Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baldur's Gate II - 1. část návodu

  12:00aktualizováno  10. dubna 2002 10:23
První část návodu na jedno z nejlepších RPG všech dob - Baldur's Gate II. Ne, nebojte. Nevezmeme vás za ruku a neprovedeme vás celou hrou, čímž bychom vás kompletně připravili o celý zážitek ze hry. Spíše vás chceme navést na správnou cestu, která vede ke zdárnému konci. Jak se vám ale po ní půjde, to už záleží jen na vás.

Vážení čtenáři, následující návod na jednu z nejlepších RPG her všech dob, Baldurs Gate II, není návodem v pravém slova smyslu, takovým, který by vás vzal za ruku a provedl celou hrou krok po kroku. Jistě, ve hře je základní dějová linie, a hra by se dala dohrát poměrně velmi rychle, pokud byste plnili pouze nutné questy, ale zároveň se tak ochudíte o řadu lokací, věcí, dialogů a zápletek, které z BGII dělají mistrovské dílo. Tento návod bude popisem jednotlivých lokací a questů, které ve hře můžete najít a bude obsahovat i řadu dalších informací vážících se ke hře. Podle toho by taky měl být používán, tedy spíš jako "krabička poslední záchrany", kde najdete tu informaci, kterou zrovna okamžitě potřebujete, než jako "záchranná vesta", která vás bezpečně provede celou hrou, ale ochudí o celou řadu zážitků a radosti z toho, že sami na něco přijdete.

Rád bych poznamenal, že si nedělám patent na rozum, a tak se může stát, že některé questy nebo souboje by někdo z vás vyřešil lépe či jednodušeji. Chápu tento návod jako stále se vyvíjející dílo a budu rád, pokud mi pošlete své návrhy nebo připomínky. Je dost dobře možné, že po vydání kompletního návodu tady na BonusWebu, se jej pokusím převést do HTML a udělat české hypertextové kompendium. A konečně, informace, které najdete v tomto návodu, jsou kompilací jak mých vzpomínek a zážitků z hraní BGII, tak řady dalších zdrojů z celého internetu, protože při rozsáhlosti a variabilitě, jakou Baldurs Gate obsahuje, bych ji musel hrát nepřetržitě několik měsíců, abych si mohl být jist, že už mám skutečně projito úplně všechno :o). Poslední poznámka se týká názvů - předmětů, kouzel, lokací, osob i nestvůr - rozhodl jsem se je nechat v původní anglické podobě, jednak proto, že je čeština do hry zatím v nedohlednu, a jednak protože mi anglické výrazy sedí lépe než české ekvivalenty.

Obsah:

  • Kapitola prvni - tvorba vaší postavy (případně celé party)
  • Hra s vlastní družinou
  • Character Kits
  • Speciální povolání
  • Non player character
  • Co vás čeká v dalším díle

    Kapitola první - tvorba vaší postavy (případně celé party)
    Jedno z nejtěžších rozhodnutí v celé hře je výběr vaší hlavní postavy. Důsledky tohoto rozhodnutí vás budou provázet celou hru, ať už formou změn v questech nebo dialozích, tak také v tom, jak bude celá hra náročná (anebo lehká). A jaké povolání si tedy vybrat? To záleží hlavně na tom, jakým stylem jste zvyklí hrát. Pokud rádi bez velkého plánování rozbíjíte nepřátelům hlavy, tak třeba barbariana. Útočíte rádi zákeřně a ze zálohy? Co třeba thief, wizard nebo mage? Nechcete aby se do vás kdokoliv trefil? Berte monka nebo kensai.

    Pokud budete hrát hru v single player módu, budete mít k dispozici pouze jednu vlastní postavu, a ostatní si budete muset najmout. Proto je dobré věnovat pár desítek minut narolování pěkných charakteristik. V zásadě se dá říct, že součet všech vlastností by se měl pohybovat kolem 90, u povolání s lepšími rozsahy (paladin, ranger, druid, multi-classy) dokonce kolem 95ti. Váš protagonista by měl mít všechny primární vlastnosti na 18ti (u bojových povolání chcete mít co nejvyšší číslo u síly za 18/xx), všechna povolání by měla mít 18 u obratnosti (dexterity) kvůli co nejnižšímu AC a odolnosti (constitution) kvůli životům. Mágové a bardi potřebují vysokou inteligenci, klerici, paladini a druidi naopak wisdom. Charismu můžete stáhnout až dolů na 3. Charisma je sice veledůležitá vlastnost, na které závisí jak kvalitní poklady dostáváte, jak na vás reagují NPC i ostatní lidé ve hře a ceny v obchodech. Fakt je ale ten, že potřebujete pouze JEDNU postavu s vysokou charismou a nemusí to být váš hlavní protagonista, a hlavně - hned kousek za prvním dungeonem najdete prsten, který jedné postavě zvýší charismu na 18.

