Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývoj Armored Warfare: Jdou po krku World of Tanks, zkušenosti chybí

aktualizováno 
Ohlášení Armored Warfare nejednomu hráči nadzvedlo obočí. Jistě, inspirace v populárních titulech není ničím novým. Autorská společnost Obsidian Entertainment se však proslavila především vývojem her na hrdiny.

Armored Warfare | foto: Obsidian Entertainment

Prohlídka studia a rozhovory s některými z vývojářů pak jen potvrdily naše domněnky. Armored Warfare jako variace na World of Tanks pravděpodobně není vysněným projektem, silný ruský investor však zajistí stabilitu firmy na další řadu let a mezi tvůrci se najde i řada příznivců žánru.

Například jeden z programátorů sloužil na konci osmdesátých let jako tankista. V Obsidianu však pracuje již dvanáct let, a jeho zapojení do vývoje Armored Wafare je tak spíše souhrou náhod.

Armored Warfare je v současné době pro Obsidian největším projektem. Ačkoliv studio pracuje ještě na čtyřech dalších hrách, sto ze zhruba sto šedesáti zaměstnanců se věnuje právě tankům.

Jen programátorů je mezi dvaceti a třiceti. Přesto však snaha o sesazení World of Tanks z trůnu může být sisyfovskou prací.

Prezentujcí na fotografii je programátor, který v letech 1989 až 1991 sloužil jako tankista v armádě Spojených států.

Prezentujcí na fotografii je programátor, který v letech 1989 až 1991 sloužil jako tankista v armádě Spojených států.

Projekt začal jedním e-mailem v roce 2012, kdy Obsidian údajně prozkoumával pole free-to-play her. Není ostatně žádným tajemstvím, že studio v letech 2011 a 2012 zažilo temné časy.

Kvůli několika zrušeným projektům a nedostatku peněz totiž firma málem zkrachovala a zachránil ji až úspěch při komunitním financování Pillars of Eternity.

Možnost vyvíjet Armored Warfare tak pravděpodobně byla pomocnou rukou tonoucímu. To však neznamená, že by vývojáři na hře nepracovali s plným nasazením. Třeba jen vyvážení titulu zajišťuje řada lidí.

Společnost zaměstnává například analytika, který celé dny zkoumá herní data. Tvůrci úrovní pro změnu využívají datové mapy, na základě kterých vyvažují jednotlivá prostředí. Cílem je, aby se průměrný počet výher a proher obou stran blížil poměru 1:1.

Vývoj provází zevrubný výzkum

S projektem je spojená komunita zapálených hráčů, která upozorňuje na jakékoliv nepřesnosti. Například tvorbě tankových modelů proto grafici věnují nadstandardní péči. Modely porovnávají s fotografiemi a ujišťují se, že je každý viditelný šroub na správném místě.

Vývoj proto vyžaduje intenzivní rešerši. Vývojáři zkoumají historická data, navštěvují muzea a spolupracují s armádními experty. Na stolech se také povalují tematické knihy, například o dělostřelectvu.

Fotogalerie

Přesto se někdy nedaří získat dostatečně uspokojivé materiály a právě v tu chvíli může pomoci komunita. Stává se například, že někdo z hráčů pracuje v továrně, kde se určitý model tanku vyrábí. A může proto tvůrcům zaslat fotografie jeho součástí.

Spolupráce s komunitou a reakce na hráčské tužby jsou ostatně něco, co při návštěvě studia zaznělo opakovaně. Vývojáři například několikrát zvětšovali mapy.

Zatímco první úrovně začínaly s rozlohou jednoho kilometru čtverečního, tvůrci na žádosti hráčů experimentovali i s velikostí 1200x1200 metrů a nejnovější mapa o velikosti 1,4 km2 sklízí pozitivní reakce.

Konkurenční řevnivost všem jen prospěje

Do budoucna vývojáři plánují přidávat řadu dalších prvků. Rozvíjet chtějí například kooperativní souboje s počítačem, které by se měly rozrůst v příběhovou kampaň a nabízet „epičtější souboje s bossy“.

Pracují i na viditelném opotřebení tanků, které bude odměnou pro dlouhodobě aktivní hráče. Dochází také například na průběžné změny v uživatelském prostředí. Cílem je, aby jeho prvky byly intuitivní a pro jeho pochopení nebylo třeba absolvovat výcvikové mise.

Těžko předem odhadovat, nakolik se titul zalíbí fanouškům World of Tanks. Již nyní však komunita čítá desítky tisíc aktivních hráčů a každá úspěšná konkurence je pro žánr ozdravná. Vytváří totiž tlak na to, aby všechny zúčastněné strany vyvíjely ten nejlepší možný produkt. A z toho hráči vždy budou jen profitovat.

Velikostní poměry tanků i umístění jednotlivých součástek je vždy třeba pečlivě přeměřit.

Velikostní poměry tanků i umístění jednotlivých součástek je vždy třeba pečlivě přeměřit.

Autor:


Témata: World of Tanks


Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Další z rubriky

Vampire: The Masquerade – Bloodlines
Dalších pět her, které lidé milovali a nikdo je nekupoval

Zdá se, že digitální distribuce „nedoceněným“ hrám pomáhají. Od jejich nástupu a éry výrazných slevových akcí totiž přibylo jen minimum titulů, u kterých by...  celý článek

Ghost Recon Phantoms
TÉMA: Jediná střela znamenala smrt. Historie taktické série Ghost Recon

První díl taktické akce Ghost Recon vyšel v roce 2001. Během let se však důraz na taktiku vytrácel na úkor zjednodušování. Nahlédněte s námi do historie, jak...  celý článek

Fotografie, kterou tým z Hello Games zveřejnil po předávání ceny.
Udílení ceny za inovaci skončilo trapasem. Chyběli vítězové

Ačkoliv tvůrce hry No Man’s Sky bylo možné objevit na seznamu vývojářů nominovaných na cenu Game Developers Choice Awards za inovaci, nikdo ji během...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.