Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář Diabla po 23 letech začne vytvářet hry na vlastní pěst

  18:30aktualizováno  18:30
David Brevik se nejednou objevil na seznamu jmen s nejzásadnějším dopadem na videoherní průmysl. Tuto pozici si vysloužil díky vývoji prvních dvou dílů Diabla, po těch si však další hit do životopisu nepřipsal.

Dave Brevik (vlevo) na fotce s hráčem, který mu po dvaceti letech zaplatil za hru, kterou původně ukradl. | foto: David Brevik

Brevik se po 23 letech práce ve velkých studiích rozhodl začít tvořit jako nezávislý vývojář, a na novém projektu proto pracuje zcela sám. „Povyšují mne tak dlouho, až jsem ředitelem. A to už nechci. Nemám zájem o organizaci studia o dvou stech lidech,“ řekl Brevik pro server Games Industry.

Po dokončení druhého Diabla totiž Brevik opustil společnost Blizzard North, u jejíhož zrodu stál. Obratem založil firmu Flagship Studios, ve které vznikal projekt Hellgate: London. Do toho herní komunita vkládala vysoká očekávání, výsledek se však s příliš kladným přijetím nesetkal.

Brevik po zrušení společnosti pracoval jako kreativní ředitel pro Turbine (Asheron’s Call, Dungeons & Dragons Online), později pak přešel do společnosti Gazillion Entertainment, kde pomáhal vést vývoj diablovky Marvel Heroes. Gazillion však letos v lednu po sedmi letech opustil.

„Jako dítě jsem nesnil o tom, že budu ředitel vývoje. Chtěl jsem hry vytvářet, a to mi neskutečně chybí,“ objasnil Brevik své pohnutky. Z práce, kterou miloval, se tak stávala jen povinnost.

Pro Brevika proto přišlo období, kdy chce začít od nuly a na projektech pracovat sám. Inspiroval se vývojářským jamem Ludum Dare, kterého se však kvůli rodině a dalším povinnostem účastnit nemůže. V rámci Ludum Dare je totiž kompletní hru na předem určené téma třeba dokončit během 48 hodin.

Brevik si proto vymyslel vlastní koncept Old-man Game Jam. V tom se hru snaží dokončit během třiceti hodin, ty však vývoji věnuje podle svých časových možností.

Zatímco hru pro Ludum Dare je třeba dokončit během dvou jasně vymezených dnů, Brevik na projektu pracuje svým tempem a výsledný tvůrčí čas nesmí přesáhnout oněch třicet hodin. Výsledky svého experimentu ostatně zveřejňuje na YouTube.

Ostříleného vývojáře prý často kontaktují investoři i lidé z herního průmyslu s dotazem, kdy založí příští studio. „Předpokládám, že jednou mohu budovat (další) společnost. Ale momentálně o to zájem nemám. Na hře pracuji sám, protože mě to baví,“ objasňuje Brevik.

Reakcí na nový titul se však obává. Uvědomuje si, že se s jeho jménem kvůli Diablu pojí velkolepá očekávání. To ho ostatně tíží i jako vývojáře.

Označuje se totiž za perfekcionistu a legendární postavení mu tvorbu nijak neulehčuje. Přesto však plánuje pracovat na řadě her. „Mám spoustu nápadů, které chci realizovat. Ne jen jeden, nebo dva,“ uzavírá Brevik.

Autor:


Témata: Blizzard, Životopis




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.