Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battle.net 2.0 spojí herní světy a nabídne komunitní služby

  0:01aktualizováno  0:01
Oblíbená univerza WarCraft, StarCraft a Diablo spojí jedna síť, inspirací se stal i Facebook.

Síť Battle.net od společnosti Blizzard

Po šesti letech ohlásil Blizzard Entertainment velké změny. Současný Battle.net funguje v téměř nezměněné podobě od roku 2003, kdy byla na trh uvedena strategie Warcraft 3. Ze systému, který automaticky propojoval hráče a zapisoval výsledky do jejich herního profilu, dodnes čerpá řada dalších her. Autoři se ale snaží být vždy o krok napřed. Proto s sebou Starcraft 2 přinese i nový Battle.net.

Battle.net

Pro vytvoření lepšího konceptu bylo třeba analyzovat silné a slabé stránky původního systému. Problematický byl herní žebříček, ve kterém se mohli umístit jen ti nejlepší hráči. Hra proto bude o herních výsledcích shromažďovat větší počet informací než doposud. Pro hráče by to mělo znamenat vyrovnanější soupeře.

Žebříčky ve Starcraftu budou fungovat na zcela novém principu. Hráči budou rozděleni do lig po sto hráčích stejné úrovně. Při postupu ligou bude možné zlepšovat svou pozici a při dobrých výsledcích být na konci sezóny i první. Každou ligu zakončí turnaj, ze kterého vyjdou vítězové divizí. V současné testovací verzi se žebříček dělí do sedmi dovednostních úrovní od začátečníků až po profesionály.

Battle.netNezapomíná se ani na víkendové hráče, pro které budou kromě tréninkových lig existovat i jednodušší mapy, na kterých nepůjde využívat žádné pokročilé taktiky, a hra na nich by měla mít pomalejší spád. K ponižování nováčků jako ve Warcraftu by tedy snad už docházet nemělo.

Vyrovnanější systém hru by měl také podpořit nový identifikační systém Real ID. Ten by měl, mimo jiné, zabránit zkušeným hráčům zakládat nové účty a obcházet tak hodnocení a férové přiřazování protivníků. "Chceme, aby se lidé chovali slušně, proto je třeba, aby měli stálou identitu a vytvořili si k ní vazbu", říká jeden z duchovních otců nového Battle.netu.

Pět her, jeden účet
Nový Battle.net v sobě skloubí řadu známých komunitních serverů i aplikací. Autoři se netají tím, že zkoumali se inspirovali fenomény, jako je Xbox Live, Myspace nebo Google Talk. V novém systému se zřejmě objeví prvky ze všech zmiňovaných komunitních nástrojů. Za pomoci Real ID by se měl zjednodušit společenský aspekt života na síti. Všechny Blizzardí tituly bude navíc možné zastřešit jedním herním účtem.

Battle.netV Diablu 2 se na rozdíl od World of Warcraft seznam přátel neomezuje na jména konkrétních postav. Zadávají se do něj herní účty a hráče vidíte online nezávisle na přihlášené postavě. Nový systém to umožní i ve WoW.

Stačí přidat kamarádovo Real ID a v seznamu přátel se místo konkrétní postavy objeví herní účet. Pokud si ale Real ID navzájem nevyměníte, nemusíte se bát o ztrátu soukromí. Jednoduše využijete klasický postup.

Real ID umožní propojení napříč herními tituly. Pokud kamarád zrovna hraje Starcraft a vy se s ním chcete domluvit na večerní raid nebo návštěvu arén ve WoW, nebude to žádný problém. Nový Battle.net do sebe integruje komunikační program, se kterým bude možné přátelům posílat rychlé zprávy podobně jako přes ICQ či Skype.

Systém také přinese obdobu nástěnek známých ze serveru Facebook. Tak bude možné mít při hraní Starcraftu na nástěnce poznámku "dal bych večer Zombiefest ve WoW". Poznámku uvidí každý, s kým budete propojeni přes Real ID.

