Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj s templáři v průmyslovém Londýně. Vše o Assassin’s Creed: Syndicate

aktualizováno 
Tradice každoročně vydávaných dílů série Assassin’s Creed evidentně nekončí. V letošní hře s podtitulem Syndicate se podíváte do viktoriánského Londýna roku 1868. Město proměnila průmyslová revoluce a války gangů k nepoznání. Poprvé v historii značky budete také moci hrát hned za dvě hlavní postavy.

Loňský Assassin’s Creed: Unity se postaral o pořádnou dávku kontroverze. Místo toho, aby se tvůrci věnovali vylaďování technických nedostatků, putovala Unity do obchodů. Problémy se nevyhnuly ani jedné platformě, tvůrci navíc hrubě nedomysleli navázání hry na ještě problematičtější mobilní aplikaci. Následná série oprav většinu technických problémů vychytala, špatnou publicitu však odpárat už nedokázala. 

A to přesto, že Unity bodovala nejen nádherným zpracováním novověké Paříže, revoluční atmosférou nebo řadou zajímavých vedlejších misí. V mnoha ohledech byl Assassin’s Creed: Unity vlastně citelným krokem správným směrem, bohužel své dobré nápady nikdy nedokázal tak úplně dotáhnout do konce. Jednotlivé díly série se v minulosti dokázaly z chyb svých předchůdců poučit, bude to ale i případ letošního Syndicate?

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Nové studio u kormidla série

Videoherní konglomerát Ubisoft zahrnuje celou řadu jednotlivých vývojářských studií. V minulosti série Assassin’s Creed nicméně největší zodpovědnost za tvorbu všech hlavních dílů nesla divize Ubisoft Montreal. Letos poprvé bude většina práce ležet na bedrech jejich kolegů v Quebecu.

Předání kormidla nepředstavuje nicméně reakci na nespokojenost s Unity, neboť Assassin’s Creed: Syndicate je údajně ve vývoji již dva a půl roku. Pro srovnání uveďme, že na Unity se pracovalo roky čtyři. Důvod kratší doby potřebné na dokončení Syndicate není na první pohled těžké uhádnout. Hra se graficky výrazně podobá svému „revolučnímu“ předchůdci.

Assassin’s Creed: Syndicate
Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Dokonce se zdá, jako by se autoři tentokrát báli potíží spojených především s plynulostí hry. Během předvedené ukázky ulicemi Londýna proudí tentokrát menší počet chodců a hlavní postavy jsou ve filmečcích také méně detailní.

Londýn má být o celých třicet procent větší než Paříž a narazíte v něm na pohybující se kočáry, vlaky i lodě. Jak to nakonec ve výsledku dopadne a zda bude průmyslový Londýn méně zabydleným městem nežli revoluční Paříž, v tuto chvíli stále ještě nelze s jistotou říci.

Nevíme ani, do jaké míry budeme moci navštěvovat interiéry jednotlivých budov. Úzkostlivá péče o hladkou plynulost hry by každopádně odpovídala ambicím vývojářů vytvořit nejrychlejší hru série Assassin’s Creed.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Need for Speed?

Zmíněné zrychlení tempa se má projevovat hned v několika ohledech. Novinkou jsou různé typy kočárů, které budete moci krást, kočírovat, bojovat na nich za jízdy, nebo se v jejich kabinách schovat před pronásledovateli.

V hratelné ukázce hlavní hrdina ukradne kočár přesně ve stylu městské akce Grand Theft Auto a pouští se do zběsilé honičky ulicemi průmyslové metropole. Kočár se sice při vrážení do okolních objektů postupně ničí, model poškození by však rozhodně potřeboval ještě trochu vylepšit. To platí i o nápadném doskakování vzdálenější architektury. K otázce, do jaké míry budete moci využívat lodě a vlaky, se zatím tvůrci moc nevyjadřují.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Další novinkou ilustrující zrychlení hry má být v Assassin’s Creed: Syndicate vystřelovací hák. Pomocí něho se může vaše postava během chvilky vytáhnout na jakoukoliv střechu. Zároveň jej lze použít jako takovou provizorní lanovku mezi budovami. Londýn má oproti minulým hrám mnohem širší ulice a vyšší budovy, podobnou hračku tedy zcela jistě využijete.

Jde vlastně o kombinaci dvou mechanismů, které se již v sérii objevily. Stačí si vzpomenout na „výtahy“ umístěné v předchozích hrách na pevně daných místech mapy. Horizontální použití vystřelovacího háku zase připomene lana, na kterých jste zavěšení dováděli v Assassin’s Creed: Revelations.

Assassin’s Creed: Syndicate
Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Zrychlit se mají také souboje, jež se mají ovládat výrazně lépe, než tomu bylo dříve. Budou také o poznání brutálnější. Důraz je kladen především na boj zblízka. To má být podle tvůrců hry v sérii něčím naprosto novým, což zní přinejmenším dost kuriózně.

