Uzavřený vězeňský rezort Arkham City je doslova rájem pro šílené zločince, kteří zde ohýbají jeden zákon za druhým. Blázni mají ve své pokroucené utopii akorát jedinou překážku. Muže připomínajícího netopýra. Batmana.
Joker s gustem pohlíží na obrázek hotového chaosu. Děti v kostýmech a šminkami poskakují po mrtvolách, hořících vracích aut a každou chvíli se ztrácejí v temných, trhaných stínech. Noc najednou roztrhne řev a Joker, zcela ve svém živlu, se hihňá a chechtá.
Děj Batman: Arkham City se odehrává jeden rok po finále prvního dílu nové batmanovské série Arkham Asylum, který se povedl nad očekávání dobře. "Chceme vylepšit vše, čeho jsme s předchůdcem dosáhli," říká ředitel vývoje Sefron Hill.
To nebude tak úplně jednoduché, protože Batman: Arkham Asylum platí za jednu z nejlepších, ne-li nejlepší herní adaptaci komiksového hrdiny. Tím trumfnutím prvního dílu přitom Sefron Hill myslí především rozšíření. Arkham City se bude odehrávat v pětkrát větším areálu, a to nikoliv pouze blázince jako jednička, ale jak už název napovídá, celého města.
Ředitel ústavu z prvního dílu, dobře známý Quincy Sharp, byl zvolen starostou města Gotham. Není se co divit. Počet šílených v kostýmech se totiž za poslední rok rapidně zvýšil. Vězení pro ně tak už doslova praskají ve švech.
Z tohoto důvodu přikročí rázný Quincy Sharp ke kontroverznímu kroku. Vezme kus chudinského slumu, obežene ho zdí a vsadí do něj všechny zabijáky, šílenci a dalšími zločinci. Inu, vítejte v Arkham City.
Dva z povedených obyvatel jsou staří známí. Prvním je silně schizofrenický Harvey Dent, kterého zřejmě znáte spíše pod přezdívkou Two Face. A druhým je samozřejmě starý dobrý Joker. Je třeba dodat, že tihle dva záporáci, ač oba nepřátelé Batmana, se navzájem nesnáší.
Vzhledem k tomu, že v Arkham City není žádná ostraha ani jiné kontrolní mechanismy a jedinou bariérou je hodně silná zeď, rozpoutá se na tomto území nelítostná válka právě mezi Jokerem a Two Facem. Jejich bandy mění Arkham City v naprosto šílené místo, kde neplatí žádná racionální pravidla. Místo, kde musí zasáhnout Batman.
Arkham City nebude jen pětkrát větší než Arkham Asylum, což nutně neznamená, že také herní doba bude pětkrát delší (to spíše ne). Batman se musí nově vyrovnat až s třikrát větším množstvím nepřátel najednou. A to už v prvním díle měl co dělat, aby jejich nápor odehnal.
Základem přepracovaného bojového systému je větší možnost krytí. Bude tak možné zablokovat více útoků. Celý souboj se tak zřejmě protáhne.
Znalci Batmana ale dobře vědí, že své protivníky nelikviduje pouze hrubou silou, ale také takzvanými "bat-gadgets", tedy šikovnými věcičkami ušitými Batmanovi na míru. Například explozivní pěna mu umožní dostat se přes různé zdi, které však předtím musí objevit ve speciálním detektivním módu, tedy zvláštním vidění.
Oproti minulém dílu zmizí rentgenový pohled, který byl podle tvůrců příliš užitečný a hru až moc zjednodušoval. Naopak přibude možnost nahlédnout dráhu projektilů a tak se jim snáze vyhnout.
Ani Batman: Arkham City nebude navzdory většímu světu otevřenou hrou, nýbrž lineárně vyprávěným příběhem, od kterého bude možné tu a tam si odskočit plnit vedlejší úkoly od hádankového fetišisty Riddlera. Ty by měly vyprávět menší příběhu a odhalit například informace o zajímavých vedlejších postavách, například Catwoman.
Od Batman: Arkham City nelze čekat nové technické zpracování. Ani to není třeba, protože jak grafika, tak vizuální styl předchůdce byly na skvělé úrovni. Zejména modely postav se opravdu povedly. Hra měla také patřičně temnou atmosféru. Na to chtějí tvůrci navázat a slibují v mnoha ohledech ještě bizarnější zážitek.
Vypadá to tedy, že se s Batman: Arkham City dočkáme další skvělé akce se sympatickým a nadaným komiksovým hrdinou v hlavní roli. Bohužel si ale počkáme až do podzimu příštího roku.