|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Švédští vývojáři Digital Illusions nám v roce 2002 naservírovali skvělou válečnou FPS hru, která svým singleplayrovým zpracováním zaváněla průměrem, možná i podprůměrem, ale naopak svým multiplayerem sahala až na samé výšiny onlineových her. Ano, řeč je o Battlefield 1942, což byla i mimo jiné hra snadno modifikovatelná, a tak nebylo a stále není divu, že si získala oblibu u širokých fanouškovských komunit, které vytvořily několik zajímavých modifikací. Avšak ani tyto amatérské, nicméně v některých případech velmi kvalitní, modifikace nestačily náruživým hráčům, a tak Digital Illusions museli sáhnout po dalších pracích. Vznikly tak nové datadisky jako Battlefield 1942: Road to Rome či Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII. Nenasytní hráči se minulý rok dočkali i tzv. plnohodnotného pokračování, Battlefield: Vietnam. Možná výraz "plnohodnotného" není zrovna na místě, protože číslice dva v názvu prostě chyběla. A tak se vloni ohlásilo opravdu už plnohodnotné pokračování této veleúspěšné válečné série, Battlefield 2.
Avšak ani tyto amatérské, nicméně v některých případech velmi kvalitní, modifikace nestačily náruživým hráčům, a tak Digital Illusions museli sáhnout po dalších pracích.
Battlefield 2 bude pokračovat v duchu svých předchůdců. Ani teď nebude kladen nijak zvlášť velký důraz na singleplayer, nicméně se většina věcí bude točit právě kolem multiplayerové stránky hry. Battlefield 1942 se odehrával v období 2. světové války, díky jeho následníkovi (Battlefield: Vietnam) jste zase křížem krážem procházeli vietnamskými džunglemi. Battlefield 2 je víceméně zaměřen na novodobé konflikty. Bitvy v Battlefield 2 se budou odehrávat na bojištích Středního východu, kde se, mimo této fiktivní koalice, střetnou také velmoci z USA a Číny. Každá z těchto tří jmenovaných mocností bude mít svá vozidla, pěší jednotky a zbraně, přičemž vy, jako hráči, budete moci ovládat více jak 30 pohybovadel, mezi nimiž naleznete jak ta pozemní, tak i letecké nebo námořnické. Všechna vozidla budou technologicky vyspělejší a celkově rychlejší. Charakter hráče se stupňuje s nabytými zkušenostmi, které získáte po absolvování různých bitev, až na nejvyšší hodnost generál.
Ani teď nebude kladen nijak zvlášť velký důraz na singleplayer, nicméně se většina věcí bude točit pravě kolem multiplayerové stránky hry.
|
Další díl série Battlefield by měl také být nesmírně bohatý na mapy, detailně propracovaná místa nebo zničitelná prostředí. Všechny lokace by měly být více interaktivnější a živější. Rovněž modely vozidel i samotných vojáků budou uvěřitelnější. Na vojácích bychom měli vidět odhodlání nebo strach. U vozidel třeba zřetelnou jedoucí stopu apod. Celý engine přinese více rozlehlejších lokalit a dynamické osvětlení, včetně větší realističnosti a částečné zničitelnosti terénu. Bude také záležet na tom, za jaký předmět se schováte - přeci je jenom trochu rozdíl být skrytý před nepřátelskou střelbou za betonovou zdí, než za dřevěnou deskou. Každý pixel má být vykreslován zvlášť, což by mělo vést až k neskutečně reálnému pocitu ze hry. Engine by měl plně podporovat možnosti dnešních výkonných grafických karet, čímž nebudete ochuzeni o všemožné realisticky propracované efekty jako třeba výbuch, déšť nebo mlha. Poslední dobou se ale také trochu polemizuje, zda-li fyzikální engine Battlefieldu 2 dokáže konkurovat nynější špičce - Half-Life 2 nebo DOOM 3 - podle dostupných videí, kterých je už celkem úctyhodné množství, by to neměl být problém, ale nechme se překvapit plnou verzí hry.
Na vojácích bychom měli vidět odhodlání nebo strach.
Další příjemnou novinkou je Commander Mod. Nově už nebudete muset otrocky bojovat v první linii, ale právě díky tomuto módu budete moci dalším jednotkám dávat pokyny, komunikovat s vojáky, objednávat si snímky ze satelitu, či požádat o nějakou těžkou podporu. Tímto způsobem budete získávat na zkušenostech, a jak jsem se již výše zmiňoval, budete dosahovat vyšších šarží a třeba se jednou dostanete na tu nejvyšší. Postupně můžete získávat i různá ocenění a vylepšení, jako třeba medaile za chrabrost či nové zbraně nebo vozidla.