    TIP: Mág by měl mít wisdom 16, aby byl schopen sesílat úspěšně kouzlo Limited Wish
    TIP: Jedině hlavní protagonista může mít Familiara, zvíře-pomocníka. Pokud má familiar (jeho druh závisí na přesvědčení protagonisty) 24 životů, získává mág permanentně 12. Pokud familiar zemře, ztrácí mág permanentně 1 bod odolnosti.

    Hra s vlastní družinou
    Pokud byste chtěli odehrát celou hru s vlastními 6ti vytvořenými postavami, jedinou možností je začít novou multiplayer hru (je potřeba mít ve Windowsech nainstalovanou libovolnou síťovou podporu), kliknout na Connect a pak Create Game, pojmenovat hru a sebe, a kliknout na New Game (tohle budete muset provádět vždy, když budete chtít hrát). Teď můžete vytvořit kolik postav budete chtít a následně je vyberete a odstartujete hru. Výběr ras a povolání opět záleží na každém, já osobně bych si vytvořil následující sestavu : Human Monk - monkové jsou ultrahustí na vysokých úrovních, Human Kensai a dual class do mága na cca 9-12 úrovni, Human Skald - bardi jsou prima kvůli identifikaci, a skald má navíc výborný song i když bych možná zvažoval ještě dalšího Fighter/Mage nebo Thief/Mage, Elf Archer - nejlepší sniper, Half-elf Cleric/Ranger - tenhle class mám prostě rád, i z jiných RPGček a Human Sorcerer - je velmi těžké pro ně vybrat kouzla, ale jsou skvělí.

    Družina s NPC
    Základ družiny by v současné době tvořil buďto můj Cavalier (paladin), Kensai/Mage (mimochodem, skvělý trik je, ve chvíli, kdy se dual classujete do maga, vyházet všechny členy družiny a naučit se co nejvíce kouzel - za naučení kouzla z vysoké úrovně dostanete i deset tisíc zkušeností, a úrovně potom vyletí nahoru jedna radost) nebo Monk, dále potom určitě Minsc (možno nahradit Korganem), trochu problémoví (kvůli reputaci) Edwin (alternativně Jan) a Viconia, Valygar a Yoshimoto (ve čtvrté kapitole o něj přijdete, ale nahradí ho Imoen).

    TIP: šestou postavu v družině můžete měnit, vzít vždy na čas jinou postavu a splnit její questy, a pak ji zase poslat domů. Základ by měl být ale neměnný. TIP: Pokud chcete maximálně vytrénovat i Imoen, splňte ve druhé a třetí kapitole minimum questů, v šesté kapitole se dostanete opět zpátky do Athkatly a questy budete moci dosplňovat.

    Mé oblíbené kity
    Fighter Rozhodně Kensai, je skvělý bojovník, a ve chvíli kdy ho dualnete do mága ... mmmm, sweet :o)
    Paladin Cavalier - ztráta schopnosti střelby je zanedbatelná a plusy hodně pomáhají
    Ranger Archer - s 5ti body ve specializaci s lukem a kvalitní zbraní máte nejlepšího ostřelovače ve hře
    Thief Swashbuckler - skvělý bojovník, který pořád může hledat pasti
    Bard Skald - jediný mínus (nízký Pickopcket) a nehorázně silná bojová píseň
    Mage Conjurer (i když tady váhám ještě o Illusionist) - u protilehlé Divination jsou stejně trapná kouzla, a summoning je v BGII výborná věc
    Druid Shapeshifter - vyzkoušejte si jaké věci dokáže Cernd a uvidíte proč tahle volba
    Priest Nejspíš Priest of Lathander, Boon mi připadá jako nejlepší z těch tří desítkových kouzel

    Character kits
    Kity k jednotlivým povoláním jsou jednou z novinek, kterou BGII přináší. Umožňují specializovat dané povolání nad rámec základních pravidel, a každý z nich má své výhody i nevýhody.

