Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Battlefield 1942 - první online dojmy

  12:00aktualizováno  14. září 10:10
Nová 3D akční pecka od EA, která po vzoru mnoha dalších klade minimálně stejný důraz na multiplayerovou část hry jako na single player. Navíc nabízí širokou paletu herních možností, takže si každý vybere dle svého gusta. Chcete tedy být obsluhou křižníku, tanku nebo budete pouze běhat jako pěšák? Můžete být čímkoliv, záleží jen na vás.

Battlefield 1942Multiplayerové demo připravované hry Battlefield 1942 od Electronic Arts je na světě a rychlost, s jakou se začaly po celém světě zakládat herní servery, kde se doslova sedm dní v týdnu "paří" jediná mapa Wake Island (pravda, někde se šikulům podařilo přidat i mapu Tobruk ze single player části), nenechá jistě nikoho na pochybách, že tato hra se nejspíše stane, po hitu minulého roku Return to Castle Wolfenstein, další akční online jedničkou. Proč právě po RTCW? Pokud vynechám příznivce stálic online akčních her jako Quake 3: Arena, Unreal Tournament nebo Counter-Strike, tak právě RTCW se na delší dobu stal modlou 3D akčních onlinovek. A nic s tím nenadělal ani jinak velmi kvalitně zpracovaný titul Medal of Honor: Allied Assault. Jistě mne mnoho milovníků Medal of Honor nařkne, že tato hra má také tisíce příznivců po celém světě, a že serverů, kde se hraje, rozhodně není málo. Nicméně je třeba uznat fakt, že po uvedení MoH: AA si řada hráčů dohrála single player a při pokusu začít hrát i multiplayer se po několika dnech vrátila k ověřenému "Wolfovi". Výhrady byly zejména vůči pohybu uvnitř budov a profilům vojáků. Ne tak u Battlefield 1942. Tam je situace zcela jiná a multiplayer demo zaznamenalo u příznivců RTCW podstatně lepší odezvu.

Battlefield 1942Jaké jsou tedy první dojmy a rozdíly od tolik opěvovaného "Wolfa"? V první řadě je to grafické zpracování celé hry. Single i multiplayerovou část hry jsem testoval na sestavě s dnes již historickým PIII 733 MHz, 256 RAM a grafickou kartou GF 2 Ti 64 MB - i na této konfiguraci se však hra "netrhá", a to ani v rozlišení 1024*768. To, co vidíte pak na monitoru, je doslova dech beroucí. Jedná se v podstatě ještě o trochu více vylepšenou grafiku z MoH: AA. Stromy, keře, to vše je zobrazeno naprosto detailně do poslední větvičky či lístku, takže není vůbec výjimkou, když při běhu po silnici snadno přehlédnete vojáka ležícího v křoví. Na rozdíl od RTCW lze v Battlefield 1942 jak udělat dřep, tak si úplně lehnout, čímž ještě více snižujete možnost zásahu nepřítelem. Všechna ta příroda ve hře vám tak poskytuje výborné možnosti úkrytu, který se vám bude velmi hodit. Výběr zbraní a profilu vojáka jsou již v podstatě zaběhnutým systémem. I v Battlefield 1942 se tedy setkáte s obyčejným pěšákem, ostřelovačem, medikem, inženýrem a "těžkým" pěšákem s "panzerfaustem". Inženýr může mimo dynamitu pokládat i protitankové miny a u ostřelovače je navíc velmi zajímavá vlastnost. Dalekohledem může poskytnout jakési vzdálené oko, které využije obsluha dělostřelecké věže na lodi nebo na souši k přesnějšímu zaměření střelby z děl. Pomocí tohoto "oka" má v podstatě stejný pohled na cíl jako přímo na místě ležící sniper a věřte, že čtyři těžká děla z lodi dokáží pořádnou paseku.

