Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Arcanum - nepřímý následovník Falloutu

  12:00aktualizováno  25. října 9:43
V dnešní novince o RPG Arcanum (mimochodem od tvůrců Falloutu a Falloutu 2) se zaměříme na koncept hry, na míru její linearity a na popis světa, v němž se to všechno bude odehrávat.
Arcanum

Arcanum je název světa, v němž se bude odehrávat stejnojmenné RPG od týmu Troika Games (tvůrců Falloutu a Falloutu 2). Bližší seznámení s ním jsme učinili již v únoru, takže kdo jste to nečetl, tady je vaše příležitost. Kromě popisu světa a dvou dalších obrázků je tam k vidění ještě odstavec na téma vývoje hlavní postavy. A co se od té doby o Arcanu objevilo nového?

Je toho poměrně dost. Začít můžeme třeba prostředím, v němž se se svou postavičkou budeme pohybovat. Svět Arcana má být velmi rozlehlý - přejít z jednoho konce kontinentu na druhý by vám ve hře trvalo 20 dní, což je asi 48 hodin reálného času. Takhle rychle byste ale postupovali pouze v případě, že by se vám nikdo nestavěl do cesty. S takovou možností se ovšem nedá moc počítat - obzvlášť když už je teď známo, že Arcanum je obydleno 70 unikátními typy monster, z nichž každé má ještě 4 další mutace (výsledné číslo se tedy použitím základních matematických znalostí vyšplhá na 280). Kromě těchto spíše nepřátelsky naladěných individuí potkáte ještě další stovky NPC, s nimiž lze obchodovat, přátelsky pohovořit, pohádat se či od nich přijmout nějaký quest.

Arcanum

Základní koncepce hry vypadá tak, že celou dobu budete řešit jeden hlavní problém, na nějž jsou nabalené další menší subquesty. Těch by měly být stovky, přičemž dokončení žádného z nich není podmínkou pro dokončení celé hry. Může se vám pouze stát, že při plnění hlavního questu se dostanete do situace, na níž se svými dosavadními zkušenostmi zatím nestačíte, pak se musíte vydat plnit některá ta postranní zadání, aby vaše zkušenosti vzrostly na potřebnou míru.

S linearitou celé hry se to má následovně - vzhledem k tomu, že je kvůli příběhu nutné udržovat hráče na určité cestě, musíte čas od času projít některým pevným bodem, z nichž je příběh vystavěn. I na těchto místech si však můžete vybrat z několika možných řešení, takže daná linie není nikterak svazující. Autoři si dokonce myslí, že je možné, že někteří obzvlášť vynalézaví hráči mohou přijít i na řešení, které je samotné nenapadlo. Navíc se autoři snažili zajistit, aby nebylo možné provést nějakou akci, která se může později projevit jako fatální chyba nedovolující vám hru úspěšně dohrát do konce. Tahle příjemná vlastnost ale neplatí pro subquesty - v těch je možné něco zkazit, a dostat se tak do pozice, kdy už se vám zadaný úkol splnit nepodaří.

Vydání finální verze je sice oproti původním ohláškám o něco odloženo, nicméně se stále ještě počítá s datem, které má v letopočtu číslo 2000.

Autor:


Témata: seznámení


Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Další z rubriky

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.