Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atlantis 2 - první část rozsáhlého návodu

  12:00aktualizováno  10. ledna 2001 11:20
Atlantis 2 se díky svým až přehnaně tuhým a místy i nelogickým puzzlům řadí mezi jedny z nejobtížnějších adventur jaké jsem kdy hrál. Proto jsem si jist, že vám tento rozsáhlý a podrobný návod určitě přijde vhod. Vzhledem k obrovské rozsáhlosti hry jsem ho rozdělil na dvě části, přičemž té druhé se dočkáte ještě tento týden.

Atlantis 2

Pokud potřebujete poradit jak spojit Tmu se Světlem, jste na správném místě...

Ty z vás, kteří si hodlají stáhnout text tohoto návodu, musím upozornit, že jeho nedílnou součástí jsou i všechny obrázky, na které se návod v určitých místech odkazuje. Proto při stahování doporučuji zvolit "úplnou stránku HTML". Dále bych rád uvedl, že je tento návod psán z anglické verze hry, takže může dojít oproti verzi české k menším odlišnostem v názvech některých předmětů nebo osob.

Úvod: Zasněžené hory Tibetu...

  • Jděte směrem k dřevěnému plavidlu, vylezte na něj a sejděte do podpalubí.
  • Ze sudu nalevo od schodů seberte první trojúhelníkový kámen.
  • Pokračujte v prohlídce lodi a jakmile narazíte na starého šamana, promluvte si s ním o všem možném - získáte magický krystal.
  • Vraťte se na palubu lodi, otočte se směrem k přídi a vytáhněte z inventáře magický krystal - měly by na něm blikat červené křivky. Pokud blikají, krystal použijte (viz. obrázek).
  • Jakmile se dostanete do vesmíru k Měsíci, vraťte se zase zpět na Zem.
  • Na lodi vlezte zpět do podpalubí, kde v místnosti s šamanem seberte další dva trojúhelníkové kameny.
  • Přistupte ke zvláštnímu oltáři a na jeho spodní hrot použijte trojúhelníkový kámen s rytinou trojlístku (viz obrázek) - odcestujete do Irska.

    Atlantis 2

    1. země: Irský ostrůvek...
    Vždy, když se budete chtít z Irska vrátit zpět za šamanem do Tibetu, klikněte na plačící sochu ve vstupní chodbě do kostela.

