Battlefield 1943

Battlefield 1943

Battlefield 1943 - návrat ke zjednodušeným kořenům

  • 21
Těšíte-li se na plnohodnotný návrat slavné multiplayerové akce, budete asi překvapeni tím, co si na nás autoři přichystali.
Battlefield 1943 Mnozí už si mysleli, že série multiplayerových akcí Battlefield má svá nejlepší léta za sebou. Hodně jsme si užívali první díl Battlefield 1942, kvalitní bylo i pokračování Battlefield Vietnam, zpět na špici se vrátil Battlefield 2 a nemastný neslaný byl Battlefield 2142 – na dlouhou dobu poslední počin série na PC.

Battlefield se přesouval na konzole, kde vznikla spíše singleplayerová zábava Battlefield Bad Company a mířil i na casual hráče vybavené počítačem s titulem Battlefield Heroes. Značka je to tedy zjevně silná a bylo tak jen víceméně otázkou času, kdy se dočkáme ohlášení dalšího, regulérního pokračování.

A dočkali jsme se! Battlefield 1943 se obrací ke kořenům. Zároveň by se dal označit jako frontová linie jakési Battlefield 1943 battlefieldí revoluce. Podobně jako v případě Need for Speed, totiž také v případě Battlefieldu zvolili Electronic Arts paralelní vývoj hned několika titulů této značky. Jedná se o Battlefield Heroes, Battlefield Bad Company 2 (pravděpodobně se ho dočkáme i na PC) a právě Battlefield 1943.

Od posledně jmenovaného si slibujeme vůbec nejvíce, ale nutno dodat, že oproti Battlefieldu 1942, na který odkazuje názvem, se hodně změnilo. A ne všechno bude pravděpodobně veteránům série po chuti. Tak už to ale bývá.

Poměrně překvapivé je rozhodnutí, že ani Battlefield 1943 nebude plnohodnotnou hrou, ale jakýmsi mixem tříáčkového titulu a právě online hratelných a zdarma přístupných Battlefield Heroes. Částečně se jedná o remake, ale rozhodně nepůjde o herně okopírovaného předchůdce.

Battlefield 1943 Autoři si vzali trojici známých map z Battlefield 1942, a sice Wake Island, Iwo Jima a Guadalcanal, které byly stejně nejoblíbenější ze všech. Pokračování se přitom neobjeví ani v obchodech, ale bude distribuováno exkluzivně přes online portál Electronic Arts a také přes platformu Direct2Drive.com.

Vedoucí producent Patrick Liu ale prozradil, že se uvažuje o oblíbeném Steamu jako o dodatečném distribučním místě. Autoři zkrátka chtějí zasáhnout co nejširší okruh hráčů a udělat z Battlefield 1943 masovou záležitost. Konečně by tak mělo být dokázáno, že digitální distribuce je naprosto plnohodnotná.

Battlefield 1943 by měl zabrat nějaké čtyři stovky megabajtů. To je velikost, do níž se dnesBattlefield 1943 nevejde ani valná většina demoverzí. Má stát mezi patnácti a dvaceti eury a bude dostupný nejen na počítači, ale také na Xboxu 360 a Playstation 3, kde se samozřejmě objeví na jejích internetových službách.

Samozřejmě, tři mapy – to věru není mnoho. A tak jsme se autorů nemohli nezeptat, zda plánují nějaké další přídavky. Odpověď byla celkem předpokládatelná: ano, ale až, pokud průvodní hra uspěje (rozuměj: stáhne si jí hodně lidí). Tyto mapy samozřejmě nebudou zdarma, ale budou se za ně platit drobné částky. To už je zkrátka současná strategie Eletronic Arts.

Pokud vás zlákal současný výskyt na třech platformách a dělali jste si zálusk na takzvané „cross hraní“, tedy všechny systémy na jednom serveru, tak si nechte zajít chuť. Servery budou vždy určeny pro tu kterou platformu. Stejně tak zapomeňte na singleplayerový mód s boty Battlefield 1943 ovládanými umělou inteligencí. To už je ale opravdu škoda. Ostatně, v plánu není ani podpora LAN.

Namísto dosavadních pěti typů vojáků vám Battlefield 1943 nabídne pouhé tři. Střelec je vybaven poloautomatickým M1-Garandem a hodí se skvěle na likvidování nepřítelových vojáků. Raketometčík je pomalý a platí za muže pro hrubou práci. Jakýsi hybrid průzkumníka a inženýra disponuje odstřelovačkou i dynamitem zároveň.

Třeba takový zdravotník má dovolenou – byli by stejně k ničemu, jelikož se vojáci budou léčit automaticky sami od sebe. Stačí zůstat pár sekund v úkrytu. Pro jednoduchost a svižnou hratelnost se tu zkrátka dělá první poslední.

Battlefield 1943 Autoři se zbavili i velitele, jenž v Battlefieldu 2 koordinoval práci týmu. Proto se tak trochu obáváme, že Battlefield 1943 bude návratem k chaotickým a nekoordinovaným kořenům, kdy si každý bude dělat, co ho napadne.

Bude to chtít najít si zkušenější hráče a s nimi se sdružit až do čtyřčlenné skupiny. Tato možnost tu totiž stále je. K dispozici by měla být řada vozidel. Stačí se na ně z větší dálky podívat, stisknout patřičnou klávesu a už nastupujete.

Novinkou jsou takzvané Air Raids. Kdo na mapě dobude radiovou stanici, může si objednat tři ve formaci letící bombardery, které se dokonce dají přímo navádět na cíl. Aby vojáci na zemi měli aspoň nějakou šanci, rozezní se před náletem ohlušující sirény.

Battlefield 1943 Kdo se ale schová do baráku a myslí si, že je zachráněn, bude nemile překvapen. Budovy se totiž v Battlefield 1943 dají srovnat se zemí skutečně dokonale. To je ideální možnost, jak vystrnadit campery z jejich bašt.

Je otázkou, proč Electronic Arts dělají další titul ze série Battlefield na takto jednoduché bázi. Vždyť by stačilo Battlefield Heroes a Battlefield 1943 by mohlo být orientováno na zkušenější hráče. Něco nám říká, že v tom bude mít prsty paralelní vývoj na konzole.

Na druhou stranu bychom teď neradi tvrdili, že půjde o špatnou hru. Naopak, může to být velmi svěží a rychle přístupný kousek, který se na multiplayerové scéně může chytit. Obzvlášť pokud se autoři poperou s vyvážením.