Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baldur's Gate II – 4. část návodu

  12:00aktualizováno  19. února 10:57
Tak a máme tu již čtvrtý díl návodu na fantasy RPGčko Baldur´s Gate II – Shadows of Amn. Kromě velkého množství dalších úkolů, které na vás čekají v Athkatle, se dnes zaměříme i na události mimo město. Podíváme se tedy do některých zajímavých míst Amnské říše a nakonec se vypravíme na cestu za záchranou Imoen.

Střežený dům (Temple District)
Jděte do velké magicky chráněné budovy v Temple Districtu, pokecejte s nepříjemnými majiteli a vystupte do horního patra. Strhne se tuhá bitka, ale pokud uspějete a prohledáte všechny mrtvoly i celou budovu, najdete zajímavé věci (kromě jiného i výbornou magickou katanu).

Kult Slepých
Jděte do chrámové čtvrti (Temple District), navštivte všechny chrámy a pokecejte s tamními kněžími. Pak si na ulici poslechněte úchylného kazatele, poté se objeví kněz a zadá vám úkol vypátrat a zničit kult bezokého boha. Slezte do stok jedním z několika kanálů v chrámové čtvrti a celou lokaci prozkoumejte (pokud jste plnili úkoly zmíněné v minulém díle, tak jste tu již byli). Vymlaťte všechny potvory a jděte do starých tunelů. Před nimi na vás čeká postarší paladin – inquisitor Keldorn, kterého lze najmout do party. V katakombách koste nepřátele, dejte si pozor na místnost s plynem (musíte otočit kolem, abyste se dostali dál) a dojděte až ke Gaalovi z kultu slepého oka. Slibte mu, že pro kult najdete ztracenou část artefaktu, a pak pokecejte se Saarem, vůdcem odpadlíků. Řekne vám, že bohem kultu je slepý Beholder. Rovněž Saarovi slibte nalezení artefaktu a kolem sarkofágu (zatím si ho nevšímejte, viz quest Zlatá lebka) jděte ke vchodu do nižšího patra. Pobijte příšery, prozkoumejte tajnou skrýš a jděte chodbou vpravo. Zničte všechny útočníky, na hádanky odpovězte Life, Time a Current One. Jděte až k chrámu a promluvte se všemi osobami. Vstupte dovnitř a až na vás zaútočí Empathic Manifestation, sešlete na něj léčivé kouzlo. Objeví se avatar zapomenutého boha, dá vám hledanou část artefaktu a poprosí vás, abyste mu ho přinesli celý zpět. Vraťte se k Saarovi a ten vám prozradí, že má v kultu slepého boha špeha Toda. Jděte tedy za Todem a ten vám poradí průchod do nižšího podlaží. Dle jeho rady slezte dolů, pobijte vše, co se vám postaví do cesty, a vstupte do jeskyní obývaných slepým Beholderem a jeho poskoky. Pobijte všechny nižší beholdery a sbírejte předměty. Pečlivě prohledávejte hromady slizu, kromě zajímavých věcí v jedné z nich najdete i zbývající část artefaktu. Složte artefakt a připravte si ho k rychlému použití. Kousek od místa nálezu na vás vyskočí bůh-Beholder. Použijte na něj artefakt, pak ho již snadno dorazíte. Jděte promluvit se Saarem, pak jděte do starobylého chrámu a dejte artefakt avatarovi. Pak se vraťte zpět na povrch a kněžím v chrámu oznamte splnění úkolu.

Další úkoly pro chrámy
V Helmově chrámu si promluvte s hlavním knězem a pak s jeho pobočníkem Telwynem. Přijměte úkol týkající se slavného umělce sira Sarlese. Jděte do Government District a navštivte ho v domě jeho přátel. Promluvte s ním, slíbí vám, že práci pro chrám udělá, pokud mu seženete vhodný materiál. Jděte na promenádu, navštivte obchodnici s rudou (ne s Rudou) a promluvte s ní. Nabídne vám kontakt na svého dodavatele. Jděte do hostince Copper Coronet a promluvte si s trpaslíkem Ungerem Hilldarem. Dozvíte se, že mu zásilku ukradl Neb, který bydlí ve čtvrti Bridge District. Jděte tam, najděte Neba (Derilict House) a po krátkém rozhovoru začne boj. Seberte Nebovu hlavu i ukradenou rudu, jděte do hlavní budovy v Government Districtu a hlavu předejte inspektorovi Bregovi. Pak jděte za sirem Sarlesem, dejte mu rudu a navštivte Helmův chrám. Promluvte si opět s Telwynem a dostanete další úkol. Jděte do Temple of Lathander a vyhledejte Dawnbringera Saina. Promluvte s ním. Počkejte na setmění a vydejte se do chudinské čtvrti (Slums). Vyhledejte Travina (v severní části lokace) a kupte od něj informaci o ukradeném prstenu. Jděte na střechu Copper Coronet a vstupte do Borinallova domu. Promluvte s ním, zlikvidujte Borinalla i jeho bandu, seberte hledaný prsten a vraťte se do chrámu za Sainem. Zajděte do budovy paladinského řádu a promluvte se sirem Ryanem. Přijměte úkol na likvidaci odpadlíků, jděte do čtvrti Bridge District a ve východní části lokace narazíte na partu bývalých paladinů. Po rozhovoru je zlikvidujte a vraťte se oznámit splnění úkolu siru Ryanovi.

