Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Batman: Arkham City dá netopýřímu muži volnost

aktualizováno 
Z blázince se stává celá jedna čtvrť města, ve které se coby Batman budete pohybovat se značnou volností, a to i po střechách.

Batman: Arkham City

Málokterý stát má za katrem tolik vězňů jako Spojené státy americké. Není divu, že věznice praskají ve švech. V Gotham City se tento problém starosta Quincy Sharp rozhodl vyřešit sice málo elegantně, ale na první pohled efektivně: vyhradil celou jednu čtvrť a udělal z ní jakési supervězení.

Ředitelem vězení Arkham City je nevybíravý Hugo Strange, byť není jasné, v čem jeho práce spočívá. Vězni jsou totiž přenecháni zcela sobě a zákonu džungle. Přitom se dá předpokládat, že se povedené osazenstvo nezačne organizovat v demokratickou a rovnoprávnou společnost. Proto záhy vypuká jakási vězeňská válka. To by nebylo úplně na škodu a Batman by se do toho zřejmě ani nemíchal, jen kdyby Harvey "Two Face" Dent neunesl Batmanovi kamarádku Catwoman.

Arkham City je obrovské, o hodně větší než herní svět předchozího dílu a blázince Arkham Asylum. Předně se ale Batman už nebude pohybovat jen po chodbách a ve větracích šachtách ústavu pro choré, nýbrž se dostane i na relativně čerstvý vzduch, do ulic a na střechy domů.

Autoři napnuli síly, aby z Unreal enginu vymačkali maximum, což je pro rozlehlé exteriéry důležité. Výsledky už jsou patrné nyní: je to hlavně ohromující, obrovské město s mnoha detaily, jako jsou neonové reklamy nebo chrliči vody v podobě gargoylů. Ti jsou velmi důležití, protože právě o ně se Batman zachytává svým hákem, když se chce vznést na střechy domů. Komu se zachce, může se dostat z jednoho konce města na druhý, aniž by se dotkl země.

Výrazných změn dozná také atraktivní soubojový systém, který tvůrci prezentují na jedné z misí. Batman zaslechne volání o pomoc Catwoman, které ho zavede až do starého kostela. Zde zjistí, že jeho přítelkyni Two Face pověsil hlavou dolů jako návnadu. Záhy na netopýřího muže posílá množství svých pochopů.

Zatímco v předchozím dílu se Batman musel vypořádávat maximálně s šesti nepřáteli najednou, v Arkham City se už vejde na obrazovku protivníků třicet. Ti navíc mohou používat veškeré okolo se povalující předměty. Superhrdina se ale naštěstí přiučil celé řadě nových bojových schopností, které budete moct využít v nelehkých situacích.

V ideálním případě ale Batman své protivníky zabíjí hezky potichu. Obzvlášť tehdy, když se zmocní civilistů jako rukojmích (například doktorů z vězeňské nemocnice). Tehdy je opatrné našlapování dokonce nutné, protože nevinní při každém chybném pohybu umírají. A pak je třeba začít od posledního záchytného bodu.

Když se vrátíme do kostela, kde už se Batman mezitím vypořádal s nepřáteli, uvidíme další hrozbu, a sice odstřelovače, jehož první rána míří vedle. Pak se Batman musí krýt a aktivovat detektivní mód, jenž ho například na základě rozbitých oken dovede k pozici snipera, jehož se pak vydá zlikvidovat.

Detektivní mód už ale nemá být tak mocný jako v předchozím dílu. Autoři to vysvětlují tak, že se s ním Batmanovi nepřátelé naučili žít, a tak už na ně tolik neplatí. Celkově ho bude smysluplné využít na menším množství míst.

Velkým příslibem je otevřená struktura herního světa, v jejímž rámci tvůrci slibují kromě hlavní příběhové linie také vedlejší úkoly. Ostatně, Batman: Arkham City bude herními mechanismy připomínat spíše Assassins Creed: Brotherhood než svého přímého předchůdce. Atraktivita vedlejších úkolů má být garantována tím, že se tyto budou točit kolem známých postav netopýřího univerza. Po této lince byste se zatýkáním "známých firem" měli propracovat až k samotnému Jokerovi, který tu samozřejmě nesmí chybět.

Batman: Arkham City tedy zatím vypadá opravdu dobře, což lze tvrdit s velkou jistotou, protože první díl byl skutečně překvapivým hitem. Dvojka evidentně není nastavovanou kaší, ale smysluplným pokračováním.

Autor:


Témata: Vězni, Věznice


Nejčtenější

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Další z rubriky

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDI 82kW
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDI 82kW

r.v. 2011, naj. 163 000 km, diesel
159 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.