Atrox – Starcraft v korejském podání?

  • 3
Realtimová strategie Starcraft ze sci-fi prostředí je jednou z nejoblíbenějších her svého žánru. Není proto divu, že je inspirací mnoha vývojářským týmům, kteří její nápad více či méně úspěšně kopírují. Jedním z těch zajímavějších klonů je korejská hra Atrox, která v zemi svého vzniku slaví nebývalé úspěchy a chystá se proto i do Evropy.
Atrox

O oblíbenosti realtimové strategie Starcraft od firmy Blizzard asi není třeba vést žádné dlouhé polemiky. I přes své stáří totiž oslovuje mnohé hráče, motivuje je k pořádání různých turnajů a podobně. Kromě toho je i inspirací mnohým vývojářům, kteří tu více, tu méně tento legendární titul kopírují. Mezi ty, kteří kopírují spíš více, patřil například tým Continuum Entertainment, který loni vyrukoval se svým titulem Outlive, jenž byl plagiátem více než povedeným. O další klon Starcraftu se pokusila i korejská firma Interactive Ideas a pustila se do vývoje hry Atrox. Tato strategie se již na korejském trhu prodává a dosahuje tam velmi slušných úspěchů, o čemž svědčí nejen nadprůměrné hodnocení v různých herních magazínech (které se pohybuje od 70% do 88%), ale také fakt, že v Koreji momentálně docela frčí turnaje v této RTS. Není tedy divu, že se autoři rozhodli pokusit se prorazit i na evropském a americkém trhu, a to již během letošního května. Už dnes je k dispozici hratelné demo, ve kterém si můžete vyzkoušet několik misí za jednu z ras.

V roce 2334 se doktor Norman pokusil oddělit dobro a zlo, které se skrývá v lidské mysli. Výsledkem tohoto experimentu byly dvě bytosti, nazvané Bílý a Černý anděl. Vláda v této fázi projekt přerušila, ale doktor Norman se nesmířil se Atrox zastavením svého výzkumu a pokračoval potají dále. Brzy zjistil, že oba andělé se vyvíjí a jsou schopni komunikovat s lidmi. Jelikož tuší možné nebezpečí, rozhodne se zlikvidovat Černého anděla, ale podcení ho a je sám zabit. Černý anděl uniká a jeho jediným cílem je zničit své dvojče, Bílého anděla. Zhruba v této době se vláda pokouší o vytvoření kyborgů – lidí s voperovaným mikročipem, který mnohonásobně zvyšuje jejich dovednosti a umožňuje komunikaci s centrálním počítačem...

Takový je historický základ k událostem, které předznamenávají hlavní konflikt, jehož se účastní tři frakce. Intelioné jako první odhalili nebezpečí "mechanizované" civilizace a vedeni Bílým andělem přesídlili do vesmíru, na planetu Eol Sha. Createsové jsou ovládáni počítačovým virem a na jejich straně stojí i Černý anděl. Poslední frakci představují lidé, kteří uprchli do polárních oblastí a říkají si Hominiané. Jak už to v podobných hrách bývá, za každou rasu budete moci hrát v rámci kampaně a volbě strany budete muset přizpůsobit i taktiku, jelikož každá z frakcí má naprosto odlišné budovy a jednotky. Většina z nich již samozřejmě byla použita v jiných strategiích zasazených do sci-fi prostředí, jiné jsou alespoň lehce upravené (např. létající obdoba bunkrů použitých ve Starcraftu), jiné úplně nové. Jednotky se neliší jen svou obranyschopností, hitpointy a útoky (které jsou rozlišeny na protipozemní a protiletecké), ale některé z nich ovládají i různé speciální schopnosti. Nad běžné vojáky a stroje vynikají hrdinové, Atrox nebo lépe řečeno (vzhledem k žánru) velitelé, kteří disponují daleko lepšími atributy nežli řadové jednotky. Potěšitelné je, že úplně každý voják získává za zabité nepřátele zkušenostní body a po dosažení určité hranice postoupí na vyšší level, což se pochopitelně pozitivně projeví na jeho vlastnostech. Vojáky a bojové stroje je možno klasicky grupovat, zadávat jim příkazy a volit z několika předdefinovaných formací. Základní herní princip je samozřejmě klasický a klade důraz na těžbu surovin, výstavbu základny, produkci jednotek a válčení.

Hra je zpracována ve 2D a pokud jsem se v úvodu zmínil o podobnosti s titulem Starcraft, tak v oblasti grafiky to platí dvojnásob. Terén, postavičky, stroje i budovy – ve všem Atrox připomíná svůj velký vzor. Nečekejte tedy nic převratného co se týče audiovizuálního ztvárnění, na druhou stranu má ale hra velice příznivé hardwarové nároky (procesor 300 MHz a 64 MB Ram). Zábavnost a obtížnost nelze z několika scénářů obsažených v demu posoudit, ale vzhledem k velkému úspěchu korejské verze by hratelnost mohla být na vysoké úrovni. Jak jsem již naznačil, euroamerická verze bude hotova v květnu tohoto roku.