Zlatá lebka
V jednom ze zamčených domů v Docks District narazíte na partičku skřetů. Zlikvidujte je a prohledejte dům. Objevíte zlatou lebku, pokecejte s ní a slibte jí pomoc. Musíte najít končetiny a torzo patřící k lebce. Jednu část stráží lich v hrobce ve stokách, do kterých lze sestoupit v Temple District, druhou část hlídá lich v jednom z domů ve čtvrti Bridge District. Vybojujte obě části a doneste je lebce. Místo odměny vás však čeká mimořádně tuhý boj (nakupte si do zásoby několik svitků s kouzlem Freedom), ale po zabití zloducha Kangaxxe se stanete majitelem artefaktu Ring of Gaxx – nejlepšího prstenu ve hře (bonus +2 k AC a SAVE, imunita vůči jedu a nemoci…).

Umar Hills
Při svých cestách po Athkatle vás pravděpodobně kontaktuje chlapec Devon a poprosí vás o pomoc. Do mapy vám přibude lokace Umar Hills (lze ji ale zjistit i jinak, například přijetím úkolu vypátrat Valygara – viz minulý díl návodu). V Umar Hills si vyslechněte rozhovor a promluvte si s Nelleckem. Zjistíte, co se ve vesnici děje, pak zajděte za starostou (JV roh lokace) a slibte mu pomoc. Zajděte do hospody a promluvte si se všemi přítomnými (při rozhovoru s hostinským si můžete koupit knihu, která je docela veselou parodií na Blair Witch Project). Venku si promluvte s Daarem a vstupte do dveří, před kterými stojí. Pohovořte s kouzelníkem Jermienem a slibte, že mu seženete krev mimika. Ve vesnici promluvte se všemi vesničany a také s partičkou výrostků (Dilbert a spol.). Výrostkům kupte pití. Jděte do JZ části lokace a prozkoumejte hraničářskou chatku. Najdete deník a útržek mapy – do vaší mapy se zapíše nové místo. Projděte celé okolí vesnice a pokecejte se skřetem Madulfem. Několika rozhovory střídavě s Madulfem a se starostou zprostředkujte mír. Jděte do jeskyně a zabijte mimika (vypadá jako truhla). Seberte jeho krev a doneste ji Jarmienovi. Až aktivuje golema, obrátí se proti němu. Pomozte golema zlikvidovat, Jarmien vám bude vděčný a nebude již bránit lásce své dcery a Daara. Ve vesnici zjistíte, že mladíci, kterým jste koupili alkohol, se ztratili. Najdete je v jeskyni kousek od vesnice (nebo jste je už našli), vraťte se a oznamte to vesničanům. Pak se vydejte do zbořeného chrámu (nová lokace na hlavní mapě). Prozkoumejte celou lokaci a zlikvidujte všechny nestvůry. V SZ rohu lokace narazíte na vlkodlaka Anath. Prozkoumejte okolí jeskyně a z mrtvého bojovníka seberte deník. Pak jděte za Anath a promluvte s ní. Jděte do SV části lokace a otočte zrcadlem. Vstupte do podzemí a pečlivě ho prozkoumejte. Najděte Amaunatorovy kosti, zabijte Jailera a pomocí jeho klíče vysvoboďte hobití bojovnici Mazzy (lze najmout). V místnostech posbírejte části slunečního symbolu. U kamenné hlavy odpovězte na její otázky 2,3,1 pak 3,1,1 a nakonec 1,3,2 (lze to vydedukovat z knih). Pokračujte dál a za místností s lávou odevzdejte strážným duchům Amaunatorovy kosti. Přes místnost s mozaikou z písmen projděte tak, aby cesta vytvořila bohovo jméno (Amaunator), promluvte se stínem, poradí vám, kde je část symbolu. Postupujte do další části a projděte opatrně kolem stínového draka (jestli si troufáte, tak se s ním můžete utkat, ale můžete se sem vrátit později). Zabte Shadow Lorda a seberte všechny předměty. Pak se vraťte do vesnice za starostou.

