Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

  11:37aktualizováno  11:37
Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá svižná hratelnost série. A v otevřeném betatestu si hráči mohli vyzkoušet, zda jim nové zasazení sedne.

Battlefield 1 | foto: BW

Koncept série však Battlefield 1 na hlavu nestaví, nic radikálně odlišného vlastně nepřináší. Největší devizou hry je prostředí první světové války, díky kterému titul nepůsobí tak okoukaným dojmem. Herní principy se však zásadním způsobem nezměnily.

Letošní díl proto lidi rozdělí na dva tábory. Jeden bude Battlefield kritizovat za nedostatek inovace a druhý ho bude díky historickému období vehementně bránit.

Během hraní bety jsem si odskočil do předešlé čtyřky i policejní odnože Hardline a musím říct, že už moderního válčení bylo příliš. Budoucnost nebo vyloženě sci-fi prostředí se navíc staly doménou nejen Call of Duty a Titanfallu, ale především střílečky z prostředí Hvězdných válek s názvem Star Wars: Battlefront.

Battlefield 1
Battlefield 1
Battlefield 1

V sedle a s šavlí v ruce

Nepřekvapí, že zbrojní arzenál prošel totální obměnou. Pocit ze střelby je díky tomu výrazně odlišný a změna je to hodně příjemná. K srdci mi však nepřirostl speciální útok bajonetem, kdy se vaše postava prudce rozeběhne vpřed.

Trefit s ní protivníka není vůbec jednoduché, a útok se tak stává zbytečně riskantním. Dá se používat jako ještě rychlejší sprint, ale ve výsledku to působí dost divně.

Na rozdíl od předešlých dílů v Battlefieldu 1 existuje speciální třída pro pilota a jízdní kavalerii. Před vstupem na bojiště si dokonce můžete vybrat typ letadla nebo vozidla, které chcete řídit. Počet aktivní vojenské techniky je z logických důvodů omezen, když však vidíte volný slot, je volba vehiklu čistě na vás.

Battlefield 1
Battlefield 1

Jízda na koni je skvělá a můžete během ní házet granáty, střílet z pušky nebo vytáhnout šavli a protivníky sekat za jízdy.

Tanky a další pozemní vojenská technika jsou ve hře poměrně dost silné a největšího skóre jsem opakovaně dosahoval, pokud jsem většinu času trávil ve vozidle.

Pěšáci proti tankům a obrněným vozidlům mohou používat například zvláštní granáty, miny nebo speciální odstřelovačskou munici, později lze však odemknout i další zbraně. Hodně užitečný je například dynamit, k jehož použití se však musíte k vozidlu těsně přiblížit.

A to nebývá lehké, neboť některé typy vozidel mají hned několik kulometů a děl. Pokud je vehikl plně obsazen, stává se z něj pěkně nepříjemná plechovka plivající střely na všechny strany zároveň.

Battlefield 1
Battlefield 1

Režim Conquest působí jako chaos bez organizace

Betaverze Battlefieldu 1 působí spíše jako demoverze, ve které si můžete ve dvou režimech zahrát mapu Sinai Desert. Ostatně i odemykatelná výbava je zpřístupněná jen částečně.

S betou jsem měl dva typy zkušeností. Ta horší se týká režimu Conquest, ve kterém šedesát čtyři hráčů rozdělených do dvou týmů bojuje o kontrolu stanovišť. Očekávat lze klasickou dynamiku Battlefieldu a s první světovou válkou má režim společné pouze zbraně a jednotky.

Běháte od jednoho stanoviště k druhému, a pokud nepoužíváte mikrofon a nehrajete s kamarády v rámci jednotky, se spoluprací se příliš nesetkáte. Velitel jednotky vám sice občas naznačí, který kontrolní bod si přeje dobýt nebo chránit, hráči na něj však často dlabou.

Battlefield 1

Lepší zkušenosti mám s režimem Rush, kde tým šestnácti hráčů útočí, nebo brání strategické pozice. Vaším úkolem je na obě z nich položit bombu a tu následně ubránit až do detonace. Pokud se vám podaří obě nálože odpálit, odkryjí se další dva cíle. A takto se postupuje dohromady pětkrát.

U Rushe jsem se bavil podstatně více než u Conquestu. Zájem všech hráčů se totiž koncentruje na dvě místa a pocit z dobytí nebo úporné obrany kritických stanovišť pomáhá navodit atmosféru opravdového bojiště.

Nechybí napětí ani spolupráce a hojně se používají plynové granáty i masky. Doufám proto, že se ve výsledné hře objeví další módy, které budou nutit více spolupracovat a držet při sobě.

Battlefield 1
Battlefield 1

Změny mohou a nemusí stačit

Mapa Sinai Desert je celkově povedená, byť po čase pochopitelně omrzí. Kromě vesnice se na ní bojuje v kaňonech i na písečných dunách.

Oproti mrakodrapům a masivním budovám je to značná změna a úroveň působí mnohem otevřeněji. Bojiště se postupně mění díky výrazné destrukci i změnám podnebí a prohrávající tým může využít pomoc ve formě obrněného vlaku.

Beta o hře napověděla mnohé, výsledný dojem se však může lišit. V rámci testu se titul křečovitě drží starých formulek a svůj koncept nikam neposouvá. Jenže se jedná pouze o malou část hry.

Battlefield 1

Bude proto hodně záležet na dalších mapách a herních režimech. Informace na oficiálních stránkách hry v tomto ohledu vzbuzují spíše optimismus. Například režim Operations rozhodně zní zajímavě.

Pro sérii Battlefield je historické zasazení bezesporu správnou volbou a hra je díky němu nejenom zábavná, ale především odlišná od konkurence. Dokáže ale období náležitě využít?

To posoudíme 21. října, kdy Battlefield 1 vyjde pro PC, Playstation 4 a Xbox One.



Témata: simulátor


Nejčtenější

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.