Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baldur´s Gate – 2. část návodu

  12:00aktualizováno  25. března 5:57
A je tu další část návodu na legendární RPGčko Baldur´s Gate. Dnes se spolu vydáme do mnoha zajímavých míst v okolí Beregostu a Nashkelu, nezapomeneme ani na hlavní linii a rozluštíme další část tajemství, kterým jsou obestřeny podezřelé události na Mečovém pobřeží.

Vítejte u druhé části návodu na hru Baldur´s Gate. Ještě než se vydáme po hlavní linii příběhu, bude užitečné projít si i nepovinné lokace v jižní části hlavní mapy. Odměnou vám budou zkušenosti, setkání se zajímavými postavami a také spousta cenných pokladů.

Záchrana Dynaheir
Vydejte se z Nashkelu směrem na Z. Vyčistěte lokaci včetně xvartí vesnice a jejich medvěda Ursy. V medvědově jeskyni seberte pár cenností. V lokaci lze také narazit na obchodníka s elixíry. Pak jděte do lokace, která je od této na JZ. Zachraňte chlapíka, kterého vyděsil medvěd (u mostu v J části). V této lokaci můžete také narazit na Laurel a vybít s ní pár gibberlingů. Vymlaťte i další potvory v této lokaci a pak se vydejte na jih – do lokace Gnoll Stronghold. S ogry u mostu se nijak zvlášť nehádejte a rovnou se do nich pusťte. Kromě jiného z jejich mrtvol můžete sebrat magické rukavice, které svému nositeli zvednou obratnost na 18. Projděte jižní část této mapy, pobijte havěť a prohledejte jeskyně. V jedné z nich naleznete i magický grimoár, který zvýší (permanentně) charismu vybrané postavy (doporučuji všechny podobné knihy cpát hlavní postavě, protože i když to nemusí být v rámci party nejvýhodnější, je to jediná postava, kterou si přenesete do BG2). Pak se vydejte do gnollské tvrze a pobijte vše, co na vás vyběhne. V jedné z vězeňských jam je i hledaná čarodějka (pozor, shora nemusí být vidět, je proto potřeba do jámy sestoupit). Dynaheir můžete nabrat do party, ale pozor, pokud ji později vyhodíte, odejde i Minsc (a naopak). Stejně je to konec konců i s Jaheirou a Khalidem. Dynaheir je vcelku dobrá kouzelnice – invokerka (odolnost 16 a inteligence 17), která mocně zvyšuje palebnou sílu vaší družiny, ale na druhou stranu nemůže používat kouzla enchantment/charm a conjuration/summoning, což je docela škoda. Pokud nemáte v partě Minsca, tak k němu Dynaheir do Nashkelu doveďte.

Průzkum pobřeží
Z gnollského hradu se vydejte na S (tady už jsme byli) a ještě jednou na S. Pobijte potvory a jděte do V části. Vyhledejte vyšinutého kapitána Barge a promluvte s ním. Na jeho hádanku odpovězte Death a pak ho vezměte do chrámu v Nashkelu (dostanete finanční odměnu a také Bargův prokletý meč, který však co nejrychleji vyhoďte nebo prodejte). V této lokaci (S od místa, kde jste potkali Barge) jsou také archeologické vykopávky. Promluvte s Charlestonem Nibem a slibte mu pomoc. Od tajemné postavy, která vás po chvilce kontaktuje, úkol nepřijímejte. Jděte do hrobky a zlikvidujte kopáče, které ovládá zlo pohřebiště. Víc už se tu nezdržujte, vyjděte ven a znovu promluvte s Charlestonem. Pak se vydejte dále na S, do lokace s majákem. Zde potkáte Ardrouine, která vás poprosí o záchranu syna z majáku v JZ části. Jděte tam, pobijte vlky a chlapce zachraňte. V lokaci je také poměrně hodně hobgoblinů a sirén, které s oblibou používají Charm a Invisibility. Proti Charmu se předem zaštiťte kouzlem Protection From Evil a proti neviditelnosti používejte Detect Invisibility. V lokaci také potkáte kartářku Arkushule a na cestě zlodějku Safanu, kterou můžete nabrat do party (není nic moc, má neutrální přesvědčení, ale řekne vám o pokladu u pobřeží). Pokud půjdete po pobřeží stále na S, narazíte na jeskyni. V ní je několik velmi tuhých golemů a pěkný poklad – kromě jiného magická kniha permanentně zvyšující odolnost.
Další zajímavá lokace leží dále na S (musíte to ale obejít východně), tedy na J od Candlekeepu. Promluvte se Shoal the Nereid a nechte se políbit. Dotyčná postava zemře, pusťte se do Shoal a až bude se silami na krajíčku, tak s ní promluvte (přesněji řečeno promluví s vámi sama). Slibte jí pomoc proti jejímu pánovi, ona postavu oživí a pak se objeví ogre-mage, kterého musíte zabít. Zbude po něm magická přilba. U pobřeží seberte z vraku lodi prsten a dejte ho bláznivému trpaslíkovi poblíž. Vyčistěte i zbytek lokace a vydejte se na V – do lokace High Hedge.