Trademeet
Pokud promluvíte u hlavní brány Athkatly (City Gates) s Flyidanem a slíbíte mu pomoc, objeví se vám na hlavní mapě lokace Trademeet (lze se o ní ale dozvědět i jinak). Vypravte se do Trademeetu a hned po vstupu pomozte vojákům v boji s divokými šelmami. Pak promluvte s kapitánem, ten vás pošle za lordem Loganem. Promluvte si také s džiny ve stanu před branami města, zejména s Khan Zahrrem. Pak jděte za Loganem (Mayor’s House) a pokecejte s ním. Pak sestupte do vězení a promluvte s druidem Cerndem (můžete ho najmout do party). Získáte povědomí o nové lokaci – Druid´s Grove. Projděte si celé město (je tam i pár solidních obchodů), poblíž hřbitova potkáte Itonu. Promluvte s ní. Pak se vydejte do lokace Druid´s Grove. Vydejte se skrz divočinu a narazíte na Paudena. Pokecejte s ním a jděte dál. Vyčistěte doupě trollů, prozkoumejte ho a vezměte si jejich poklady. Poté se vydejte na sever a probojujte se až k domkům za mostem. V jednom domku je Adratha, ve druhém partička ogrů. Vše pobijte, Adrathu kvůli úkolu od džina a ogry kvůli pokladům. Jděte na západ a potkáte Cernda (nemáte-li ho v partě). Promluvte s ním a dojděte až do druidského sídla. Pokecejte s Faldor a vyzvěte ji na druidský souboj (musíte mít v partě druida, tedy Jaheiru nebo Cernda). Při boji je nejlepší vyvolat elementály nebo zvířata, poštvat je na Faldor a z druhé linie je léčit. Po vítězství se druidi omluví za své předešlé činy a věnují vám magickou hůl. Ještě promluvte s novým Arch druidem. Pokud je vaše hlavní postava druid, můžete se po získání potřebného levelu utkat s Arch druidem o vůdcovství a stát se hlavou místních druidů. Vraťte se do Trademeetu a promluvte s Loganem. Dostanete nějaké peníze, pak jděte promluvit s džiny. Dostanete magický scimitar, pak jděte opět za Loganem. Při slavnostní audienci vás osloví hlavy dvou znepřátelených rodin – lady Lurraxol a lord Alibakkar. Pravděpodobně vás také zkontaktuje Jenia a požádá vás o pomoc. Po audienci promluvte s Busyou a pak jděte do hospody, kde shlédnete hádku sluhů obou znepřátelených rodin. Promluvte s Jeniou (bydlí v domě severně od domu lorda Alibakkara). Jděte k JZ bráně a pokecejte s Darsidianem Moorem. Slibte mu pomoc a jděte k JV bráně. Kousek od ní potkáte Darsidiana, který vás požádá, abyste zabili ležícího Reijeka. Dojděte k Reijekovi a promluvte s ním. Zjistíte, že zabijákem je Darsidian. Zabijte ho a na dívku, která vypadá jako Reijek, sešlete kouzlo Restoration. Pak se vraťte do domu Jenie a se všemi promluvte. Pak jděte do domu lorda Alibakkara a promluvte s ním. Dostanete klíč od rodinné hrobky. Jděte na hřbitov, tam potkáte Logana. Požádá vás, abyste důkaz, jenž je v hrobce (a pro který vás poslal lord Alibakkar) přinesli jemu a zabránili tak bitce mezi znepřátelenými rodinami. Projděte hrobku, pobijte nemrtvé a důkaz doneste Loganovi.

