Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádají od lidí milion korun na vývoj, hra možná vůbec neexistuje

aktualizováno 
Události spojené s projektem Areal by vydaly na knihu. Jeho tvůrci žádají zhruba o milion korun prostřednictvím komunitního financování, dění okolo titulu je však podezřelé.

Jedna z propagačních ilustrací k projektu Areal.

Areal má být duchovním nástupcem hry S.T.A.L.K.E.R. a vývojáři na serveru Kickstarter slibují velkolepý projekt: "Zahrnuje masivní a neskutečně detailní otevřený svět, který je extrémně pestrý a barevný. I přestože jde o post-apokalyptické prostředí."

K příběhu pak tvůrci dodávají: "Příběhovou linku Areal změní vše. Od toho, s kým mluvíte, až po to, koho zabijete."

Na stránce se lze také dočíst, že tým tvoří někteří z klíčových tvůrců značky S.T.A.L.K.E.R. Tedy původní zaměstnanci firmy GSC Game World. Ti prý do vývoje investovali svůj čas a úspory, a hra je tak ve fázi pre-alfa. Pro vznik projektu je proto potřeba 50 tisíc dolarů, tedy okolo jednoho milionu korun. To je však na vývoj tak rozsáhlé hry úsměvně malá částka. Ba dokonce absurdní.

Tím však nesrovnalosti s projektem pouze začínají. Propagační video ani Kickstarter stránka totiž nezahrnují jedinou ukázku ze hry či alespoň 3D modely.

Záběry ve videu totiž pocházejí z ukázek S.T.A.L.K.E.R. a prostředí v editoru je pro změnu sestaveno z modelů, které jsou součástí komerčně dostupného Post-Apo Packu pro engine Unity (informace o balíku). Na nic z toho ale video ani propagační materiály neupozorňují.

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit...

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit pro komerční účely.

Na Kickstarteru je možné objevit vývojářský tým a jeho členové se na tvorbě S.T.A.L.K.E.R.u skutečně podíleli. Tvrzení, že jsou to "klíčový tvůrci", však rozlítilo řadu bývalých kolegů. Vyjádřil se k tomu například Oleg Yavorsky ze společnosti Vostok Games, která vytváří hru Survarium a herní komunita ji vnímá jako jednoho z nástupců původní hry.

Yavorsky upozorňuje, že během dvanácti let na titulech od GSC pracovaly stovky lidí. I vývojáři s minimálním podílem na hře se tak mohou označovat za klíčové členy týmu. Studio GSC jeho šéf v roce 2011 rozpustil, a oficiální vyjádření k situaci tak chybí.

Snímek jednoho z vývojářů je navíc možné objevit ve fotobance, ze které si lze snímky kupovat pro komerční použití. Situaci však komplikuje zveřejněné video, na kterém někteří z vývojářů sedí u stolu a jistá slečna hovoří o tom, že tento tým Areal skutečně vytváří. Existují tedy lidé, kteří se nebojí s tímto projektem spojit svou tvář.

Fotogalerie

Jenže výčet negativních informací pokračuje. V diskusi na Kickstarteru lze například objevit srovnávací obrázek, který porovnává jeden z údajných záběrů ze hry s obrázkem z internetu. A výsledek působí jen jako mírná retuš upravená pro potřeby Areal.

"Záběr ze hry" bylo možné objevit na facebookové stránce nazvané stejně jako studio, které Areal údajně vyvíjí. Tedy na profilu West-Games. Ten však tvůrci Kickstarter projektu označili za podvrh, jenž se titul snaží pouze zdiskreditovat. Facebookovou stránku ale kdosi vytvořil již loni v září, a to na Ukrajině, kde sídlí i vývojáři z West-Games.

V diskusích se také objevují tvrzení, že žádná z koncepčních ilustrací není původní. Tuto domněnku se však Bonuswebu nepodařilo ověřit.

Otazník se ještě vznáší nad jménem Leonid Kovtun, ke kterému peníze z projektu mají putovat. Kovtun totiž podle dostupných informací sídlí v Las Vegas, kde se podle Kickstarteru nachází i studio West-Games. Vývojáři přitom využívají telefonní číslo s ukrajinskou předvolbou.

Jistý Leonid Kovtun navíc figuruje v několika menších žalobách, kterými se zabýval oblastní soud pro Las Vegas. Shoda jmen však může být čistě náhodná. Zdali se jedná o téhož Leonida Kovtuna, z veřejně dostupných soudních záznamů vyčíst nelze.

Autor:




Nejčtenější

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Albion
RETRO: V Albionu se herní doba nepočítala na hodiny, ale na měsíce

Připomeňte si s námi fantastickou hru na hrdiny, kterou u nás hrál snad každý, kdo měl v půli devadesátých let počítač.  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Další z rubriky

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Videohra Alice: Madness Returns
S žádostmi o pokračování už mě neotravujte, vzkazuje vývojář fanouškům

Slavný vývojář American McGee apeluje na fanoušky her vzniklých na motivy Alenky v říši divů, aby ho již nadále nebombardovali žádostmi o další pokračování....  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.