Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývoj Armored Warfare: Jdou po krku World of Tanks, zkušenosti chybí

aktualizováno 
Ohlášení Armored Warfare nejednomu hráči nadzvedlo obočí. Jistě, inspirace v populárních titulech není ničím novým. Autorská společnost Obsidian Entertainment se však proslavila především vývojem her na hrdiny.

Armored Warfare | foto: Obsidian Entertainment

Prohlídka studia a rozhovory s některými z vývojářů pak jen potvrdily naše domněnky. Armored Warfare jako variace na World of Tanks pravděpodobně není vysněným projektem, silný ruský investor však zajistí stabilitu firmy na další řadu let a mezi tvůrci se najde i řada příznivců žánru.

Například jeden z programátorů sloužil na konci osmdesátých let jako tankista. V Obsidianu však pracuje již dvanáct let, a jeho zapojení do vývoje Armored Wafare je tak spíše souhrou náhod.

Armored Warfare je v současné době pro Obsidian největším projektem. Ačkoliv studio pracuje ještě na čtyřech dalších hrách, sto ze zhruba sto šedesáti zaměstnanců se věnuje právě tankům.

Jen programátorů je mezi dvaceti a třiceti. Přesto však snaha o sesazení World of Tanks z trůnu může být sisyfovskou prací.

Prezentujcí na fotografii je programátor, který v letech 1989 až 1991 sloužil jako tankista v armádě Spojených států.

Prezentujcí na fotografii je programátor, který v letech 1989 až 1991 sloužil jako tankista v armádě Spojených států.

Projekt začal jedním e-mailem v roce 2012, kdy Obsidian údajně prozkoumával pole free-to-play her. Není ostatně žádným tajemstvím, že studio v letech 2011 a 2012 zažilo temné časy.

Kvůli několika zrušeným projektům a nedostatku peněz totiž firma málem zkrachovala a zachránil ji až úspěch při komunitním financování Pillars of Eternity.

Možnost vyvíjet Armored Warfare tak pravděpodobně byla pomocnou rukou tonoucímu. To však neznamená, že by vývojáři na hře nepracovali s plným nasazením. Třeba jen vyvážení titulu zajišťuje řada lidí.

Společnost zaměstnává například analytika, který celé dny zkoumá herní data. Tvůrci úrovní pro změnu využívají datové mapy, na základě kterých vyvažují jednotlivá prostředí. Cílem je, aby se průměrný počet výher a proher obou stran blížil poměru 1:1.

Vývoj provází zevrubný výzkum

S projektem je spojená komunita zapálených hráčů, která upozorňuje na jakékoliv nepřesnosti. Například tvorbě tankových modelů proto grafici věnují nadstandardní péči. Modely porovnávají s fotografiemi a ujišťují se, že je každý viditelný šroub na správném místě.

Vývoj proto vyžaduje intenzivní rešerši. Vývojáři zkoumají historická data, navštěvují muzea a spolupracují s armádními experty. Na stolech se také povalují tematické knihy, například o dělostřelectvu.

Fotogalerie

Přesto se někdy nedaří získat dostatečně uspokojivé materiály a právě v tu chvíli může pomoci komunita. Stává se například, že někdo z hráčů pracuje v továrně, kde se určitý model tanku vyrábí. A může proto tvůrcům zaslat fotografie jeho součástí.

Spolupráce s komunitou a reakce na hráčské tužby jsou ostatně něco, co při návštěvě studia zaznělo opakovaně. Vývojáři například několikrát zvětšovali mapy.

Zatímco první úrovně začínaly s rozlohou jednoho kilometru čtverečního, tvůrci na žádosti hráčů experimentovali i s velikostí 1200x1200 metrů a nejnovější mapa o velikosti 1,4 km2 sklízí pozitivní reakce.

Konkurenční řevnivost všem jen prospěje

Do budoucna vývojáři plánují přidávat řadu dalších prvků. Rozvíjet chtějí například kooperativní souboje s počítačem, které by se měly rozrůst v příběhovou kampaň a nabízet „epičtější souboje s bossy“.

Pracují i na viditelném opotřebení tanků, které bude odměnou pro dlouhodobě aktivní hráče. Dochází také například na průběžné změny v uživatelském prostředí. Cílem je, aby jeho prvky byly intuitivní a pro jeho pochopení nebylo třeba absolvovat výcvikové mise.

Těžko předem odhadovat, nakolik se titul zalíbí fanouškům World of Tanks. Již nyní však komunita čítá desítky tisíc aktivních hráčů a každá úspěšná konkurence je pro žánr ozdravná. Vytváří totiž tlak na to, aby všechny zúčastněné strany vyvíjely ten nejlepší možný produkt. A z toho hráči vždy budou jen profitovat.

Velikostní poměry tanků i umístění jednotlivých součástek je vždy třeba pečlivě přeměřit.

Velikostní poměry tanků i umístění jednotlivých součástek je vždy třeba pečlivě přeměřit.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Další z rubriky

Nevhodně načasovaný cosplay Falloutu
Policie zadržela muže v kostýmu z Falloutu. Spletla si ho s teroristou

Ve vojenském oblečení, s kovovou helmou na hlavě a atrapami výbušnin se fanoušek Falloutu procházel centrem města, jako by se nechumelilo.  celý článek

King of the Kill
Představujeme nový žánr Battle Royale, který dobývá herní svět

PlayerUnknown's Battlegrounds už měsíc vládne prodejům na Steamu a jeho popularita dále stoupá. Představujeme vám pohled do krátké historie extrémně...  celý článek

Policejní jednotka SWAT při zásahu
Neunesli prohru ve hře, teď jim hrozí dvacet let vězení

Dva mladí hráči byli obžalováni za tzv. swatting, který vyústil až v krvavý policejní zásah. Podstata této nebezpečné zábavy spočívá ve falešných voláních na...  celý článek

Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?
Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?

Ne každá aktivita je vhodná pro každý věk a každé dítě. Jakou a kdy vybrat, najdete v článku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.