Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arcanum – 5. díl návodu

  12:00aktualizováno  21. září 6:11
Již popáté se dnes můžete setkat s hrdiny napínavého příběhu epického RPGčka Arcanum. Minule jsme společně konečně vypátrali, kde se nachází tajemná vesnice temných elfů. Dnes se tam společně vypravíme, ale těšit se můžete i na další dobrodružství, jako například sejmutí kletby mrtvého piráta nebo návštěvu magického města Tulla.

Již pátým dílem pokračuje vyprávění o cestách Ji´Rovy družiny. Minule jsme naše hrdiny opustili na cestě do vesnice temných elfů, takže dnes se k nim vrátíme právě na tomto ponurém místě.

T´sen Ang
Vešli jsme mezi stromy, promluvili se strážci a já jim ukázal amulet cechu vrahů Molochean Hand. Vstoupili jsme do vesnice a potkali několik obyvatel a strážců. Promluvil jsem s kněžkou Z´an Al´urin. Kdybych nebyl tak čestný, tak by se ke mně nejspíš přidala, protože měla o konání temných elfů pochyby. Zašel jsem do sídla M´in Gorad a hrdě jí po pravdě řekl, kdo jsem. Podcenila mne a bezstarostně mi řekla celý příběh – že trpaslíci z Black Mountain klanu slouží jako otroci v místě zvaném Void. Staví tam bránu, pomocí které se na náš svět vrátí Arronax, aby společně s temnými elfy vládl celému světu. Tomu jsem se vysmál a elfku zabil i s jejími strážemi, z její mrtvoly jsem sebral dopis od K´an Hua. Opustil jsem klidně její sídlo a venku potkal Gideona – elitního zabijáka Molochean Hand. Promluvil jsem s ním a řekl mu o obsahu knihy od Joachima i vše o temných elfech a chystaném návratu Arronaxe – Gideon mi poděkoval a slíbil, že cech již nebude usilovat o můj život. Pak jsem se ještě porozhlédl po vesnici a promluvil s otroky –půlogry. Slíbil jsem jim, že zabiji čaroděje T´val N´ora sídlícího nedaleko, jehož kouzlo je drží v poslušnosti. To jsem také udělal, pak to půlogrům oznámil a umožnil jim tak hrdinskou smrt v boji o svobodu. Opustil jsem vesnici. Virgil mi oznámil, že již se mnou nemůže dál cestovat, neboť má svůj vlastní úkol. Moji pomoc odmítl a vydal se do Caladonu. My ostaní jsem vyrazili do Quintarry. Promluvil jsem s Raven, vše jí řekl a ukázal dopis. Pak jsem pohovořil s její matkou – Silver Lady. Poté jsem se vrátil k Raven a poradil se s ní, co dál. Můj osud byl spjat s Nashrudinem, takže bylo nejlepší vydat se do caladonského chrámu. Mile mne překvapilo, že Raven se k nám přidala a doplnila tak prozatím místo uvolněné Virgilem.