Popravdě řečeno, boj by podle dosavadních dojmů mohl být spíše největším kamenem úrazu nového asasína. V prezentované ukázce vypadalo bojování sice hezky, ale zároveň až příliš jednoduše. Kromě obligátní rukavice s vystřelovací čepelí budete disponovat exotickou mačetou, boxerem, revolverem a holí se skrytou čepelí.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Dlouhodobým problémem série Assassin’s Creed je, jak zamezit hráčům, aby vyřídili všechny nepřátele v okolí silou, namísto zvolení opatrnějšího postupu a využití kreativnějších způsobů k likvidaci přesily. Unity se to dařilo zatím nejlépe.

Nepřátelé představovali pro málo vytrénovanou postavu regulérní ohrožení a hra udělovala speciální body za používání všemožných taktik a asasínských vynálezů. Za tyto body šlo pak upgradovat jednotlivé kusy výzbroje. Jak to bude ošetřeno u Syndicate, stále nevíme, ale zatím to v tomto ohledu příliš nadějně nevypadá.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Gangy Londýna

Skutečných novinek spojených s kradmým postupem je minimum. Ukrývání za překážky se má dít nyní automaticky a nikoliv až po stisknutí speciálního tlačítka. Hlavní hrdina si ikonickou asasínskou kapuci nasazuje pouze v kradmém režimu, takže z davu prostých lidí už konečně vtipně nevyčnívá, jako tomu bylo dosud. Zaměřování palné zbraně (zde zmíněného revolveru) nemá působit tak nešikovně jako v minulosti, místo toho připomíná mechaniky známé ze stříleček.

Do hry se vrací hvízdání, kterým přivábíte nepřátele na vaši pozici. Nalákání protivníka na jiné místo řešíte v letošním díle vrhacími noži, které jdou samozřejmě použít i jako tichá zbraň na dálku. Střely způsobující u libovolného nepřítele amok jsou rovněž zpět, v Syndicate je lze ale zacílit na hořící barely a efektu tak docílit u vícero nepřátel najednou. Podobný efekt měl granátomet v Assassin’s Creed: Rogue.

Tvůrci do hry přidali i možnost využít k likvidaci protivníka prostředí. Například sudy na plošině, jejímž sestřelením vyřídíte pod ní stojícího nebožáka. Jak moc takových situací ve hře bude, zůstává otázkou. V ukázce ze hry působila scéna každopádně poněkud naskriptovaným, okatým dojmem.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Nepřesvědčivě působí i umělá inteligence nepřátel, postavy se zatím zdály až příliš netečné vůči okolí. Na plížení byl v Unity položen větší důraz, než tomu v sérii bylo dosud zvykem. Problémem bylo především zjistit, kdy vás nepřítel vlastně může vidět a slyšet. Opět platí, že Syndicate nás v tomto ohledu příliš neuklidnil.

Jelikož hra neobsáhne žádnou formu hry více hráčů, tvůrci si musí s kampaní náležitě vyhrát. Hlavní hrdinové budou tentokrát dva. Větší část misí strávíte v kůži Jacoba Frye, kterému bude sekundovat jeho dvojče Evie. Oba jsou členy asasínského řádu a na začátku hry přijíždějí do Londýna. Jejich cílem má být - jak jinak – osvobození jednotlivých částí této průmyslové metropole a porážka templářů. Jak název napovídá, Jacob a Evie k tomu plánují využít místní gangy, které v této době zažívají skutečný boom.

Assassin’s Creed: Syndicate

Assassin’s Creed: Syndicate

Tematika výrazně připomíná film Martina Scorseseho Gangy New Yorku. Připravte se na hromadné rvačky za účelem rozšiřování vlivu vaší organizace. Zatímco Jacob má být netrpělivou, zbrklou postavou (asi něco jako Edward z ACIV: Black Flag), Evie oproti tomu upřednostní opatrnost a plánování.

Jednotlivé mise vám sice po většinu času určí, za koho budete ve hře hrát, při prozkoumávání světa budete moci mezi oběma volně přepínat. Pravděpodobně to tedy bude fungovat jako u GTA 5. Z historických postav, které se ve hře jistě objeví, byli zatím jmenováni Charles Darwin a Charles Dickens.

Assassin’s Creed: Syndicate vyjde letos 23. října na Playstation 4 a Xbox One a o něco později i na PC. Prozatím příliš nepřesvědčil, že půjde o výrazně lepší díl, než jakým byl Unity.

Řadu důležitých věcí však z ukázek a informací vyčíst nelze. Jak budou například fungovat vedlejší mise a vylepšování postavy? Budou boje opravdu tak jednoduché a plížení odstaveno na vedlejší kolej? Co dvojice hlavních postav a jaký bude jejich příběh? Jak se autoři postaví k moderní dějové lince? A dokáže soupeřit zpracování Londýna s loňskou Paříží? Více se dozvíme na letošní herní výstavě E3 v červnu.



Témata: Assassin's Creed




Nejčtenější

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.