Battlefield 1942

Transport a technika - právě tato oblast je u Battlefield 1942 provedena v takové míře, kterou do současné doby nabídla snad pouze česká Operace Flashpoint. Pokud jste ji nehráli, pak vězte, že můžete usednout do všech bojových prostředků. Týká se to tedy nejen džípů, bojových transportérů a tanků, ale také letadel, lodí nebo dokonce ponorek. Používat dle libosti můžete i kulomety v kulometných hnízdech nebo protiletadlová děla - "flaky". Podobně jako ve Flashpointu, i zde plynule přecházíte z FPS pohledu do simulátoru čehokoliv, přičemž nemusíte nutně být tím, kdo řídí, pilotuje nebo kormidluje. Do tanku, letadla či lodi se pochopitelně vejde více lidí, a tak můžete převzít roli obsluhy protiletadlového flaku nebo bombometčíka. Samozřejmě i tak je ovládání většiny bojové techniky značně zjednodušeno, takže například křižník dokáže ovládat i pouhá dvojice vojáků. Na druhou stranu jednoduché ovládání přidává na hratelnosti, zatímco příliš složité manévry s již zmiňovaným křižníkem by nikoho na jeho palubu nelákaly.

Prostředí bojů si v demu můžete vyzkoušet pouze omezeně. V singleplayerové části to je mapa Tobruk a v multiplayeru do nekonečna omílaná mapa Wake Island, takže si "zatím" zahrajete za Japonce, Němce, Američany a Brity. V plné verzi se však Battlefield 1942je na co těšit, neboť vás čekají takové mapy jako tanková bitva u Kursku, japonský útok na Midway, boj o El Alemein, vylodění na Guadalcanalu a samozřejmě i v Normandii. Z bojujících stran přibude ještě Rusko.

Bugy, bugy, bugy aneb co je v demu špatně? Jedná se spíše o drobnosti, které ovšem dokáží dost otrávit hraní hry. Například tank nedokáže porazit strom, jednoduše se o něj zarazí a dochází tím i k jeho poškození. Stejně tak rozjetým džípem dokážete bez problémů při přímém nárazu celý tank zničit. Pokud jste dost šikovní, stačíte pár sekund předtím ještě vyskočit. Na druhou stranu střelbou z tanku nedokážete zničit nebo alespoň poškodit objekty jako budovy nebo mosty. Rozporuplně rovněž působí shazování torpéd nad souší. I když se dá v určitém procentu případů počítat s tím, že by torpédo při dopadu na zem explodovalo, nedá se na to spolehnout vždy. Až na výše uvedené je jinak střelba ze všech zbraní poměrně realisticky zpracována. I když máte vzdálené tanky v zaměřovači protitankové střely, ještě to neznamená, že je určitě trefíte. A nemyslete si, že výběrem ostřelovače si budete někde v klídku ležet a "odstraňovat" jednoho nepřítele za druhým. Střelba ze "sniperky" v Battlefield 1942 rovněž není snadná, nicméně vše se dá dobře natrénovat.

Battlefield 1942Podtrženo a sečteno, máme se na co těšit. Plná verze Battlefield 1942 by měla vyjít v Evropě koncem září, takže se již velmi brzy přesvědčíme, jak se tvůrcům podařilo vychytat různé mouchy. Nicméně již z popularity, jakou zaznamenalo demo, lze předpokládat, že tento titul bude dalším akčním online hitem, který na dlouhé chvíle opět doslova připoutá hráče k obrazovce.

DODATEK: 5. 9. 2002 vyšel update na MP Battlefield 1942, který řeší řadu chyb, jež znepříjemňovaly život při hraní demoverze. Například došlo k opravě chyby, kdy server oznamoval, že je plný, ačkoliv nebyl. Byl odstraněn nucený refresh 60 Hz ve Win2k a WinXP, bylo přidáno několik info ikon do in-game prohlížeče a další. Je celkem příjemné, že ačkoliv plná hra vychází již přibližně za 14 dní, EA neváhají stále pilovat vydané demo.

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.