  • Projděte kostelem, vyjděte ven a jděte po pěšince až k dřevěné brance, kde si promluvte s bratrem Finbarem.
  • Vraťte se za mnichem do kostela a promluvte si s ním nejdříve o Finbarovi a potom o plačící soše.
  • Přistupte k otevřené knize napravo, prozkoumejte ji a z kelímku nad knihou seberte štětec.
  • Štětec použijte na střed knihy (mezi dva nakreslené sloupy), čímž se do knihy dostanete.
  • Ve vzdušném chrámu (v knize) najděte krále sedícího na kamenném trůnu a promluvte si s ním.
  • Jděte za modrým mužem stojícím uprostřed chrámu a promluvte si s ním o všem možném.
  • Jděte ke zdi napravo od modrého muže - uvidíte na ní nápis "Exit". Klikněte na něj a vrátíte se zpět do kostela.
    Nyní je vaším úkolem najít v kostele a jeho okolí celkem pět úlomků lebky. Proto nejdříve celý ostrov prozkoumejte abyste získali alespoň částečnou orientaci.
    - první úlomek naleznete na knižní poličce nalevo od velkého obrazu v hlavní místnosti kostela.
    - druhý úlomek naleznete na vrcholku oltáře v kostele. Abyste ho ale mohli získat, musíte nejdříve zajít na zahrádku (za Finbarem), kde seberte vidle zapíchnuté v zemi. Vylezte po žebříku na střechu kostela a nahlédněte do díry - uvidíte v ní druhý úlomek. Použijte na něj vidle. Jděte do kostela, stoupněte si před oltář a shozený úlomek seberte z podlahy.
    - třetí úlomek naleznete mezi kameny na lokaci s ovečkami.
    - čtvrtý úlomek naleznete v jednom ze včelích úlů na pobřeží.
    - pátý úlomek naleznete na zemi těsně u studnice před kostelem. Nejdříve ale musíte vyplašit lišku z nory, na kterou narazíte při svých toulkách po ostrově, teprve pak úlomek u studny objevíte.
  • Poblíž studny uvidíte u meze tři "příbytky". Z toho napravo seberte černou vázu.
  • Jděte do vstupní chodby kostela, kde vázu naplňte vodou z plačící sochy. Atlantis 2
  • Jděte do kamenné hrobky na ostrově, v jejímž nitru naleznete rozbitou lebku. Tuto lebku doplňte o vašich pět nalezených úlomků (viz obrázek).
  • Na oživlou hlavu krále Aililla použijte vázu s vodou a pak si s ní promluvte.
  • Jděte před vstup do kostela a zahněte doleva - dostanete se za kostel, kde na zdi uvidíte podivnou rytinu.
  • Jděte za starším mnichem (sedí venku u svého příbytku) a promluvte si s ním o rytině - dostanete klíč.
  • Odemkněte klíčem malou truhličku v příbytku napravo od mnicha a seberte z ní nůž a vellum.
  • Promluvte si se starším mnichem a zeptejte se ho na vellum.
  • Ukažte vellum mnichovi a klikněte postupně na všechny obrázky různých stromů. Vás bude zajímat hlavně dub a bezinkový keř, jejichž značky budete zanedlouho potřebovat při řešení jednoho puzzlu.
  • Jděte do hrobky za Ailillem a dejte mu nůž. Atlantis 2
  • Jděte za kostel ke zdi s rytinou. Nyní musíte tuto rytinu pozměnit tak, aby zobrazovala značky dubu a bezinkového keře (viz obrázek). Změny provádíte klikáním svého nože na levou či pravou stranu rytiny (měníte tvar) nebo kliknutím na střed rytiny (tím jednotlivé části úplně odstraníte).
  • Jakmile dosáhnete tvaru odpovídajícímu obrázku z tohoto návodu, klikněte nožem na spirálu na spodní části zdi a z odhalené skrýše seberte dřevěnou palici.
  • Jděte ke "stojícímu kameni", což je kámen s rytinou koně stojící před hrobkou krále Aililla.
