Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Batman: Arkham City dá netopýřímu muži volnost

aktualizováno 
Z blázince se stává celá jedna čtvrť města, ve které se coby Batman budete pohybovat se značnou volností, a to i po střechách.

Batman: Arkham City

Málokterý stát má za katrem tolik vězňů jako Spojené státy americké. Není divu, že věznice praskají ve švech. V Gotham City se tento problém starosta Quincy Sharp rozhodl vyřešit sice málo elegantně, ale na první pohled efektivně: vyhradil celou jednu čtvrť a udělal z ní jakési supervězení.

Ředitelem vězení Arkham City je nevybíravý Hugo Strange, byť není jasné, v čem jeho práce spočívá. Vězni jsou totiž přenecháni zcela sobě a zákonu džungle. Přitom se dá předpokládat, že se povedené osazenstvo nezačne organizovat v demokratickou a rovnoprávnou společnost. Proto záhy vypuká jakási vězeňská válka. To by nebylo úplně na škodu a Batman by se do toho zřejmě ani nemíchal, jen kdyby Harvey "Two Face" Dent neunesl Batmanovi kamarádku Catwoman.

Arkham City je obrovské, o hodně větší než herní svět předchozího dílu a blázince Arkham Asylum. Předně se ale Batman už nebude pohybovat jen po chodbách a ve větracích šachtách ústavu pro choré, nýbrž se dostane i na relativně čerstvý vzduch, do ulic a na střechy domů.

Batman: Arkham City

Autoři napnuli síly, aby z Unreal enginu vymačkali maximum, což je pro rozlehlé exteriéry důležité. Výsledky už jsou patrné nyní: je to hlavně ohromující, obrovské město s mnoha detaily, jako jsou neonové reklamy nebo chrliči vody v podobě gargoylů. Ti jsou velmi důležití, protože právě o ně se Batman zachytává svým hákem, když se chce vznést na střechy domů. Komu se zachce, může se dostat z jednoho konce města na druhý, aniž by se dotkl země.

Výrazných změn dozná také atraktivní soubojový systém, který tvůrci prezentují na jedné z misí. Batman zaslechne volání o pomoc Catwoman, které ho zavede až do starého kostela. Zde zjistí, že jeho přítelkyni Two Face pověsil hlavou dolů jako návnadu. Záhy na netopýřího muže posílá množství svých pochopů.

Batman: Arkham City

Zatímco v předchozím dílu se Batman musel vypořádávat maximálně s šesti nepřáteli najednou, v Arkham City se už vejde na obrazovku protivníků třicet. Ti navíc mohou používat veškeré okolo se povalující předměty. Superhrdina se ale naštěstí přiučil celé řadě nových bojových schopností, které budete moct využít v nelehkých situacích.

V ideálním případě ale Batman své protivníky zabíjí hezky potichu. Obzvlášť tehdy, když se zmocní civilistů jako rukojmích (například doktorů z vězeňské nemocnice). Tehdy je opatrné našlapování dokonce nutné, protože nevinní při každém chybném pohybu umírají. A pak je třeba začít od posledního záchytného bodu.

Batman: Arkham City

Když se vrátíme do kostela, kde už se Batman mezitím vypořádal s nepřáteli, uvidíme další hrozbu, a sice odstřelovače, jehož první rána míří vedle. Pak se Batman musí krýt a aktivovat detektivní mód, jenž ho například na základě rozbitých oken dovede k pozici snipera, jehož se pak vydá zlikvidovat.

Detektivní mód už ale nemá být tak mocný jako v předchozím dílu. Autoři to vysvětlují tak, že se s ním Batmanovi nepřátelé naučili žít, a tak už na ně tolik neplatí. Celkově ho bude smysluplné využít na menším množství míst.

Batman: Arkham City

Velkým příslibem je otevřená struktura herního světa, v jejímž rámci tvůrci slibují kromě hlavní příběhové linie také vedlejší úkoly. Ostatně, Batman: Arkham City bude herními mechanismy připomínat spíše Assassins Creed: Brotherhood než svého přímého předchůdce. Atraktivita vedlejších úkolů má být garantována tím, že se tyto budou točit kolem známých postav netopýřího univerza. Po této lince byste se zatýkáním "známých firem" měli propracovat až k samotnému Jokerovi, který tu samozřejmě nesmí chybět.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City tedy zatím vypadá opravdu dobře, což lze tvrdit s velkou jistotou, protože první díl byl skutečně překvapivým hitem. Dvojka evidentně není nastavovanou kaší, ale smysluplným pokračováním.

Autor:


Témata: Vězni, Věznice


Nejčtenější

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Další z rubriky

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.