    Fighter kits
    BERSERKER je válečník, který se méně ovládá a v boji dokáže propadnout šílenství, které mu umožní bojovat déle a urputněji, než by dokázal kdokoliv jiný. Bersekeři se běžně vyskytují mezi trpaslíky, a takovému jedinci se pak říká battlerager. Výhodou tohoto kitu je schopnost Enrage, kterou může seslat bojovník jedenkrát denně za každé 4 úrovně zkušeností a dává mu v boji bonusy +2 na zásah a poškození a -2 k AC. Zároveň je imunní vůči kouzlům s efekty charm, hold, fear, maze, imprisonment, stun a sleep. V tomto stavu získává navíc 15 životů, o které však po boji přijde (a může tak i zemřít). Nevýhodou je, že po skončení Enrage dostává na nějakou dobu postihy -2 na zásah a poškození a +2 k AC. Zároveň nesmí obecně používat střelné zbraně.

    WIZARDSLAYER je specialista pro boj proti mágům a všem kouzlícím potvorám. Po každém jeho úspěšném zásahu má kouzelník kumulativní 10% šanci na neúspěšné seslání kouzla, a při každém přestupu na vyšší úroveň získává 2% magické odolnosti. Na druhou stranu nesmí používat žádné magické předměty kromě zbraní a brnění.

    KENSAI je bojovník spoléhající na svůj meč, se kterým je neskutečně rychlý a přesný. Výhody: +1 na zásah a poškození každé tři úrovně, bonus -2 na AC, bonus -1 k rychlosti každé 4 úrovně a schopnost Kai, kterou může seslat jedenkrát za den za každé 4 úrovně, a která mu umožní po 10 vteřin maximální zásahy. Tento bojovník nesmí používat střelné zbraně, brnění ani rukavice a chrániče (bracers)

    Thief Kits
    ASSASSIN je trénovaný zabiják ovládající umění tiché a diskrétní vraždy. Musí mít vždy zlé nebo chaotické neutrální přesvědčení. Umí "najedovat" zbraně (1x denně za každé 4 úrovně) a příští úspěšný zásah otráví oběť. Jed působí po třicet vteřin a každých 6 vteřin zraní za 6 životů. Na desáté úrovni působí jed 2x rychleji, na patnácté 3x rychleji, dělá větší zranění a navíc zpomalí oběť. Assassin získává permanentní bonus +1 na zásah a poškození, jeho nevýhodou je, že při přestupu na vyšší úroveň dostává k distribuci do zlodějských schopností jen 15%.

    SWASHBUCKLER je částečně akrobat a částečně šermíř, myslí mu to a je velmi šarmantní. Má bonus -1 na AC a každých 5 úrovní dostává další -1 k AC a +1 na zásah a poškození. Smí se specializovat v libovolné zbrani, kterou smí zloděj používat, a do kolonky boje dvěmi zbraněmi může dát dokonce 3 body. Nevýhodou je, že nedostává žádný bonus při backstabu.

    BOUNTY HUNTER je nájemný lovec lidí, ať už pro ruku zákona, nebo pro své zlodějské pány. Jeho specialitou je pokládání pastí, které ovládá lépe než kdokoliv jiný. K této schopnosti dostává okamžitě 15%, a může nastražovat speciální pasti. Na první úrovni past, která obět zraní a zpomalí, na 11. úrovni past, která cíl znehybní, na šestnácté úrovni na cíl nakouzlí Otilukes Resilient Sphere (cíl nemůže nijak reagovat na okolí, ale nikdo z okolí naopak neublíží po dobu trvání kouzla jemu) a konečně na 21. úrovni na obět sešle kouzlo Maze. Jeho nevýhodou je, že při přestupu na vyšší úroveň dostává k distribuci na zlodějské schopnosti pouze 20%.

    Ranger Kits
    ARCHER je nejlepší ostřelovač ve hře, nicméně vše má svou cenu. U archera je jeho ostrostřelba vyvážena neschopností nosit kovová brnění, a do kolonky všech zbraní pro boj zblízka smí dát pouze jeden bod. Na druhou stranu, každé tři úrovně získává bonus +1 na zásah a poškození střelnými zbraněmi, a jedenkrát denně za každé 4 úrovně smí použít takzvaný Called Shot s následujícími vlastnostmi: na 4. úrovni - 1 THACO cíle, na 8. úrovni -1 k hodům proti kouzlům cíle, na 12. úrovni -1 k síle cíle a na 16. úrovni +2 bonus na poškození.

    BEASTMASTER je přítel zvířat, který se necítí moc dobře uprostřed civilizace. Má patnáctiprocentní bonus na stealth (skrývání) a ve svém repertoáru pár kouzel navíc - na osmé úrovni Animal Summoning I, na desáté Animal Summoning II a na dvanácté Animal Summoning III. Na druhou stranu, nesmí používat žádné kovové zbraně.

