Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skoky do kupky sena jsou nesmysl. V lepším případě by končily zlomeninami

aktualizováno 
Vědecký rozbor se zabýval šancí na přežití při skoku do kupky sena, tak jak se to děje v sérii her Assassin's Creed.

Skoky ve hře Assassin’s Creed | foto: Ubisoft

Záležitost se totiž rozhodla prozkoumat skupina studentů fyziky na Leicesterské univerzitě v Británii. Po řadě kalkulací pro kupku sena o výšce 1,5 metru budoucí vědci dospěli k závěru, že by člověk neměl padat z větší výšky než 12 až 13 metrů.

V titulu přitom do identické kupky skáčete třeba i z desetinásobné výšky a hráčova postava to vždy přežije bez zranění.

Čtveřice britských studentů proto tento prvek analyzovala ve studii nazvané Falling into straw (padání do slámy).

Autoři v úvodu píšou: „Sláma nepochybně tlumí pády. Ale její množství je vždy stejné, nezávisle na výšce, ze které skáčete. Selský rozum říká, že by se tlumící plocha měla odvíjet od velikosti pádu. To určuje zvýšená kinetická energie skokana, kterou je potřeba pomalu rozptýlit.“

Studie se pak zabývá tvorbou vzorce, který umožní výpočty pro bezpečné a přežitelné skoky. A autoři v ní předpokládají, že skákat bude člověk o maximální váze 75 kg. Zabývají se navíc prvním dílem Assassin’s Creed, kde je nejvyšším bodem pro skok katedrála ve městě Akko.

„I při využití nejoptimističtějších zrychlení před nárazem a utrpění závažných zranění by skok z katedrály v Akko vyžadoval větší tlumení než hra nabízí.“

Studenti proto svou práci uzavírají tím, že maximální výška skoku do 1,5 metru vysoké kupky sena by neměla přesáhnout 50 metrů. A tato výška by navíc vyústila v závažná zranění. Bezpečné by byly pouze skoky z méně než třinácti metrů.

Studii je možné objevit zde.

Autor:


Témata: Assassin's Creed


Nejčtenější

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.