Windspear Hills
Pokud v hospodě Copper Coronet pokecáte s lordem Jierdanem a slíbíte mu pomoc, zakreslí vám do mapy lokaci Windspear Hills. Po vstupu do lokace na vás zaútočí partička nestvůr. Když je pobijete, přijde Garren a řekne vám, že jste právě zabili skupinu paladinů očarovaných iluzí. Pokecejte s ním a jděte k němu na návštěvu. Promluvte s ním v jeho domě, pobijte skupinu útočníků a Garrenovi slibte pomoc při záchraně jeho dítěte. Jděte do JZ rohu lokace, pokecejte s královnou dryád a dejte jí magické žaludy z Irenicusova vězení, čímž osvobodíte uvězněné dryády. Pak jděte do SZ rohu a vstupte do podzemí. V prvním vybijte nepřátele a sestupte o patro níž. Pobijte útočníky, pokračujte dál a prozkoumávejte všechny truhly, sudy a podobně. Čistěte postupně podzemí a v místnosti se skupinkou Shadow Feindů seberte zpod prkna klíč. Najděte v podzemí Samii a slibte jí pomoc. Jděte na sever a v systému chodeb pobijte všechny strážce částí starodávné masky. Po zkompletování masky a jejím nasazení se můžete vydat zabít posledního strážce. Vstupte do místnosti a přepadne vás Samie se svými kumpány. Pobijte je, sesbírejte zajímavé předměty a z místnosti si nezapomeňte vzít meč Dragonslayer a dračí štít. Projděte zbylou část podzemí a u studny zatočte rumpálem, získáte magickou přilbu. Postupujte dál, pobíjejte všechny nepřátele a dojděte až do vězení. Po boji s nepřáteli si promluvte s Garrenovým vězněným dítětem a pak se vydejte do posledního patra. Najdete tam rudého draka Firkraaga. Po rozhovoru s ním se vraťte o patro výš (do vězení), zabijte Firkraagova poskoka, seberte klíč a osvoboďte vězně. Pokud budete chtít, můžete se kdykoli za Firkraagem vrátit a bojovat s ním, kromě jiného po něm zbude i paladinský meč (Holy Avenger) Carsomyr +5 (také 50% magic resistance, Dispel Magic…). Pak se vraťte se do Garrenova domu a promluvte s ním.

Zpět v Athaktle – hlavní linie příběhu
Pravděpodobně se vám v průběhu hry stane, že vás kontaktuje jeden z Bodhiiných přisluhovačů a nabídne vám její pomoc. Najdete ji na hřbitově a její pomoc si můžete koupit za patnáct tisíc. Pokud hrajete za dobré charaktery, zvolte raději pomoc od Gaelana. Určitě už máte dostatek peněz, tak ho navštivte a sumu zaplaťte. Dostanete klíč od tajného průchodu v gildě Stínových zlodějů. Jděte tedy do doků, vstupte do budovy gildy a najděte tajnou stěnu. Projděte do lokace za ní a se všemi promluvte, zejména s Aranem - mužem stojícím za vším děním v gildě. Bude vám slíbena pomoc při hledání Imoen, pokud splníte pár úkolů pro gildu. Jděte zpět do první místnosti a promluvte s Renalem Bloodscalpem, který vám zadá úkol zneškodnit jeho podřízeného Mae´Vara (jeho gilda je v obchodě v JV části doků, musíte se vetřít do jeho přízně splněním několika úkolů, najít důkaz o jeho zradě a nakonec ho zabít, po splnění tohoto úkolu budete mít možnost najmout čaroděje Edwina, kterého znáte z prvního dílu). Nyní je čas na splnění úkolů pro skutečného šéfa gildy. Po rozhovoru s Aranem jděte k molu (na jihu doků) a promluvte s Mook. Po chvilce se objeví upír, zabijte ho a vraťte se za Aranem. Promluvte s ním, jděte do hospody Five Flagons (v Bridge District) a v horním patře zlikvidujte dva chlápky. Po chvilce přijde osoba, oslovte ji jako Gracen a po rozhovoru ji zabijte. Vraťte se za Aranem a dostanete další úkol - zlikvidovat upíry na hřbitově. Jděte na hřbitov (vybavte se dřevěnými kolíky) a sestupte do podzemí. Velké dveře v severní části vám otevře golem. Postupujte upírským obydlím, likvidujte upíry a v místnostech s rakvemi použijte kůly na probodnutí těl v rakvích. V místnosti s bazénkem zalovte v krvi a vytáhněte magický palcát. Sestupte do dolního patra, pobijte všechny upíry a sesbírejte poklady. Jděte zpět do horního patra a v místnosti s bodáky zabijte upíra Lassala. Pak jděte probodnout jeho tělo a objeví se Bodhi. Promluvte s ní a začněte boj. Bohužel vám uteče, tak se vraťte za Aranem. Je s vaší prací spokojen, takže vám zařídí cestu lodí za Imoen do magické pevnosti.

V příštím díle návodu si povíme něco o událostech na ostrově s magickou pevností a už teď se můžete těšit, že se po dlouhé době konečně shledáte s kamarádkou Imoen.

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.