Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Armed Assault 2 - podruhé a lépe

aktualizováno 
Z prvního Armed Assault jsme popravdě nebyli příliš nadšení, nicméně druhý díl se jeví o poznání lépe a autoři si na něm dávají opravdu záležet.

ArmA 2 (PC)

ArmA 2 (PC)Z jedné původní Operace Flashpoint už jsou definitivně dvě série s poněkud nepřehlednými pravomocemi. Na začátku byl úspěch jedné válečné simulace, která ohromila celý svět. Jenže pak začaly nejprve žabomyší, později opravdu žhavé tahanice mezi vývojářským studiem Bohemia Interactive a britským vydavatelem Codemasters. Oficiální stanovisko znělo, že obě strany chtějí své budoucí kroky směřovat jiným směrem. Nakonec se ale ukazuje, že obě pokračují v rozvoji toho, co je proslavilo. Codemasters zůstala dnes už slavná značka, a tak zaúkolovalo největší interní vývojářský tým, aby připravil oficiální pokračování. Přes nejrůznější sliby tvůrců o zachování maximální realističnosti se přeci jen předpokládá, že tento titul půjde více „hratelnou“, tedy autenticitou méně svázaným směrem. Zato v BI studiu zůstávají věrni realistickým tradicím a po ne úplně povedeném Armed Assault, který se nicméně prodával i tak velice dobře, připravují druhý díl, jenž se s velkou pravděpodobností bude prodávat ještě lépe, jelikož by po kvalitativní odmlce měl opět nabídnout správně odměřenou porci simulovaného válečnictví.

ArmA 2 (PC)Vyzvědač, špeh, průzkumník, sabotér. Slova, která v češtině neznějí nikterak vábně se v americké armádě pojí pod mnohem zajímavějším názvem armádní funkce „Force Recon“. To už zní přeci jenom lépe a napínavěji. Úkoly takových vojáků jsou ale přesně takové, jak jsme zmínili. Jejich hlavním cílem je dostat se do nepřátelského týla, a to pokud možno nepozorovaně a zde se snažit vyslídit co možná nejvíce důležitých informací. Kromě prohlížení terénu a pohybu protivníkových jednotek dalekohledem je však úkolem této jednotky páchat i sabotážní činy, které mají pro hlavní armádu podpůrný účinek a mohou jí výrazně ulehčit práci. To může spočívat třeba v nepozorovaném odpálení důležité továrny do povětří, nebo likvidaci jednoho z padoušských vůdců. Přesně takovou roli dostanete i v Armed Assault 2, to znamená, že se budete muset často spoléhat na opatrné plížení a přestřelkám s přesilou nepřátel se spíše vyhýbat. Nebo je řešit aspoň tak, že vás neuslyší posily. A vězte, že šmírování dalekohledem nebude příliš časté. Nakonec – je to hra, a ta musí mít určitý spád.
 
ArmA 2 (PC)V Armed Assault 2 se tedy chopíte pětičlenného „Force Recon“ týmu, který budete muset provést kompletní kampaní. Autoři opět sáhli po fiktivní zemi i konfliktu (je zajímavé, že podobnou tradici si udrželo i oficiální OF 2) a zavedou hráče do země pojmenované Chernarus. Vězte, že jde o zemi ve střední Asii podobného typu, jako jsou všechny ty Turkmenistány, Kyrgystány či Tadžikistány. Jak už to tak bývá, nejsou tyto postsovětské země občansky zcela integrovány a v téhle se zrovna rozpoutala krvavá občanská válka. Jedna ze socialistických odštěpeneckých skupin (v podstatě teroristé) vtrhla do vládní budovy, kde hlavy státu oddělila od jejich krků a vyhlásila Socialistickou republiku Chernarus. To by nakonec mezinárodní společenství ještě mohlo přejít zdvihnutím varovného ukazováčku, nicméně socialisté se, jako kdysi Sověti či Rudí Khmérové v Kambodži, vrhli do provádění takzvaných „etnických čistek“, které však odnáší všichni odpůrci režimu.
 
ArmA 2 (PC)Americké armáda pod patronátem OSN proto vysílá své jednotky s jednoduchým cílem: zabránit dalšímu prolévání krve, čehož se dá dosáhnout asi jen prostřednictvím svržení režimu. Armed Assault 2 má být zajímavě rozděleno do tří kapitol, přičemž v každé si na svá bedra vezmete větší množství zodpovědnosti. Tak se docílí vhodně odstupňované obtížnosti, což by nemělo vyděsit ani méně zkušené hráče. V první kapitole kampaně budete ještě prostým vykonavatelem rozkazů velitele pětičlenné jednotky. Ten bude ovládán umělou inteligencí, která má být natolik kvalitní (ale i částečně naskriptovaná), aby rozkazy za jakýchkoliv okolností dávaly smysl.
 
Hráč přitom nemá být vázán na tělo jednoho ze čtyř podřízených, naopakArmA 2 (PC) – bude mezi nimi moct přepínat podle toho, jaký úkol zrovna dostane. Někdy tak využijete kulometčíka, jindy granátníka, pak se hodí medik a určitě se neztratí ani odstřelovač. Jakmile si všechny role hezky vyzkoušíte, přijde kapitola druhá, která vás postaví do pozice velitele pětičlenné skupiny. Jelikož jste si vším sami prošli, budete vědět, kdy a jak je vhodné využít schopností toho kterého vojáka. Škála rozkazů má být poměrně široká. Ve třetí fázi kampaně se na kariérním žebříčku posunete opět o pár příček vzhůru a pod své velení dostanete hned několik takových jednotek.
 
Coby příslušník „Force Recon“ se nemůžete spoléhat na pravidelné dodávky munice či potřebných obvazů. Jste odkázáni sami na sebe a tvůrci se tuhle skutečnost rozhodli ve hře reflektovat. Abyste tak získali potřebné věci, budete muset navázat kontakt s místními pašeráky a v propracovaném rozhovorovém systému smlouvat o cenách a dohadovat termíny dodání. ArmA 2 (PC)Tím se čas od času dostanete do časového presu, protože hra má probíhat dynamicky a bude tak jen na vás, kdy splníte ten který úkol, jenže na druhou stranu si zbraně či munici musíte vyzvednout v určený čas. A pokud se zrovna nacházíte na misi, tak to nestihnete. Je vůbec nutné mít povědomí o čase, ale také o velikosti herního světa, jež se vyšplhala na neuvěřitelných sto kilometrů čtverečních. Je třeba si uvědomit, že takové vzdálenosti nezdoláte za pár sekund a už vůbec ne pěšky. I proto tu je více jak padesát dopravních i bojových prostředků. Nechybí džípy, tanky, transportéry, ale ani vrtulníky.
 
Je pravda, že z prvního Armed Assault jsme byli po vypuštění velmi zklamáni. Časem se jeho hratelnost vydáním řady patchů vylepšila, ale stále to nebyly ty válečné orgie, jaké jsme zažili v Operaci Flashpoint. Tentokrát si však autoři dávají záležet mnohem více, už také vědí o mnohých úskalích a dokáží se jim vyhnout. Proto doufáme ve velmi kvalitní titul a jsme zvědaví na konfrontaci s druhým Flashpointem.
Autor:


Témata: Přestřelka


Nejčtenější

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.