Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: V novém Batmanově dobrodružství se více mluví, než koná

aktualizováno 
Staré pořekadlo praví, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Batman: A Telltale Series je svázaný nejenom licencí, ale i přístupem vývojářů.

Těžko vyčítat firmě Telltale, že se zuby nehty drží zlaté žíly interaktivních seriálů, na níž narazila před čtyřmi roky famózním The Walking Dead. Jenže ono příslovečné ucho od džbánu už se začíná pořádně viklat, protože kromě výběru stále lákavějších licencí se celý koncept v posledních čtyřech sérií neposunul ani o milimetr. Co hůř, v té nejdůležitější oblasti, kterou je pro tento typ her bez debat scénář, jde vyloženě o krok zpátky.

Prostě další Batman

Batman: A Telltale Series

Batman: A Telltale Series

Jak Nolanova filmová trilogie, tak herní série Arkham patří ve svých žánrech mezi ty vůbec nejlepší komiksové adaptace. I ti nejhladovější fanoušci musí být alespoň částečně nasyceni.

Telltale znovu rozehrávají divadlo, které už jsme viděli, hráli a četli mockrát a nedělají to žádným objevným způsobem. Koho baví se znovu poprvé seznamovat s Cat Women, když víme, že to skončí románkem? Koho baví zase absolvovat politickou kandidaturu Harveyho Denta, když už jsme jeho zločinecké alter ego Two Face viděli zemřít víckrát než Kennyho?

Batman: A Telltale Series

Batman: A Telltale Series

Po první epizodě je samozřejmě příliš brzy lámat nad scénářem hůl a po pravdě cliffhanger ze samotného konce dává jistou naději. Co jsme však zatím viděli, je prostý Batmanovský standard.

Licence je v tomto případě dvousečná zbraň, protože autoři musí zachovat již roky panující status quo, a slibované morální volby se tak smrsknou v podstatě na banality, které nijak nesmí narušit integritu maskovaného ochránce. Zlomíte vyslýchanému zločinci ruku nebo jenom žebra? Uděláte prohlášení pro tisk nebo ne? Co si budeme povídat, šlo pouze o to vzbudit v hráčovi požadované emoce. A to se tentokrát bohužel nepovedlo.

Nehas, co tě nepálí

Batman: A Telltale Series

Batman: A Telltale Series

Pokud jste se ale tohoto konceptu ještě nenabažili, není žádný důvod, proč na Batmana házet špínu. I přes výhrady je totiž příběh poutavý a především skvěle napsané (a nadabované) dialogy nemají příliš konkurence. Vše je to perfektně sestříháno a klidnější části v kůži Bruce Wayna jsou vhodně namíchány s těmi akčnějšími v netopýřím hábitu.

Problémová PC verze

Jak už bývá poslední dobou nepěkným zvykem, vydání hry na PC se neodehrálo bez problémů. Přestože je engine již několik let starý a grafika vypadá přinejlepším průměrně, i na těch nejnabušenějších počítačích hra neběží úplně plynule. Dlouhé načítání při běžné změně kamery nebo neustálé sekání, jež de facto znemožňovalo úspěšné absolvování quick-time sekvencí, u titulu, který vychází na „starou generaci konzolí“ i mobilní platformy, nemá co dělat. Autoři samozřejmě slibují rychlou nápravu, ale připomeňme loňskou kauzu, kdy Warner Bros raději vracelo za Arkham Knighta peníze, protože ani půl roku po vydání nebyli schopni hru uvést do uspokojivého stavu.

Hráčova interakce je stále více a více potlačována, okamžiky, kdy svojí postavu skutečně ovládáte a řešíte nějaké hádanky, se dají bez přehánění spočítat na prstech jedné ruky. Což je samozřejmě škoda, obzvláště detektivní pátrání na místě činu je zábavné a klidně by mohlo být mnohem náročnější, než jen primitivní propojování několika málo důkazů.

Batman: A Telltale Series

Batman: A Telltale Series

Akční situace řešené pomocí Quick time eventů jsou ještě benevolentnější než kdy předtím a ani jednou jsem nemusel žádný úsek opakovat. Člověk musí uvažovat, jestli by je už nebylo lepší rovnou vypnout, a umožnit tak hraní úplně každému. Prvním krokem k tomuto je nový multiplayerový mód, který umožní divákům připojit se k cizí hře a o důležitých volbách rozhodovat veřejným hlasováním. Smysl v tom příliš nevidím, ale třeba to někoho zaujme, vypnout to jde naštěstí vždy.

Zatím bez hodnocení

Batman: A Telltale Series

Batman: A Telltale Series

Po pouhé pětině hry nebudeme dávat žádné hodnocení, už několikrát se totiž stalo, že výsledná kvalita celého díla byla značně nekonzistentní. Nemůžu popřít, že jsem se ty dvě hodiny celkem slušně bavil, na druhou stranu čtyři roky stará Walking Dead je ve většině ohledů lepší a graficky vypadá v podstatě stejně.

Loňský hit Life is Strange pak ukázal, že interaktivní drama nemusí zcela rezignovat na hratelnost. Komu ale vyhovuje dobře známé prostředí Arkhamu více, než oživlé mrtvoly či potíže dospívajících puberťaček, nemůže nákupem udělat chybu.

Autor:






Nejčtenější

Kingdom Come: Deliverance
OBRAZEM: Grafika českých her ušla za 30 let obdivuhodný kus cesty

Ačkoliv světových hitů v Česku vzniklo jen pomálu, píle lokálním tvůrcům nechybí. Za posledních třicet let vytvořili celou řadu her, na kterých je možné...  celý článek

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.