    STALKER je prototyp špióna, který se dobře pohybuje jak ve městech, tak v divočině. Dostává 20% bonus na stealth, smí backstabovat (i když hůře než zloděj - x1 na 1. až 8. úrovni, x2 na 9. až 16. a x3 na vyšších) a konečně, na dvanácté úrovni získává 3 mágovská kouzla - Haste, Minor Spell Deflection a Protection from Normal Missiles (ochrana před nemagickými střelami). Bohužel, neobleče lepší brnění než studded leather (tvrzená kůže).

    Cleric Kits
    PRIEST OF TALOS slouží zlému bohovi bouří a ničení. Jedenkrát denně za každých 5 úrovní zkušenosti smí seslat Lightning Bolt a dále jedenkrát denně za každých 10 úrovní zkušenosti Storm Shield, který chrání sesilatele po 6 vteřin za každou úroveň před blesky, ohněm, chladem a normálními střelami.

    PRIEST OF LATHANDER slouží dobrému bohu kreativity a mládí. Jedenkrát denně za každých 5 úrovní zkušenosti smí seslat Hold Undead a dále jedenkrát denně za každých 10 úrovní zkušenosti Boon of Lathander, který garantuje sesílateli po 6 vteřin za každou úroveň bonus +1 na zásah a poškození, +1 na všechny záchranné hody, jeden útok za kolo navíc a imunitu proti ztrátě zkušeností.

    PRIEST OF HELM slouží neutrálnímu bohovi ochránců a strážců. Jedenkrát denně za každých 5 úrovní zkušenosti smí seslat True Sight a dále jedenkrát denně za každých 10 úrovní zkušenosti kouzlo Seeking Sword. Kouzlo sešle magický meč +4 na počet kol rovnajících se úrovni klerika. Touto zbraní pak útočí 3x za kolo se zásahy 2-8. V této době nesmí sesílat žádná další kouzla

    Bard Kits
    BLADE je expert pro boj zblízka, rozevlátý a zábavný, a přesto smrtící. Jedenkrát denně za každé 4 úrovně smí použít Offensive a Defensive Spin. Offensive Spin trvá 24 vteřin, dává bonus +2 na zásah a poškození a zvyšuje počet útoků o 1. Zároveň všechny útoky způsobují maximální zranění. Defensive spin sníží AC o -1 za každou úroveň, nikdy však ne více než o -10 a znemožní po dobu trvání přesuny po bojišti. Kromě toho smí dát do kolonky boje dvěma zbraněmi 3 body. Bohužel, jeho schopnosti jsou vyváženy pouze polovičními hodnotami Lore a Pick Pocket (okrádání) a jeho bardovská píseň se nezlepšuje s jeho úrovní.

    JESTER je kašpárek, bavič. Své nepřátele v boji rozptyluje a mate. Jeho bardovská píseň nepomáhá spolubojovníkům, ale naopak - pokud nepřítel nehodí záchranný hod proti magii s bonusem +4 každé kolo, je zmaten a chová se pak iracionálně.

    SKALD je nordický bard a zároveň skvělý bojovník. U všech zbraní má bonus +1 na zásah a poškození a jeho bojové písně jsou o hodně lepší než u klasického barda. Na 1. úrovni dává spolubojovníkům bonusy +2 na zásah a poškození a -2 na AC, na 15. úrovni +4 na zásah a poškození a -4 na AC plus imunitu proti strachu a konečně na 20. úrovni k předchozím bonusům přidává ještě imunitu proti zmatení a omráčení. Jeho schopnost Pick Pocket je pouze na ¼ normální hodnoty.

    Mage Kits
    Specializovaní mágové získávají jedno kouzlo na každé úrovni navíc, ale nesmí sesílat kouzla z protilehlé školy.

    Specializace Škola Protilehlá škola
    Abjurer Abjuration Alteration
    Conjurer Conjuration/Summoning Divination
    Diviner Divination Conjuration/Summoning
    Enchanter Enchantment/Charm Evocation
    Illusionist Illusion Necromancy
    Invoker Invocation/Evocation Enchantment/Charm, Conjuration
    Necromancer Necromancy Illusion
    Transmuter Alteration Abjuration, Necromancy

