Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Assassin's Creed 3: Liberation je dřímající šelma v malém

aktualizováno 
Assassin's Creed 3: Liberation je svým způsobem unikátní hra. Měla nabídnout zážitek "velké hry" na přenosném zařízení, a to bez kompromisů. Dnes již víme, že vše neklaplo podle představ. Přesto by byla chyba nechat hru proplout bez povšimnutí.
65

Assassin's Creed 3: Liberation

Platforma: PS Vita
Výrobce: Ubisoft

  • sympatická hlavní hrdinka
  • grafika
  • souboje
  • příběh
  • nudné mise
  • chyby technického rázu

Assassin's Creed 3: Liberation ukazuje, co dřímá v přenosném zařízení PS Vita. Po stránce příběhu a herní náplně však hra nesplnila očekávání.

Herní karta

Assassin's Creed 3 zavede hráče na konec 18. století do období války o nezávislost amerických kolonií na Velké Británii.

Pro upřesnění: hra vychází exkluzivně na přenosnou herní konzoli PS Vita od Sony. Není to přitom jen port, ale samostatný, svébytný titul s jiným příběhem i hlavním hrdinou (respektive hrdinkou).

První dojem je přitom velmi dobrý. Hra okouzlí na první pohled vynikající grafikou, která ukazuje, že PS Vita je dřímající šelma, která teprve čeká na šanci ukázat, co v ní je (hra běží na stejném enginu jako velký Assassin's Creed 3). Ale nejen tím. Šplhání po zdech a skákání po střechách je na přenosném zařízení úchvatné.

Assassin's Creed : Liberation

Assassin's Creed : Liberation

S pronikáním do tajů hru však počáteční nadšení vyprchává. Na vině jsou nejenom některé technické nedostatky, ale i herní náplň, nepřesvědčivost otevřeného herního světa a zmatený příběh.

Za svobodu!

Velký Assassin's Creed 3

Hra přináší mnoho různorodé náplně, atraktivní akční složku a velmi solidní herní dobu.
- číst recenzi (90 %)

Příběh začíná v roce 1765. Ústředním motivem je otroctví a boj za svobodu, který hráč sleduje očima sympatické hlavní hrdinky, asasínky Aveline. Jeho podání prostřednictvím in-game sekvencí je však často zmatené.

Nepřesvědčivý je i herní svět. Na první pohled působí živě, nicméně často jsem měl pocit, že se pohybuji v kulisách. Uvědomil jsem si to v okamžiku, kdy jsem zjistil, jak nudná herní náplň je. Něco někam donést, vzít, někoho sledovat, a tak pořád dokola. Člověk si pak všímá věcí, které v zápalu hry většinou nevnímá.

Assassin's Creed 3: Liberation

Assassin's Creed 3: Liberation

Světová kritika

Assassin's Creed 3: Liberation

Destructoid - 80 %
PSX Extreme - 75 %
PocketGamer - 70%
GameSpot - 65 %
Polygon - 60 %

Aveline hrou prochází v jednom ze tří převleků: jako panička, otrokyně či zabiják. Každá postava funguje podle určitých pravidel. Například od dámy nikdo nečeká, že v honosných šatech bude skákat po střechách.

Vybrat si převlek podle libosti ovšem nemůžete. Hra jede po daných kolejích a možností odbočit, respektive využít otevřeného světa, tolik není. Skvělé jsou ovšem brutální souboje, což ještě podtrhuje bohatý zbraňový arzenál.

Technické nedostatky

Zamrzí taktéž některé technické problémy (hru jsem testoval s první vydanou aktualizací). Nejvíce mi vadily asi nepochopitelné výpadky umělé inteligence, která občas přestala reagovat, a zasekávání objektů.

Fotogalerie

Hra sice využívá všech ovládacích prvků Vity, někdy je to ovšem zbytečně za každou cenu. Například vytahování klíče z cizí kapsy prostřednictvím zadní dotykové plochy zní dobře, jenže v praxi je to spíše otravné. Žádný dopad na hru to nemá.

Ani přes všechny nedostatky není Assassin's Creed 3: Liberation špatná hra. Jen mohla být o moc lepší. Případné zájemce přesto nebudu odrazovat od koupě. Minout Assassin's Creed 3: Liberation by totiž možná byla škoda. Pro každého ovšem není.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

81 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 92 čtenářů





Nejčtenější

První záběry ze seriálu Scare PewDiePie
Nejpopulárnější youtuber přesáhl 50 milionů odběratelů, kanál měl smazat

„Král YouTubu“ si z lidí utahoval. Slibované smazání kanálu splnil likvidací svého alternativního jména Jack septiceye2. Podařilo se mu tak s profilem...  celý článek

Kingsglaive: Final Fantasy XV
Vydavatelství: Nepřestáváme hry poskytovat kvůli negativním recenzím

Společnosti Square Enix a Koch Media odmítají nařčení španělského herního webu AreaJugones, kterému prý kvůli kritickým recenzím nechtějí zpřístupňovat nové...  celý článek

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.