High Hedge a další lokace
Pobijte potvory, na které narazíte (kromě jiného gnollové s ukradeným mečem, ale ty už jste pravděpodobně zlikvidovali) a promluvte s Permidionem. Rozhodně mu nepomáhejte v jeho loupežných plánech a raději se s ním rozlučte. V této lokaci můžete najít i elfího hraničáře Kivana. Pokud momentálně potřebujete dobrého střelce, tak je tím správným mužem (i když podle mne je výhodnější nahradit ho později Coranem, který se s ním ve střelbě může lehce měřit a navíc zastane i zlodějskou práci). Nejdůležitější je zde však velká stavba uprostřed – sídlo čaroděje Thalantyra. Pokud k němu jdete poprvé, učiňte tak pouze s jednou postavou (nejlépe s čarodějem), jinak se na vás nejspíš vrhne jeho ochranka. Promluvte s ním a poté se můžete pustit do obchodování. Až dokončíte kšefty, vydejte se do lokace směrem na J. V severní části této lokace promluvte s Melicampem (pozor, je to kuře!) a slibte mu pomoc. Odneste ho k Thalantyrovi a vysvětlete situaci. Skočte ven pro lebku (zůstane na zemi po každém kostlivci) a pak sledujte transformaci (pozor, výsledek záleží na náhodě, takže si hru raději předtím uložte a zkuste několikrát, až se kouzlo povede). Pak si ještě promluvte se zachráněným Melicampem a vydejte se opět na J, do lokace, kde jste Melicampa našli. Promluvte si s chlapcem Footym a pak vyhledejte kněze Bassiluse. Je ve V části a kolem něj je spousta nemrtvých. Promluvte s ním a zlikvidujte ho i s jeho kamarády. Seberte jeho kněžský odznak - holy symbol (pokud ho odnesete do chrámu V od Beregostu, dostanete slušnou odměnu) a nezapomeňte ani na výborné magické kladivo. Vydejte se do další lokace směrem na J, měli byste tedy být SZ od Nashkelu. Pobijte bandity a další nepřátele, až narazíte na Drizzt´Do Urdena, tak mu pomozte proti přesile gnollů. Pokud jste zloši, tak mu nemusíte pomáhat, ale můžete se pokusit ho zabít. Schválně říkám pokusit. Můžete ho samozřejmě také zkusit okrást, jelikož má u sebe dva vynikající scimitary a speciální hraničářské brnění. Pokud jste ale dobráci, tak mu pomůžete a pak ho necháte na pokoji. Pokračujte dál na J do další lokace (nyní jste JZ od Nashkelu). Narazíte na vodopád, z jehož dolní části vytáhněte mrtvou kočku. Promluvte s holčičkou (Drienne) poblíž a kočku jí dejte, dostanete za odměnu magický svitek. Promluvte s gnollem, řekne vám o gnollském hradě (to už ale není příliš aktuální informace, že). Ostatní gnollové v této lokaci již tak přátelští nejsou, tak je pobijte. Promluvte a zlikvidujte také dva hledače pokladů, kteří se snaží zničit strom. Pak promluvte s dryádou. Směrem na J od jezírka je jeskyně s malým pokladem.
Opusťte lokaci a vydejte se na JV, tedy do lokace J od Nashkelu a Z od dolů. Až narazíte na podezřelé amnské vojáky, tak je zabijte. Pobíhá tu také docela dost bílých vlků, dejte si pozor na jejich ledový dech (pokud jste zapomněli, tak znovu připomínám, že jejich kožešiny výhodně odkoupí obchodník v Nashkelu). Potkáte tu i dvojici banditů, zabijte je a seberte jejich vybavení, získáte kromě jiného i nátepníky pro střelce. Promluvte s chlapcem Albertem, slibte mu pomoc a vezměte si oblíbenou hračku jeho psa. Psa Ruffieho najděte a máte-li hračku, začne pobíhat kolem vás. Jděte zpět k Albertovi a i když se z něj vyklube démon, všechno dobře dopadne. V této lokaci (v JV části) můžete narazit na kobolda, xvarta a tasloie, kteří vám věnují svoje podpisy. Sice se mi nepodařilo nijak je ve hře použít, ale třeba na něco přijdete vy. Tím jsme prozkoumali všechny lokace na J a Z od hlavní cesty a zbývá nám ještě část východní.