    Specializace Rasy Potřebná vlastnost
    Abjurer Člověk 15 Wisdom
    Conjurer Člověk, půl elf 15 Constitution
    Diviner Libovolná 16 Wisdom
    Enchanter Člověk, půl elf, elf 16 Charisma
    Illusionist Člověk, gnóm 16 Dexterity
    Invoker Člověk 16 Constitution
    Necromancer Člověk 16 Wisdom
    Transmuter Člověk, půl elf 15 Dexterity

    Paladin Kits
    CAVALIER je rytíř bez bázně a hany, specialista pro boj s draky a démony (s nimi dostává bonus +3 na zásah a poškození). 1x denně za každou úroveň smí seslat Remove Fear (odstraní strach), je imunní vůči jedům a problémům se strachem a morálkou a má 20%ní odolnost proti ohni a kyselině. Jeho nevýhodou je neschopnost použít libovolnou střelnou zbraň.

    INQUISITOR zasvětil svůj život boji proti praktikantům černé magie a zlu obecně. Jednou denně za každé 4 úrovně smí seslat kouzlo True Sight a také Dispel Magic s dvojnásobnou účinností, je imunní vůči kouzlům s hold a charm efekty. Na druhou stranu nesmí používat Lay on Hands, kouzlit klerická kouzla, odvracet nemrtvé a léčit nemoci.

    UNDEAD SLAYER je odborníkem pro boj s nemrtvými a je imunní proti řadě jejich útoků - jmenovitě ztrátě zkušeností a znehybnění (hold). Navíc má pro boj s nimi bonusy +3 na zásah a poškození. Jeho schopnosti jsou vyváženy ztrátou umění Lay on Hands.

    Druid Kits
    SHAPESHIFTER je druid záměrně nakažený lykantropií, který se jedenkrát denně za každé dvě úrovně zkušeností dokáže změnit ve vlkodlaka (werewolf). Na 13. úrovni se mění do supervlkodlaka (grater werewolf). Tato forma je jedinou, do které se dokáže proměnit, a ani ve své lidské podobě nesmí používat žádná brnění.

    TOTEMIC DRUID si je velmi blízký s jedním konkrétním druhem zvěře (lev, had, medvěd nebo vlk), a dokáže povolat jeho duchy na pomoc v boji (jedenkrát denně za 5 úrovní zkušeností). Na druhou stranu se sám nedokáže proměnit do zvířete.

    AVENGER je člen speciální sekty druidského řádu, který zasvětil život boji proti všem ničitelům přirody. Dokáže se transformovat do všech normálních podob a navíc do Sword Spidera, Baby Wyvern a Fire Salamandra. Dále získává 6 mágových kouzel, na 1. až 6té úrovni v tomto pořadí - Chromatic Orb, Web, Lightning Bolt, Improved Invisibility, Chaos a Chain Lightning. Má ovšem trvalý postih -2 na sílu a konstituci a nesmí nosit lepší než kožené brnění.

    Speciální povolání
    BARBARIAN je vynikající, byť nedispilinovaný bojovník, který nejde pro ránu daleko. Nesmí oblékat full plate nebo plate mail a nesmí se v umění se zbraní specializovat (max. 2 body do jedné zbraně). Pohybují se rychleji než ostatní povolání (o 2 body) a jsou imunní k backstabu. Jednou denně za každé 4 úrovně zkušeností mohou použít zvláštní schopnost Rage (na 5 kol +4 k síle a odolnosti, -2 na AC a +2 na všechny hody proti magii. Imunita proti všem kouzlům s efekty charm, hold, fear, maze, confusion a ztrátě zkušeností). Při přestupu o úroveň si házejí d12 na životy (místo d10 jako bojovník) a na 11. úrovni získává 10% odolnost vůči všem nemagickým zásahům. Každé další 4 úrovně se zvýší o dalších 5%.

    MONK je stručně řečeno bojovník beze zbraní. Neumí sesílat kouzla, ale má vlastní speciální magii, která mu umožňuje provádět skvělé věci. Nejznámější schopností je jejich úder beze zbraně, kterým protivníka omráčí. Monk nesmí mít žádné brnění a používat smí pouze jednoruční zbraně stejné jako zloděj.

