Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoři ultra obtížného žánru: dnešním vývojářům uniká pointa

  12:39aktualizováno  12:39
Tři lidé před 36 lety stvořili žánr, který se v posledních letech opět vrací na výsluní. V roce 1980 totiž vznikla hra na hrdiny Rogue, ve které smrt znamená konec. A obdobným titulům se proto přezdívá roguelike, což lze volně přeložit jako „ve stylu (hry) Rogue“.

Na roguelike hry do jisté míry odkazuje například i série Dark Souls. | foto: FromSoftware

Poznávacím znamením bývá nekompromisní obtížnost a smrt, kvůli které přijdete o veškerý postup. V žánru se ostatně inspirovalo i první Diablo, které však od smrti jako definitivního konce upustilo. Dovednosti i úroveň si postava zachovávala a předměty bylo možné získat, když hráč došel k vlastní mrtvole.

Autoři žánru Michael Toy, Glenn Wichman a Ken Arnold navíc na letošní akci věnované roguelike hrám prohlásili, že řadě stávajících vývojářů uniká pointa.

„Když lidé hovoří o permanentní smrti, označují nás za kruté. Myslí si, že cílem byla extra obtížná hra. Ale permanentní smrt je jen o tom, aby vaše volby měly skutečný dopad,“ řekl Wichman podle serveru Kotaku.

Pokud člověk před rozhodnutím může hru uložit a zjistí, že jeho volba měla tragické následky, přestává na rozhodnutí záležet.

„To byl důvod, proč žádné rozhodnutí nemůžete vzít zpět. Permanentní smrt není vhodný název. Všichni proto dostanete domácí úkol. Vymyslete lepší označení,“ vzkázal Wichman publiku.

Brogue

Obrázek z modernější hry Brogue, která spadá do žánru roguelike.

„Cílem je větší pohroužení do hry. A to tím, že na věcech záleží. Nechtěli jsme hráče mučit. Skutečnou motivací byla větší zábavnost,“ dodává spoluautor Michael Toy.

K dobové popularitě hry Rogue značnou měrou přispěl fakt, že byla od roku 1984 součástí operačního systému BSD Unix. „Naše hra byla jako Hledač min pro Unix,“ dodává Toy. Klasické roguelike tituly ostatně využívají primitivní grafiku, kterou však kompenzují nezvykle propracovanou herní náplní.

„Permanentní smrt dává volbám váhu. A zkoušet to znovu lze jen do určité míry. Významnou součástí žánru je totiž náhodné generování řady proměnných při startu nové hry. Vygenerování mapy je jen základem. Mění se například i vlastnosti identicky pojmenovaných svitků či lahviček stejné barvy,“ napsali jsme v článku, který žánr roguelike přibližuje (více o tématu).

Autor:


Témata: Diablo


Nejčtenější

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.