Lokace východně od hlavní cesty
Začněte v lokaci, která je v JV rohu hlavní mapy. Pobijte potvoráky a stejně postupujte i v lokaci na S (tedy na V od karnevalu). Jedinou zajímavější epizodou v těchto dvou lokacích je setkání s Lenou a se zraněným Samem. Slibte jim pomoc, naložte si Sama (objeví se v inventáři) a odneste ho do chrámu v pevnosti Friendly Arm. Od již zmíněných dvou lokací se vydejte dále na S – do lokace Firewine Bridge. Pobijte všechny protivníky a poslechněte si barda. Pokud chcete, můžete také sestoupit do podzemí, ale je výhodnější ho navštívit až průchodem z hobití vesnice (viz dále). Od mostu se vydejte na Z a vstupte do další lokace (je to lokace S od karnevalu). Promluvte s farmářem a pomozte ochránit jeho krávu před útokem xvartů. Prozkoumejte celou lokaci a vypořádejte se s bandity i s několika ogre. Pak se vydejte na S do lokace Ullcaster. Projděte celou lokaci a pobijte nepřátele. Po jednom hobgoblinovi zbudou zlodějské boty. Zabijte i Icharyda a pak se vydejte prozkoumat ruiny. Ještě než sestoupíte do podzemí, promluvte si několikrát s duchem Ulcasterem. Sejděte do podzemí, pobijte potvory, dávejte pozor na pasti a posbírejte poklady (vcelku nic moc), zejména pak knihu History of Darkness. Vyjděte zpět na denní světlo (tedy pokud není zrovna noc) a dejte knihu Ulcasterovi. Potom opusťte lokaci a vydejte se na V do hobití vesnice Gullykin. Ve vesnici v SZ části mapy promluvte s hobity. Jděte do domku, který je v JZ části osady, a sestupte do dolního patra. Objevíte tajný průchod do podzemního labyrintu. Pokud vám v cestě do podzemí bude bránit zrádný hobit, tak ho zabijte, jinak to uděláte později. Průchodem se dostanete do Firewine Dungeon. Naštěstí ho nemusíte procházet celý, stačí, když zlikvidujete ogre-mage a kouzelníka. Vraťte se zpět do hobití vesnice a promluvte se starostou (měl by se poflakovat někde po vesnici). Vesnici opusťte směrem na S a jděte do další lokace (je to lokace V od lokace Temple). Promluvte s ghůlem Koraxem, pokud chcete, můžete ho na chvíli nabrat (ale je strašně pomalý, takže za vámi bude po cestě pořád zaostávat). Potkáte tady také bojovnici Shar-Teel (v SZ části lokace), se kterou si můžete dát souboj. Pokud zvítězíte, nabídne vám své služby. Není sice úplně špatná (síla 18/58 a obratnost 17), ale má zlé přesvědčení, což nemusí dělat dobrotu. V lokaci je poměrně velké množství bazilišků, jejichž pohled dokáže vaše postavy zkamenět (ghůl Korax je proti tomu imunní). Pomůže kouzlo Protection From Petrification, k odstranění následku svitek Stone To Flesh. Je tu i cvičitel bazilišků – nepříjemný čaroděj Mutamin. V lokaci je i pár zkamenělých nešťastníků, pomocí Stone To Flesh můžete osvobodit bojovnici Tumah. Můžete tu potkat i partičku nafoukaných dobrodruhů – nechte se vyprovokovat k boji, zbude po nich pár užitečných předmětů. Až lokaci prozkoumáte, vydejte se na Z, do lokace Temple. Pokud jste tu ještě nebyli, tak si vyzvedněte odměnu za Bassilusův symbol. Jinak v této lokaci nic moc není, až na dva dost ujeté chlapíky a několik upířích vlků. Tímto jsme dokončili průzkum v podstatě celé jižní části hlavní mapy a nyní zpět k hlavní dějové linii.