  • monk začíná s jedním útokem beze zbraně za kolo a získává další každé tři úrovně.
  • Se zvyšující se úrovní dělá rukama více škod (L1-2:1-6, L3-5:1-8, L6-8:1-10, L9-14:1-12, L15+:1-20)
  • AC začíná na 9 a snižuje se o 1 každé dvě úrovně, permanentní bonus +2 na všechny hody proti magii
  • Dokáže odrážet střely, dostane bonus -1 k AC proti střelám každé 3 úrovně
  • Denně jedenkrát za každé 4 úrovně může na 6 vteřin všemi útoky omráčit cíl
  • Základní rychlost je +2 a zvyšuje se o 1 každých 5 úrovní
  • 5. úroveň: imunita vůči nemocem, a Slow nebo Haste kouzlům
  • 7.úroveň: Lay on Hands léčí 2 životy za každou úroveň monka
  • 9.úroveň: +1 ke všem záchranným hodům, imunita vůči charmu, monkovy pěsti jsou zbraň +1
  • 11.úroveň: imunita proti jedům
  • 12.úroveň: pěsti jsou zbraň +2
  • 13.úroveň: kouzlo Quivering Palm. Lze seslat 1x denně, následujícím úderem monk zabije nepřítele
  • 14.úroveň: monk získává odolnost vůči magii za každou úroveň +3% (tedy 42% na 14.)
  • 15.úroveň: pěsti jsou zbraň +3
  • 20.úroveň: imunita vůči normálním zbraním

    SORCERER je kouzelník fungující na trochu jiném principu než klasický mág. Jeho magie je intuitivní, a kouzla se neučí ze svitků. Při přestupu na každou úroveň si vybírá jaká kouzla se naučí, ale je jimi potom limitován po celý zbytek života. Nemusí kouzla memorizovat dopředu a sesílá je mnohem častěji než klasický mág. Nesmí se specializovat podobným způsobem jako mágové.

    Non player characters - vaši společníci
    Při svém putování po světě Amnu budete potkávat postavy, které se k vám přidají. Některé z nich jsou silnější než jiné a abych vám ušetřil zkoumání, zde najdete jejich výčet i hodnocení (1 nejlepší, 6 nejhorší)

      IMOEN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    9 18 16 17 11 16 Člověk Thief/Mage Neutral Good
    Charakteristika Imoen je vaše přítelkyně z dětství na Candlekeepu, původně zlodějka, nyní dual class na mága. SPOILER: Neučte Imoen žádná kouzla, brzy o ní přijdete a zpět ji získáte až ve čtvrté kapitole
    Hodnocení 2 ... Je třetí nejlepší zloděj, a druhý nejlepší mág. To je velice solidní průměr, hlavně proto, že zloděj ve hře není až tak moc podstatný. Třetí nejlepší zloděj je z důvodu, že již nemůže své schopnosti dále vylepšovat

      MINSC
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    18/93 16 16 8 6 9 Člověk Ranger Chaotic Good
    Charakteristika Minsc je správně ulítlá postavička, a většinu svých rozhodnutí konzultuje s křečkem Boo. Pokud budete mít s ním v jedné partě i Aerie, adoptuje ji za svou čarodějnici a všemožně ji chrání. Pokud ho vyhodíte, bude na vás čekat v Copper Coronetu v Amnu.
    Hodnocení 1 ... Minsc je jedna z nejlepších investic v celé hře. Má nejvyšší sílu ze všech postav, je velmi zábavný a brzy začne dostávat klerická kouzla, která z něj dělají ještě lepšího pomocníka.

      JAHEIRA
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    15 17 17 10 14 15 Půl elf Fighter/Druid True Neutral
    Charakteristika Jaheira má tak trochu problémy s autoritou, v tomto případě s vámi a věří, že vůdce by měla být ona. Je členem tajné organizace Harperů. Pokud ji vyhodíte, bude se nacházet v docích.
    Hodnocení 3 ... Solidní průměr, ale nic o čem byste psali domů. Najmout můžete jak lepší bojovníky, tak lepší kleriky. Na druhou stranu, po nějakou dobu bude nejlepším druidem vám dostupným a tak se vyplatí ji najmout.

      YOSHIMO
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    17 18 16 13 10 14 Člověk Bounty Hunt True Neutral
    Charakteristika Postrach všech hráčů - velmi dobrá postava, o kterou bohužel nenávratně přijdete ve čtvrté kapitole. Je jen na vás, zda ho přiberete do party. Po vyhození čeká v Copper Coronetu.
    Hodnocení 2 ... Nejlepší "čistý" zloděj ve hře, vysoká obratnost, a později ho lze dual-classovat na bojovníka. Kéž by to šlo i do mága...

      AERIE
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    10 17 9 16 16 14 Elf Cleric/Mage Lawful Good
    Charakteristika Aerie je okřídlený elf ... tedy původně. O křídla zamlada přišla a od té doby vystupovala v cirkuse. Navíc je neskutečný whinner, neustále si stěžuje a fňuká. Najdete ji v cirkuse, kam se také po vyhození z party vrací (heh heh).
    Hodnocení 5 ... Aerie má sice obrovskou výhodu klerických a mágských kouzel najednou, ale má velmi slabé statistiky. Ani jedna jediná silná vlastnost a to je také důvod, proč je zbytečné ji vláčet s sebou.

