Atriarch - RPG bez konce

Jedním z nejvýraznějších fenoménů poslední doby je tvorba online her. Bohužel, často zde dochází ke stejnému nešvaru, jakým trpěly svého času strategie - příslušnost k žánru byla důležitější než samotný obsah titulu. Atriarch by naštěstí měl být jiný.

AtriarchJedním z charakteristických znaků lidstva je jeho arogantnost. Ve všech okamžicích své bohaté historie si myslelo, že ví všechno a nic jej nemůže překvapit. Zkušenost ovšem prokázala, že tomu tak není - málokdo je tak omylný jako sebejistí obyvatelé Matičky Země. Proto i když spousta lidí tvrdí, že statistická pravděpodobnost výskytu mimozemských civilizací v naší galaxii je prakticky nulová, nemají pravdu. Existuje minimálně jeden svět, kdy se životu daří - planeta Atriana. Tak nám to alespoň tvrdí chystaná hra Atriarch od společnosti World Fusion.

Na této planetě, která je z větší části pokryta vodou, se odehrává klasický MMORPG příběh, kterého se může zúčastnit každý z vás. To je míněno doslova, protože vaše činy se projeví (pokud budou dostatečně důležité) v celkovém prostředí hry a ostatní hráči na ně budou moci reagovat. Také všechny změny, které na Atrianě provedete, zůstanou na svém místě do té doby, dokud je někdo neodstraní. Takže rozvaliny budovy, kterou jste Atriarchstrhli se zemí, zůstanou rozvalinami do té doby, dokud někdo nepřijde a nevybuduje na nich nový dům.

Jak už to u her tohoto žánru bývá, nebude zde existovat žádný speciální úkol, po jehož splnění vše skončí. Naopak, tvůrci předpokládají, že hra se bude dále vyvíjet i poté, co dojde k oficiálnímu vydání. Přesto je zde jeden cíl, kterého se asi všichni hráči pokusí dosáhnout. Tím je křeslo Atriarchy, vůdce frakce a panovníka císařství. Pochopitelně, že v jednu chvíli může být Atriarchů pouze tolik, kolik frakcí existuje, takže boje o tento post budou poměrně úporné.

Na rozdíl od mnohých jiných MMORPG zde nebude zapotřebí sdružovat se do skupinek. Samozřejmě, že mnohé questy jinak splnit nepůjdou, ale v zásadě je možné říci, že i jednotlivec má šanci v Atriarchovi přežít. Zadávání questů by vlastně mohlo být zcela samotnou kapitolou. Ty Atriarchnejběžnější se totiž nebudou nějak generovat nebo zadávat centrálně, ale budou je zadávat hráči samotní. Představte si například takového kartografa, kterému dochází nezbytné suroviny. Co udělá? Přece se pro ně nevypraví sám (stál by mu obchod, cesty jsou nebezpečné), raději tento úkol zadá někomu, kdo nemá zrovna co na práci a náhodný střet s nepřátelsky naladěnými tvory jej nevyvede z míry.

Kromě již zmíněných prvků bude Atriarch obsahovat i mnohé další, z nichž některé jsou mírně řečeno neobvyklé. Jedním z nich je například možnost mít potomka, nebo nahrazení magie různými technologiemi. Ačkoliv tedy hra funguje na stejných základech jako většina online RPG, snaží se přetvořit si je k obrazu svému a přinést žánru tolik inovací, kolik je únosné. Doufejme tedy, že se to tvůrcům podaří a přinesou nám kvalitní a zábavný titul, který nás hned tak rychle nepřestane bavit.