Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atlantis 2 - první pohled na hru

  7:29aktualizováno  20. března 2000 11:52
Atlantis 2
Atlantis 2

Je tomu asi rok a půl, co vypustili grafičtí bohové z Crya do světa po všech stránkách originální a revoluční projekt - 3D adventuru Atlantis. O tom, jak byla tahle záležitost populární, svědčí i ta skutečnost, že Atlantis byl přeložen do neuvěřitelných 23 jazyků (včetně češtiny). Jako jedna z mála adventur se vyšplhal vysoko do žebříčků prodejnosti her a stal se tak jedním z nejúspěšnějších projektů francouzského Crya.

Jsem si jist, že většina příznivců této hry již ví, že se připravuje druhý díl Atlantisu. Nyní však bylo vypuštěno do světa první hratelné demo, které nám ukázalo, jakým směrem se bude Atlantis 2 ubírat. Ale ještě před tím, než se rozepíšu o zmíněné demoverzi, řekněme si několik základních informací o této budoucí herní bombě.

Atlantis 2

V Atlantisu 1 jste se vcítili do role Setha - člověka, který se stal členem palácové gardy a který řešil záhadné zmizení královny Atlantidy. Hrdinou druhého dílu bude Sethův syn - Felim. Ten u sebe nosí "úděl světla" a jako jediný dokáže zachránit svět od věčné temnoty. Bude usilovat o nalezení svého osudu a svádět věčný boj mezi dobrem a zlem - mezi ctností a nemravností. Felimova pouť začne v Irsku, odkud pocestuje přes Čínu až do Atlantidy. Během své výpravy mu budou pomáhat (nebo ubližovat) mágové, čarodějové nebo alchymisté. Narazí samozřejmě i na draky, princezny nebo ztracená království. Ale nebude vědět, co je sen a co skutečnost. Nebude vědět, koho považovat za svého přítele a koho ne. Ale jedno je jisté - že najde konec své cesty a zdárně všechno vyřeší... snad.

Je známo, že svůj vlastní stín se překračuje jen velmi těžce. Cryo nastavilo Atlantisem 1 laťku technické kvality tak vysoko, Atlantis 2 že jedinou hrou, která ji může ještě o nějaký ten stupínek zvýšit, by mohl být pouze Atlantis 2. A už nyní vám mohu říci, že Atlantis 2 bude minimálně na stejné úrovni jako jeho předchůdce. Na první pohled vypadá naprosto stejně jako minulý díl. Váš pohyb po okolí je předdefinován (čili neexistuje volnost pohybu jako třeba v 3D akčních hrách). Na všech lokacích se můžete plynule otáčet do všech stran a průchody mezi lokacemi jsou z valné části vyplněny animovanou sekvencí. Úchvatné grafické zpracování sice doznalo jen málo vylepšení, jenže ono už ani pomalu nebylo co vylepšovat. Jedinou grafickou neřestí Atlantisu 1 byla větší "pixelovatost" při rozhlížení se po okolí (při animacích bylo vše mnohem ostřejší) a bohužel se zdá, že tento nedostatek nebude odstraněn ani v Atlantisu 2. Zato se na všech lokacích dočkáme většího množství animací (v demoverzi byly třeba pasoucí se ovce, slepice, pobíhající liška nebo letící roj včel). K dokonalosti jsou dovedeny i detaily všech hovořících postav, Atlantis 2 které jsou mimo jiné i skvěle nadabovány (podobně jako u Atlantisu 1). Zvukových efektů není mnoho, ale stojí za to a hudba (jemné lyrické melodie) je kapitolou samou pro sebe.

I ovládání zůstalo stejné. Kurzor je napevno umístěn uprostřed obrazovky a vy tedy musíte místo kurzoru pohybovat obrazem pod ním (neboli "otáčet hlavou"). Tento způsob mi už u Atlantisu 1 nešel pod nos, ale dá se na něj zvyknout. Jinak to vypadá, že bude Atlantis 2 hodně těžkou záležitostí, protože už samotné demo byl hodně tuhý oříšek (hledání téměř neviditelných předmětů na rozlehlých lokacích). Ve hře bude zřejmě i velká hromada logických hlavolamů (seskládej takto tamto z tohohle), což mě osobně zrovna moc netěší. Otázkou ještě je, jak moc bude Atlantis 2 vyplněn akčními vložkami... osobně doufám, že ne více jako předchozí díl.

Zdá se mi, že bude Atlantis 2 velmi podobný svému staršímu bratříčkovi... asi tak, jako byl svému předchůdci podobný Broken Sword 2. I když se tohle dá brát jako zápor, věřte, že v případě Atlantisu (stejně jako Broken Swordu) to bude určitě jinak, protože bude dokonalost nahrazena dokonalostí. A když je něco dokonalé, nelze tomu nic vyčítat. A tak věřím, že se u Atlantisu 2 pobavíme minimálně stejně dobře, jako u Atlantisu 1. O tom, po jak krásné přírodě plné detailně vykreslených stromů i lávy se budete moci procházet, se budete moci přesvědčit pravděpodobně v listopadu tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.