Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skoky do kupky sena jsou nesmysl. V lepším případě by končily zlomeninami

aktualizováno 
Vědecký rozbor se zabýval šancí na přežití při skoku do kupky sena, tak jak se to děje v sérii her Assassin's Creed.

Skoky ve hře Assassin’s Creed | foto: Ubisoft

Záležitost se totiž rozhodla prozkoumat skupina studentů fyziky na Leicesterské univerzitě v Británii. Po řadě kalkulací pro kupku sena o výšce 1,5 metru budoucí vědci dospěli k závěru, že by člověk neměl padat z větší výšky než 12 až 13 metrů.

V titulu přitom do identické kupky skáčete třeba i z desetinásobné výšky a hráčova postava to vždy přežije bez zranění.

Čtveřice britských studentů proto tento prvek analyzovala ve studii nazvané Falling into straw (padání do slámy).

Autoři v úvodu píšou: „Sláma nepochybně tlumí pády. Ale její množství je vždy stejné, nezávisle na výšce, ze které skáčete. Selský rozum říká, že by se tlumící plocha měla odvíjet od velikosti pádu. To určuje zvýšená kinetická energie skokana, kterou je potřeba pomalu rozptýlit.“

Studie se pak zabývá tvorbou vzorce, který umožní výpočty pro bezpečné a přežitelné skoky. A autoři v ní předpokládají, že skákat bude člověk o maximální váze 75 kg. Zabývají se navíc prvním dílem Assassin’s Creed, kde je nejvyšším bodem pro skok katedrála ve městě Akko.

„I při využití nejoptimističtějších zrychlení před nárazem a utrpění závažných zranění by skok z katedrály v Akko vyžadoval větší tlumení než hra nabízí.“

Studenti proto svou práci uzavírají tím, že maximální výška skoku do 1,5 metru vysoké kupky sena by neměla přesáhnout 50 metrů. A tato výška by navíc vyústila v závažná zranění. Bezpečné by byly pouze skoky z méně než třinácti metrů.

Studii je možné objevit zde.

Autor:


Témata: Assassin's Creed


Nejčtenější

HTC Vive Pre
LG připravuje vlastní přilbu pro virtuální realitu, staví na Steamu

Helma pro virtuální realitu od LG zčásti využije hardware od Valve. Součástí balení totiž budou snímače Steam VR, které pomáhají sledovat pohyb v prostoru.  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Middle Earth: Shadow of War
Vyjde pokračování Shadow of Mordor. Firma potvrdila uniklé informace

Masakrování orků ve světě Pána prstenů bude pokračovat. Vzniká totiž hra Shadow of War, která navazuje na Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014.   celý článek

Hearthstone: Journey to Un'Goro
Dinosauří datadisk pro Hearthstone vyjde začátkem dubna. První info

Datadisk se jmenuje Journey to Un'Goro a obsáhne 135 karet a dva nové herní mechanismy. K hráčům se dostane začátkem dubna.  celý článek

Battlefield 1
Získat tajný prvek v Battlefieldu? Možná to nedokážete ani s návodem

Ve střílečce Battlefield 1 je možné objevit bonusovou psí známku, ale její získání je nezvykle složité. Na rozdíl od většiny skrytých prvků totiž nestačí...  celý článek

Další z rubriky

Alien: Isolation
Šest her, které lidé milovali a nikdo je nekupoval

U některých titulů je možné pozorovat obdivuhodnou propast mezi hodnocením a komerčním úspěchem. Jsou to hry, které média i hráčská obec zbožňují, přesto...  celý článek

Fallout 4
Charisma, či výdrž? Fallout rozhodoval o sexuálních dovednostech vzorcem

Ve Falloutu 2 existoval úkol, ve kterém jste se měli stát pornohvězdou. Vývojáři proto museli vymyslet vzorec, který rozhodoval o sexuálních dovednostech...  celý článek

Daggerfall
Že jsou hry stále lepší? Dvacet let starý titul má největší svět vůbec

The Elder Scrolls II: Daggerfall je i z dnešního pohledu skoro až absurdně ambiciózní počin. Jeho svět je dvakrát větší než u hry Lord of the Rings Online,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.