  • Použijte na rytinu koně palici - kůň ožije a uteče, respektive tedy oběhne hrobku a bude se snažit vrátit zpět do "stojícího kamene". Vy mu v tom však musíte zabránit a to tak, že si mu stoupnete do cesty při jeho návratu z levé strany hrobky. Kůň se zastaví a v té chvíli ho seberte. Pokud se vám to nepodaří napoprvé, nezoufejte - celý proces můžete nesčetněkrát opakovat.
  • Jděte ke břehu (kde z vody trčí palice) a na vodu použijte koně.
  • Vyskočte na koně a ten vás odnese po hladině moře až na pustý ostrov. Atlantis 2
  • Na ostrově nejdříve vyhledejte místo, kde je aktivní váš krystal (viz obrázek) a na tomto místě krystal použijte.
  • Po cestě k Měsíci se opět vraťte zpět na Zemi.
  • Na pustém ostrůvku najděte ptačího muže sedícího na stromě a promluvte si s ním. Při rozhovoru máte k dispozici tři témata. Na každé z nich vám muž "odpoví" specifickým ptačím zpěvem. Vaším úkolem je z následných pěti "vzorků" ptačího zpěvu vybrat tentýž, kterým vás muž oslovil. Pokud tak učiníte pro všechna tři témata, muž se vzpamatuje a bude k vám hovořit srozumitelným jazykem.
  • Promluvte si s ptačím mužem o všem možném - dostanete od něj virguli.
  • Použijte virguli na zem u kamenné zdi (viz obrázek) - objevíte studnu.
  • Skočte do studny a plavte až na její dno - narazíte na dravého mořského hada, takže se zase vraťte na pevnou zem. Atlantis 2
  • Promluvte si s ptačím mužem o studni a hlavně o hadovi.
  • Nasedněte na koně a vraťte se na ostrov s kostelem.
  • Vejděte do kostela a jděte až do pracovny k otevřené knize. Tu prozkoumejte a klikněte štětcem na obrázek krále úplně napravo - přimalujete mu meč.
  • "Vstupte" do knihy (klikněte štětcem na střed obrázku) a promluvte si s modrým mužem o krystalu, ptačím muži a o dceři Armid.
  • Promluvte si s králem a pak mu seberte jeho meč.
  • Opusťte vzdušný chrám (kliknutím na nápis "Exit") a jděte do hrobky promluvit si s Ailillem o ptačím muži a o Armid.
  • Jděte ke kostelu, kde si promluvte se starším mnichem o slunci - dostanete podivný kříž.
  • Vejděte do kostela a postavte se před velký obraz v hlavní místnosti - na oblohu napravo od kostelní věže použijte kříž (viz obrázek). Atlantis 2
  • Zjeví se vám bohyně Aine, se kterou si promluvte o všem možném.
  • "Vstupte" do otevřené knihy v pracovně a promluvte si s obživlou Armid o všem možném.
  • Opusťte vzdušný chrám (knihu), ihned ale knihu opět prozkoumejte a použijte štětec na postavu Armid v levé části knihy - přimalujete jí lososa.
  • Vstupte do knihy a opět si promluvte s Armid - dostanete od ní amulet.
  • Odejděte z knihy zpět do kostela a jděte na pobřeží, kde vyskočte na koně a odjeďte na pustý ostrov.
  • Vlezte do studnice, kde použijte amulet (lososa) na vodního hada - tím ho zaženete pryč a můžete sebrat krystal.
  • Nasedněte na koně a vraťte se zpět až do kostela, kde naposledy vstupte do otevřené knihy.
  • Předejte krystal modrému mužíkovi a pak krystal rozdrťte mečem. Atlantis 2
  • Z trosek seberte stříbrnou ruku a předejte ji spolu s mečem králi.
  • Opusťte vzdušný chrám a vyjděte ven před kostel - získáte další magický trojúhelníkový kámen a vrátíte se zpět za šamanem do Tibetu.
  • Přistupte k oltáři a vložte trojúhelníkový kámen s mayskou rytinou na první hrot nalevo od prvního zasazeného kamene (viz obrázek) - odcestujete za indiány do Střední Ameriky...