Zpět v Caladonu
Navštívil jsem pobočku novin a zjistil, že mlžení kolem ostrova půlogrů bylo větší, než jsem si myslel. Pravý novinář mi totiž řekl, že jsem předtím prodal deník nějakému podvodníkovi. Navštívili jsme hostinec Sobbing Onion a otevřeli padací dveře. Ocitli jsme se ve sklepě a z blízké místnosti zaslechli výstřely. Spěchali jsme tam a postříleli bandu vrahů, kteří se na nás vrhli. Přišli jsme ale pozdě, na zemi ležela mrtvola jejich oběti – Virgila. Prohlédli jsme truhlu a nalezli svitek s oživovacím kouzlem. Hned jsme ho použili na Virgila, kouzlo naštěstí fungovalo. Promluvili jsme s Virgilem a vše se objasnilo, navíc se objevil i Joachim, jehož vzkazy nás zatím provázeli na našich cestách. Virgil nám nabídl, že se k nám přidá, nebo že bude meditovat v caladonském klášteře či jeho okolí. Nechali jsme ho, ať si odpočine, a vydali se na další cesty bez něj. Vydali jsme se do kláštera a promluvili s nejvyšším akolytou Alexanderem. Zeptal jsem se ho úplně na všechny historické údaje a pak jsem mu řekl celý svůj příběh – oznámil mi, že jsem tedy The Living One a že mne již dlouho očekává. Otevřel dveře do dalších prostor a já navštívil historika Guntera Willhelma. Vše jsem mu vysvětlil a na oplátku jsem získal zajímavé informace, mimo jiné i o K´an Huovi. Pak jsem pohovořil s archeologem Hadrianem. Vyptával jsem se ho na Nashrudinovy ostatky a svou totožnost jsem neprozradil – vydával jsem se za archeologa amatéra. Prozradil mi cestu do hrobky – slézt do kanálu před chrámem, projít do hrobky a u dveří do krypty říci „Crimstone“. Požádal mne, abych něco z krypty přinesl. Říkal jsem si, že bych se do hrobky jistě dostal i klasickou cestou v S části chrámu (jelikož stráže by jistě bylo možno zmást, pokud bych si oblékl obřadní róbu, kterou jsem našel v bývalém chrámu ve Shrouded Hills), ale nakonec jsem zvolil cestu dle Hadrianovy rady. Vyšel jsem z chrámu, slezl do stok a prošel do hrobky. Přes pár kostlivců jsem se dostal až ke dveřím a pomocí slova jsem je otevřel. Dostal jsem se do části, odkud vedly schody nahoru a východ do stok (do míst, která jsem objevil při první návštěvě Caladonu). Vyšel jsem nahoru po schodech a otevřel sarkofág. Ze sarkofágu jsem vzal lebku (Skull from the Tomb of Nashrudin), přečetl si nápis na víku sarkofágu a vyšel dalšími schody nahoru. Tam byly zamčené dveře vedoucí do chrámu, tak jsem se vrátil dolů, do stok a do chrámu. Vyhledal jsem Hadriana, oznámil mu své objevy a ukázal mu lebku – vyděsil se, neboť to nebyla elfí lebka (jak by se na Nashrudina patřilo), ale lidská. Šlo tedy o podvrh. Promluvil jsem ještě s Guntherem, oznámil mi několik nesrovnalostí a vydedukoval, že pravé Nashrudinovy ostatky by se měly nacházet na ostrově Thanatos. Vše, co jsem doposud zjistil, jsem oznámil Alexanderovi. Stále mi vrtal hlavou nápis „Opposite Truth“. Vydal jsem se do Roseborough ke kamennému kruhu a vydal se cestou popsanou koordináty na kameni u hostince. Směry jsem ovšem přehodil, takže jsem šel vždy určený počet kroků na SV, SZ, JZ, SZ, JZ, SZ, SV, JV, JZ a SZ. O správnosti mého počínání mne utvrzovaly malé kamenné kruhy, které jsem našel v každém bodě. V posledním bodě jsem objevil vstup do hrobky (Mannox´s Stone Vault), kterou jsem otevřel vyslovením slova Truth. Uvnitř jsem našel Mannoxův meč a deník, který jsem si přečetl. Vrátil jsem se do Caladonu šel do chrámu. Promluvil jsem si s Hadrianem o řekl mu, co jsem zjistil o Mannoxovi. Za odměnu odemkl vitríny a vyzval mne, abych si vzal exponáty. Sebral jsem tedy přívěšek s Mannoxovým prstem, oko Kraka-Tura a hlavně klíč Glass Key, který by měl dle knihy Durin´s Truth otevřít vstup do sídla Iron klanu. Byl jsem zvědavý, takže ještě před cestou na Thanatos jsem se vydal do lokace Secret Entrance to the Iron Clan. Skleněný klíč jsem použil na kovové zařízení a odemkl tak poklop dolů. Sestoupili jsme do velké místnosti, na jejímž konci byl průchod dál. Vstoupili jsme do něj a ocitli se v místnosti plné automatonů. Udělali jsme s nimi krátký proces a pak se rozhlédli kolem. Ze tří válcových skříní jsme sebrali Iron Clan Armor, Iron Clan Hammer a The Durin´s Stone (ten jsme později odnesli Erickovi Obsidianovi do sídla Wheel Clanu). Pak jsme se vrátili do Caladonu a vydali se do přístavu, kde jsme se zeptali lodního kapitána na cestu na Thanatos. Odkázal nás do Black Rootu, kam jsem se také nechali hned odvést. Vzpomněl jsem si, že jsem ještě nevyřešil krádež starostovy dýky, takže jsem se vydal hledat bandity. Jejich tábor jsem našel SZ od města, poblíž pěšiny vedoucí směrem od města přes řeku v SZ části. Promluvil jsem si s jejich vůdcem – elfem D´ak Taanem. Slíbil, že mi dýku dá, pokud pro něj udělám malou práci. Chtěl jsem vše vyřešit bez krveprolití, tak jsem souhlasil, že pro něj ukradnu sošku z truhly v domku čaroděje Tugala (na JZ okraji města), což jsem také udělal. Se soškou jsem se k elfovi vrátil, dal jsem mu ji a získal tak starostovu dýku. Donesl jsem mu ji a i když už jsem daně pro krále Praetora měl, alespoň jsem si od starosty vynutil slib, že se zase připojí k Dernholmu. V Black Rootu jsme v hospodě Sour Barnacle potkali našeho starého známého – kapitána Teacha. Promluvili jsme s ním, ukázalo se, že svou loď prohrál v kostkách. Měl pro nás tři návrhy, jak se dostat na Thanatos. Mohli jsme jít do doků a koupit si novou loď, nebo zkusit vyhrát Teachovu loď zpět od Killiana Draka, který byl rovněž v hospodě. Ten však byl ochoten hrát jen s mistry hráči (Master Gambler). Třetí možností bylo získat loď legendárního piráta Stringy Peta. Teach nám na mapu zakreslil lokaci Stringy Pete´s Cove (podobnou mapu měl i námořník-opilec Salty Seadrick, který byl rovněž v hospodě). Vydali jsme se tedy na označené místo.

