Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádají od lidí milion korun na vývoj, hra možná vůbec neexistuje

aktualizováno 
Události spojené s projektem Areal by vydaly na knihu. Jeho tvůrci žádají zhruba o milion korun prostřednictvím komunitního financování, dění okolo titulu je však podezřelé.

Jedna z propagačních ilustrací k projektu Areal.

Areal má být duchovním nástupcem hry S.T.A.L.K.E.R. a vývojáři na serveru Kickstarter slibují velkolepý projekt: "Zahrnuje masivní a neskutečně detailní otevřený svět, který je extrémně pestrý a barevný. I přestože jde o post-apokalyptické prostředí."

K příběhu pak tvůrci dodávají: "Příběhovou linku Areal změní vše. Od toho, s kým mluvíte, až po to, koho zabijete."

Na stránce se lze také dočíst, že tým tvoří někteří z klíčových tvůrců značky S.T.A.L.K.E.R. Tedy původní zaměstnanci firmy GSC Game World. Ti prý do vývoje investovali svůj čas a úspory, a hra je tak ve fázi pre-alfa. Pro vznik projektu je proto potřeba 50 tisíc dolarů, tedy okolo jednoho milionu korun. To je však na vývoj tak rozsáhlé hry úsměvně malá částka. Ba dokonce absurdní.

Tím však nesrovnalosti s projektem pouze začínají. Propagační video ani Kickstarter stránka totiž nezahrnují jedinou ukázku ze hry či alespoň 3D modely.

Záběry ve videu totiž pocházejí z ukázek S.T.A.L.K.E.R. a prostředí v editoru je pro změnu sestaveno z modelů, které jsou součástí komerčně dostupného Post-Apo Packu pro engine Unity (informace o balíku). Na nic z toho ale video ani propagační materiály neupozorňují.

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit

Fotografii jednoho z vývojářů lze objevit ve fotobance, kde ji můžete zakoupit pro komerční účely.

Na Kickstarteru je možné objevit vývojářský tým a jeho členové se na tvorbě S.T.A.L.K.E.R.u skutečně podíleli. Tvrzení, že jsou to "klíčový tvůrci", však rozlítilo řadu bývalých kolegů. Vyjádřil se k tomu například Oleg Yavorsky ze společnosti Vostok Games, která vytváří hru Survarium a herní komunita ji vnímá jako jednoho z nástupců původní hry.

Yavorsky upozorňuje, že během dvanácti let na titulech od GSC pracovaly stovky lidí. I vývojáři s minimálním podílem na hře se tak mohou označovat za klíčové členy týmu. Studio GSC jeho šéf v roce 2011 rozpustil, a oficiální vyjádření k situaci tak chybí.

Snímek jednoho z vývojářů je navíc možné objevit ve fotobance, ze které si lze snímky kupovat pro komerční použití. Situaci však komplikuje zveřejněné video, na kterém někteří z vývojářů sedí u stolu a jistá slečna hovoří o tom, že tento tým Areal skutečně vytváří. Existují tedy lidé, kteří se nebojí s tímto projektem spojit svou tvář.

Fotogalerie

Jenže výčet negativních informací pokračuje. V diskusi na Kickstarteru lze například objevit srovnávací obrázek, který porovnává jeden z údajných záběrů ze hry s obrázkem z internetu. A výsledek působí jen jako mírná retuš upravená pro potřeby Areal.

"Záběr ze hry" bylo možné objevit na facebookové stránce nazvané stejně jako studio, které Areal údajně vyvíjí. Tedy na profilu West-Games. Ten však tvůrci Kickstarter projektu označili za podvrh, jenž se titul snaží pouze zdiskreditovat. Facebookovou stránku ale kdosi vytvořil již loni v září, a to na Ukrajině, kde sídlí i vývojáři z West-Games.

V diskusích se také objevují tvrzení, že žádná z koncepčních ilustrací není původní. Tuto domněnku se však Bonuswebu nepodařilo ověřit.

Otazník se ještě vznáší nad jménem Leonid Kovtun, ke kterému peníze z projektu mají putovat. Kovtun totiž podle dostupných informací sídlí v Las Vegas, kde se podle Kickstarteru nachází i studio West-Games. Vývojáři přitom využívají telefonní číslo s ukrajinskou předvolbou.

Jistý Leonid Kovtun navíc figuruje v několika menších žalobách, kterými se zabýval oblastní soud pro Las Vegas. Shoda jmen však může být čistě náhodná. Zdali se jedná o téhož Leonida Kovtuna, z veřejně dostupných soudních záznamů vyčíst nelze.

Autor:




Nejčtenější

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.