Pokračování hlavního příběhu
Jděte do Beregostu, promluvte s Chloe (pokud ji potkáte), vyslechněte si městského vyvolávače a pak se vydejte do hostince Feldpost´s Inn. Vyjděte do prvního patra a promluvte s Tranzigem. Pusťte se do boje a až bude mít na krajíčku, prozradí vám všechny důležité informace. Pak ho můžete zabít (má u sebe pár magických cetek) nebo ho nechte jít, podle nálady. Každopádně by se vám ve vaší mapě měla objevit nová lokace (na SV od Friendly Arm Inn). Vydejte se tedy do opevněné hospody Friendly Arm, doplňte si zásoby a vydejte se do lokace na S (domek s políčkem). Pokud jste tu ještě nebyli, tak na jihu pobijte bandity a promluvte s Ajantisem, případně ho naberte do party. Pak jděte k domku (kousek od cesty) a promluvte si s nešťastným farmářem Brunem. U domků v Z části promluvte s trojicí rybářů a slibte jim pomoc. Jděte na S a promluvte si s hraničářkou Gerde. Až zabijete několik Ankhegů (ne víc jak deset), tak se k ní vraťte. Pak jděte k obrovské jámě (zhruba uprostřed mapy) a sestupte do hnízda Ankhegů. Pobijte je a seberte mrtvolu Brunova syna Natana. Odneste ji nebohému otci a ještě přidejte pár svých zlaťáků. Pak jděte na sever do lokace s mostem. V severní části východního břehu narazíte na děvčátko – kněžku Tanyu. Promluvte s ní a buď ji zabijte (a pak si vyzvedněte u rybářů odměnu), nebo jí slibte pomoc a jděte zabít rybáře, vezměte jim posvátnou nádobu a dejte ji Tanye (později se vám bude její přátelství hodit při jednom úkolu ve městě Baldur´s Gate). Vraťte se do lokace s farmou a vydejte se na V – do lokace Bandit Camp.

Tábor banditů
Po vstupu do lokace se vydejte prozkoumat ruiny (zhruba uprostřed mapy), pobijte pár kosťů a pak se vydejte do severní části, kde stojí samotný tábor. Pokoste všechny hobgobliny i lidské bandity a prohledejte všechny stany. Pokud máte náladu, můžete prohledat i bedny a sudy povalující se po tábořišti, najdete pár drobností. Pak se vydejte do hlavní budovy. Čeká vás tam poměrně tuhý souboj s vůdci banditů, ale měli byste ho zvládnout. Po boji osvoboďte zajatce (promluvte s ním) Ender Saie. Poté prohledejte mrtvoly nepřátel, truhly, sudy a tak dále. Měli byste najít pár užitečných věcí (kromě jiného výborný magický luk) a hlavně důležité listiny. Až se do nich podíváte, děj se posune do další kapitoly.

Čtvrtá kapitola

Peldvale, Larswood a okolí
Když už jste v táboře banditů, neuškodí rozhlédnout se i po okolních lokacích. Jděte na JV a vstupte do lokace Peldvale. Pobijte potvory a v SZ části promluvte s drowkou Viconií. Můžete ji zachránit před vojákem nebo naopak pomoci vojákovi. Pokud ji však zachráníte, můžete ji nabrat do party. Pro zlou partu je to celkem dobrá volba. Viconia je sice dost na štíru s hitpointy, ale je celkem schopná kněžka, navíc má i nějaké ty drowí resistence. Další lokací (od Peldvale na J) je Larswood. Kromě různých potvoráků je tu i druidský stonehenge (v Z části lokace), u kterého na vás zaútočí Osmadi. Zabijte ho a pak promluvte s Corsonem, který vám vysvětlí, jak se věci mají. Až se dostatečně vyřádíte v Larswoodu, opusťte ho a jděte do lokace na V. Tady vás bude obtěžovat velké množství pavouků a ettercapů, na každém druhém kroku navíc číhá pavučina (je to vlastně normální past, takže ji svým zlodějem můžete najít a zneškodnit). V západní části promluvte s Fahringtonem a slibte mu pomoc. Až najdete svitek, který vypadne z některého z mnoha tasloiů, tak mu ho doneste. Chlapík vám svitek nakonec nechá, ale pozor, je prokletý. Zhruba uprostřed lokace jsou ruiny, u nichž právě provozují jakýsi obřad rudí mágové. Za vyrušení vás chtějí potrestat, ale boj s nimi byste měli zvládnout. Nezapomeňte pak prohlédnout jejich mrtvoly. Teď byste si měli doplnit zásoby (hlavně šípy) a pak se vydejte do nové lokace s názvem Cloakwood.

To je pro tentokrát vše. V příštím díle si projdeme divoké lokace Cloakwoodu a konečně se také podíváme do velkoměsta Baldur´s Gate.

Autor:


Témata: hračky, Medvědi


Nejčtenější

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Další z rubriky

Splatoon 2
Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.