autor:


Témata: jízdné, Napadení


Nejčtenější

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.