Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atlantis 2 - bomba nebo propadák?

  12:00aktualizováno  20. března 11:53
Hra s mystickým příběhem, která by měla být kompletně přeložena do češtiny - to je Atlantis 2. Titul bezesporu pěkně vypadající, avšak po několikahodinovém hraní zatím nikterak oslňující. Co se z něj nakonec vyklube a jaká bude v tomto případě neustále se měnící (bohužel k horšímu) cenová politika Bohemia Interactive můžete zkusit polemizovat spolu s námi i na základě informací z tohoto článku.
Atlantis 2

Další z mnoha dlouhých čekání je u konce. Po více než dvou a půl letech se na herní trh dostává pokračování nezapomenutelné logické adventury ATLANTIS, která nás ve své době doslova uzemnila svým fenomenálním grafickým zpracováním. Do mých rukou přišel Atlantis 2 teprve nedávno a vzhledem k tomu, že to opět vypadá na extrémně rozsáhlou záležitost, vám plnohodnotnou recenzi přinesu nejspíš až za pár týdnů. No a právě proto bych se s vámi chtěl nyní podělit alespoň o své první dojmy, které jsem během několikahodinového hraní nashromáždil.

V podstatě se dá říci, že těžký úkol zachránit svět Atlantisu zůstal "v rodině". Pravda, zní to divně, ale je to tak. V Atlantisu 2 se totiž ocitáte v roli mladíka jménem Ten, což je přímý potomek Setha - hrdiny z prvního dílu. Na začátku hry se ocitáte v zasněžených horách Tibetu, kde se od starého šamana dozvíte jaké to složité úkoly vás v brzké době očekávají. Kdysi, před mnoha a mnoha lety, se na Zemi dostalo z vesmíru obrovské množství Síly (nebo chcete-li Energie). Po čase došlo k rozdělení této Síly na Světlo a Tmu, přičemž tma byla násilně zatlačena do ústraní, konkrétně tedy do bájné země nazvané Shambalha. Světlo a Tma ale bez sebe mohou jen těžko existovat, a tak je náš milý Ten - Nositel Světla - nucen vydat se do Shambalhy a opět spojit Světlo s Temnotou dohromady. O tom, že jeho cesta nebude zrovna jednoduchá, se snad ani nemusím zmiňovat.

Atlantis 2

Abyste se ale mohli vydat za Tmou do Shambalhy, musíte nashromáždit celkem 6 magických trojúhelníkových kamenů. Zpočátku máte k dispozici pouze tři, které vám dovolí "odcestovat" do třech vzdálených zemí - do Irska, Číny a Střední Ameriky. Zde potom musíte vyřešit nějaký lokální problém, jehož výsledkem bude zisk jednoho ze zbylých třech kamenů. Velmi zajímavá je ta skutečnost, že v každé zemi se vcítíte do role naprosto jiného člověka a v jeho "těle" pak budete řešit hromadu logických problémů. Na malebném a poklidném Irském ostrově se převtělíte do mladého mnicha Felima, v Americe se ocitnete v prostředí Mayských indiánů v roli udatného bojovníka Tepeca a nakonec se v Číně stanete vládním vyslancem Wey Yulanem. Velmi příjemnou záležitostí je i to, že se z kterékoliv země můžete kdykoliv vrátit zpět do Tibetu a "odcestovat" do země jiné. Této možnosti jistě několikrát využijete, obzvláště v případech, kdy těžce zatuhnete.

Atlantis 2 vypadá na první pohled naprosto stejně jako jeho předchůdce. Zdědil po něm hutnou atmosféru, množství logických puzzlů ale především i celý interface. Opět se budete procházet to pěkně vypadajících prostředích, důkladně hovořit s postavami a hlavně, jak už jsem uvedl, řešit hromadu těžkých hádanek. Na akční meziscény známé z prvního dílu jsem zatím nenarazil, což je jen a jen dobře a pevně doufám, že na žádnou nenarazím ani v budoucnu.