Navždy online
Uživatelé budou k systému připojeni i ve hře pro jednoho hráče. To umožní nejen sledovat postup kamarádů, ale hlavně s nimi být i kdykoliv v kontaktu. Neustálá komunikace herního klienta se serverem přinese nezávislost na konkrétním počítači. Například postup ve Starcraftí kampani se bude ukládat na server, takže budete moci rozehrát misi doma a pokračovat v ní třeba z internetové kavárny.

Battle.netSystém nezapomíná ani na uživatele bez stálého připojení k internetu. Ke hře se bude možné přihlásit i přes účet hosta a hrát pouze lokálně. Hra připojená k internetu se ale bude sama starat o to, aby byla vždy maximálně aktuální. Podobně jako WoW se bude hra automaticky aktualizovat.

Blizzard bude s novým Battle.netem rozvíjet také systém úspěchů (achievements), se kterým již přišli do styku hráči World of Warcraft. Vymoženost se objeví i v druhém pokračování Starcraftu Úspěchy budou odemykat různé vychytávky.

Vzpomínáte si na ikony, které bylo možné ve Warcraftu 3 získat za výhry? K tomu nyní poslouží achievementy. Některé z nich vám dokonce umožní odlišit vaše jednotky speciálními potisky. Díky systému bude navíc možné sledovat, jakých úspěchů jste dosáhli napříč všemi tituly.

Achievementy doznají změn i ve WoW. Nebudou se vázat na konkrétní postavy, ale budou spjaty s herním účtem. Nejen z tohoto důvodu budou hráči nuceni propojit své účty s novým Battle.netem.

Vylepšení se dočkají rodiče i autoři map
Battle.netŽe se jedná o opravdu komplexní změny, dokazuje také připravovaný systém rodičovské kontroly. Kromě zřejmých věcí, jako je vymezení herního času nebo nastavení maximálního počtu hodin strávených hraním, bude možné rozhodovat o tom s kým dítě komunikuje. Výčet novinek chystaných pro rodičovský dohled tím nekončí Blizzard ale k dnešnímu datu neuvolnil více informací.

Pro tvůrce modifikací se chystá nový editor map, který má být podle vývojářů výrazně lepší než jeho Warcraftí předchůdce. Blizzard si dobře uvědomuje, jak uživatelské mapy prodlužují životnost jejich her. Starcraft by proto měl zahrnovat jakési tržiště, na kterém bude možné jednotlivé mapy nejen hodnotit ale i prodávat.

Vývojáři věří, že si tvůrci nejlepších map zaslouží finanční odměnu. Paradoxně se ale zmínili o tom, že hry jako Defense of the Ancients (DoTa) budou nadále zadarmo. Ve vzduchu se tedy vznáší otázka, jak budou vypadat zpoplatnitelné modifikace. Dá se předpokládat, že tržiště s největší pravděpodobností zajistí aktualizaci map a nebude se už souběžně hrát několik různých (a často zastaralých) verzí.

Battle.netJedna špatná zpráva na konec: "Abychom mohli pokračovat v tvorbě her a jejich vylepšování, chystáme se Battle.net zpoplatnit", zmínil se na Blizzconu vedoucí návrhář Diabla 3. Spekuluje se například o systému mikrotransakcí, které by mohly odemykat unikátní ikony nebo nový vzhled jednotek.

Pro majitele Starcraftu by ale měl být Battle.net zdarma. Nový systém se navíc chystá i pro starší tituly.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Další z rubriky

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Soccer Fierce Battle
Severní Korea vydala vlastní verzi fotbalové hry FIFA

I v Severní Koreji se hrají počítačové hry, jenže ne ty západní. Fotbaloví fanoušci tak jsou například ušetřeni klasického rozhodování, zda je lepší FIFA, nebo...  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.