      ANOMEN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    18/52 10 16 10 12 13 Člověk Fighter/Cleric Lawful Neutral
    Charakteristika Anomen sice není paladin, ale má jistá jednání s Order of Radiant Heart (Řád zářícího srdce). Věří v zákon ve všech jeho podobách. Najdete ho v Copper Coronetu, kam se po vyhození vrací.
    Hodnocení 5 ... Ve chvíli kdy na Anomena narazíte, se už pravděpodobně nebude hodit do vaší party. Má příliš nízkou wisdom na klerika a dexteritu na bojovníka.
    3 ... Po určité době máte možnost Anomena zupgradovat, po vstupu do řádu se mu zvýší wisdom o 4, na druhou stranu, pokud se mu zkoušky nepovedou, je pak mírně řečeno nestabilní a může zaútočit na člena družiny.

      EDWIN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    10 10 16 18 10 10 Člověk Mage Lawful Evil
    Charakteristika S Edwinem jste se potkali již v předchozím díle BG, a už tenkrát si nepadli s Minscem do oka. Edwin chtěl zabít jeho čarodějnici Dynaheir (ta je teď mrtvá) a dává Minscovi pěkně zabrat (i když jen slovně) i teď. Najít ho můžete v gildě Shadow Thieves v docích (nejdřív musíte mluvit s Renalem Bloodscalpem
    Hodnocení 2 ... Nejlepší mág ve hře, díky vysoké inteligenci dostává kouzla navíc. Na druhou stranu je slabý jako veverka a má zhruba tolik životů ... plus je zlý, takže můžete mít problémy udržet ho v partě při vysoké reputaci.

      HAERDALIS
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    17 17 9 15 13 16 Tiefling Blade Chaotic Neutral
    Charakteristika HaerDalis není zdejší. Přesněji řečeno nepochází vůbec z tohoto plánu. Je tiefling, bytost narozená z krve démonů a to mu dává poněkud zvláštní vzhled i pohled na život. Najdete ho ve Sewers (Kanály) pod Athkatlou v rámci questu od Raelise z hostince Five Flagons. Po vysvobození nebo vyhození z party se vrací do tohoto hostince.
    Hodnocení 6 ... Jediný bard ve hře, a nemá (respektive má, ale nicotnou) nejdůležitější schopnost všech bardů - Lore. Je velmi schopný bojovník (na barda), ale pokud chcete bojovníka, berte spíš opravdového.

      JAN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    9 17 15 16 14 10 Gnóm Thief/Mage Chaotic Neutral
    Charakteristika Jan miluje tuřín. Jako každý gnóm je poměrně excentrický, neustále vypráví příběhy bez konce a pointy. A hlavně, zkouší ukrást Minscovi Booa (*grin*). Najdete ho v Governement Districtu, po vyhození z party se vrací buďto sem, nebo do svého domova ve Slumech.
    Hodnocení 2 ... Jediný Thief/Illusionst ve hře, má skvělé hlašky, je multi-class (postupuje v obou povoláních současně) a dokáže si vyrábět náboje pro svou speciální kuši.

      KELDORN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    17 9 17 12 16 18 Člověk Inquisitor Lawful Good
    Charakteristika Keldorn je muž velmi zažraný a oddaný své práci. Dokonce natolik, že svou rodinu nenavštěvuje celé měsíce. To nakonec vede ke konfliktu, který může vyústit v jeho kompletní ztátu pro vaši družinu. Najdete ho v kanálech pod Temple Districtem (a musíte mít začatý quest kolem Kultu Nevidícího oka (Cult of Unseeing Eye)
    Hodnocení 5 ... Jediný paladin ve hře a má nejhorší paladinský kit, Inquisitora (viz. výše). Pokud potřebujete paladina, tohle je volba. Pokud bojovníka, hledejte raději jinde (ubohá obratnost)

      KORGAN
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    18/77 15 19 12 9 7 Trpaslík Battlerager Chaotic Evil
    Charakteristika Ačkoliv je jeho přesvědčení uvedeno jako chaotické zlo, je spíše neutrálně zlý (typ žoldnéř), který vždy hledá, jak si vydělat pár zlaťáků, nehledě na cenu (životů, které tak zničí). Najdete ho v Copper Coronetu, a tam se také vrací po vyhození z družiny. Pro další najmutí bude chtít úplatek.
    Hodnocení 1 ... IMHO nejlepší bojovník ve hře - vysoká síla a odolnost, rozumná obratnost, a navíc se na rozdíl od Minsca a dalších může specializovat až na Velmistra v boji zbraněmi. Škoda jen, že je zlý a tím pádem nemůžete mít maximální reputaci, jinak by odešel z družiny.