Atlantis 2

První díl Atlantisu vsázel na fantastické grafické zpracování, kterému v té době nebylo rovno. Dnes je ale jiná doba a podobných her vychází celá řada. Atlantis 2 vypadá po grafické stránce až na malé odlišnosti naprosto stejně jako jeho předchůdce - tedy velmi pěkně, ale žádný zázrak už to v dnešní době není. Asi největší pokrok je znát v designu a animaci všech postav, které jsou skutečně velmi detailní a pohledné. Většina průchodů mezi jednotlivými lokacemi jsou, podobně jako v prvním dílu, opět vyplněny nádhernými animacemi, které mi tak citelně chyběly například u jinak velmi kvalitního Fausta. Jediné, co bych grafickému zpracováni vytknul, je jeho přílišná rozmazanost a místy i pixelovatost při otáčení se na jednotlivých lokacích. Podobně na tom byl i první díl a tajně jsem doufal, že se tohoto "nedostatku" v druhém díle už nedočkám. Bohužel jsem se mýlil. Tuto nepříjemnost příliš nespraví ani zvýšení rozlišení z 640x480 na 800x600 bodů, což je další a zřejmě i poslední znatelnou grafickou novinkou Atlantisu 2.

Ovládání je zcela klasické - Atlantis 2 běží ve vylepšeném enginu OMNI 3D, který vám umožňuje se na všech lokacích volně otáčet všemi směry o 360 stupňů. Opět jsem se zde ale dočkal menšího zklamání, kdy je kurzor, stejně jako v prvním díle, pevně umístěn ve středu obrazovky, což je na rozdíl od Fausta, kde jste mohli kurzorem volně pohybovat, značně nepohodlné. Čas je ale mocný pán a po chvíli si na pevný kurzor opět zvyknete, ale přeci jen mi to sedělo rozhodně méně než skvělé ovládání ve Faustovi.

Atlantis 2

No a na závěr jedna příjemná zpráva - alespoň tedy pro ty, co to ještě nevědí. Atlantise 2 se v našich luzích a hájích dočkáme v mateřském jazyce. Lokální distributor, společnost Bohemia Interactive, měl zřejmě s překladem prvního Atlantisu pozitivní zkušenosti, a tak nám českou verzi Atlantisu 2 přislíbil na přelom března až dubna tohoto roku. Nicméně tato skutečnost má i jedno nagativum, kterým je více než o tří měsíce zpožděné vydání hry. Ale jsem přesvědčen, že to většina z vás těch pár měsíců ještě vydrží.

Zde mi však dovolte, Big Peter jistě promine a když ne, bude k tomu z moci šéfredaktora donucen, abych do jeho poutavého popisu vsunul informaci, kterou jsem objevil teprve v pátek a která mě docela nepříjemně překvapila. Tou informací je prodejní cena, kterou JRC Interactive uvádí na svých internetových stránkách, a to 1499,- Kč. Oproti klasickým cenám novinek by to nebylo nic neobvyklého, ale vzhledem k tomu, že ještě v prosinci, kdy jsme zveřejnili článek o tom, že Cryo u nás nově distribuuje Bohemia Interactive, nám Slavomír Pavlíček, šéf obou firem, sdělil, že hry od Crya u nás budou stát nejspíš 999,- Kč a v emailech, které jsme si při této příležitosti vyměnili to vysvětloval zajímavou cenovou politikou Crya. Zdali se jedná o chybu na webových stránkách JRC Interactive, nebo o skutečnost však ještě nemůžeme objektivně posoudit, neboť do uzávěrky tohoto článku se Slavomír Pavlíček vzhledem ke dnům pracovního volna nemohl vyjádřit, nicméně můžete si být jisti, že vás o tom budeme okamžitě informovat prostřednictvím našich krátkých zpráv. A nyní už opět předám závěrečné slovo Big Peterovi.

Atlantis 2

O Atlantisu 2 nemohu tvrdit, že by mě zatím nějak výrazně zklamal, nicméně pravdou je, že mě nedokázal ani ničím příjemně překvapit. Zdá se mi prostě takový, jakého jsem ho očekával - tedy poměrně kvalitní, nicméně mírně zastíněný svým starším bratříčkem. "Nesuď dne před večerem", říká jedno staré pořekadlo - já se jím tedy budu řídit a nebudu dělat nad Atlantisem 2 předčasné závěry. Ponořím se zpět do mystického příběhu a dříve nebo později projdu celou hrou až ke konci. A pak teprve vyřknu ortel, který hru buď vyzvedne do výšin, nebo nechá plavat ve vodách mírného nadprůměru. Za sebe, za Bohemii Interactive ale hlavně za Vás - za hráče - pevně věřím, že se z Atlantisu 2 nakonec vyklube opět jeden z titulů, u kterých příjemně strávíme mnoho bezesných nocí...

Autor:




Nejčtenější

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.