Stringy Pete a jeho prokletí
Došli jsme na označené místo a použili loďku k přepravě na malý ostrůvek. Na molu jsme potkali ducha slavného piráta a pohovořili s ním. Slíbil, že nám dá svoji loď, pokud ho zbavíme prokletí. Bylo nutno splnit tři úkoly. Dobře jsme se ho na vše poptali a Pete nám zakreslil do mapy několik lokací. Vydali jsme se do nedaleké lokace Stringy Pete´s Treasure, šli jsme kousek na S po pěšině, pobili pár Growrathů, lopatou vykopali díru v hromadě a vzali poklad a stříbrné přezky. Zamířili jsme do lokace Williamson Homestad a promluvili s Moly Williamson. Dali jsme jí poklad i přezky. Dalším úkolem bylo očistit oltář ve vooridenském chrámu. Vydali jsem se tedy do nedalekého Vooridenu a v chrámu promluvili s knězem Edwinem Wallowsem. Nabídli jsem mu pomoc, zakreslil nám do mapy Torin Quarry (S od Shrouded hills). Před chrámem jsme dočasně najali půlogra Murga a vydali se pro kámen. V Torin Quarry jsme pobili několik opů a sebrali obrovský kámen (nechali jsme ho nést silákem Murgem). Také jsme našli mrtvolu nějakého elfa a sebrali magický luk, dýku a přilbu. Vrátili jsme se do Vooridenu, promluvili s Edwinem a dali mu kámen – druhý úkol byl hotov. Poté jsme zamířili do lokace The Banellian Deeps, která se nachází v bažinách SZ od Třpytivého lesa, poblíž vesnice Bedokaanů. Vstoupili jsme do podzemí a v první odbočce vpravo jsem zabili Wargunna a vybrali z truhly poklad. Pak jsme zamířili doleva, hlavní chodbou (po cestě jsme našli pár maličkostí, včetně poměrně vzácných černých diamantů vhodných k oběti na oltáři v lokaci Ancient Temple). Přes pasti, Firejumpery a nemrtvé jsme se dostali až do místnosti se dvěma Seething Mass, vybrali z truhly poklad a postupovali dál. V místnosti s pekelnými bestiemi jsme v truhle našli dvě magická brnění a magickou dýku. V další místnosti jsme pobili prokletého paladina i jeho otroky, z paladina zbyla výborná zbraň – Arcane Axe. Z truhly jsme sebrali meč The Bangellian Scourge a vhodili ho do otvoru Bangellian Furnace. Vrátili jsme se zpět za duchem piráta Peta a vše mu oznámili – splnil svůj slib, věnoval nám svoji loď a konečně našel klid. Vstoupili jsem na loď, já se chopil kormidla a vydali jsem se na ostrov Thanatos.