      NALIA
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    14 18 16 17 9 13 Člověk Thief/Mage Chaotic Good
    Charakteristika Nalia je šlechtična, která zamlada nejspíš četla moc příběhů o Robinu Hoodovi a sama chce neustále pomáhat chudým a nemocným. Její pohled na svět je neskutečně naivní, občas hraničící se stupiditou. Najdete ji v Copper Coronetu, kde můžete ale nemusíte přijmout její quest. Později ji najdete tady nebo poblíž pevnosti DeArnise.
    Hodnocení 4 ... Nalia má ubohé zlodějské schopnosti (dual class do mága na 4. úrovni) a nemá Inteligenci 18 jako Edwin, takže žádná bonusová kouzla.

      VICONIA
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    10 19 8 16 18 14 Drow Cleric Neutral Evil
    Charakteristika Viconia DeVir je podobně jako Drizzt DoUrden exil z Underdarku. Cestovala s vámi už v předchozím díle. Najdete ji poblíž vězení v Governament Districtu, kde se ji zrovna parta tupounů zkouší upálit. Pokud ji nevezmete do party nebo vyhodíte, najdete ji později na hřbitově (živou ;)
    Hodnocení 2 ... Nejlepší klerik ve hře vůbec, vysoká dexterita a wisdom jsou základ, a pokud ji dáte Gauntlets of Ogre Power, máte rázem charakter první třídy (hodnotím 1)

      CERND
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    13 9 13 12 18 13 Člověk Shapeshifter True Neutral
    Charakteristika Cernd byl poslán vyšetřit záhadné události kolem Trademeetu, nicméně místní ho pro jistotu nacpali do vězení. Při nenajmutí, nebo po vyhození se přesune do severní části Druid Grove.
    Hodnocení 5 ... Ačkoliv by se mohlo zdát, že je Cernd jedna z nejhorších postav vůbec, má velmi dobrou Wisdom, důležitou pro Druida, a ve chvíli kdy se změní na vlkodlaka, jeho staty vylítnou nahoru a udělají z něj prakticky nadčlověka.

      MAZZY
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    15 18 16 10 13 14 půlčík Fighter Lawful Good
    Charakteristika Mazzy není typická hobitka. Je bojovnice, zákonně dobrá a navíc velmi rozumná. Najdete ji při plnění questu, který se týká Umar Hills a začíná u Delona v Government Districtu. Po osvobození nebo vyhození z družiny se vrací do svého domova v Trademeetu.
    Hodnocení 4 ... Vynikající bojovník ... na hobita. Respektive, ona je spíše paladin, má speciální schopnosti jako Haste nebo Lay on Hands ... přesto si myslím, že díky nízké síle a odolnosti je lepší vzít s sebou někoho jiného.

      VALIGAR
    Síla Obratnost Odolnost Inteligence Wisdom Charisma Rasa Povolání Přesvědčení
    17 18 16 10 14 13 Člověk Stalker Neutral Good
    Charakteristika Na jeho rodině leží stín magie, jeho prapředek Lavok byl (je) nekromant, matka zešílela a on unikl jen tím, že se stal rangerem (i když nějakou tu magii ovládá stále). Najdete ho vždy v jeho kabině v severozápadní části Umar Hills.
    Hodnocení 1 ... Mno, mohl by být elfí archer, ale tohle je skoro stejně dobré. Hned na začátek dostane několik magických předmětů, rodinné brnění, skvělé vlastnosti, prostě jasná volba.

    Co vás čeká příště?
    Dálší část návodu bude věnovaná úvodnímu Irenicovu žaláři, najdete v ní spoustu tipů, triků a taktik pro boj proti různým druhům nestvůr a pokud zbyde místo, tak popis všech questů, které dostanete v příslušném Strongholdu po jeho získání.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Far Cry 5
    VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

    V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

    The Sims 4 Psi a kočky
    Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

    Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

    Biomutant
    Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

    Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

    Další z rubriky

    Star Wars Battlefront II
    Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

    U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

    Zaklínač 3: Srdce z kamene
    VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

    Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

    The Sims 4 Psi a kočky
    Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

    Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.