Tímto způsobem budete získávat na zkušenostech, a jak jsem se již výše zmiňoval, budete dosahovat vyšších šarží a třeba se jednou dostanete na tu nejvyšší.
Battlefield 2 je zejména multiplayerová akce, tudíž si autoři na multiplayeru dali záležet. Podle některých zdrojů by měl být multiplayer až pro 100 hráčů, avšak v oficiálních informacích je uveden "pouze" počet 64. Nicméně i tak se jedná o číslo velice vysoké. Pro takový počet hráčů jsou také přizpůsobeny mapy. Nově si budete moci navolit, pro kolik hráčů mapu chcete. To je jistě skvělá možnost, protože jak dlouho by se asi 6 hráčů hledalo na mapě pro 64 lidí. Už jsme si řekli, že Battlefield 2 bude plný různorodých map. Pojďme se na ně podívat trochu podrobněji. V některých mapách se podíváte do Číny, konkrétně do města Dalian, kde se nalézá jaderná elektrárna, v níž se pravděpodobně ilegálně vyrábí zbraně. V Číně také zavítáte do míst, kde se těží ropa, což je mimojiné místní životní zdroj. Na této mapě také naleznete mnoho polí, průmyslových areálů, farem nebo také vesnic. Na Středním východě se rovněž podíváte na několik průmyslových ploch, na zničitelný most nebo obrovskou hráz. Nebudete ochuzeni ani o mapy, které se rozléhají na menších ostrovech a podobně.
Na této mapě také naleznete mnoho polí, průmyslových areálů, farem nebo také vesnic.
I když zpočátku mnozí tvrdili, že hra bude na hardwarovou konfiguraci počítače hodně krvavá, tak se nakonec ukázalo, že opak je pravdou. Battlefield 2 spustíte na dnešním, podle mého, průměrném stroji. A jaký že tedy počítač budete potřebovat? Procesor 1,5 GHz, 512 MB RAM a 128 MB na grafické kartě. Nejsou to však požadavky minimální ani doporučené a už vůbec ne oficiální. Oficiální hardwarové požadavky ještě zveřejněny nebyly, ale podle mého se nebudou nikterak moc lišit od výše zmiňovaných. Samozřejmě, abyste si hru pořádně vychutnali, měli byste být majiteli dostatečně rychlého internetového připojení, které se ale poslední dobou v naší republice šíří docela rychle, což je jenom dobře.
|
Battlefield 2 také exceluje skvěle vytříbenou týmovou spoluprácí a komunikací. Hráči si mezi sebou volí svého velitele, o šarži nejvyššího ve skupině si může zažádat každý z určitého týmu, zvolen bude ten, kterého si zvolí zbytek skupiny. Přednost také dostává hráč s vyšší hodností. Každý hráč si na serveru, na kterém hraje, vytváří vlastní profil, získává různá ocenění nebo statistiky z bojů. Od toho se potom odvádí, jakou má hráč hodnost. Snadno tak poznáte, který hráč je "sniper zabiják" nebo jaký dokáže nejlépe zacházet s nožem a podobně. Komunikace je celkem jednoduchá - prostě zapojíte mikrofon a mluvíte. Netřeba nic nastavovat. Když jsme u té komunikace, tak komunikovat mohou mezi sebou samozřejmě vojáci a velitel v určité skupině, ve druhé skupině je to stejné, avšak komunikace mezi jednotlivými skupinami musí probíhat pouze přes velitele skupin, nikoli přes jednotlivé vojáky z druhé skupiny - tak to ani nejde. Komunikace ve skupinách bude také obohacena o různé automatické hlášky, což se bude zejména hodit v časové tísni. Díky tomu včas informujete tým, že poblíž je třeba nepřátelské vozidlo.
Hráči si mezi sebou volí svého velitele, o šarži nejvyššího ve skupině si může zažádat každý z určitého týmu, zvolen bude ten, kterého si zvolí zbytek skupiny.
Verdikt: Když to tedy všechno shrneme, čeká na nás skvělý titul. Snad každý hráč si přijde na své, ať už jde o širokou škálu nejrůznějších vozidel, letadel nebo vrtulníků, či nová vylepšení jako zničitelnost terénu, různorodost map nebo také fantastickou komunikaci, o nic nebudete ochuzeni. I když bude tedy zase téměř zatracen singleplayer, můžeme se těšit na bravurně povedenou stránku multiplayerovou. A právě kvůli tomu se Battlefield 2 vyvíjel. Díky úspěchům, které zařídil převážně titul Battlefield 1942 - přes 3 miliony prodaných kopií hry - se Battlefield 2 řadí mezi nejočekávanější hry letošního roku.
Index očekávání: 9/10