|
Již z webové prezentace je patrná patologická zatíženost na vypiplanou stylovou grafiku a proto, ačkoliv to není zvykem, se o www.apocalyptica.net rozepišme. Celý web podporuje Flash 5 a hlavní informační plocha mírně přesahuje standardní monitor při rozlišení 1024*768. V pozadí zní zpěv chrámového sboru, ne nepodobného Orffovým variacím, doplňující osudovou atmosféru příběhu. Po odkliknutí podmnožin (média, příběh, koncepty atp.) se nejprve načtou data s grafickým ukazatelem, a pak se jednoduše a rychle zobrazují jednotlivé informace - to je praktické u galerie skic, modelů jednotlivých zbraní a postav, které jsou navíc rotovatelné. Plně grafický web prezentuje hru detailně a přitom zábavnou formou. Podobně zpracované stránky mateřského studia informují o "vývoji brilantní grafiky a od multimediálních aplikací až po technicky špičkové 3D hry", není se tedy čemu divit a před ExtremeFX musíme smeknout klobouk, nakolik jim předsevzetí zatím vychází - hodnocení webu 8/10. Jak dopadne hratelnost single-playerové části produktu vyvíjeného pod křídly Konami pro X Box a PC není jasné, narozdíl od zřetelné propagace služby X Box Live umožňující majitelům konzole síťové hraní.
Herní svět sahá do dálného vesmíru, kde lidstvo stihlo vybudovat vesmírné stanice a zkolonizovat planety, jen aby zapomnělo na Zemi, která se stala posledním bojištěm mezi peklem a nebem - a nebe prohrálo. Satan vybudoval na Zemi opevnění a chystal genocidu zbytku lidstva, prozatím schovaného v dalekých koloniích. Proč může být metafyzická bytost omezená vzdáleností, to je problém, který neřešil Bůh (natož by se jím neměl zabývat hráč...) a zničil nepřátelské armády několika drtivými vlnami. Ale ne dokonale. Satan se na Zemi vrátil. Pojmenoval si jí Nu-Hades (skejťácky "nová Hádova říše") a hodlá pokračovat v tom, co kdysi začal - v přenesení pekla do vesmíru a souběžném vyhlazení božích dětí. Pro hráče ze zápletkové situace vyplývá příslušnost ke straně dobra nebo zla. Postmoderní křižáci vybavení technologickými zbraněmi nabíjenými biblí svatou hlídají vesmírné sektory před služebníky Bestie, vybavenými černou duší, nečistou magií a v podstatě stejným arzenálem. Válka začíná.
Pro křižáky hra nabízí čtyři profese: templáře, řádové sestry, serafínky a bojové droidy. Za zlo vystupují: temní rytíři, vampýřice, přízraky a vykosťovači (ripper droids). Templáři jsou totožní s temnými rytíři: těžkopádní, odolní a výborní v práci se zubatým mečem. Těžké brnění a pomalost se stává nevýhodou ve srovnání se sestrami a vampýřicemi - ty jsou zase mrštné, rychle běhají a dokáží přesně střílet z palných zbraní, což je kvůli jejich lehkému brnění život uchovávající podmínka. Serafínci a přízraky stejně jako bojoví droidé a vykosťovači zatím nebyli odtajněni, můžeme však počítat se spirituálnějším povoláním schopným využívat magii a s univerzálním bojovým prostředkem (droidi). Vzájemně jsou strany až příliš přesně vyváženy, zrcadlová povolání mají dokonce společné příběhové kořeny, není proto dost jasné, kdo by mohl případně zvítězit a tím přilákat hráče do své armády. Pakliže hra bude producentům generovat peníze, je taková otázka samozřejmě pouze rétorická.
Hra jednoho hráče vypadá utiskovaně, pravdou však je její nápaditá propracovanost. Hráč pobere všechny čtyři postavy a vydá se nasekat Satanův zadek skrz kombinování schopností všech zúčastněných. Forma se tedy vzdáleně podobá The Lost Vikings nebo akčněji laděné Hired Guns z Amigy. Při tažení za záchranu galaxie nahlédnou hráči na interesantní lokace - od znečistěných kolonií na planetě Jeruzalém V, přes vesmírnou stanici Ariziel a zničenou Zemi, až do samotného pekla. Proměnné a vizuálně skutečně rozdílné prostředí by mělo udržet pozornost všech až do konce, pro ty netrpělivé nebo rychlé je pak připravena síťová hra a pryč se sebeklamem, o tu celou dobu běží. Klasické herní módy nejsou doplněny ničím novým, snad kromě teamové kampaně, ale ani ta znalce multiplayerových akčních titulů nepřekvapí (stejně jako užitý Quake III Arena engine). Pro ExtremeFX není důležité, zda přinese nové prvky do hry (jak konkrétní, tak té obecné v herním průmyslu), důležité je, zda to vypadá tak dobře, aby se nedalo odolat. To ano. Pekla na Zemi, na cizích planetách a vesmírných stanicích se nemůžeme dočkat, je perádní hráčolapkou.