Batman: Arkham Asylum

Batman: Arkham Asylum

Batman: Arkham Asylum - alternativa k Temnému rytíři

  • 12
Batman: Arkham Asylum, batman, arkham asylum - Hra podle Temného rytíře stále nikde, ovšem herní Batman se přesto chystá. Pořádně temný a akčně laděný.
Batman: Arkham AsylumNejnovější batmanovský snímek Temný rytíř se stal nejen nejúspěšnějším filmem tohoto roku, ale také jedním z nejvýdělečnějších všech dob. Kromě toho posbíral také hodně vysoké známky prakticky od recenzentů na celém světě. To je vizitka, která z Batmana dělá do budoucna velmi výdělečnou obchodní značku.

O to zarážející je skutečnost, že se v době uvedení Temného rytíře do kin neobjevila žádná hra, která by film doprovázela a z lidí by patřičně vymámila další miliony dolarů. Hry vycházejí ku příležitosti vypuštění mnohem méně zajímavých a příhodných filmů, tak proč se nedočkal Temný rytíř? Celá věc je zřejmě složitější a nedávno vyplulo na povrch, že hru připravovalo studio Pandemic pod patronátem Electronic Arts, vlastníka filmové licence.

Batman: Arkham AsylumOvšem Pandemic si zřejmě vzal příliš velké sousto. Herní Temný rytíř měl být freeformovou hrou ve stylu GTA a Spider-Mana 3 s tím, že by hráč měl široké spektrum možností. To však není úplně jednoduché provést. Někdo tak hovoří o tom, že byl vývoj ukončen, jiný zase tvrdí, že se dočkáme, ale výrazně později – hra každopádně nebyla ani ohlášena. Analytici se domnívají, že touto absencí přišly Electronic Arts a Warner Bros. o více jak 1,5 miliardy dolarů. To by v době finanční krize jistě byla vítaná vzpruha.

Jedinou hrou, která tak v poslední době nesla jméno netopýřího muže, byl Lego Batman. To je však spíše jakási parodie, než pokus o herní vylíčení Batmanových osudů. Ovšem teď je to tak silná značka, že si herní průmyslu nechce nechat ujít příležitost, zbohatnout na ní. A tak sBatman: Arkham Asylume Eidos porozhlédnul po možnostech. Filmová licence je sice zabraná, ovšem Batman pochází z továrny komiksového vydavatelství DC. Tak proč si nezajisti práva přímo od něj?

A tak se také stalo. Eidos tak má prostřednictvím studia Rocksteady přístup k obří databance nejrůznějších batmanovských příběhů a také padouchů. Záběr hry tak může být klidně větší, než jaký byl u Temného rytíře. Touto cestou se ale vývojáři ubírat nechtějí. Naopak výběr zúžili na jednu velice intenzivní událost. Jak už název napovídá, bude se hra odehrávat v arkhamském blázinci – nechvalně proslulém zařízení po celém Gothamu.

Tento nápad musíme jedině kvitovat, protože ač se o Arkhamu ve filmech mluvilo, zatím do něj hrdina nikdy pořádně nezabrousil. To se nyní mění a v Arhkam Asylum z něj prakticky nevystrčíte paty. Na jedné Batman: Arkham Asylumhromádce tu totiž budete mít plejádu největších padouchů, jací se kdy Batmanovi postavili. Samozřejmostí je Joker, který však z logiky věci nesmí mít digitální tvář Heatha Ledgera, ovšem ve významné roli se představí i Mr. Freeze či Scarecow. Starých známých bude ale ještě mnohem více.

Na příběhu pracuje zkušený scénárista Paul Dini, takže se nemusíte bát dějového haprování. Hra samozřejmě do jisté míry bude viset v komiksovém vzduchoprázdnu, jež má řadu specifik. Tak například – arcipadouši nikdy neumírají. Tudíž vás nesmí překvapit, že ústřední úlohu si střihne opět Joker. Batman se ho zase jednou vydá polapit, což se mu podaří. Po cestě do Arkhamu ale tento gothamský terorista mluví ve dvojsmyslech a neustále vtipkuje.

Jak se ukáže při příjezdu, Batman: Arkham Asylummá proč. Jedná se totiž o další z Jokerových skvělých pastí. Jen co spolu s Batmanem dorazí a netopýří hrdina se ho hodlá umístit do okovů, spustí se v bláznivém vězení vzpoura obřích rozměrů. Strážní jsou pobiti a zločinci prchají ze svých cel. Ještě štěstí, že je Arkham umístěn na izolovaném ostrově, takže má Batman šanci superzloduchy opět pochytat. Nebude to mít ale vůbec jednoduché. Proti tolika bossům najednou ještě nikdy v historii nestanul.

V zásadě půjde o akční hru z pohledu třetí osoby. Ovšem zpestřenou celou řadou specifických prvků. Batman například moc nevyužívá střelných zbraní a raději většinu soubojů řeší ručně. To vyžaduje implementaci solidního bojového systému. Autoři slibují, že bude možné jednotlivé údery pojit v plynulá komba a užívat si ladných netopýřích pohybů. Na druhou stranu tvrdí, že celý systém bude jednoduše ovladatelný. Tak trochu se ale obáváme,Batman: Arkham Asylum aby nešlo o přílišné zesnadnění, díky kterému by hra nabrala na stereotypu.

Batman se bude muset zaobírat také detektivním vyšetřováním. Jednotlivé padouchy bude zapotřebí nejprve vypátrat a teprve poté se s nimi utkat. Jsme zvědaví, jak tato fáze hry bude probíhat. Každopádně by nemělo jít o lítou akci, kdy se na všechny vrhnete a pobijete je. Nejprve se hodí prozkoumat terén, což Batman dokáže, aniž by musel být viděn. Teprve poté se vyplatí vyskočit seskočit například ze stropu a užít si akčního koncertu.

Ze všeho nejvíce se ale těšíme na úžasně temnou atmosféru, která z obrázků přímo sálá. Autoři evidentně pracují na jedinečném grafickém stylu, který je sice úplně jiný, ale přesto v lecčems připomíná takovou žijící legendu, jako Bioshock. Hra má svérázný styl, a přestože nezapře určitou komiksovost, dokáže svým duchem zaujmout a strhnout.Batman: Arkham Asylum O vyobrazení těch nejlepších kulis a modelů postav se postará stále schopný Unreal engine 3.

Batman: Arkham Asylum vypadá prostě parádně. Neprovázanost s filmem se dá přijmout spíše s povděkem, protože takhle autoři nejsou svázání jeho dějem a nemusí pospíchat s dokončením. Mohou představit vlastní vizi moderního Batmana, která může s tím filmovým kontrastovat, což je jedině dobře, pokud to bude plnohodnotný a propracovaný náhled na věc.