Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Assassin’s Creed: Unity se v revoluční Francii vrací ke kořenům. Vše o hře

aktualizováno 
Každý rok se fanoušci série Assassin’s Creed předhánějí v argumentech, které časové a geografické zasazení by bylo pro značku ideální. Mezi nejčastějšími návrhy figurovala prakticky již od začátku Velká francouzská revoluce (1789-1799) a právě ta se dostává ke slovu v letošním AC: Unity.

Assassin’s Creed: Unity | foto: Ubisoft

Hra je díky výraznějšímu technologickému posunu určena výhradně na Xbox One, Playstation 4 a PC. Majitelé Playstation 3 a Xboxu 360 se tak musejí spokojit s téměř souběžně vycházející AC: Rogue. Avšak zatímco Rogue má fungovat jako uzavření "americké" trilogie, do níž patří třetí a čtvrtý díl, Unity představuje pro sérii nový začátek.

Spojte se s nepřítelem

Hlavním hrdinou Unity je Arno Dorian, asasín s francouzsko-rakouskými kořeny. Poté, co je Arnův otec a člen asasínského bratrstva zavražděn, se hlavního hrdiny z respektu k padlému protivníkovi ujímá Arnův adoptivní otec, jenž je zároveň členem templářského řádu. Díky němu se tak hlavní hrdina seznámí s Elise De LaSerre, s níž jsme se mohli potkat v jednom z trailerů a která je zároveň dcerou Arnova nevlastního otce. Podle slov autorů není Arno vychováván v templářské doktríně a ústřední konflikt mezi dvěma znepřátelenými stranami pro něj alespoň zpočátku zůstává skrytý.

Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed: Unity

Zlom přijde ve chvíli, kdy je i druhý Arnův otec zabit. Arno pociťuje vinu z jeho smrti, a vydává se tak na cestu za vlastním vykoupením. Není zcela jasné, kdy se Arno stane asasínem, avšak jisté je, že na své pouti spojí síly s templáři. Učiní tak pravděpodobně právě prostřednictvím své životní lásky, templářky Elise de LaSerre. Stopy vedou k frakci uvnitř templářského řádu. Více o příběhu známo není, zajímavým motivem se symbolickou hodnotou však mají být i Arnovy kapesní hodiny, které se objevily v nejednom traileru.

Nejrozsáhlejší město v historii AC

V Unity se tvůrci vracejí ke kořenům série. To se projevuje například důrazem na městské prostředí, které bylo vymodelováno v měřítku 1:1. Budovy jsou tak mnohem vyšší a ve čtvrtině z nich lze navštívit i interiér. Pro snadnější navigaci prošel změnou i systém lezení a pohybu po městě. Jedno tlačítko je tak vyhrazeno pro šplhání vzhůru, stiskem jiného se zase začnete přesouvat směrem k zemi. Výsledkem by měla být mnohem větší plynulost.

Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed: Unity

Arno nyní také díky tomuto systému nepotřebuje bedny a další předměty okatě připlácnuté u stěn budov, aby začal výstup. Díky implementaci tlačítka pro slézání zase odpadají sebevražedné skoky v naději, že to hrdina ustojí. Ani kupky slámy nejsou tak potřebné a hlavně nerealisticky všudypřítomné.

Rozsahem má přitom Paříž pokrývat větší území než všechna souš ve čtvrtém dílu a být neporovnatelně hustěji zalidněna. Tomu pomáhá i nová technologie podporující až 30 tisíc jednotlivců v davu, což v praxi ovšem hra asi příliš nevyužije. Postavy v davu jsou přitom velice rozmanité a oddávají se různým činnostem. Nebuďte tak překvapeni hádkami, potyčkami, krádežemi a dalšími situacemi, k nimž má v pařížských ulicích docházet. Leckdy vám pár lidí může přijít i na pomoc, pokud se dostanete do úzkých.

Změnou prošlo i chování stráží, které si nyní pamatují vaši poslední známou pozici, kterou budou po vašem zmizení prozkoumávat. To můžete samozřejmě takticky využít ve svůj prospěch.

Zpět k filozofii prvního dílu

Snad nejlépe je příklon k původní AC filozofii patrný na provedení vražd. Vaše cíle byly tím, kolem čeho se v originálu vše točilo. Šlo o zajímavé postavy, jejichž zavraždění si musel hráč pečlivě naplánovat. Potíž prvního dílu však byla především v absenci rozmanitosti v plánovací fázi. Unity přichází s velice zajímavým systémem, který trochu připomíná sérii Hitman. Jde také o reakci na frustrující odposlouchávací části z předchozích dílů.

Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed: Unity

V Unity je totiž hráči poskytnuta značná volnost v tom, jak se cíli dostane na kobylku. I nyní můžete vyslechnout klíčový rozhovor, a získat tím důležité informace, jež použijete k získání přístupu k cíli. Je však také možné zabít (nebo okrást) některou z postav a sebrat jí klíč k jinak nepřístupnému místu vhodnému pro provedení vraždy. Nebo se přes zamčené dveře můžete dostat pomocí vypilované dovednosti páčení zámků. Jinou možnost skýtá proklouznutí v davu pomocí převleku za "davovou" postavu.

AC: Unity bude mít poprvé v sérii stromy dovedností cílící na boj, navigaci a plížení a bude jen a jen na vás, jaké schopnosti upřednostníte. Arnovy dovednosti a statistiky budou navíc navázány na velice bohatou škálu částí oděvu a předmětů, jež budete moci koupit, či získat za odměnu. Co to všechno znamená pro strukturu misí? Způsobů, jakými se dostat k cíli, bude v Unity nepočítaně a hráči má být dána v sérii bezprecedentní možnost volby. Je zde však ještě jeden háček.