    2. země: osada Mayských indiánů...
    Vždy, když se budete chtít z osady vrátit zpět za šamanem do Tibetu, klikněte na oheň na vrcholku jedné z pyramid.

  • Jděte k pyramidě nalevo, respektive k jejím zadním schodům.
  • Otočte se a na strom před vámi použijte svůj krystal (viz obrázek). Atlantis 2
  • Z Měsíce již tradičně odleťte zpět na Zemi.
  • Vystoupejte po schodech na vrchol pyramidy, projděte mezi sloupy a promluvte si se dvěma indiány (knězem a princem) o všem možném.
  • Pokračujte dále do středu do pyramidy - potkáte kněžku, která vám dá obvazy.
  • Jděte do vedlejší místnosti (napravo), kde předejte obvazy králi.
  • Promluvte si s králem, jeho dcerou a mudrcem o všem možném.
  • Při odchodu z místnosti dostanete krvavé obvazy, které předejte kněžce.
  • Promluvte si s kněžkou o všem možném, přičemž téma Jaguářího boha si nechejte až na závěr.
  • Opět si promluvte s kněžkou a zvolte ikonu OK (palec nahoru) - přenesete se do země mrtvých Xibalby.
  • Promluvte si s netopýřím bohem (je zavěšený na držadle uprostřed lokace) o všem možném.
  • Klikněte na držadlo vedle netopýra, čímž se přenesete zpět do indiánské osady. Atlantis 2
  • Slezte z pyramidy, jděte k protější pyramidě a vystoupejte až na její vrchol.
  • Prozkoumejte rytinu na kameni nalevo (viz obrázek), pak jděte k protějšímu totemu a z jeho spodní části seberte černý obsidián.
  • Sejděte po schůdcích do nitra pyramidy.
  • Projděte se chodbami, promluvte si s indiánem strážícím vchod do nižšího patra a prozkoumejte fresky na stěnách znázorňující mayský početní systém.
  • Přistupte k Jaguářímu puzzlu, který se nachází na stěně jednu lokaci nalevo od indiána.
  • Řešení puzzlu (viz obrázek): Uchopte tyčinku z pravé misky a vložte ji do nejnižší řady s dírkami. Pak seberte čtyři kuličky z levé misky (čtyřikrát po sobě na misku klikněte) a vložte je do druhé řady zdola (nad řadu s tyčinkou). Atlantis 2
  • Jděte za indiánem, který vás nyní pustí do nižšího patra pyramidy.
  • Zde musíte vyřešit Hadí puzzle, který se nachází jednu lokaci nalevo od vchodu. Předtím ale opět prozkoumejte fresky na stěnách chodeb a promluvte si s dalším hlídkujícím indiánem.
  • Řešení puzzlu (viz obrázek): Seberte jednu kuličku a vložte ji do první řady zdola. Seberte čtyři kuličky a vložte je do páté řady zdola.
  • Jděte za indiánem, který vás nyní pustí do nejnižšího patra pyramidy.
  • Přistupte ke kamenným dveřím na konci chodby, otočte se doleva a stiskněte tlačítko na stěně.
  • Projděte otevřenými dveřmi do místnosti, v jejímž středu se nachází poslední puzzle - Krokodýlí.
  • Řešení puzzlu (viz obrázek): Seberte jednu kuličku a vložte ji do první řady zdola. Seberte tyčinku a vložte ji do páté řady zdola. Seberte tři kuličky a vložte je do šesté řady zdola. Seberte tyčinku a vložte ji do desáté řady shora (11 řady zdola). Seberte další tyčinku a vložte ji do deváté řady shora. Seberte další tyčinku a vložte ji do osmé řady shora. Seberte jednu kuličku a vložte ji do sedmé řady shora. Atlantis 2
  • Z otevřené krokodýlí tlamy seberte již váš druhý obsidián.
  • Přistupte ke zdi nalevo a do dvou děr vložte oba obsidiány.
  • Seberte obsidiány ze zdi, prolezte otvorem u podlahy a jděte do pyramidy za kněžkou.
  • Klikněte na netopýra napravo od kněžky, čímž se přenesete do země mrtvých Xibalby.
  • Jakmile se dostanete do Xibalby, vlezte do křoví naproti netopýrovi, kde na zemi naleznete hádanku s duhovým mostem.
  • Hádanka se skládá z devíti políček, které musíte poskládat tak, aby se běžící muž dostal z jedné strany řeky na druhou. Během své cesty ale ještě musí sebrat barevná tělíska (a to v určitém pořadí), díky jimž postupně sestaví duhový most přes řeku. Všech 9 políček tedy musíte poskládat v daném pořadí, které je znázorněno na obrázku. Po sestavení puzzle klikněte na malého mužíčka, který celou trať proběhne a tím (doufejme) zdárně sestrojí duhový most. Atlantis 2
  • Ve chvíli, kdy jste se dostali na druhou stranu řeky, vás čeká další obtížný úkol. V rozsáhlé džungli se totiž musíte absolutně zorientovat, proto si ji několikrát skrz naskrz prolezte.
