Jako většina slušných novinek musí i tahle začínat krátkým pojednáním o firmě, o jejímž produktu se tu chceme dál bavit. Metropolis Software sídlí v Polsku a při vyslovení jeho názvu by vám měly v hlavě zablikat především dvě žárovičky - jedna s nápisem Gorky 17 a druhá s Two Worlds. Zatímco první titul už má dávno po premiéře (jde o RPG s prvky strategie, jehož hodnocení se pohybovalo okolo dost vysokých čísel), ten druhý na své vydání teprve čeká - a zatím se dá odhadnout, že i Two Worlds se svým příběhem o izolovaných planetách ve vesmíru Kroth budou natolik dobrým RPG, že se svým předchůdcem nenechají zastínit.
Nejnovějším přírůstkem do rodiny metropolisovských titulů bude cosi jménem Archangel. Záměrně používám slovo "cosi", protože ono to s tím žánrovým zařazením nebude tak úplně jednoduché. Než se ale pustím do žánru, načrtnu kousek z příběhu: … za jedné zimní noci dojde kdesi v horách v blíže neurčené části evropského kontinentu ke srážce dvou aut. Kužely světel zatápou tmou, plech zaskřípe a krev se rozlije do kaluží. Když se pak jeden z řidičů probere z bezvědomí, nemůže uvěřit tomu, kde je a co vidí kolem sebe…
Je vidět, že autoři mají smysl pro dramatický prvek a že je jim jasné, že dnešnímu otrlému hráči už nestačí naservírovat jen nějaké povídačky o zlém černokněžníkovi a unesené princezně. Všeobecný vkus se posunul směrem k brutálním hororovým scénám, k drsnému prostředí technosvěta a vůbec k něčemu víc šokujícímu, než jsou útoční trpaslíci ozbrojení lopatkami. Lidé z Metropolisu si pochvalují, že příběh Archangela je skrz naskrz originální a nečerpá ani z biblických témat, ale nic víc zatím nechtějí prozradit. Na všechny šťouravé dotazy odpovídají ve stylu "Naše hra bude plná překvapivých zvratů, ale příběh se dozvíte až později". Jediné, co je k mání, je info o hlavním hrdinovi, který se po bouračce probere na moc podivném místě.
A nastal čas se oklikou vrátit k žánru. Popravdě řečeno se o něm ještě nikdo jasně nevyjádřil. Zatím se o hře mluví pouze jako o "3rd/1st person game", což zcela jistě vylučuje letecké a automobilové simulátory, logické hříčky a sportovní hry. Osobně bych to tipla na něco mezi čistou 3D akcí a adventurní 3D akcí, ale ruku ani nic jiného za to do ohně nedám. Cosi se dá usoudit i z toho, že Archangel nechce jít cestou klasického masového vraždění, ale spíš bude preferovat trochu komornější přístup (vážně jsem zvědavá, co si mám představit pod "komorním přístupem" ke 3D akci :-), oponenti by měli být více individuální a stejně individuální budou muset být i způsoby, jak je sprovodit ze světa. Kupříkladu budete muset pokaždé zjistit, které zbraně nejlépe účinkují na které potvory. Během hry zavítáte celkem do třech různých období - pochopitelně i ta jsou tajná a z mlhy vystupují jen obrysy o pradávných legendách kombinovaných s technologicky pokročilým cybersvětem.
Metropolis vytváří pro Archanděla vlastní engine, o kterém se pochopitelně pějí samé chvály, ale vzhledem k tomu, že nikdo ještě neviděl ani jediný screenshot ze hry, nemá cenu se tu kochat planými sliby. Lepší bude vyčkat zhruba do poloviny roku 2002, kdy by Archangel měl vyjít.