Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrhář Diabla po 23 letech začne vytvářet hry na vlastní pěst

  18:30aktualizováno  18:30
David Brevik se nejednou objevil na seznamu jmen s nejzásadnějším dopadem na videoherní průmysl. Tuto pozici si vysloužil díky vývoji prvních dvou dílů Diabla, po těch si však další hit do životopisu nepřipsal.

Dave Brevik (vlevo) na fotce s hráčem, který mu po dvaceti letech zaplatil za hru, kterou původně ukradl. | foto: David Brevik

Brevik se po 23 letech práce ve velkých studiích rozhodl začít tvořit jako nezávislý vývojář, a na novém projektu proto pracuje zcela sám. „Povyšují mne tak dlouho, až jsem ředitelem. A to už nechci. Nemám zájem o organizaci studia o dvou stech lidech,“ řekl Brevik pro server Games Industry.

Po dokončení druhého Diabla totiž Brevik opustil společnost Blizzard North, u jejíhož zrodu stál. Obratem založil firmu Flagship Studios, ve které vznikal projekt Hellgate: London. Do toho herní komunita vkládala vysoká očekávání, výsledek se však s příliš kladným přijetím nesetkal.

Brevik po zrušení společnosti pracoval jako kreativní ředitel pro Turbine (Asheron’s Call, Dungeons & Dragons Online), později pak přešel do společnosti Gazillion Entertainment, kde pomáhal vést vývoj diablovky Marvel Heroes. Gazillion však letos v lednu po sedmi letech opustil.

„Jako dítě jsem nesnil o tom, že budu ředitel vývoje. Chtěl jsem hry vytvářet, a to mi neskutečně chybí,“ objasnil Brevik své pohnutky. Z práce, kterou miloval, se tak stávala jen povinnost.

Pro Brevika proto přišlo období, kdy chce začít od nuly a na projektech pracovat sám. Inspiroval se vývojářským jamem Ludum Dare, kterého se však kvůli rodině a dalším povinnostem účastnit nemůže. V rámci Ludum Dare je totiž kompletní hru na předem určené téma třeba dokončit během 48 hodin.

Brevik si proto vymyslel vlastní koncept Old-man Game Jam. V tom se hru snaží dokončit během třiceti hodin, ty však vývoji věnuje podle svých časových možností.

Zatímco hru pro Ludum Dare je třeba dokončit během dvou jasně vymezených dnů, Brevik na projektu pracuje svým tempem a výsledný tvůrčí čas nesmí přesáhnout oněch třicet hodin. Výsledky svého experimentu ostatně zveřejňuje na YouTube.

Ostříleného vývojáře prý často kontaktují investoři i lidé z herního průmyslu s dotazem, kdy založí příští studio. „Předpokládám, že jednou mohu budovat (další) společnost. Ale momentálně o to zájem nemám. Na hře pracuji sám, protože mě to baví,“ objasňuje Brevik.

Reakcí na nový titul se však obává. Uvědomuje si, že se s jeho jménem kvůli Diablu pojí velkolepá očekávání. To ho ostatně tíží i jako vývojáře.

Označuje se totiž za perfekcionistu a legendární postavení mu tvorbu nijak neulehčuje. Přesto však plánuje pracovat na řadě her. „Mám spoustu nápadů, které chci realizovat. Ne jen jeden, nebo dva,“ uzavírá Brevik.

Autor:




Nejčtenější

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Další z rubriky

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.