  • Nejdříve musíte nashromáždit celkem 7 malých hnědo-oranžových hvězdic, které se povalují na zemi v některých lokacích. Proto při procházení džunglí se na každé lokaci podívejte na zem a uvidíte-li tam ležet hvězdici, seberte ji.
  • Jakmile získáte všech 7 hvězdic, jděte na lokaci, v jejímž středu leží kamenný kvádr s dírkami.
  • Vložte 7 hvězdic do dírek tak, aby utvořily obrazec shodný s tím z vrcholku pyramidy (viz obrázek).
  • Nedaleko od kvádru se nachází kamenný podstavec, do nějž vložte jeden obsidián.
  • Přistupte ke kamennému totemu (ten se objeví v případě, že jste správně vložili hvězdice do kamenného kvádru) a do jeho spodní části vložte druhý obsidián.
  • Promluvte si s Opeřeným Hadem o všem možném - dostanete zelené pírko. Atlantis 2
  • Jděte až k řece - na místo, kde jste se objevili po sestavení duhového puzzlu.
  • Nastupte do kanoe a plujte o šest lokací směrem doleva, kde posléze vlezte do křoví na pravém břehu.
  • Prolezte křoviskem až se dostanete k pavoučí síti mezi dvěma stromy.
  • Vylezte na levý strom, čímž se dostanete na okraj pavoučí sítě. Vaším úkolem je sebrat pavoukovi jeho úlovek, který se nachází ve středu sítě. Udělejte krok vpřed, pak vzad, doleva (kolem díry v síti) a jděte přímo do středu sítě, čímž pavoukovi seberete jeho suchou housenku. Nyní se menší oklikou vraťte na kraj sítě a seskočte dolů.
  • Znova vyšplhejte na strom a udělejte krok dopředu, dozadu, doleva (kolem díry) a doleva směrem do středu sítě. Nyní budete obklopeni dvěma pavouky, takže pokračujte doprava a opět doprava, čímž se dostanete na okraj sítě. Zahněte doleva a obejděte celou síť až k díře. Projděte kolem díry ještě o několik kroků a jakmile uvidíte, že jsou oba pavouci za vámi taktéž až na samotném okraji sítě, zamiřte přímo do středu, seberte vyschlou kobylku, vraťte se k okraji a seskočte dolů. Atlantis 2
  • Vraťte se ke kanoi a plujte o 3 lokace doprava, kde vlezte do křovisek na pravém břehu.
  • Prolezte křovím až k velké zelené žábě a dejte jí suchou housenku a kobylku.
  • Vraťte se ke kanoi a odplujte zpět k pavoučí síti.
  • Vylezte na síť po levém stromě (abyste stáli nalevo od díry v síti).
  • Použijte zelené pírko na okraj sítě na pravé straně díry v síti (viz obrázek).
  • Udělejte krok na místo s pírkem (oranžovou plackou), hned se ale vraťte nazpět a jděte směrem do středu sítě. Jakmile získáte meč, sekněte jím po pavoučici - tím ji na chvíli zmrazíte, takže rychle proběhněte středem sítě (získáte lebky), zamiřte k okraji a seskočte na zem.
  • Vraťte se ke kanoi a vydejte se na lokaci s Opeřeným Hadem. Atlantis 2
  • Dejte Opeřenému Hadovi lebky - dostanete Chulel.
  • Vraťte se ke kanoi, plujte jednu lokaci doleva a vystupte na pravý břeh.
  • Promluvte si s netopýrem o Chulel a pak odcestujte zpět do Mayské osady (klikněte na držadlo vedle netopýra).
  • Jděte do místnosti s králem - dáte mu Chulel a za odměnu dostanete další trojúhelníkový kámen. Posléze se vrátíte do Tibetu za šamanem...

    Troufám si nyní tvrdit, že to nejlepší, co Atlantis 2 nabízí, již máme za sebou. Ve druhé části, která vyjde zítra, se podíváme do Čínského chrámu, do zatopené Atlantidy a nakonec do samotné Shambhaly, kde hru zdárně zakončíme.

  • Autor:




    Nejčtenější

    League of Legends
    Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

    Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

    Matterfall
    Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

    Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

    Destiny 2
    VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

    Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

    Wolfenstein II: The New Colossus
    Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

    Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

    Další z rubriky

    DuckTales (NES)
    James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

    V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

    Dota 2
    Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

    Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

    Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
    Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

    Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.