Thanatos
Přistáli jsem na S straně ostrova a pěšky se vydali do nejjižnějšího cípu. Cestou jsme museli bojovat s mnoha agresivními opicemi, objevili jsme zbytky domorodé vesnice (Village of Ashlag Tribe - 745W, 1700S), ve které jsme v truhle nalezli magické brnění a magický luk, narazili jsme i na doupě nestvůry (The Lair of the Bogaroth – 640W, 1766S) a sprovodili ji ze světa. V nejjižnějším cípu jsme objevili přirozený most na malý ostrůvek (Land Bridge – 721W, 1886S). Prošli jsem na JV a vstoupili mezi stromy. Hlavní cesta vedla na V, cestou jsme objevili několik zapomenutých truhel a věcí, mj. magickou helmu a dvě magická brnění. Na JV straně džungle jsme vystoupili z porostu a objevili malou chatku. Uvnitř jsme promluvili se starým elfem. Jaké bylo naše překvapení, když se ukázalo, že se jedná o samotného Nashrudina. Řekl nám pravdivou verzi svého příběhu, jenž byl legendami poněkud pozměněn. I já jsem mu na oplátku řekl celý svůj příběh. Poslal nás nalézt jedinou zbraň proti Arronaxovi – Vendigroh Device, ztracenou ve vendigrothských pustinách. Zakreslil nám do mapy Gateway to the Wastes s tím, že se po nalezení předmětu setkáme v Roseborough – u Circle of Brodgar. Poté jsme se vrátili na loď. Snad tomu chtěla náhoda, možná to byl osud, ale rozhodl jsem se, že se vydáme do Dernholmu (lodí do Black Rootu a pak pěšky). V Dernholmu jsem se chtěl podívat do vězení The Pit a nakonec se mi podařilo přemluvit stráže, aby mne spustili dolů. Vlezli jsme do podzemí, pobili několik individuí a potvor, v jedné prázdné cele našli podivnou magickou hůl a nakonec promluvili s hobitem Tollo Underhillem. Po rozhovoru se ukázalo, že má mapu Vendigrothu, a navíc věděl o cestě z vězení. Přibrali jsme ho tedy do party (jak se později ukázalo, Tollo byl sice zatraceně šikovný zloděj, ale také pěkný prevít, takže jsme se s ním později rozloučili) a vydali se na Z. V SZ části jsme sebrali magické brnění a dýku, pak jsme se vydali na JZ. Po souboji s nepříjemným nemrtvým jsme pokračovali chodbou až ke schodům, které vedly na čerstvý vzduch. Poté jsme se vydali do Black Rootu, nalodili se a zamířili do Ashbury a pak pěšky na S, k vstupu do pustin.

Vendigroth Wastes
U mostu (Gateway to the Wastes) jsme promluvili s hobitem-dobrodruhem Weldo Rubinem. Zakreslil nám do mapy legendární město Tulla a navíc jsem ho přesvědčil, aby se přidal k naší výpravě. Přes pustiny plné pavouků jsme se vydali k městu.

Tulla
Promluvili jsme se strážcem a pomocí teleportu mezi sloupy vstoupili do města. V jedné z budov jsme promluvili se studentem Herzodem Munkem, který pro nás měl úkol – udělat za něj magickou zkoušku a přinést Fa´al Kin´s Chalice. Dostali jsme speciální minci a vydali se do portálu kousek J od bazénku (Pelojian´s Pool) před velkou hlavní budovou. Portál nás teleportoval do místa, o kterém Herzod mluvil jako o Maze. Sebral jsem všechny věci ze dvou truhel (jednalo se o výstroj Fa´al Kina) a dotkl se teleportu uprostřed místnosti. V druhé místnosti jsem si sundal veškeré své oblečení a výzbroj a nasadil si Fa´al Kinův prsten. Dotkl jsem se teleportu a ocitli jsme se ve třetí místnosti. Postup jsem ještě několikrát opakoval, a to tak, že jsem měl na sobě vždy jen jednu věc z Fa´al Kinovy výbavy a nic jiného – po prstenu přišel na řadu amulet, helma, boty, rukavice a dýka. V osmé místnosti jsem si oblékl vše z Fa´al Kinovy výbavy, dotkl se teleportu a ocitli jsme se v poslední místnosti. Sebrali jsme hledaný Chalice, já si všechny Fa´al Kinovy věci sundal a dotkl se teleportu, který nás přenesl ven do Tully. Vrátili jsme se za Herzodem a předali mu kalich, za což jsme obdrželi magický svitek.

Ve městě Tulla naše vyprávění přerušíme. Příště se samozřejmě do tohoto města plného magie vrátíme a budeme dále sledovat pátrání Ji´Rovy družiny po tajemném artefaktu.

(Tento díl sponzoroval Zoologický institut v Tarantu, který vás zve nejen k prohlídce svých stálých expozic, ale také k poučné návštěvě upraveného jeskynního komplexu, který kdysi obýval strašlivý drak Bellerogrim.)

Autor:




Nejčtenější

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.