Mýlíte se, pokud si myslíte, že vás autoři hry nechají jako v předchozích dílech prostě bezmyšlenkovitě naběhnout a odpravit váš cíl raz dva. Tak to fungovalo dříve. Hra se uložila a vy jste se dali na zběsilý úprk. Nyní je třeba více přemýšlet. V Unity se totiž hra uloží teprve až poté, co se vám podaří zmizet. S tím souvisí i skutečnost, že cíl budete nyní moci zlikvidovat zcela nepozorovaně. A to se hodí.

Přepracovaný bojový systém

Snad již od dob AC: Brotherhood jsme si zvykli, že vypořádat se s početnou partou klidně i deseti nepřátel není zase takový problém. Trik byl především v tom střídat tlačítka pro protiútok a útok. Stráže jste tak likvidovali jednou ranou a šlo to dál, dokud vás někdo seknutím nevytrhl z vražedného rytmu. Ale pak se celá situace opakovala. V Unity je vše jinak.

Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed: Unity

Protiútok je pryč a nahrazuje ho prosté vykrývání. Nepřátelé na vás navíc útočí najednou a již jen tupě nestojí a nečekají, až vyřídíte jejich kolegu a přijde řada na ně. Zabití v rámci boje tak prostě trvá déle a útěk či ještě lépe vyhnutí se přímé konfrontaci je tím nejlepším řešením. Byť tvůrci přiznávají, že i v oblasti boje je možné postavu vylepšovat, aby se zavděčili co nejvíce hráčům. Opět je to tedy především na vás, bojovníci však budou muset být mnohem zručnější.

Důraz na kradmý postup také podtrhuje implementace nového tlačítka, při jehož stisknutí je možné skrývat se za objekty a celkově být v tomto režimu méně nápadní.

Co se výzbroje týče, Arno nyní disponuje novou zbraní jménem phantom blade, což je něco jako skrytá pistole z druhého dílu, která však nenadělá hluk. O nic moc nového bohužel nejde, neboť v praxi phantom blade připomene například kuši či vrhací dýky z předchozích dílů.

Assassin’s Creed: Unity

Assassin’s Creed: Unity

Vrací se i péče o centrální základnu, která se v Unity nazývá Café-Theater. Satelitní budovy tohoto typu si budete moci koupit v jednotlivých čtvrtích a na základě toho se vám zpřístupní speciální mise. Pokud tyto mise splníte, bude to mít vliv na davový ekosystém, pravděpodobně vám tedy budou obyvatelé v ulicích více pomáhat.

Hra více hráčů spíše jako doplněk

Začíná být také jasné, že hra více hráčů nebude tím, kolem čeho se má Unity točit. Předně je třeba všechny samotáře uklidnit, že každá mise ve hře (včetně kooperativních) bude hratelná i sólo. Tímto způsobem však budou mnohem obtížnější. Kooperativní mise mají mít náhodně rozmístěné stráže a půjde je dohrát mnoha různými způsoby. Důležité asi především bude, jaké dovednosti si hráči pro své asasíny navolí. Každý jednotlivec přitom bude sám pro sebe viditelný jako Arno.

Kooperativní mise mají odrážet Arnovy povinnosti vůči bratrstvu, zatímco hlavní kampaň bude mít více osobní nádech. Potvrzen je i volný pohyb po městě ve více hráčích. Kooperativní hraní je každopádně přímo implementováno do hlavní hry a přitom neruší, což je jistě dobře.

Moderní část

Tvůrci zatím drží pojetí moderní části hry pod pokličkou, nicméně podle kreativního ředitele Alexe Amancia budete v Unity stejně jako ve čtvrtém dílu hrát sami za sebe. Má však odpadnout „prostředník“ pohybující se po kancelářích templářského Absterga. Co to znamená, je zatím nejisté. Lze se však domnívat, že moderní zasazení by mohlo tentokrát představovat prostě jakési interaktivní menu, přes nějž by hráč pomáhal asasínům, odkrýval AC mytologii a bojoval proti Juno v kyberprostoru.

Uvidíme, zda bude Unity využívat systém SharePlay pro Playstation 4, který umožňuje přes internet hrát s kamarádem, jenž hru nevlastní. Jelikož však má podle dostupných informací jít spíše o jakousi virtuální pohovku a funkci by mělo jít použít pouze u her, kde je dovoleno hraní ve více lidech na jedné konzoli, nejspíše tomu tak nebude. Podobně jako Rogue, ani Unity nebude po dlouhé době obsahovat kompetitivní hru více hráčů.

Fotogalerie

AC: Unity zatím vypadá velice slibně. Je vidět, že Ubisoft je zkušeným studiem, které hry v otevřeném světě prostě umí. Lehké zklamání zatím představuje stále se opakující arzenál hlavní postavy a otazník se vznáší také nad umělou inteligencí protivníků, což je obecně prvek ve hrách velmi často haprující.

Vše tedy nakonec bude záviset na tom, zda autoři skutečně dokážou do hry zahrnout všechny prvky, které dělají AC populární, a zároveň vylepšit a rozšířit to, co si hráčská obec žádá. Dosavadní dojmy dávají za pravdu optimistům.

Assassin’s Creed: Unity vychází 28. října pro Xbox One, Playstation 4 a PC.



Témata: Assassin's Creed




Nejčtenější

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.